آیا شما نیاز به استخدام مشاور کسب‌وکار دارید؟

آیا شما نیاز به استخدام مشاور کسب‌وکار دارید؟

هیچ‌کس کامل نیست و همه ما به همراهی و حضور یک مشاور متخصص در زندگی خود در زمینه‌های مختلف نیاز داریم. مشاور کسب‌وکار به دلیل اینکه می‌توانند به‌صورت پاره‌وقت در شرکت‌های مختلف فعالیت داشته باشند، تجربه‌های متفاوتی را به دست می‌آورند.

درنتیجه ایده‌های خلاقانهٔ بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند، این باعث می‌شود تا سریع‌تر موانع را پشت سر بگذارید.

شما می‌توانید یک مشاور را به‌صورت موقت استخدام کنید. برای شرکتتان ارزش‌آفرینی و هزینه‌های اضافی را نیز کم کنید.

 

مشاور کسب‌وکار چه کسی است؟

مشاورین کسب‌وکار شامل یک فرد یا گروهی از افراد متخصص در زمینه‌های مختلف هستند که از زاویه بیرون شرکت شمارا موردبررسی قرار می‌دهند.

مشاورین کسب‌وکار جزو محدود کسانی هستند که از پیشرفت و ترقی شما در کارتان صادقانه خوشحال می‌شوند.

تنها همراهی که دلسوزانه کنارتان است و نهایت تلاشش را می‌کند تا از موانع مسیرتان به بهترین شکل ممکن عبور کنید تا بدرخشید.

مسیری که با پیشرفت تکنولوژی دارای ریسک بالا است.

کسی که اشتباهات شمارا به شما می‌گوید، آنجا که نیاز دارید صادقانه تشویقتان می‌کند، انگیزه می‌دهد و با تخصص و دانشش کمکتان می‌کند تا با اطمینان قدم بردارید.

  یک مشاور کسب‌وکار خوب

یک مشاور کسب‌وکار خوب

به بازار ایران و تمام چالش‌هایی که در دل این بازار وجود دارد، تسلط کامل دارد.

تجارب و دستاوردهایی دارد که با اجرای آن‌ها هزینه‌های شما کم می‌شوند و احتمال موفقیت شما افزایش می‌یابد.

نگرش و دیدگاهش بیانگر تجربه و مهارتش است. مثبت نگر، اهل تجارت، پیگیر، صبور و مصمم است.

او تجربیات خوب و بدش را در اختیار شما می‌گذارد چراکه پیشرفت شما برایش بسیار مهم است.

در کارش متخصص است و تمام تمرکز خود را روی آن می‌گذارد. به دغدغه‌های شما اهمیت می‌دهد و همیشه در دسترس شما است.

زمان مشخصی را برای شما می‌گذارد، انتظاراتش را بیان می‌کند و برایش مهم است که شما انسانی متعهد و اهل یادگیری باشید.

دوست دارد به دیگران کمک کند و تمام تلاشش را می‌کند تا شما انسان مسئولی باشید.

 

در چه زمینه‌هایی می‌توانیم از مشاور استفاده کنیم؟

مشاورین کسب‌وکار در زمینه‌های بازاریابی، فروش، نیروی انسانی، امور مالی و مدیریت فعالیت می‌کنند.

مدیر شرکت بر اساس نیازی که به بهبود هر قسمت دارد مشاور یا متخصص همان حیطه را استخدام می‌کند.

لزوماً یک مشاور کسب‌وکار در تمام زمینه‌های کسب‌وکار تخصص ندارد.

 

مشاور فروش

یک مشاور باید باانگیزه، دارای شهود، متقاعدکننده و تأثیرگذار باشد.

مشاورین فروش با توجه به مهارت و تخصص خود استراتژی فروش شرکت‌ها را به سمت رشد اقتصادی و افزایش فروش سوق می‌دهند.

آن‌ها باید توضیحاتی درباره محصول و قیمت را در زمان مناسب به مشتری ارائه دهند تا فروش به بهترین شکل انجام شود.

حال می‌توانیم اهمیت مشاور فروش را به‌راحتی درک کنیم.

وظایف مشاور فروش شامل:

o شناسایی مشتریان بالقوه o برنامه‌ریزی o پاسخ‌گویی و مشاوره به مشتریان o مشخص کردن هدف فروش o عقد قرارداد o ارائه گزارش

  مشاور بازاریابی

مشاور بازاریابی

مشاوران بازاریابی به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، بررسی موقعیت شرکت، چالش‌های داخلی و خارجی، منابع و استراتژی‌هایی برای جذب مشتریان می‌پردازند.

