انضباط کلید رسیدن به همه آنچه می‌خواهید!

انضباط کلید رسیدن به همه آنچه می‌خواهید!

برای هر تلاش منظم، پاداش‌های متعددی وجود دارد. این یکی از ترتیبات عالی زندگی است. اگر خوب بکارید، خوب درو خواهید کرد. زندگی مملو از قوانینی است که هم رفتارها را اداره می‌کنند و هم توضیح می‌دهند، اما قانون کاشت و درو ممکن است قانون اصلی باشد که باید بدانیم: برای هر تلاش منظم، پاداش‌های متعددی وجود دارد.

اگر خدمات منحصربه‌فردی ارائه دهید، پاداش شما چند برابر خواهد شد. اگر منصف و صادق باشید و با دیگران صبور باشید، پاداش شما چند برابر خواهد شد.

اگر بیشتر از چیزی که انتظار دریافتش را دارید بدهید، پاداش شما بیشتر از آن چیزی است که انتظار دارید. اما به یاد داشته باشید: کلمه کلیدی در اینجا، همان‌طور که ممکن است بدانید، نظم و انضباط است.

هر چیز باارزشی نیاز به مراقبت، توجه و نظم دارد. افکار ما نیاز به نظم و انضباط دارد. ما باید به‌طور مداوم مرزهای درونی و قوانین رفتاری خود را تعیین کنیم، در غیر این صورت افکارمان گیج خواهند شد.

و اگر افکارمان گیج شود، ناامیدانه در پیچ‌وخم زندگی گم خواهیم شد. افکار گیج‌کننده نتایج گیج‌کننده‌ای ایجاد می‌کنند.

قانون را به خاطر بسپار: برای هر تلاش منظم، پاداش‌های متعددی وجود دارد. انضباط نوشتن کارت یا نامه به دوست را بیاموزید.

انضباط پرداخت به‌موقع صورتحساب‌ها یا رسیدن به‌موقع به قرار ملاقات یا استفاده مؤثرتر از زمان خود را بیاموزید.

نظم توجه، یا پرداخت مالیات یا پرداختن به خودتان را بیاموزید. نظم و انضباط داشتن جلسات منظم با اطرافیان یا همسرتان یا فرزندتان یا والدینتان را بیاموزید.

نظم و انضباط یادگیری هر آنچه را که می‌توانید بیاموزید، آموزش هر آنچه می‌توانید یاد بدهید، خواندن هر آنچه می‌توانید بخوانید را بیاموزید.

برای هر رشته کار، پاداش‌های متعدد؛ برای هر کتاب، دانش جدید؛ برای هر موفقیت، جاه‌طلبی جدید؛ برای هر چالش، درک جدید.

برای هر شکست، عزم جدید. زندگی همین‌طور است. حتی تجربیات بد زندگی نیز سهم ویژه خود را دارد.

اما یک کلمه احتیاط در اینجا برای کسانی که نیاز به مراقبت و توجه به نظم و انضباط زندگی را نادیده می‌گیرند: هر چیزی قیمت خود را دارد. همه چیز روی بقیه چیزها تأثیر می‌گذارد.

اگر از نظم و انضباط غفلت کنید، بهایی برای پرداخت وجود خواهد داشت. همه چیزهای باارزش را می‌توان با گذشت زمان بدیهی دانست.

این همان چیزی است که ما به آن قانون آشنایی می‌گوییم. بدون نظم و انضباط توجه مداوم و روزانه، ما همه چیز را بدیهی می‌دانیم.

سیستم سازی یکی از بهترین راه ها برای اداره کردن و نظم بخشیدن به اکثر کارهای روزانه ما است. سعی کنید در مورد آن تحقیقات بیشتری انجام دهید.  

جدی باش، زندگی یک جلسه تمرین نیست

جدی باش، زندگی یک جلسه تمرین نیست

در این لحظه به زندگی خود فکر کنید. در حال حاضر چه حوزه‌هایی نیاز به توجه دارند؟

شاید با کسی که دوستش دارید یا کسی که شما را دوست دارد اختلاف‌نظر داشته‌اید و عصبانیت شما اجازه نمی‌دهد با آن شخص صحبت کنید.

آیا این زمان ایده آلی برای بررسی نیاز شما به یک کار جدید نیست؟ شاید شما در آستانه تسلیم شدن هستید، یا از نو شروع می‌کنید، یا شروع می‌کنید.

و تنها عنصر گمشده در داستان موفقیت باورنکردنی شما در آینده، نظم و انضباط جدید و خودخواسته‌ای است که باعث می‌شود بیشتر ازآنچه فکر می‌کردید تلاش کنید و شدیدتر کار کنید.

باارزش‌ترین نوع نظم و انضباط آن است که شما بر خود تحمیل کنید. منتظر نباشید که اوضاع آن‌قدر بدتر شود که شخص دیگری مجبور شود نظم و انضباط را در زندگی شما اعمال کند.

آیا تراژیک نخواهد بود؟

چگونه می‌توانید این واقعیت را توضیح دهید که شخص دیگری بیشتر از شما در مورد شما فکر می‌کند؟

اینکه آن‌ها شما را مجبور کردند که زود بیدار شوید و وارد بازار شوید، درحالی‌که راضی بودید که موفقیت به دست شخص دیگری برسد که بیشتر به خودش اهمیت می‌دهد.

زندگی شما، زندگی من، زندگی هر یک از ما قرار است به‌عنوان یک هشدار یا یک نمونه باشد.

هشداری در مورد عواقب غفلت، ترحم به خود، فقدان جهت و جاه‌طلبی... یا نمونه‌ای از استعداد به کار گرفته شده، انضباط تحمیلی، و اهدافی که به‌وضوح درک شده و به‌شدت دنبال می‌شوند.

نوشته‌ای از جیم ران

 

دیدگاه کاربران (0)