تماس با ما
18:00 - 09:00
چگونه یک اینفلوئنسر (Influencer) یا “تأثیرگذار” شویم؟
۱۳۹۹-۰۷-۲۱ 0

تقریباً در هر صنعت بزرگی، افزایش اینفلوئنسرها دیده می‌شود و برندها اکنون بیش از هر زمان دیگری از آن‌ها استفاده می‌کنند.

تأثیرگذار بودن آن‌قدر سودآور شده است که جای تعجب نیست که همه می‌خواهند در حوزه‌های مربوطه تک باشند.

۷ مرحله برای تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی:

  • حوزه موردعلاقه خود را انتخاب کنید.
  • نمایه رسانه‌های اجتماعی خود را بهینه کنید.
  • مخاطب خود را بشناسید.
  • محتوای مربوطه را تولید و ارائه کنید.
  • منظم و ثابت‌قدم باشید.
  • مخاطبان خود را درگیر کنید.
  • به برندها اطلاع دهید که شما مایل به همکاری هستید.
  • نتیجه‌گیری

 

حوزه موردنظر خود را برای اینفلوئنسر شدن انتخاب کنید

حوزه موردنظر خود را انتخاب کنید

قبل از اینکه مسیر خود را برای اینفلوئنسر شدن آغاز کنید، باید ابتدا حوزه موردنظر خود را انتخاب کنید.

شما باید حوزه‌ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و می‌توانید به‌طور مداوم در مورد آن محتوا تولید کنید.

همچنین باید در این زمینه متخصص باشید، تا بتوانید خود را به‌عنوان یک تأثیرگذار معرفی کنید.

به‌عنوان یک تأثیرگذار، شما باید در زمینه علاقه خود تحقیق و تولید محتوا کنید.

بنابراین، مهم است که چیزی را انتخاب کنید که به آن علاقه داشته باشید و از اینکه وقت صرف آن می‌کنید، لذت ببرید.

خواه عاشق پخت‌وپز و امتحان دستورالعمل‌های جدید باشید و یا به انجام کارهای هنری، تعمیر، اصلاح، ساختن، و یا انجام برخی کارهای فنی در خانه یا بیرون از خانه، بدون کمک خواستن از متخصصان و استادکاران آن رشته، علاقه‌مند باشید، باید در آن حوزه فعالیت کنید.

همچنین می‌توانید ترکیبی از ۲ یا ۳ علاقه‌مندی خود را انتخاب کنید، اما آن را خیلی گسترده نکنید.

بیشتر بخوانید: ولاگر کیست؟ چگونه یک ولاگر حرفه ای شویم

 

نمایه رسانه‌های اجتماعی خود را برای اینفلوئنسر شدن بهینه کنید

نمایه رسانه‌های اجتماعی خود را بهینه کنید

هنگامی‌که حوزه خود را انتخاب کردید، مرحله بعدی انتخاب پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی موردنظر خود و ایجاد و بهینه‌سازی نمایه‌های خود است.

بیشتر افراد تأثیرگذار فقط در یک یا دو پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب هستند. بنابراین، بهتر است تلاش خود را فقط روی ۱ یا ۲ کانال متمرکز کنید.

هنگامی‌که کانال‌های خود را انتخاب کردید، باید پروفایل‌های جدید ایجاد کنید یا پروفایل‌های موجود خود را بهینه کنید.

در اینجا برخی از کارهایی که می‌توانید برای بهینه‌سازی نمایه‌های خود انجام دهید، بیان‌شده است:

به حساب کاربری خود بروید.

اگر قصد تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر را دارید، باید به یک حساب کاربری بروید، زیرا گزینه‌های بیشتری پیش روی شما قرار می‌گیرد.

اکثر پلتفرم‌ها مانند اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک امکان ایجاد حساب کاربری در تنظیمات نمایه را دارند.

بیوگرافی جذاب ایجاد کنید.

بیوگرافی شما اولین چیزی است که هر فردی هنگام بازدید از نمایه شما می‌بیند و بنابراین یک قسمت مهم در ایجاد اولین برداشت از شما است.

بیوگرافی شما باید بتواند داستان شمارا به روشی جذاب بیان کند.

همچنین باید کلیه اطلاعات مربوط به شما مانند نام کامل، موقعیت مکانی، اطلاعات تماس و حوزه‌های تخصصی شمارا ارائه دهد.

یک عکس پروفایل اضافه کنید.

شما همچنین باید یک عکس برای نمایه خود اضافه کنید، زیرا جزء مهم هویت برند شخصی شما می‌باشد.

مردم اغلب یک نمایه شبکه اجتماعی را با عکس پروفایل تشخیص می‌دهند، بنابراین شما باید با دقت یک عکس را انتخاب کنید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که صورت شما به‌وضوح دیده می‌شود و کیفیت تصویر نیز خوب است.

مخاطب خود را بشناسید

قبل از شروع تولید محتوا و ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی، باید مخاطبان هدف خود را بشناسید.

