چگونه به یک مربی معتبر زندگی تبدیل شویم؟

چگونه به یک مربی معتبر زندگی تبدیل شویم؟

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید دیگران را تشویق کنید تا بهترین کار خود را انجام دهند و نتایج بهتری در زندگی به دست آورند؟ اگر بله، من یک سوال از شما دارم: آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که یک مربی معتبر زندگی شوید؟

مربی زندگی کسی است که به افراد کمک می‌کند تا بر موانعی که بر سر راه اهداف آنها قرار دارد غلبه کنند و برای تحقق رؤیاهای خود اقدامات مؤثر و مداوم انجام دهند.

مربیان معتبر زندگی افرادی هستند که توسط یک سازمان حرفه‌ای (ترجیحاً توسط یک نهاد معتبر مانند فدراسیون بین‌المللی کوچینگ به رسمیت شناخته شده) در مورد روش‌های مؤثر مربیگری آموزش‌دیده‌اند و برای اثبات تسلط بر این روش‌ها آزمایشاتی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

به خواندن ادامه دهید تا درباره آموزش مربی معتبر زندگی و نحوه تبدیل‌شدن به یک مربی معتبر زندگی بیشتر بدانید - و بدانید که آیا کسب‌وکار مربیگری زندگی برای شما مناسب است یا خیر.

یک مربی زندگی چه می‌کند؟

به زبان ساده، یک مربی معتبر زندگی به مشتریان خود کمک می‌کند تا به افرادی تبدیل شوند که می‌توانند زندگی خود را از جایی که اکنون هستند به جایی که می‌خواهند برسانند.

به‌عنوان یک مربی زندگی، وظیفه شما این است که به مشتری کوچینگ خود ابزارها و پشتیبانی لازم را ارائه دهید تا مشخص شود که واقعاً چه چیزی در زندگی می‌خواهند و چه کاری باید انجام دهند تا اهداف خود را به واقعیت تبدیل کنند.

همچنین وظیفه یک مربی زندگی این است که خود را در برابر مشتریان مسئول بداند و با عشق آنها را درحالی‌که برای رسیدن به رؤیاهای خود تلاش می‌کنند همراهی کند.

مربیگری زندگی حرفه‌ای است که در سال‌های اخیر پر طرفدار شده است - و باتوجه‌به دنیایی که در حال حاضر در آن هستیم یک شگفتی کوچک است.

بسیاری از مردم این روزها با موانع و چالش‌های پیش‌بینی‌نشده دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در تلاش‌اند تا زندگی‌هایی را خلق کنند که در واقع آنها را خوشحال کند.

حتی افرادی که در کسب‌وکار یا شغل خود به موفقیت‌های حرفه‌ای باورنکردنی دست یافته‌اند، اغلب احساس می‌کنند که آرزوهای آن‌ها برآورده نشده‎‌اند و آرزو می‌کنند که زندگی آنها هدف و رضایت بیشتری را به آنها ارائه دهد.

به همین دلیل است که خدماتی که مربیان زندگی ارائه می‌دهند بسیار ارزشمند هستند.

با کمک به مشتریان برای روشن شدن اهداف خود و حمایت از آنها درحالی‌که برای ایجاد تجربه موردنظر خود تلاش می‌کنند، یک مربی زندگی نقش مهمی در تغییر زندگی افراد ایفا می‌کند.

مزایای تبدیل‌شدن به یک مربی معتبر زندگی

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کسب گواهینامه مربی زندگی و شروع به کار به‌عنوان مربی زندگی این است که به شما آزادی می‌دهد.

هنگامی که گواهینامه مربی زندگی خود را تکمیل کردید و تمرین مربیگری زندگی خود را داشتید، می‌توانید ساعات کاری خود را تنظیم کنید، نوع افرادی را که بیشتر می‌خواهید با آنها کار کنید انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید خدمات خود را ارائه دهید.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است ترجیح دهید که با افراد تک‌به‌تک کار کنید یا با گروه‌ها کار کنید. می‌توانید انتخاب کنید که آموزش حضوری ارائه دهید یا مربی زندگی آنلاین باشید یا ترکیبی از خدمات مجازی و حضوری.

