شما چند داستان موفقیت در مورد مشاغل جدید میشنوید که بلافاصله هزاران دلار سودآوری کسب میکند، اما واقعیت اغلب بسیار متفاوت است.
معمولاً سالها طول میکشد تا شرکتهای جدید دریابند که چگونه میتوانند به سودآوری برسند و این در صورتی است که آنها بتوانند باقی بمانند.
اگر اخیراً شغلی را شروع کردهاید، امیدوارم که این تأخیر درآمد را برنامهریزی کرده باشید.
بااینحال، شما همچنان مشتاق هستید که پول بیشتری بیاورید.
از این گذشته، این یکی از دلایلی است که برای اولین بار تصمیم به کارآفرینی گرفتید.
تجارت سودآور بهطور کاملاً تصادفی ایجاد نمیشود. پس چگونه یک کسبوکار درآمد کسب میکند؟
شما به دانش، استراتژیها، ابزارهای مناسب و یک برنامه نیاز خواهید داشت.
اگر متعهد به پیشرفت مستمر و بیپایان باشید، میتوانید یاد بگیرید که چگونه در تجارت کسب درآمد کنید.
چگونه میتوان در کسبوکار به سودآوری رسید؟
مشاغل بزرگ و کوچک یک هدف دارند: سود قابلاعتماد. کسانی که تازه کار خود را شروع میکنند چند ملاحظه اضافی دارند.
زیرا آنها باید بنیان لازم برای رشد پایدار کسبوکار خود را ایجاد کنند.
۱- امور مالی را درک کنید
قبل از پاسخ دادن به این سؤال، باید بفهمید معنای واقعی سودآوری چیست؟
پولی که به شرکت خود وارد میکنید، درآمد محسوب میشود و مجبور نیستید که همه آن را در بانک قرار دهید.
پس از پرداخت هزینهها ازجمله حقوق، مالیات، لوازم و سایر هزینهها، آنچه باقی میماند حاشیه سود شما است.
این رقم واقعی است که تعیین خواهد کرد شما در کار خود ادامه خواهید داد، رشد انفجاری را تجربه خواهید کرد یا باید درهای شرکت خود را ببندید.
شما همچنین نیاز به یک دانش اساسی در مورد اصطلاحات مالی و توانایی خواندن صورتهای مالی دارید.
بدون دانستن اینکه چگونه ابعاد را بخوانید، با هواپیما پرواز نخواهید کرد و این برای تجارت نیز صدق میکند.
اگر کنترلها را درک نکنید، نمیتوانید بفهمید که برنده هستید یا بازنده.
توانایی خواندن ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان نقدینگی به این معنی است که شما قادر خواهید بود بهطور کامل در مکالمات مربوط به نحوه کسب سود شرکت کنید.
بیشتر بخوانید: سیستم سازی کسبوکار چیست
۲- یک نقشه کسبوکار ایجاد کنید
اگر نقشهای برای رسیدن به سودآوری نداشته باشید، نمیتوانید به مقصدی که میخواهید بروید.
هر تجارت موفق با یک برنامه شروع میشود یا حتی بهتر، یک نقشه تجاری.
نقشه کسبوکار چیزی فراتر از راهی برای رسیدن از نقطه A به نقطه B است و شامل سناریوهای مختلفی است تا شما برای هر کاری آمادهباشید
و سپس همهچیز را به چشمانداز جامع شرکت خود متصل میکنید.
نقشه کسبوکار شما شامل طرحی برای نحوه کسب سود خواهد بود.
امروز، این هفته یا این ماه چهکاری میتوانید انجام دهید تا کیفیت نسبت سود خود را بهبود ببخشید؟
کار با بیزینس کوچ نیز میتواند در این مرحله ابزاری ارزشمند باشد، زیرا آنها به تعداد بیشماری کمک کردهاند تا طرحی پایدار و قابل توسعه بسازند.
