چگونه برای دیگران اسطوره باشیم؟
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ 0

چگونه برای دیگران اسطوره باشیم؟

چگونه به یک اسطوره و یک رهبر تبدیل شویم؟

شخصی می‌گفت اگر هیچ انسان گرفتاری وجود نداشت تجارت واقعا ساده می‌شد.

من مطمئنم شما لحظات ناامیدکننده‌ای را گذرانده‌اید که اعضای تیمتان با شما همکاری نکرده‌اند.

کارمندانی داشته‌اید که انگیزه‌ای نداشته‌اند، یا مشکلات ساده‌ای که ظاهرا نمی‌بایست به وجود بیایند.

با وجود اين، انگیزه‌دادن به دیگران بخش مهمی از فرمول رسیدن به اهداف و رویاهایتان است.

و بر اساس تجربیات من، تسلط بر فرمول «مردم» در تجارت در چهار سطح رهبری خلاصه می‌شود.

در این مطلب قصد دارم این موضوع را برای شما توضیح دهم.

سطح ۱: کارگر

در سطح پایه، رهبر یا اسطوره به سبک کارگر است. آنها کارشان را به خوبی انجام می‌دهند، درخواست زیادی ندارند و بلندپروازی نمی‌کنند.

برخی از افرادی که دارای این خصوصیت هستند به اندازه افراد درون تیمشان سزاوار این نقش هستند.

بیشتر بخوانید: نقل‌قولهای از جیم ران که تا ساعت‌ها به آن فکر خواهید کرد

اسطوره بودن برای دیگران

سطح ۲: رهبر پشت صحنه

اسطوره کسی است که می‌تواند ترس‌های ناشی از افکار تیمش را کنترل کند، در حالی که در پشت صحنه آنها را پشتیبانی می‌کند.

گاهی اوقات این خوب است، و گاهی می‌تواند به یک تیم لطمه وارد کند. آنها الزاما توجه ویژه یا مسئولیت نمی‌خواهند.

اما قطعا می‌خواهند تاثیر آنها احساس شود. همه ما افرادی مانند این رهبر را می‌شناسیم.

اسطوره بودن برای دیگران

سطح ۳: رهبر عملکرد

اسطوره ها افرادی هستند که پیروز می‌شوند. تعداد آنها فوق‌العاده است. نتایجشان شگفت‌انگیز هستند.

آنها بر حرفه‌شان مسلط شده‌اند، و به واسطه دستاوردها و موفقیت‌هایشان به دیگران الهام می‌بخشند.

آنها همانند Wonder Woman هستند که برای تبدیل‌شدن به اسطوره‌ واقعی مسئول زمین مبارزه هستند.

ما از اسطوره‌ها الهام می‌گیریم، و آنها الگوهای فوق‌العاده‌ای هستند.

گاهی اوقات این جرقه الهام تنها زمانی که یک رهبر عملکرد در اطراف باشد زده می‌شود.

پیشنهاد عالی: چرا بچه‌ها ثروت را از دست می‌دهند

اسطوره بودن برای دیگران

سطح ۴: رهبر الهام‌بخش

اجازه دهید سطح چهارم رهبری را با شما آشنا کنم، که به وسيله یک فیلم فوق‌العاده برجسته شده است: پرنسس لی از جنگ ستارگان.

با این حال که Wonder Woman افسانه‌ای با نمایش اقدامات فوق بشری بود، لی با القای چیزی بزرگ‌تر از خودش میراثی به جا گذاشت: شورش.

این شورش چه تشویق هان سولو برای برخاستن و انجام‌دادن کاری درست بود،

چه الهام‌بخشیدن به هزاران نفر در سراسر کهکشان به منظور جلوگیری از اختلافات بسیار بزرگ برای یک ماموریت و مجموعه‌ای از ایده‌آل‌ها، او رهبر الهام‌بخش را تعریف کرد.

اما از آنجا که ما برای نوشتن موفقیتمان کسی مثل جرج لوکاس نداریم، چگونه باید این کار را انجام دهیم؟

من و یکی از همکارانم این ایده را کشف کردیم و یک پروسه به نام «مرحله بعدی» ایجاد کردیم.

این پروسه به نحو خاصی طراحی شد تا به کارآفرینان کمک کند تا مرحله بعدی‌شان را به تصویر بکشند،

به ویژه آنهایی که به مشاوره یا استفاده از تجربیات کسب‌وکارشان در چیزی بزرگ‌تر از خودشان علاقه‌مند بودند.

برای لحظه‌ای تامل کنید و به شش یا هفت داستان گذشته خود که مسیر زندگی‌تان را تغییر داده‌اند فکر کنید.

آنها می‌توانستند فاجعه، پیروزی یا شاید هردو آنها باشند. آنها ممکن بود از پنج‌سالگی شما تا یک ماه گذشته رخ داده باشند.

من به شما پیشنهاد می‌کنم زمان بگذارید و آنها را بنویسید و به آنچه در همه آنها مشترک بود فکر کنید.

اسطوره بودن برای دیگران

اگر یک برنامه یا پیام تکرارشونده‌ای در همه آنها وجود داشت چه بود؟

اجازه دهید این پیام در هر ارائه، هر جلسه آموزشی، پشتیبانی نیروها، مصاحبه استخدام‌ها و پروژه‌ای که شما هدایت می‌کنید نفوذ کند.

این چیزی است که شما را به طور طبیعی الهام‌بخش می‌کند.

چیزی است که در نهایت دیگران را به سمت اقدام و عمل سوق داده،

موجب برخاستن آنها می‌شود تا با پذیرش مسئولیت و کمک به شما برای انجام یک حرکت نسخه بهتری از خودشان باشند.

من به تازگی مربی‌گری یک گروه بزرگ از سالنداران را از سراسر کشور بر عهده داشتم.

با قراردادن کار آنها در این پروسه، مشخص شد که پیام‌های آنها درباره زیبایی، مد، مو یا حتی بازاریابی و فروش نبودند.

در میان برخی داستان‌های فوق‌العاده رقت‌آمیز و پرمانع، درس‌هایی از هرگز تسلیم‌نشدن، پذیرفتن کامل مسئولیت زندگی، ازخودگذشتگی برای خانواده،

خودداری از برچسب‌هایی که دیگران با بی‌رحمی به آدم می‌زنند، باور خود و بالا‌کشیدن خود از طریق بالاکشیدن دیگران وجود داشت.

پیام‌هایی که به صورت کلامی و از طریق عمل به شما ارائه می‌شوند، در واقع در دل‌های مردم جای خود را باز می‌کنند.

توانایی شما در ایجاد تغییر رفتار در دیگران بیشتر ناشی از انگیزه‌ها و تشویق‌هاست.

اینکه شما چه کسی هستید، از کجا آمده‌اید و پیامتان به جهان و تیمتان چیست.

از اینها سرنخ بگیرید و شما با این روش جمعیت زیادی را ترغیب خواهید کرد که حتی ممکن است هیچ وقت آنها را ملاقات نکنید. یک اسطوره باشید و یک میراث به جا بگذارید.

نوشته‌ای از بلر سینگر

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]