یک مربی زندگی موفق می‌تواند با کارکردن با مشتریانی که دارای اهمیت بالا هستند یا صحبت‌کردن در مقابل گروه‌های بزرگ، پول زیادی به دست آورد.

بهتر از همه، اگر یک مسیر مربیگری اخلاقی را در پیش بگیرید، از دانستن اینکه کار شما به افرادی که با آنها کار می‌کنید (به‌صورت حضوری یا آنلاین) کمک می‌کند تا به رویاهای خود برسند و شادی و رضایت بیشتری را در زندگی خود تجربه کنند، احساس رضایت خواهید کرد.

اگر به دنبال شغل جدیدی هستید و مشتاق کمک به دیگران هستید - به‌خصوص اگر تجربه‌ای به‌عنوان یک رهبر یا مدیر در یک سازمان دارید یا با سایرین در مشاغل دیگری کار کرده‌اید - من شما را تشویق می‌کنم که در مورد مربیگری زندگی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مقدار مشخصی از تحقیق برای کمک به شما در تعیین اینکه آیا راه‌اندازی کسب‌وکار مربیگری زندگی برای شما مناسب است یا خیر، ضروری است.

فقط توجه داشته باشید که اکثر مشتریان از شما انتظار دارند که نوعی برنامه گواهینامه مربی زندگی را ارائه دهید تا ثابت کنید که واجد شرایط کمک به آنها برای رسیدن به اهداف خود هستید.

این به همان اندازه برای افرادی که می‌خواهند کوچینگ معنوی یا کوچینگ سلامتی را دنبال کنند صادق است، همان‌طور که برای مربیان اجرایی و دیگر کسانی که می‌خواهند در صنعت مربیگری کسب‌وکار پیشرو شوند صادق است.

چگونه در 10 مرحله به یک مربی معتبر زندگی تبدیل شویم

اگر می‌خواهید یک مربی زندگی شوید، مهم است که بدانید این کار مانند هر کسب‌وکار دیگری است.

حتی اگر برنامه شما این باشد که با مشتریان بالقوه خود به‌صورت انفرادی یا به‌صورت مجازی در یک موقعیت کوچینگ گروهی کار کنید، اولویت شما باید شناسایی "تخصص" یا مخاطب هدفی باشد که می‌خواهید به آنها خدمت کنید و آموزش و تخصص توسعه شخصی را دریافت کنید.

شما باید به آنها کمک کنید تا چالش‌های خود را حل کنند و به نتایجی که در زندگی می‌خواهند برسند.

مراحل زیر شما را در مسیر یک حرفه مربیگری موفق زندگی قرار می‌دهد.

مرحله 1: حوزه تخصص خود را مشخص کنید

وقتی صحبت از حوزه تخصص می‌شود، "مربی زندگی" یک اصطلاح بسیار گسترده است.

من مربیان زندگی را می‌شناسم که با زنان حرفه‌ای جوانی کار می‌کنند که سعی دارند در شرکت از پله‌های موفقیت بالا بروند…

مردانی که اخیراً طلاق گرفته‌اند و سعی می‌کنند عزت‌نفس خود را افزایش دهند و دوباره به «بازی دوست‌یابی» برگردند…

سالمندانی که در تلاش برای ایجاد زندگی معنی‌دار پس از بازنشستگی برای خود هستند ... حتی مولتی میلیونرهایی که سعی در ایجاد شادی، راحتی و آزادی بیشتر در زندگی خود دارند.

اگر به فکر تبدیل‌شدن به یک مربی زندگی حرفه‌ای هستید، من شدیداً شما را تشویق می‌کنم که در مورد جایگاه مربیگری که بیشتر می‌خواهید با آن کار کنید - و اینکه چگونه به مشتریان بالقوه خود کمک می‌کنید تا به اهدافشان دست یابند، فکر کنید.

ممکن است بخواهید یک مربی زندگی سازمانی برای متخصصان جوان یا یک مربی بهداشت روان برای زنانی که به یائسگی نزدیک می‌شوند تبدیل شوید.

