تنها سه راه وجود دارد که میتوانید کسبوکار خود را با رشد انفجاری توسعه دهید: افزایش تعداد مشتریان، افزایش میزان درآمد از هر تراکنش و افزایش میزان تراکنشها یا تعداد دفعات تراکنشها.
اگر به یکی از آنها تسلط داشته باشید، رشد خطی را تجربه خواهید کرد. رشد خطی عالی است، اما ما بیشتر به رشد نمایی علاقهمندیم.
کاری که باید انجام دهید این است که بر دو یا چند مورد از آنها مسلط شوید: میخواهید مشتریان خود را افزایش دهید، درآمد هر تراکنش را افزایش میدهید، و شاید حتی در همان زمان، فراوانی را افزایش دهید.
ما بهطور مداوم از خود سه سؤال بسیار مهم میپرسیم، و اگر باهوش هستید و در این مرحله نمایی از رشد هستید، باید هر ماه این سؤالات را از خود بپرسید.
[caption id="" align="aligncenter" width="750"] اولین سوال از خودتان برای رشد انفجاری در کسب وکار[/caption]سؤال 1: منشأ مشتریان کسبوکار من کجاست؟
نمیتوانیم به شما بگوییم که چند نفر این سؤال را در نظر نمیگیرند. منظور از این سؤال این است که بیشتر مشتریان کسبوکار شما از کجا میآیند؟
آیا از نمایشگاههای تجاری میآیند؟ آیا از روابط بیشتر بازار ناشی میشوند؟ آیا از لینکدین میآیند؟
آیا از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک میآیند؟ این کار باید حداقل هر ماه در یک جدول انجام شود و دلیل آن را به شما خواهم گفت.
اولازهمه، اگر تجارت شما بر پایه روابط گرم بنا شده است و به گذشته نگاه میکنید و میگویید: "وای خدای من، 80 تا 90 درصد تجارت من از روابط گرم ناشی میشود"، درواقع کسبوکار خود را در معرض خطر قرار میدهید.
زیرا اگر روابط گرم شما کاهش پیدا کند، شما پایه محکم دیگر یا ستون دیگری برای رشد انفجاری خود ندارید.
بنابراین این یک پرچم قرمز بزرگ است. بسیاری از شرکتها این مشکل را دارند. آنها معمولاً یک راه برای جذب مشتری دارند.
خوب، اگر لیدهای گرم کم شوند، چه اتفاقی میافتد؟ شما نمیتوانید بفروشید؛ کسبوکار شما ثابت میشود بنابراین باید مکانهای دیگری را برای کسبوکار پیدا کنید.
برای حفظ کسبوکارتان به ستون دیگری نیاز دارید. در بسیاری از موارد، این ارتباط سرد خواهد بود.
شروع به تبلیغات کنید، شروع به شبکهسازی بیشتر کنید یا بیشتر به نمایشگاههای تجاری بروید. شما واقعاً باید بدانید که مشتریان کسبوکار شما از کجا میآیند.
مثال خوب دیگر مشارکت است. شرکتها بهاندازه کافی مشارکت را در نظر نمیگیرند.
بنابراین هوشمندانهترین کاری که میتوان انجام داد این است که درصد تولید سرنخ که از راههای مختلف به دست میآید را بیابیم.
سؤال 2: چگونه میتوانم از حسن نیتی که با مشتریان خود دارم بهرهمند شوم؟
این یک سؤال باورنکردنی است. "چرا درخواست معرفی نمیکنید؟"
واقعیت این است که اگر واقعاً معتقدید خدمات شما عالی است، پس باید بتوانید به مشتری خود مراجعه کنید و از آنها درخواست معرفی کنید.
اما مردم نمیخواهند خود را به دردسر بیندازند یا مأیوس شوند.
کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید چه سودی برای آنها دارد.
بگویید که شما خانه میفروشید و بهتازگی یک خانه را به کسی فروختهاید. وارد میشوید و به آن شخص سلام میکنید.
مطمئن شوید که آنها از این تجربه راضی هستند، قبل و بعد از خرید باید دائماً آنها را پرورش دهید و از آنها بپرسید که آیا دوستان شما میخواهند تجربه خوبی در خرید خانه نیز داشته باشند.
شما باید به روش مناسب به آنها پیام دهید. شما باید با آنها صحبت کنید که مزایای این کار چیست.
شما میخواهید خودتان و آنها سود ببرند. و در این مورد، فایده این خواهد بود: به دوستانشان کمک کنند. دوستان خود را خوشحال کنند.
بنابراین بهطور مداوم این سؤال را بپرسید: چگونه از حسن نیتی که با مشتریان خود دارم که به نفع آنهاست، بهرهمند شوم؟
دائماً این سؤال را از خود بپرسید، زیرا میتواند به شما کمک کند تا راههای خلاقانهای را برای دریافت ارجاع برای کسبوکار خود در نظر بگیرید.
واقعیت این است که اگر واقعاً معتقدید که یک تجارت برجسته دارید و خدمات برجستهای ارائه میدهید، از درخواست ارجاع نترسید.
یک طرح ایجاد کنید. آن برنامه را در جای خود قرار دهید و با آن برنامه سازگار باشید.
سؤال 3: از چه راههایی میتوانم ریسک را در معامله فروش کاهش دهم؟
این سؤال بسیار مهمی است. برای رشد انفجاری باید ریسک در معاملات فروش را کاهش دهید.
