الگوریتم اینستاگرام چگونه کار میکند؟
برای درک نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام ، مهم است که ابتدا هدف آن را در نظر بگیرید.
این الگوریتم قصد دارد شما را در استفاده از نرمافزار راضی و خوشحال نگه دارد.
اگر محتوای جالب و جذابی را به شما نمایش ندهد ، از برنامه خارج خواهید شد.
در واقع الگوریتم شما را برای پیمایش در نرمافزار اینستاگرام نگه میدارد.
درباره نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام چه میدانید؟
وقتی میخواهید تصمیم بگیرید که پست شما در صفحه فید شخص دیگری چقدر بالا باشد
یعنی آن پستهای شما جزو اولین صفحاتی باشد که بهمحض ورود به نرمافزار مشاهده میکند.
الگوریتم اینستاگرام میزان سرعت جذب پست شما را بررسی میکند و رابطه بین حساب شما و حساب مخاطبان شما را ارزیابی میکند.
میزان مشارکت شما در پستهای قبلی(مثل تگ شدن،لایک کردن و کامنت گذاشتن)،
تگ شدن در استوریها حتی بازدید استوریهای اینستاگرام نیز میتواند در مکان نمایش پست شما در فید دیگران تأثیر بگذارد.
پیش از سال ۲۰۱۶ ، الگوریتم اینستاگرام بسیار سرراست،مستقیم و ساده بود. پستها بدون توجه به تعامل ، به ترتیب زمانی دیده میشدند.
مطالعه بیشتر: نحوه کسب درآمد در اینستاگرام با تعداد فالوور کم
برای مثال، اگر ۱۰ دقیقه بعدازاینکه یکی از دوستانم تصویری از حلقه نامزدی خود را منتشر کرد ،
تصویری از کیک وانیلی خود را ارسال کردم ، ابتدا تصویر من نشان داده میشد.
اما در مارس ۲۰۱۶ ، اینستاگرام تغییر اساسی در این الگوریتم انجام داد ،
و استفاده از الگوریتمهای زمانی را کنار گذاشت و به سمت تجربهای رفت که بیشتر مبتنی بر تعامل کاربر است.
آنها توضیح دادهاند که “مردم بهطور متوسط 70٪ از اطلاعات به اشتراک گذاشتهشده را از دست میدهند.
با وسیع شدن اینستاگرام ، پیگیری همه عکسها و فیلمهایی که افراد به اشتراک میگذارند،سختتر شده است.
این بدان معناست که شما اغلب پستهایی را که ممکن است بیشتر به آنها اهمیت دهید،نمیبینید.”
الگوریتم زمانی،نمیتواند اطمینان حاصل کند که شما بهطور مداوم از استفادهی نرمافزار لذت خواهید برد.
برای اینکه وقتتان هدر نرود و درگیر کار خود باشید ، این الگوریتم شروع به در نظر گرفتن عواملی مانند حسابهایی که بیشتر دوست دارید ،
کدام پستها را با آنها بیشتر مشترک هستید و کدام پستها بیشترین لایک و نظرات دوستانتان را به خود جلب میکند.
برای کمک به درک بهتر چگونگی انتخاب الگوریتم فعلی اینستاگرام و نمایش پستهای دلخواهتان در ابتدای فید شخصی خود ،
بیایید به برگ خریدهای خاصی که در نظر گرفتهشده است نگاهی بیندازیم.
امیدوارم این اطلاعات شما را برای ارائه پستهای باکیفیت بالاتر و قابلمشاهدهتر در اینستاگرام مجهز کند.

همهچیز به اشتراک مربوط میشود
اولازهمه ، بیایید نگاهی بیندازیم که لحظه ارسال پست در اینستاگرام چه اتفاقی میافتد.
چرا برخی از پستهای شما ساعتها در صدر اخبار مخاطبان شما باقی میمانند ، درحالیکه برخی دیگر ، بهظاهر باکیفیت یکسان هستند ،
در عرض چند دقیقه از فید و صفحه جستجوی همه ناپدید میشوند؟
پاسخ ارتباط و اشتراک است.
الگوریتم اینستاگرام چگونه از ارتباط و اشتراک شما،برای ارزیابی افرادی که پستهای شما را میبینند استفاده میکند؟
۱. هنگامیکه برای اولین بار یک عکس ارسال میکنید ، به درصد کمی از مخاطبان شما نشان داده میشود.
۲. اینستاگرام سرعت درگیری مخاطب شما را با توجه به لایک کردن و نظر دادن مخاطب،بررسی میکند.
۳. اینستاگرام میزان ترافیک مصرفی را که تصویر شما با سایر پستهایی که در زمانها و روزهای مشابه به اشتراک گذاشتهاید مقایسه خواهد کرد.
بهعنوانمثال ، آیا این پست ساعت 10 صبح
دوشنبه از پستی که در ساعت ۱۰ بامداد دوشنبه گذشته به اشتراک گذاشتید ترافیک یک اندازه دارد؟
ناعادلانه خواهد بود که اگر پست شما در برابر پست دیگری که در یک روز پرطرفدارتر و شلوغتر پست کردهاید ، از محبوبیت و میزان بازدید کمتری برخوردار باشد.
مطالعه بیشتر با یک مطلب کاربردی: ۹ قانون موفقیت در استراتژی بازاریابی اینستاگرام
بنابراین مقایسه بارهای مشابه و ترافیکهای نرمافزار برای اطمینان از دقت،هنگام ارسال پست شما و میزان بازدید عادلانه،از قابلیتهای الگوریتم جدید است.
۴. اگر عکس شما جذابیت بسیاری داشته باشد(بازدید،لایک و کامنت های زیادی داشته باشد) ،
اینستاگرام آن را با درصد بالاتری به مخاطبان شما نشان میدهد و شاید حتی آن را در صفحات جستجو یا Explorer همسطح کند و نشان بدهد.
۵. اگر پست شما همچنان مورد بازدید بسیاری از کاربران قرار بگیرد ، پست شما در بالای فید خبری مخاطبان شما باقی خواهد ماند و به افراد بیشتری نشان داده خواهد شد.
۶. اگر در ابتدا پست شما جذابیت زیادی نداشته باشد ، بیشتر به صفحه پایین رانده میشود و کمتر مخاطبان شما آن را مشاهده میکنند.
روابط و اشتراکات نقش بزرگی را بازی میکنند
اکنونکه چگونگی الگوریتم اینستاگرام را در تعیین میزان درصد مشاهدهکنندگان پست شما را مشخص کردیم،
بگذارید برگ خریدهای تأثیرگذار در ترتیب نمایش پستها در فید کاربران را بررسی کنیم.
دانستن این مطالب نهتنها از دیدگاه کسبوکار مفید است،بلکه فهمیدن الگوریتم اینستاگرام بهعنوان یک کاربر برای شما جالب است.
اگر فکر میکنید بهصورت ناگهانی یک شخص یا یک شرکت را بیشتر در صفحه فید خود مشاهده میکنید به همین دلایل است که میخواهیم ذکر کنیم.

