رئیس موردعلاقه کارکنان ، چگونه می‌توان رئیسی بود که کارمندان دوست دارند

رئیس موردعلاقه کارکنان ، چگونه می‌توان رئیسی بود که کارمندان دوست دارند

رئیس موردعلاقه کارکنان، به معنای خوب بودن در کارها و داشتن صداقت است.

اما بیش از هر چیز، این مربوط به توانایی شما در ایجاد روابط سالم با افراد دیگر، به‌ویژه کسانی است که برای شما کار می‌کنند.

به‌عنوان یک کارآفرین، نگاه شما باید متفاوت از زمانی باشد که مدیر یا کارمند در یک شغل سنتی هستید.

شما در موفقیت بیشتر شرکت سهم زیادی دارید و برای کارمندانتان راحت‌تر است که باور کنند به کسب‌وکارتان بیش از آن‌ها علاقه دارید.

موفقیت شرکت شما از اهمیت بالاتری برخوردار است، اما نباید به قیمت از دست رفتن روابطتان به دست آورید.

نکات این مقاله را دنبال کنید تا به رئیس موردعلاقه کارکنان تبدیل شوید که همه کارمندان به شما احترام بگذارند و دوستتان داشته باشند.

  رئیس موردعلاقه کارکنان - با مردم مانند معاملات رفتار نکنید

1- با کارمندانتان مانند وسایل خود رفتار نکنید

برای درک این موضوع به این مثال توجه کنید: چند سال پیش، در اولین کار واقعی خودم در خارج از دانشگاه، از داشتن دستیار بسیار خوشحال بودم.

او زنی بسیار توانمند و باکفایت بود و من واقعاً از او راضی بودم.

یک روز درحالی‌که یک مشتری از دفتر من بازدید می‌کرد، با معرفی ساده یک اشتباه ساده‌لوحانه مرتکب شدم و گفتم: "این تری است. برای من کار می‌کن"

پاسخ تری در خلوت بهتر به من کمک کرد، حرف او بسیار منطقی بود:" من با شما کار می‌کنم، نه برای شما. "

من قصد نداشتم با سخنانم به او بی‌احترامی کنم، اگرچه ازنظر فنی او به من گزارش می‌دهد، جمله "تری برای من کار می‌کند" با جمله "تری با من کار می‌کند" تفاوت دارد.

مورد اول می‌تواند احساس تحقیر یا شکست در فرد ایجاد کند، درحالی‌که جمله دوم به همکاری اشاره دارد.

این یک اشتباه درباره رئیس موردعلاقه کارکنان در نگرش انها هست.

در مورد نحوه نام‌گذاری و خطاب به کارمندان خود با دقت فکر کنید. بر روی متقابل بودن متمرکز شوید.

به دنبال روش‌هایی باشید که کارکنان بتوانند ضمن کمک به شما در رسیدن به اهدافتان، به اهداف شخصی و شغلی خود نیز برسند.

از کسانی که داوطلبانه تصمیم گرفته‌اند برای شما کار کنند قدردانی کنید.

  بیشتر بخوانید: ۱۰ ویژگی یک رهبر عالی استارتاپ‌  

2- روی کارکنانی که برای آن‌ها ارزش قائل هستید، سرمایه‌گذاری کنید

معیار اصلی این‌که شما چقدر برای یک رابطه ارزش قائل هستید این است که شما چقدر برای کارکنان خود زمان می‌گذارید، علاقه نشان می‌دهید و پشتیبانی می‌کنید و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنید.

به‌جای اینکه بپرسید "اخیراً چه‌کاری برای من انجام داده‌اید؟" سؤال را عوض کنید و از خود بپرسید که اخیراً برای کسانی که واقعاً برای آن‌ها ارزش قائل هستید، چه‌کاری انجام داده‌اید.

در اینجا راهی برای سرمایه‌گذاری برای تولید سود بیشتر آورده شده است: شناسایی پتانسیل کارمندی که وی هنوز شناسایی نکرده است.

مردم غالباً نسبت به توانایی‌ها و پتانسیل‌های خود نابینا هستند و رهبران خوب نه‌تنها این نقاط قوت نهفته را تشخیص می‌دهند، بلکه به رشد آن‌ها نیز کمک می‌کنند.