شاید مشتریان بالقوه زیادی به دست میآورید، شاید جلسات زیادی برگزار میکنید، شاید پیشنهادهای زیادی دریافت کنید، اما فروش زیادی ندارید.
بهطورمعمول، دلیل آن این است که خریدار بیشتر از شما ریسک میکند. اگر خریدار بیشتر از شما ریسک میکند، بهاحتمالزیاد معامله را انجام نمیدهد.
ما از روشی به نام برگشت ریسک استفاده خواهیم کرد. این روش خیلی قدرتمند است.
شما بیشتر باید استراتژیک تر و کمتر تاکتیکی باشید. منظور این است که کمتر کوتهبین باشید. به تجارت بلندمدت فکر کنید.
بنابراین کاری که انجام میدهید این است که ریسک را کاملاً معکوس میکنید.
بنابراین کاری که شما انجام میدهید این است که باعث میشوید مشتری به شما اعتماد کند.
پس به فکر برگشت ریسک باشید. به مکانهایی فکر کنید که در چرخه فروش خود اصطکاک زیادی ایجاد میکند.
شاید شما یک محصول خوب برای ارائه دارید و هزینه اولیه دارید. شاید لازم باشد آن هزینه را از حذف کنید.
شاید قیمتهای شما خیلی بالا باشد. شاید شما ازنقطهنظر رقابتی، قیمت مناسبی ندارید.
شاید شما بهدرستی نتیجه واقعی را نمیگویید. شاید شما در حال فروش ویژگیها هستید.
بنابراین فکر کنید که چگونه میتوانید اصطکاک را از چرخه خرید خارج کنید؟
خلاصه
بیایید خیلی سریع خلاصه کنیم. اولین سؤال این است که "مشتری کسبوکار شما از کجا میآید؟"
منظور این است، درواقع تخصیص دادهها را پیدا کنید که بیشترین ورودی سرنخها یا لیدهای شما از کجاست؟
مواردی را که میتوانند بهتر باشند بهینه کنید و مواردی را که واقعاً میتوانند از مقیاسپذیری شما جلوگیری کنند، متنوع کنید.
دوم، "چگونه میتوانید از حسن نیتی که با مشتریان خود دارید که به نفع آنهاست، بهرهمند شوید؟"
باز هم، ایجاد یک برنامه ارجاع خلاقانه که به نفع مشتریان شما خواهد بود. راجع به آن فکر کنید.
ارجاعها کسبوکار جدیدی هستند و تقریباً جذب مشتری رایگان است.
و سپس سومین سؤال و احتمالاً یکی از مهمترین سؤالات این است که "چگونه ریسک را از بین میبرید؟"
چگونه میتوانید خرید مشتریان را آسانتر کنید، تا آنها به شما بیشتر اعتماد کنند و آنها را به مشتریان بلندمدت تبدیل کنید؟
دوره روشهایی برای رشد کسبوکار
تونی رابینز یکی از مدرسان این دوره، یک شعار بسیار معروف و جهانی دارد که در آن میگوید: همهٔ ما استاد سرنوشت خود هستیم.
تونی رابینز یکی از برترین نویسندگان و سخنرانان جهان هست.
او بهواسطه کتابهای معروف و پرفروش خود در حوزه انگیزشی و موفقیت، به شهرتی بینظیر در سراسر جهان دستیافته است.
مدرس دوم این دوره فوقالعاده، جی آبراهام (زاده 8 ژانویه 1949) یک مدیر تجاری آمریکایی، سخنران کنفرانس و نویسنده است.
او به دلیل فعالیت خود در توسعه استراتژیهای بازاریابی در دهه 1970 مشهور است.
در سال 2000، فوربس او را بهعنوان یکی از پنج مربی برتر اجرایی در ایالاتمتحده ذکر کرد.
او مؤسس و مدیرعامل گروه Founder است، یک شرکت مشاور بازاریابی که بر ارائه استراتژیهای رشد برای مشاغل تمرکز کرده است.
گاهی شنیدن تجربههای آدمهای موفق و نوع نگاهشان به زندگی و کسبوکار، خودش بهاندازه خواندن ده تا کتاب ارزش دارد.
صحبتهای جی آبراهام (Jey Abraham) نویسنده و مشاور کسبوکار با موضوع روشهایی برای رشد کسبوکار در سمینار بیزینس مستری با حضور تونی رابینز، کارآفرین و مشاور و استراتژیست کسبوکار را بشنوید و روشهای کاربردی و مهم برای رشد انفجاری کسبوکارتان را یاد بگیرید.
هر سیستم درآمدی هرچقدر بد باشد، ۵۰ نقطه حساس دارد که کسی آنها را نمیشناسد و بیشتر شما قادر نخواهید بود به همه آن نقاط دسترسی داشته باشید.
اما میتوانید به 5 تا 6 نقطه که هرگز فکرش را نمیکردید، برسید و اگر آن را ۵ تا ۱۰ درصد بهبود ببخشید، شما ۱۰ مسیر جدا خواهید داشت که به شما اجازه میدهد، توانایی داشتن عملکردی بهتر و رسیدن به سودآوری زیاد داشته باشید.
شما پس از مشاهده این دوره، به این توانایی دست پیدا خواهید کرد. همچنین میتوانید درباره ایجاد ارزش و ایجاد راههای درآمدی یاد بگیرید و تمام آنها را روی کار خودتان اعمال کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و خواندن نظرات مشتریان قبلی این دوره، همین حالا اینجا را کلیک کنید.