اینفلوئنسرها بر مخاطبان خود و ایجاد ارتباطات قوی با آن‌ها تأثیر می‌گذارند.

زیرا که آن‌ها فقط نیاز کسانی که دارای علایق مشابه در همان حوزه هستند را تأمین می‌کنند.

برای تبدیل‌شدن به یک تأثیرگذار، مهم است که بدانید چه کسی را هدف خود قرار می‌دهید و سپس به ایجاد یک پایگاه فالوئر ثابت بپردازید.

برای شناخت مخاطبان خود، ابتدا می‌توانید با تجزیه‌وتحلیل فالوئرهای فعلی خود، اطلاعاتی راجع به جمعیت و علایق آن‌ها دریافت کنید.

اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دارای یک ابزار تجزیه‌وتحلیل داخلی هستند که چنین بینش‌هایی را در مورد مخاطبان فعلی شما ارائه می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال Twitter Analytics اطلاعاتی راجع به علایق، جنسیت، موقعیت مکانی و … فالوئرهای فعلی شما ارائه می‌دهد.

پس از دانستن اینکه مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارند، آماده خواهید بود که محتوای موردنظر را به او تحویل دهید.

محتوای مربوطه را تولید و ارائه کنید

مرحله بعدی برای تبدیل‌شدن به تأثیرگذار، ارائه مطالب مفید و مرتبط برای فالوئرهای خود است.

هرچه بیشتر بتوانید مخاطبان خود را درگیر کنید، افراد، بیشتر تحت تأثیر نظرات و توصیه‌های شما قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین اصل برای تأثیرگذار بودن، این واقعیت است که فالوئرهای شما درواقع به شما گوش می‌دهند.

شما باید یک استراتژی محتوا تنظیم کنید و از ترکیبی از انواع محتوا، ترجیحاً مواردی که مخاطبان شما بیشتر دوست دارند، استفاده کنید.

برخی از اینفلوئنسرها، اطلاعات مربوط به حوزه موردعلاقه خود مانند غذا، مسافرت، مد، زیبایی و غیره را نگه می‌دارند.

این اینفلوئنسرها، پست‌های مربوط به زندگی شخصی خود را با پست‌های محتوایی خود ترکیب نمی‌کنند، و محتوایشان را فقط روی حوزه موردنظرشان متمرکز می‌کنند.

این به این معنا است که یک اینفلوئنسر غذا، ممکن است دستورالعمل‌ها، عکس‌های بازدید از رستوران‌ها، نشریه‌ها و حتی تبلیغات تجاری را ارائه کند.

به‌عنوان‌مثال اینفلوئنسر غذا، خوراک اینستاگرام Audrey را در نظر بگیرید.

تمام مطالب او، حول غذا و رستوران است. او رستوران‌ها و برندهای غذایی را مرور می‌کند، و محتوای حمایت‌شده و تصاویر غذاهای موردعلاقه خود را ارائه می‌کند.

او از نظر نوع محتوا تنوع را حفظ می‌کند، اما هرگز از حیطه تخصص خود فاصله نمی‌گیرد.

برخی از افراد اینفلوئنسر ترجیح می‌دهند، کمی از مطالب زندگی شخصی خود را با حوزه تخصصی خود ترکیب کنند تا با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنند.

افزودن پست در مورد زندگی روزمره آن‌ها به اینفلوئنسرها کمک می‌کند تا معتبرتر و قابل‌اطمینان‌تر باشند.

این موضوع باعث تقویت ارتباط آن‌ها با مخاطبانشان می‌شود.

مهم نیست که کدام استراتژی محتوا را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آن را به‌اندازه کافی گسترده کرده‌اید تا بتواند در آینده با نام های تجاری همکاری کند.

پست‌های حمایت‌شده شما باید بتوانند به‌طور طبیعی در کنار سایر مطالب ارسال‌شده شما قرار بگیرند.

برای ایجاد فرصت بررسی‌های پرداخت، که بعداً به دست می‌آورید، می‌توانید review را به‌عنوان یک ویژگی عادی در خبر مایه خود اضافه کنید.

به‌طورکلی، استراتژی محتوای خود را بر روی حوزه موردنظر متمرکز کنید، اما نه خیلی محدود. بلندمدت فکر کنید و از همان ابتدا آماده شوید تا یک تأثیرگذار باشید.

پیشنهاد عالی برای شما: روش‌های هوشمندانه برای دریافت کامنت (نظرات) در اینستاگرام

برای اینفلوئنسر شدن منظم و ثابت‌قدم باشید

منظم و ثابت‌قدم باشید

بعدازاینکه تصمیم گرفتید چه نوع محتوایی را ارائه کنید، شما باید در حساب کاربری خود طبق برنامه زمانی منظم، پست‌های مکرر بگذارید.

بیشتر الگوریتم‌های پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، حساب‌هایی که به‌طور منظم پست می‌گذارند را ترجیح می‌دهند.

این ویژگی برای اینستاگرام صدق می‌کند، که برای افزایش بازدید، به یک تکرار پست منظم نیاز دارد. همچنین بزرگ‌ترین بستر اینفلوئنسر مارکتینگ است.