یا ممکن است بخواهید برنامه‌های مربیگری را برای صاحبان مشاغل کوچک یا یک مربی اجرایی برای مدیران سطح پایین در صنعت بیمه ارائه دهید. همه چیز به علایق و زمینه‌های تخصصی شما بستگی دارد.

فقط به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید یک مربی معتبر باشید، هر چه بیشتر بتوانید خودتان را از سایر مربیان زندگی متمایز کنید و خدمات خود را برای گروه مشخصی از افرادی که سعی در غلبه بر یک مشکل خاص دارند هدف قرار دهید، پیداکردن افراد آسان‌تر خواهد بود. آنها را آنلاین کنید و به آنها اطلاع دهید که وجود دارید.

نه‌تنها این - چه رویی تبدیل‌شدن به یک مربی شغلی یا یک رهبر در صنعت مربیگری سلامت را داشته باشید، انتخاب یک مشتری خاص برای تمرکز بر روی آن، متمایز شدن از سایرین را برای شما آسان‌تر می‌کند و یک کسب‌وکار کوچینگ زندگی ایجاد می‌کند. نقاط قوت شما و به شما قدرت می‌دهد تا به مشتریان خود کمک کنید تا به نتیجه برسند.

مرحله 2: اعتبارنامه مناسب را دریافت کنید

رشد یک کسب‌وکار پرتقاضا برای کوچ زندگی مستلزم این است که مردم اعتماد کنند که شما می‌دانید چه کاری انجام می‌دهید و می‌توانید به آنها کمک کنید تا به نتایج موردنظر خود دست یابند.

اگر می‌خواهید مردم را تشویق کنید که شما را به‌عنوان یک متخصص کوچینگ زندگی ببینند و اعتماد کنند که می‌توانید در چالش‌هایشان به آن‌ها کمک کنید، باید در یک برنامه آموزشی مربی زندگی ثبت‌نام کنید که به شما آموزش مهارت‌های مربیگری را می‌دهد که برای کمک به هدفتان نیاز دارید.

مشتریان بر محدودیت‌های خود غلبه می‌کنند و به نتایجی که در زندگی می‌خواهند می‌رسند.

مهم نیست که روی کدام جنبه از کوچینگ توسعه شخصی تمرکز کنید، توجه داشته باشید که کوچینگ زندگی یک تجارت جدی است و کسب مهارت‌های لازم برای کوچینگ زندگی مستلزم آموزش گسترده و تجربه مربیگری است.

بهترین برنامه‌های آموزشی برای مربیان زندگی شامل حداقل 8-12 ماه مطالعه و تجربه مربیگری است.

مرحله 3: کسب‌وکار کوچینگ زندگی خود را بسازید

هنگامی که گواهینامه مربی زندگی خود را به دست آوردید، گام بعدی شما جذب مشتری است.

درست مانند هر صاحب کسب‌وکاری، موفقیت شما به‌عنوان یک مربی زندگی معتبر به توانایی شما بستگی دارد که به مردم اطلاع دهید وجود دارید و آنها را متقاعد کنید که در کارگاه‌ها یا جلسات آموزشی شما ثبت‌نام کنند.

(و بله این به معنای ایجاد یک استراتژی بازاریابی قوی است.)

هدف شما باید این باشد که مشتریان یا شرکت‌کنندگان در کارگاه آموزشی شما را ترک کنند و بگویند: «این بهترین چیزی بود که من تابه‌حال در آن شرکت کرده‌ام! من در مورد آن به همه می‌گویم!»

این به معنای تبدیل‌شدن به یک مربی تحول‌آفرین است که افراد را تشویق می‌کند تا به نتایجی دست یابند که هرگز آرزوی آن را هم نمی‌کردند - به‌طوری‌که آنها به طرفداران وفادار کسب‌وکار مربیگری شما تبدیل شوند و دیگران را متقاعد کنند که همین کار را انجام دهند.

مرحله 4: مردم را تشویق کنید تا اقدام کنند

مردم به‌جای انجام اقدامات استراتژیک برای ایجاد شرایط ایده‌آل خود، زندگی خود را صرف واکنش به شرایط موجود خود می‌کنند.