مشاور بازاریابی هم تحلیل‌گر ماهری است و هم شخصی بسیار خلاق، او همچنین روند بازار، عملکرد کارکنان شرکت، وضعیت رقبا و تکنولوژی‌های جدید را موردبررسی قرار می‌دهد.

برخی دیگر از وظایف مشاور بازاریابی شامل:

o برگرداندن مشتریان سابق o افزایش رضایت مشتریان o خدمات پس از فروش o برند سازی

 

مشاور منابع انسانی

یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های یک سازمان منابع انسانی آن سازمان هستند.

اگر نسبت به این بخش مهم بی‌توجه باشید خسارات بسیار جبران‌ناپذیر، زمانی و مالی به سازمان خود وارد کرده‌اید.

برای استخدام منابع انسانی در راستای اهداف سازمان باید توجه داشته باشیم که، چه معیارهایی برای انتخاب نیروی انسانی در نظر گرفته شده است؟

آیا چشم‌اندازی برای نیروی انسانی مشخص شده است؟ چه برنامه‌های آموزشی و انگیزشی هماهنگ کرده‌اید؟

مشاورین منابع انسانی مشکلات بسیاری را در این بخش سازمان‌ها باید بررسی و با راه‌حل‌هایشان آن‌ها را رفع کنند، مانند:

o عدم تعیین ملاک‌هایی برای گزینش و استخدام افراد o ضعف در برنامه‌ریزی o ارزیابی نکردن عملکردها بر اساس شاخص‌های درست o نبود ارتباطات صحیح بین مدیران و کارمندان o ضعف در آموزش

 

مشاور امور مالی

مشاوران مالی وظیفه مدیریت موارد مصرفی و مدیریت منابع سازمان شمارا به عهده دارند.

کلیهٔ هزینه‌های سازمانتان را شناسایی و مدیریت می‌کنند تا هزینه‌های غیرضروری حذف یا کاهش یابند.

آن‌ها قراردادهایتان را بر اساس قوانین کشوری، حقوقی، بیمه و استانداردهای حسابداری تنظیم می‌کنند.

این مشاورین بر روی مسائل خیلی مهمی ازجمله: جریان نقدی، تعیین سودآوری، مدیریت هزینه‌ها و تولید اطلاعات دقیق مالی نظارت دارند.

بدون شک آن‌ها کلید موفقیت سازمان شما هستند.

بخشی از وظایف مشاوران مالی عبارت‌اند از:

o بودجه‌بندی o پیش‌بینی‌های مالی o مدیریت ریسک o مدیریت اعتبار o پیش‌بینی سود

  مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مشاوره برای مدیریت، برای ارائه راه‌حل رشد و توسعه شرکت و رفع مشکلات آن استخدام می‌شود.

آن‌ها در تمام قسمت‌های شرکت از جمله: استراتژی تجارت، امور مالی، بازاریابی و فروش، منابع انسانی نیز مشورت و راهکار می‌دهند.

و برای هر بخش برنامه‌ریزی‌های رو به رشدی را ارائه می‌دهند و در تمام موارد، حضوری فعال دارند.

بخشی از وظایف مشاوران مدیریت عبارت‌اند از:

o آگاهی کامل از کسب‌وکارها و تحلیل رقبا o تجزیه‌وتحلیل مسائل مالی مانند: هزینه، دارایی، درآمد، بدهی و... o بررسی نقاط قوت و ضعف سازمان و ارائه استراتژی برای رشد بیشتر o تحلیل نیاز مشتریان و حل آن‌ها o ایجاد کمپین تبلیغاتی

اگر از مشاوران کسب‌وکار برای توسعهٔ سازمانتان بهره نبرید با مسائلی روبرو خواهید شد که از تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه‌های بازاریابی و فروش عقب خواهید ماند.

میزان اشتباهاتتان افزایش می‌یابد و درنتیجه سوددهی شرکتتان پایین می‌آید و در بازار جایگاهی برای رقابت ندارید و کم‌کم حذف خواهید شد.

نویسنده: سرکار خانم ملیحه رودباری از دانش پذیران دوره دوم تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

دیدگاه کاربران (0)