۳- اهداف واقعی را تنظیم کنید
با هر کار جدید، آسان است که به هدف نهایی یعنی سودآوری فکر کنیم. امروز، شما در حال راهاندازی کسبوکار آنلاین خود هستید.
فردا میخواهید ۱۰ میلیون دلار درآمد کسب کنید. اگر به این روش فکر کنید.
از نظر ایجاد یک کسبوکار سودآور از طریق رشد گسترده از ابتدا، فرصتهای موجود در این راه را از دست خواهید داد و بهسرعت دچار ضعف خواهید شد.
در عوض، این موارد را مانند کارهایی تصور کنید که باید بهطور منظم انجام دهید. ا اهداف SMART تعیین کنید.
اهداف مشخص، قابلاندازهگیری، قابلدستیابی، واقعبینانه و محدود به زمان را تعیین کنید
و بر بهبود فرآیندها و سیستمهای خود و افزایش پیوسته سود با گذشت زمان تمرکز کنید.
هر آنچه در زندگی ارزش دارد نیاز به کار دارد. حواستان به “رفع سریع” نباشد یا درگیر یک مسابقه رقابتی شوید.
بر رشد بلندمدت و آنچه برای کسبوکار شما مناسب است تمرکز کنید.
پیشنهاد عالی: ۸ عامل موفقیت کسبوکارها چیست؟
۴- کشف کنید چه چیزی شمارا عقب نگهداشته است
همانطور که از خود میپرسید چطور میتوانید سود کسب کنید، باید یک نگاه عینی به کل سازمان خود داشته باشید.
چه چیزی در حال حاضر مانع شما برای کسب درآمد میشود که میدانید میتوانید کسب کنید؟
آیا مهارتهای رهبری مناسب وجود ندارد؟ آیا تیم فروش شما مشکلی دارد؟ آیا وقت خود را صرف تبلیغ کردن در مورد برند خود نکردهاید؟
مشکل همچنین میتواند چیزی در درون شما باشد، آیا از نظر احساسی به چیزی محدود میشوید که رشد شرکت شمارا محدود کند؟
آیا به محدود کردن باورها پایبند بودهاید؟ پس از شناسایی مواردی که شمارا از برنامه خود برای افزایش فروش بازمیدارد،
میتوانید به دنبال ابزارهای شخصی یا حرفهای موردنیاز برای عبور از موانع سودآوری باشید.
۵- درست استخدام کنید
روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و برای نقاط ضعف خود، افرادی را استخدام کنید.
نقاط قوت شخصی خود را شناسایی کنید و بیاموزید که چگونه از آنها در رهبری استفاده کنید.
سپس نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و تعیین کنید که برای پر کردن این خلأها باید چه کسانی را استخدام کنید.
شاید شما به یک حسابدار یا مدیرمالی یا یک تیم فروش باورنکردنی نیاز داشته باشید.
شما همچنین میخواهید کارمندان هوادار مشتاق و راغب را استخدام کنید.
چه کسی ۱۰۰٪ شما را پشتیبانی میکند؟ چه کسی نهتنها شرکت را از داخل و خارج میشناسد،
بلکه میتواند نیروها را جمع کند و مشتریان جدیدی را به ارمغان بیاورد؟
وقتی تیمی از افراد را که هیجانزدهاند، برای برند شما کار میکنند و پیام را پخش میکنند، جمع میکنید، موفقیت بسیار آسانتر میشود.
در آخر، به این فکر کنید که چگونه میتوانید کارمندان فعلی خود را بهتر حفظ کنید.
آیا شما نیاز به استخدام استعداد تازه دارید؟ آیا شما نیاز به ارائه مزایای بیشتر و یا ایجاد تغییر در فرهنگ شرکت دارید؟
آیا شما باید در رفاه حال کارمندان خود سرمایهگذاری بیشتری انجام دهید؟
ترکیب مناسبی از رهبری، الهام و انگیزهها را پیدا کنید، سپس کلید چگونگی سودآوری در تجارت را پیدا خواهید کرد.