به این مثال توجه کنید: سال‌ها پیش، مدیر دفتر من وقت بیشتری را در وب‌سایت و سیستم‌عامل‌های فناوری ما صرف کرد.

یک همکار میزبان رویدادی در لاس‌وگاس بود که می‌دانستم به اعضای تیم من اطلاعاتی می‌دهد تا آن مناطق را بهبود بخشد.

رفتن به لاس‌وگاس برای این مراسم هزینه اضافی بود، اما من از پرداخت هزینه سمینار و سفر خوشحال شدم.

هنگامی‌که مدیر دفتر من بازگشت، برای کار بهتر آماده‌شده بود و انگیزه داشت و خوشحال بود که من حاضر شدم هزینه موفقیت او را بپردازم.

  پیشنهاد ویژه: بازخورد صادقانه و رهبری بهتر   رئیس موردعلاقه کارکنان - درگیر شوید، اما محدودیت‌های خود را بدانید

3- درگیر شوید، اما محدودیت‌های خود را بدانید

شما می‌توانید هرروز در همان دفتر با همان افراد کار کنید و همچنان غایب باشید، زیرا بیش‌ازحد در نگرانی‌های خود غرق‌شده‌اید.

سیاست درهای باز بدین معنی است، کاری را که مدت‌هاست انجام داده‌اید و توجه به شخصی که مسئولیت را به او واگذار کرده‌اید، متوقف کنید.

شما می‌توانید هر روز در همان دفتر با همان افراد کار کنید و همچنان دور باشید.

زیرا بیش‌ازحد در نگرانی‌های خود غرق‌شده‌اید.

سیاست درهای باز بدین معنی است، کاری را که مدت‌هاست انجام داده‌اید و توجه به شخصی که مسئولیت را به او واگذار کرده‌اید، متوقف کنید.

چطور می‌توانید این کار را انجام دهید؟ این کار را هر روز با "هر یک از کارمندان" انجام دهید.

این به معنای پرسیدن یک سؤال ساده اما صادقانه است: "اوضاع چگونه پیش می‌رود؟"

گوش دهید و در صورت لزوم، اطلاعاتی را پیدا کنید که می‌توانید برای کمک به کارمندان خود استفاده کنید.

ناامیدی‌های تجربه‌شده، فرصت‌هایی را که پیداکرده‌اند شناسایی کرده و انرژی و تعهد آن‌ها به کار را ارزیابی کنید.

اگر زمان بیشتری را به نحوه انجام کارها اختصاص دهید تا اینکه بفهمید چه‌کارهایی باید انجام شود، میبدانید در حال مدیریت میکرو هستید.

به مردم این آزادی را بدهید که به روش خود بهترین نتیجه را بگیرند.

 

4- قدردانی خود را نشان دهید

شکایت‌های زیادی از کارمندان شنیده می‌شود که احساس می‌کنند توسط رئیس خود کوچک شمرده می‌شوند،

اما هرگز نشنیده‌اید کسی وقتی بیش‌ازحد شناخته شود یا پاداش بگیرد، شکایت کند.

چرا بسیاری از کارفرمایان و کارآفرینان از اعتراف کلامی می‌ترسند. از زیاده‌روی در آن نترسید.

هنگامی‌که بهترین‌ها را در افراد تشخیص می‌دهید ارتباط عمیق‌تری با آن‌ها برقرار خواهید کرد.

در اینجا یک روش قدرتمند برای نشان دادن قدردانی وجود دارد.

هنگامی‌که درباره شخصی در تیم خود که کار بزرگی انجام داده است، نظر مشتری را دریافت می‌کنید، از وی اجازه ضبط آن را بگیرید.

سپس ضبط را در جلسه بعدی با تیم خود، همراه ببرید. قدرت بیان مشتری، بیشتر از این است که خودتان آن را بیان کند.

رشد موفقیت کسب‌وکار شما به معنای انجام هر کاری است که مطمئن شوید تیم شما می‌خواهد برای شما خوب کار کند. این به معنای ارتباط معنادار با کارمندان است.

منبع: www.entrepreneur.com

 

دیدگاه کاربران (0)