وقتی تلاش می‌کنند، اما به نتایجی که می‌خواهند نمی‌رسند، خیلی راحت تسلیم می‌شوند و به خود می‌گویند که با هر چیزی که سرنوشت برایشان رقم زده است، کنار بیایند.

وقتی یک مربی زندگی هستید، این یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که باید به دیگران کمک کنید تا آن را حل کنند.

شما باید بیاموزید که چگونه به مشتریان خود انگیزه دهید که به طور مداوم برای خود کار کنند و در جهت رؤیاهای خود اقدامی مصمم انجام دهند.

همچنین شما باید به آنها کمک کنید تا تمایل و توانایی خود را برای ادامه اقدامات خارج از جلسات مربیگری شما حتی در مواجهه با موانع حفظ کنند.

مربی زندگی بودن شما را ملزم می‌کند که به مشتریان خود کمک کنید تا بفهمند که یک سری‌کارها بیهوده نیست، بلکه یک الگوی رفتاری پایدار است که باید در تمام طول زندگی فرد پرورش داده شود.

مرحله 5: موانع احساسی را شناسایی کنید

کائنات از شما می‌خواهد که به اهداف خود برسید و منابع و فرصت‌هایی را که برای تحقق آن نیاز دارید به‌راحتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما اغلب اوقات مانعی در مسیر شما وجود دارد که شما را از شناخت این منابع و فرصت‌ها باز می‌دارد.

و آن مانع شما هستید!

موانع‌ عاطفی ایجاد شده توسط تجربیات و آسیب‌های گذشته شما اغلب مانع پیشرفت شما می‌شوند. اگر می‌خواهید به فردی تبدیل شوید که قادر به دستیابی به اهدافتان است، باید به این موانع رسیدگی کنید و آنها را درمان کنید.

و همین امر در مورد مشتریان شما نیز صادق است.

بیشتر مردم از مقابله با احساسات خود می‌ترسند. این بلوک‌ها آنها را از یادگیری درس‌های مناسب یا کسب مهارت‌ها و تجربه‌های موردنیاز برای ایجاد زندگی رؤیاهای خود باز می‌دارد.

در طول جلسات مربیگری خود با مشتریان، اگر می‌خواهید به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کنید، باید به آنها کمک کنید تا موانع را برطرف کنند. این چیزی است که مربیان بزرگ زندگی را بسیار ارزشمند می‌کند.

مرحله 6: با تمام 7 بعد هستی صحبت کنید

برای تبدیل‌شدن به یک مربی مؤثر زندگی، مهم است که بدانیم افراد اطلاعات را به روش‌های مختلف یاد می‌گیرند و جذب می‌کنند.

هر مربی زندگی که می‌خواهد تغییری پایدار در طرز فکر و رفتار یک فرد ایجاد کند، باید یاد بگیرد که چگونه با تمام ابعاد وجودی یک فرد صحبت کند، از جمله:

  • عقل
  • خیال‌پردازی
  • هیجانی
  • بینش
  • بدن فیزیکی
  • اراده یا انتخاب
  • غرور

هنگامی که با تمام این 7 بعد شخصیتی صحبت می‌کنید، می‌توانید بر افرادی که به دنبال خدمات مربیگری زندگی شما هستند، به روشی بسیار عمیق‌تر تأثیر بگذارید.

مرحله 7: ایجاد تجربیات تحول‌آفرین

هدف اکثر مربیان زندگی فقط آموزش‌دادن به افراد است – و در نتیجه، اکثر افرادی که به کارگاه‌ها یا سخنرانی‌های آنها گوش می‌دهند، حداقل 80 درصد از آموخته‌های خود را در عرض چند روز فراموش می‌کنند.

از سوی دیگر، مربیان زندگی واقعاً موفق، هدفشان تغییر دادن افراد است.

آنها فقط اطلاعات را ارائه نمی‌کنند - آنها تجربیات قدرتمندی را ایجاد می‌کنند که منجر به نتایج متحول‌کننده زندگی مشتریانشان می‌شود.