یک مطلب کاربردی: ایدههای کسبوکار آنلاین که میتوانید بدون پول شروع کنید
۶- ارزش واقعی را به مشتریان خود اضافه کنید
چگونه یک کسبوکار به سودآوری می رسد؟ مهمترین پاسخ این است که آنها همیشه به مشتریان خود ارزش واقعی میبخشند.
نکته اصلی در مورد نحوه کسب سود در واقع یک عدد نیست.
بلکه ارزشی است که مشتریان در محصول تجاری درک میکنند.
وقتی کسی محصولی را پیدا میکند که نیازی را برآورده میکند و جایی دیگر نمیتواند پیدا کند، عاشق میشود.
واقعاً چگونه ارزشی اضافه میکنید که مشتری ایده آل شما نتواند از آن چشمپوشی کند؟
تحقیقات بازار خود را در اولویت قرار دهید تا سبک زندگی و سلیقه مشتری خود را درک کنید.
با اشتغال در ذهن و ترجیحات مشتری خود، میتوانید نوآوریهای جذاب، متناسب با بازار خود ایجاد کنید.
هنگام نوآوری، نحوه پاسخگویی به مشتری خود را پیگیری کنید تا در صورت لزوم بتوانید استراتژی بازاریابی خود را تنظیم کنید.
۷- بر نوآوری استراتژیک تمرکز کنید
بسیاری از شرکتها نمیتوانند بگویند که آنها صادقانه چیزهای کاملاً جدیدی به مشتریان خود ارائه میدهند.
کسانی که این کار را میکنند یک تخریبکننده واقعی هستند، اما این بدان معنا نیست که شما برای افزایش سود باید مانند آن شرکتها باشید.
در این مرحله، یک تجارت موفق ایدههای موجود را گسترش میدهد،
اما این کار را به روشی انجام میدهد که برای مشتریانشان مفید و جذاب باشد.
بهعبارتدیگر، آنها نوآوریهای استراتژیک هستند.
برای انجام این کار، شما باید تعیین کنید که مشتریان شما واقعاً چه کسانی هستند و چرا آنها به محصول یا خدمات شما نیاز دارند.
نمونهای از یک مبتکر استراتژیک Netflix است. قبل از شروع سرویس پخش زنده فیلم و غیره، مردم از اجاره نوار در Blockbuster خوشحال بودند.
نت فلیکس دید که چگونه میتوانند از این نیاز برای سرگرمی در منزل استفاده کنند،
و راهی پیدا کرد که فیلمها حتی برای مخاطبان هدف خود در دسترس باشند.
نت فلیکس نهتنها راهی برای کسب سود بلکه راهی برای تغییر کل صنعت سرگرمی نیز پیداکرده است.
اگر توانایی انجام این کار را داشته باشید، از رقبای خود پیشتاز خواهید بود
و میتوانید انتظار داشته باشید که حاشیه سود شما به همین ترتیب افزایش یابد.
حتما بخوانید: ۶ نکته مؤثر برای راهاندازی کسبوکارمیلیون دلاری
۸- ارتباطات خود را برقرار کنید
اجرای یک کسبوکار با سودآوری بالا به موارد دیگری بیش از عدد و رقم و درک مدیران نیاز دارد.
مانند بیشتر زندگی، موفقیت در تجارت به عوامل زیادی بستگی دارد و ایجاد روابط یکی از آنهاست.
به شبکه خود نه بهعنوان مجموعهای از افراد، بلکه بهعنوان مجموعهای از اتحادهای استراتژیک نگاه کنید.
با مشاغل مکمل صنعت خود ارتباط برقرار کنید و با آنها شریک شوید.
با یادگیری استفاده از ارتباطات، توانایی خود را برای کسب درآمد افزایش میدهید.
۹- استراتژیهای جذب مشتری خود را سفارشی کنید
درک چگونگی کسب سود به معنای بررسی دقیقتری از نحوه مشارکت در بازار هدف خود است.