می‌توانید روزانه، هفتگی یا هر دفعه‌ای که راحت هستید پست بگذارید.

قبل از تصمیم‌گیری در مورد آن، باید پلتفرم را نیز در نظر بگیرید.

برخی از پلتفرم‌ها مانند توییتر ماهیت پویاتر دارند و اگر می‌خواهید به یک تأثیرگذار در این پلتفرم تبدیل شوید، به پست مکرر بیشتری نیاز دارند.

در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب و فیس‌بوک، می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار پست بگذارید.

بااین‌حال، روزها و زمان‌هایی را که می‌خواهید پست بگذارید، انتخاب کنید و ثابت‌قدم باشید.

مطالعه‌ای توسط Sprout Social نشان داد، که روزها و زمان‌های خاصی از هفته وجود دارد که می‌توانید بیشترین مشارکت را در پست‌های خود داشته باشید.

برای بیشتر پلتفرم‌ها، بالاترین نرخ تعامل را می‌توان نزدیک ظهر و ساعات بعدازظهر وسط هفته مشاهده کرد.

چهارشنبه بهترین روز برای ارسال اکثر پلتفرم‌ها است.

شما باید بهترین زمان‌های ارسال پست، برای پلتفرم انتخابی خود را بررسی کنید و بر اساس آن برنامه ارسال خود را ایجاد کنید.

برای اینفلوئنسر شدن مخاطبان خود را درگیر کنید

مخاطبان خود را درگیر کنید

هنگامی‌که شروع به ارائه محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌کنید، معمولاً لایک و نظر درباره پست‌های خود دریافت خواهید کرد.

برای یک تأثیرگذار، ارتباط با فالوئرها مهم است، بنابراین، نمی‌توانید این نظرات را نادیده بگیرید.

جواب دادن به نظرات و پاسخ دادن به هر سؤالی که فالوئرها از شما می‌پرسند یک روش خوب است.

همچنین می‌توانید نظرات آن‌ها را “لایک” کنید تا قدردانی خود را نشان دهید.

روش دیگر برای برقراری ارتباط با مخاطبان این است که از آن‌ها سؤالی بپرسید و مکالمه‌ای را درباره موضوعی با علاقه متقابل آغاز کنید.

تعاملات مانند این، به ایجاد ارتباطات شخصی با مخاطبان کمک می‌کند و موقعیت شمارا به‌عنوان یک تأثیرگذار پررنگ‌تر می‌کند.

به برندها اطلاع دهید که شما برای همکاری آزاد هستید

آخرین مرحله در مسیر تلاش برای تأثیرگذار شدن، اعلام آن به جهانیان است. شما باید فراتر بروید و خود را به‌عنوان یک تأثیرگذار علاقه‌مند به همکاری با برندها معرفی کنید.

می‌توانید این کار را با نوشتن بیوگرافی خود انجام دهید که اینفلوئنسر هستید و به همکاری علاقه‌مند هستید.

شما همچنین می‌توانید جزئیات تماس برای مشتریان بالقوه را ارائه دهید و به آن‌ها راهی آسان برای برقراری ارتباط با خودتان نشان دهید.

روش دیگر برای انجام این کار، ارتباطات شخصی و پیام‌رسانی به برندهای مربوطه در مورد آنچه می‌توانید ارائه دهید، می‌باشد.

بهتر است یک الگوی تبلیغاتی طراحی کنید که با استفاده از آن بتوانید با برندهای مختلف ارتباط برقرار کنید، زیرا می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی شود.

چندین پلتفرم اینفلوئنسر وجود دارد که به کمک آن، برندها و تأثیرگذارها می‌توانند یکدیگر را پیدا کنند.

همچنین می‌توانید با استفاده از آن‌ها، برندهایی که در فروشگاه خود، به دنبال همکاری هستند را پیدا کنید.

موارد ذکرشده از روش‌های مستقیم برای جستجوی همکاری با نام تجاری است.

یک روش غیرمستقیم این است که برندها را برچسب‌گذاری کرده و وقتی در مورد محصولاتشان در پست‌های خود صحبت می‌کنید از آن‌ها نام ببرید.

مهم است که برای خود یک اسم و شبکه‌ای از برندها، در حوزه کاری خودتان بسازید.

هرچند ممکن است نتایج فوری نداشته باشد، اما به شما کمک می‌کند انجمن‌های تجاری بلندمدت ایجاد کنید و ممکن است منجر به همکاری‌هایی در آینده شود.

نتیجه‌گیری

مطالب ذکرشده، نکات تخصصی تست‌شده‌ای هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در حوزه کاری خود تأثیرگذار شوید.

این مراحل را دنبال کنید. با صرف زمان و تلاش، قطعاً نتایج دلخواه خود را خواهید گرفت.

شروع به کسب درآمد آنلاین کنید و به یاد داشته باشید که یک‌شبه نمی‌توانید به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید.

 

حتماً بخوانید!  11 قانون برای غلبه بر تردید مشتریان

 

پیام بگذارید

آرشیو