آنها چطور این کار را انجام می‌دهند؟

با انتقال خرد خود از طریق داستان‌های جذاب و تمرین‌های تعاملی که به افراد امکان می‌دهد درس‌ها را در سطح عاطفی، فیزیکی و معنوی عمیق جذب کنند.

مرحله 8: به مردم یک سیستم اثبات شده بدهید

مربیان زندگی می‌دانند که تفاوت زیادی بین دادن اطلاعات و توصیه‌های اضافی به افراد وجود دارد – و آموزش یک سیستم اثبات‌شده به آن‌ها که قدم‌به‌قدم آن‌ها را در فرایندی که تضمین می‌کند به آنها کمک می‌کند به نتایجشان برسند، هدایت می‌کند.

به‌عنوان یک مربی زندگی، شما مسئول آموزش‌دادن به افراد هستید تا کارهای درست را به روش درست در زمان مناسب انجام دهند، اگر می‌خواهید اقدامات آنها بر روی یکدیگر ساخته شود و نتایج متحول‌کننده زندگی ایجاد کند.

بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید به یک مربی زندگی تبدیل شوید که نتیجه می‌دهد، به این معنی است که یا باید خودتان این نوع سیستم اثبات‌شده را ایجاد کنید (که شامل آزمون و خطای زیادی می‌شود) یا از طریق یک برنامه آموزش مربی زندگی معتبر که یک سیستم اثبات شده را به شما آموزش می‌دهد که می‎توانید آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

خبر خوب این است که برنامه‌های کوچینگ مؤثری وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به گواهینامه مربی زندگی خود برسید و همه چیزهایی را که باید بدانید برای تسهیل تغییرات عمیق و پایدار در افرادی که با آنها کار می‌کنید، یاد بگیرید.

مرحله 9: همیشه به یادگیری ادامه دهید

به‌عنوان یک مربی حرفه‌ای دارای گواهینامه، هدف شما باید الگوسازی رفتار موفق برای مشتریان باشد. این به معنای پذیرش یک زندگی با یادگیری بی‌پایان است.

وقتی نوبت به آن می‌رسد، کوچینگ زندگی هنوز یک صنعت نسبتاً جوان است – و روان‌شناسان، دانشمندان علوم اعصاب و رهبران در زمینه توسعه شخصی در حال کشف راه‌های جدیدی برای کمک به افراد برای باز کردن پتانسیل کامل انسانی خود هستند.

همان‌طور که پزشکان باید به تحصیلات خود ادامه دهند تا شایستگی خود را حفظ کنند و در مورد شیوه‌های جدید بیاموزند، به‌عنوان یک مربی زندگی باید خود را متعهد کنید که به طور منظم به دنبال فرصت‌های مهارت‌سازی باشید تا اطمینان حاصل کنید که در اوج قدرت خود باقی خواهید ماند و بهترین زندگی ممکن را ارائه خواهید کرد.

ویژگی‌های یک زندگی حرفه‌ای مربی زندگی موفق

در حال حاضر ممکن است از خود بپرسید، "آیا آنچه را که برای ایجاد یک تمرین کوچینگ زندگی موفق لازم است را دارم؟"

بیایید ببینیم!

اگر می‌خواهید به یک مربی زندگی تبدیل شوید که زندگی افرادی را که با آنها کار می‌کنید تغییر می‌دهد، در اینجا 6 ویژگی شخصی برتری است که باید داشته باشید (یا بخواهید آن را توسعه دهید).

  1. ارتباط مؤثر

کوچینگ زندگی شامل ارتباطات متفکرانه و همدلانه زیادی است.

لطفاً توجه داشته باشید که این به این معنا نیست که یک نویسنده یا سخنور متخصص باشید، بلکه به این معناست که بتوانید ایده‌های خود را به‌گونه‌ای منتقل کنید که افراد در حوزه مربیگری موردنظر شما بتوانند به‌راحتی درک کنند.

  1. ذهنیت راه‌حل گرا

مربیان زندگی موفق به‌جای موانع یا چالش‌ها بر روی احتمالات و راه‌حل‌ها تمرکز می‌کنند.