هیچ استراتژی فروش و بازاریابی متناسب با همه موارد وجود ندارد و شما باید متناسب با محصول و مشتری خود، سفارشیسازی کنید.
با توجه به فنآوری مدرن و محبوبیت رسانههای اجتماعی، برای بسیاری از محصولات، اطلاعرسانی بیواسطه است.
بازار هدف خود را از طریق وبسایت و رسانههای اجتماعی خود بهصورت دیجیتالی درگیر کنید تا آنها بتوانند بهراحتی به محصول شما دسترسی پیدا کنند
و از آن اطلاعات بگیرند. ممکن است برای جلب مشتری، ابزارهای تعاملی مانند وبینارها و دموها را اضافه کنید.
برای کسب سودآوری ، خارج از چارچوب درباره محصول خود فکر کنید.
ممکن است لازم باشد فروش متقابل داشته باشید (محصولات یا خدمات جدیدی را ارائه دهید که مکمل کالاهای موجود شما باشد، مانند فروش مکملهای غذایی به ورزشکاران در باشگاههای ورزشی)، یا مدل فروشی را ایجاد کنید که مشتریان مجدداً مراجعه کنند (بهعنوانمثال برنامههای خدمات ماهانه یا تخفیفهای عمده).
از هر رویکردی که استفاده کنید، نتایج خود را اندازهگیری کنید تا مشخص کنید چه تاکتیکهایی کار میکنند و کدامیک از آنها مفید نیستند.
۱۰- اقدامات عظیم انجام دهید
وقتی فهمیدید چه چیزی مانع شما میشود، چگونه رشد میکنید و چگونه میتوانید نوآوریهای استراتژیک ایجاد کنید،
وقت آن است که به کار بپردازید و برنامه خود را در مورد چگونگی سودآوری تنظیم کنید.
یک جدول زمانی ایجاد کنید و مجموعهای از مراحل را که شما و تیمتان برای افزایش حاشیه سود خود انجام میدهید، توسعه دهید.
سپس یک برنامه عملیاتی عظیم ایجاد کنید که به شما در سرعت بخشیدن به رشد و افزایش سود تجارت شما کمک کند.
شاید این شامل راهاندازی دپارتمان جدید، شروع یک کارزار بازاریابی جدید یا گذراندن دورههای آموزش رهبری باشد تا آمادگی بیشتری برای اداره شرکت خود داشته باشید.
مطمئن شوید هر کاری که باید انجام دهید، در برنامه شما گنجاندهشده باشد و اهداف مشخص و قابلدستیابی برای شرکت خود داشته باشید.
۱۱- پیشرفت خود را پیگیری کنید
فقط به این دلیل که شما یک برنامه عملیاتی ایجاد کردهاید، به معنای انتخاب شما نیست.
با پیشرفت برنامه خود، نتایج خود را پیگیری کنید. آیا میدانید چگونه میتوانید به روش پایدار سود کسب کنید؟
ساعاتی را تعیین کنید که در آن با تیم خود جلسه بگذارید و پیشرفت خود را دوباره ارزیابی کنید.
شاید این یک مسئله ماهانه باشد، یا شاید شما هر سه یا شش ماه یکبار نیاز به چک کردن داشته باشید تا رشد را کنترل کنید.
پیگیری پیشرفت به شما امکان میدهد آنچه را که مؤثر است ارزیابی کنید، استراتژیهای سود خود را اصلاح کنید و از کارمندان خود بازخورد بگیرید.
اگر دائماً اهداف خود را از دست میدهید، به این دلیل است که آنها واقعبینانه نیستند؟
یا به این دلیل که روی مناطق اشتباه تمرکز میکنید؟ اگر بهراحتی به اهداف خود برسید، میتوانید هدفگذاری و سود خود را افزایش دهید.
نوشتهای از آنتونی رابینز
نظر بدهید