۵ فاکتور که الگوریتم اینستاگرام،هنگام تصمیمگیری در مورد چگونگی افزایش بازدید پست شما،در فید دیگران ارزیابی میکند:
۱. رابطه شما با شخص؛ اگر مرتباً در پستهای شخص نظر میگذارید و پست آن را پسند میکنید ،
اینستاگرام متوجه خواهد شد که شما با این شخص رابطه قویتری برقرار کردهاید و علاقهمند هستید که پستهای این شخص را مشاهده کنید.
۲. زمانبندی؛ اگرچه زمانبندی فید شخصی شما به دلیل بیشتر نشان دادن پست افرادی که با آنها اشتراک دارید ،
اما هنوز هم میخواهد پستهای جدید و مرتبط را به شما نشان دهد.
الگوریتم اینستاگرام،پستهای بهترین دوست شما را از سه هفته قبل به شما نشان نمیدهد.
۳. لایک و نظر. اگرچه اینستاگرام نمیخواهد که نرمافزار به یک مسابقه محبوبیت تبدیل شود.
اما در هنگام ارزیابی نمایش پستها به شما،به میزان لایک و نظرات توجه میکند.
۴. ارسال پستها به دایرکت. اگر پستهایی را برای دوست خود ارسال میکنید.
به این معناست که شما واقعاً آن پستها را دوست دارید.
بنابراین الگوریتم اینستاگرام در آینده از آن نوع پستها بیشتر به شما نشان میدهد.
۵. جستجوی پروفایل. اگر نمایه و پروفایل شخصی را جستجو میکنید ، اینستاگرام سرنخی دارد که میخواهید پستهای این شخص را ببینید.

چگونه میتوان پستهای خود را بالاتر از این در اینستاگرام به مخاطبان خود نشان داد
ما نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام و عواملی را که اینستاگرام هنگام تصمیمگیری در مورد نشان دادن کدام پستها برای شما ارزیابی میکند را ، بررسی کردیم.
در آخر ، بیایید این اطلاعات را جمعآوری کنیم و چگونگی استفاده از آن را برای بالاتر بردن پستهای خود در فید اینستاگرام مخاطبان خود بررسی کنیم.
نکاتی برای بالا رفتن بازدید بیشتر پستها:
۱. هنگامیکه میدانید مخاطب شما در اینستاگرام قرار دارد ، پست خود را ارسال کنید
(سعی کنید از برنامه Squarelovin استفاده کنید تا بفهمید چه زمانی مخاطبان شما فعالتر هستند).
۲. اگر یک حساب کاربری در اینستاگرام دارید ، به صفحه Insights Instagram خود مراجعه کنید تا ببینید کدامیک از پستهای شما محبوبترین هستند.
اینیک شاخص خوب است که میتوانید انواع پستهایی را که باید تکرار کنید و حتی کدام روز بیشترین بازدید را به خود جلب میکند،را بفهمید.
۳. پستهای “انسانی” ایجاد کنید که مخاطبان شما از آنها لذت ببرند و برای آنها ارزشمند باشد.
بهجای ایجاد آگهی تبلیغاتی برای مشاغل خود ، در نظر بگیرید که مخاطبان شما با چه مسائلی درگیر هستند.
۴- استوری های اینستاگرام خود را تهیه و منتشر کنید. اینستاگرام نیز این جذابیت را یادداشت میکند
(برای مثال ، اگر کسی استوری های شما را به اشتراک بگذارد ، اظهارنظر کند یا آن را برای دیگران ارسال کند یا به یک نظرسنجی رأی دهد ،
کسبوکار شما و استوری های شما میتواند دفعه بعد در فید او ظاهر شود).
شما به خواسته خود رسیدید! موارد کاملی از نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام ،
فاکتورهایی که اینستاگرام آنها را مهم میداند و اینکه چگونه از این اطلاعات برای تبلیغ برند خود به روشی قویتر ، بهتر و جذابتر استفاده کنید ، در اختیار شماست.
نظر بدهید