آنها این واقعیت را می‌دانند که مسیر رسیدن به هر هدفی مستلزم غلبه بر موانع و یادگیری مهارت‌های جدیدی است که ممکن است آنها را از منطقه آسایش خود خارج کند - و از چنین فرصت‌هایی برای رشد استقبال می‌کنند.

این به این دلیل است که آنها متوجه می‌شوند که تنها با غلبه بر چالش‌ها و کشف راه‌حل‌های قابل‌اجرا است که می‌توانید به‌عنوان یک مشکل‌گشای اثبات شده سابقه‌ای خوب ایجاد کنید!

  1. رهبری

به‌عنوان یک مربی زندگی، باید به‌راحتی در نقش رهبری با مشتریان و افرادی که با آنها کار می‌کنید، قدم بگذارید.

مشتریان شما باید به توانایی شما برای کمک به آنها در جهت‌یابی چالش‌های زندگی در جهت رسیدن به اهداف خود اطمینان داشته باشند.

به این معنی که ابتدا باید ثابت کنید که هر اعتمادی که به شما می‌دهند، شما شایسته آن هستید.

  1. صبر

تبدیل‌شدن به فردی که قادر به دستیابی به اهداف بزرگ باشد زمان و تلاش می‌خواهد.

مشتریان شما موانع و مشکلاتی را تجربه خواهند کرد - و شما نیز درحالی‌که روی رشد کسب‌وکار مربیگری خودکار می‌کنید، این کار را تجربه خواهید کرد.

و این اشکالی ندارد زیرا تنها با غلبه بر موانع است که می‌توانید به فردی تبدیل شوید که در مقابله با چالش‌ها و حل آنها مهارت داشته باشد.

به همین دلیل، اگر می‌خواهید یک مربی زندگی عالی باشید، ضروری است که صبر و شکیبایی را پرورش دهید - هم با دیگران و هم با خودتان.

زیرا کلید موفقیت در زندگی این است که بر روی چند بار زمین‌خوردن و شکست خوردن تمرکز نکنید، بلکه این است که چند بار بلند شوید و ادامه دهید.

  1. انگیزه

اگر نتوانید افراد را تشویق کنید تا نسبت به پیشنهادات شما اقدام کنند، تمام آموزش‌های مربی زندگی در جهان اهمیت چندانی نخواهد داشت.

به همین دلیل برای شما بسیار مهم است که بتوانید افراد را تشویق کنید تا اقدامات شجاعانه‌ای انجام دهند حتی زمانی که ممکن است نامطمئن یا ناراحت یا حتی ترسیده باشند.

هدف شما به‌عنوان یک مربی زندگی، الهام بخشیدن به دیگران برای رشد فراتر از وضعیت فعلی و تبدیل‌شدن به فردی است که قادر به دستیابی به اهداف خود است.

این امر مستلزم آن است که آنها فراتر از منطقه راحتی خود حرکت کنند و جهش‌هایی شجاعانه به سمت چیزهای ناشناخته انجام دهند.

  1. سازمان

در نهایت، اگر می‌خواهید یک مربی زندگی شوید، اگر مهارت‌های سازمانی قوی داشته باشید، کمک به مشتریان و رشد کسب‌وکارتان بسیار آسان‌تر خواهد بود.

این به این دلیل است که اکثریت قریب به اتفاق مربیان زندگی، رئیس خود هستند – و اداره کسب‌وکار شما مستلزم آن است که سازماندهی شده باشید و در بالای بسیاری از وظایف ضروری روزانه، هفتگی و ماهانه بمانید تا اطمینان حاصل کنید که تمرین مربیگری شما به رشد و اجرای روان ادامه می‌دهد.

بنابراین، اگر اغلب برای سازماندهی محل کار و یا محل زندگی خود یا پیگیری وظایف روزانه خود تلاش می‌کنید، این یک مهارت رشد شخصی است که توصیه می‌کنم قبل از اینکه به‌عنوان یک مربی زندگی حرفه‌ای را دنبال کنید، آن را توسعه دهید.

منبع

دیدگاه کاربران (0)