• سه شنبه 31 فروردين 1400
  • 1457
  • فروش

چگونه یک پرزنتیشن فروش قدرتمند ایجاد کنیم؟

چگونه یک پرزنتیشن فروش قدرتمند ایجاد کنیم؟

کیفیت ارائه فروش (پرزنتیشن فروش) شما اغلب تعیین می‌کند که آیا مشتری بالقوه از شما خرید می‌کند یا از یکی از رقبای شما خرید می‌کند.

بااین‌حال، بیشتر پرزنتیشن ها فاقد هیجان لازم هستند و جذابیت لازم برای قانع کردن مشتریان را ندارند، درنتیجه نمی‌توانند دیگران را برای تصمیم‌گیری در خرید ترغیب کنند.

این هفت نکته به شما کمک می‌کند تا یک پرزنتیشن فروش قدرتمند ایجاد کنید و بتوانید انگیزه خریداران را افزایش دهید.

7 تکنیک افزاش کیفیت ارائه و پرزنتیشن فروش

1- پرزنتیشن فروش مرتبط ارائه دهید

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که مردم مرتکب می‌شوند استفاده از یک ارائه یا پرزنتیشن کلی است.

آن‌ها در هر پرزنتیشن همان حرف را می‌زنند و امیدوارند که چیزی در پرزنتیشن آن‌ها مورد توجه مشتری احتمالی قرار گیرد..

پرزنتیشن شما در مورد محصول یا خدمات شما باید متناسب با هر شخص باشد.

آن را تغییر دهید تا شامل نکات خاصی باشد که مختص آن مشتری خاص است.

این به این معنی است که در مورد مشتریان خود پیشاپیش تحقیق کرده و با کسب‌وکار آن‌ها و صنعتی که در آن فعالیت می‌کنند آشنا شوید.

وب‌سایت کسب‌وکار یا صفحه فیس‌بوک آن‌ها را بررسی کنید و خبرنامه‌ها، وبلاگ‌ها، گزارش‌های سالانه و سایر اطلاعات مربوطه را مشاهده کنید.

از رقبای آن‌ها تحقیق کنید. در صورت امکان، ارائه خود را متناسب مشتریان خود تنظیم کنید تا نشان دهید چگونه محصول شما می‌تواند به آن‌ها در دستیابی به مزیت رقابتی کمک کند.

اگر از PowerPoint یا نرم‌افزار ارائه دیگری استفاده می‌کنید، آرم شرکت را روی اسلایدهای خود قرار دهید و نحوه ارتباط اسلایدهای اصلی با وضعیت آن‌ها را شرح دهید.

دقیقاً نشان دهید که محصول یا خدمات شما چگونه مشکل خاص آن‌ها را حل می‌کند.

مهم است که قبل از شروع صحبت در مورد شرکت خود، سؤالات مربوط به مشتریان احتمالی خود را بپرسید.

  پرزنتیشن فروش ؛ ارتباطی بین محصول / خدمات خود و مشتری احتمالی ایجاد کنید.

2- ارتباطی بین محصول / خدمات خود و مشتری احتمالی ایجاد کنید

در هنگام پرزنتیشن به مشتری بالقوه، در صورت امکان نمونه‌ای از محصول را تهیه کنید که درنهایت مشتریان بالقوه ممکن است از آن محصول در برنامه خود استفاده کنند.

پس از یک بحث مقدماتی، نمونه محصول را نشان دهید.

آن‌ها می‌توانند دقیقاً ببیند محصول نهایی به چه شکل است و آن را به‌طور دقیق بررسی کنند.

سؤالاتشان را بپرسند و درباره چگونگی استفاده از محصول بیشتر بدانند.

همچنین هنگام پرزنتیشن حتماً در مورد مزایای محصولات خود و نه در مورد ویژگی‌ها، صحبت کنید.

به مشتریان خود بگویید محصول شما در مقایسه با محصول رقبا چه ارزشی برای آن‌ها فراهم می‌کند.

 

3- به اصل مطلب بپردازید

تجار امروز، بیش‌ازحد مشغول گوش دادن به مکالمات طولانی هستند. بدانید که نکات کلیدی شما چیست و بیاموزید که چگونه سریع آن‌ها را بیان کنید.

اطمینان حاصل کنید که می‌خواهید در مورد چه نکات کلیدی بحث کنید و قبل از اینکه با مشتری خود مواجه شوید، آن‌ها را به‌صورت کلامی تمرین کنید.

در حین و پس از بیان نکات کلیدی خود، آماده گوش دادن به مشتری باشید، سؤال بپرسید و یادداشت‌برداری کنید تا بتوانید نیازهای خاص آن‌ها را بهتر تشخیص دهید و:

• به آن‌ها بگویید چگونه محصول شما نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند

• به هرگونه اعتراض یا انتظاری که در مورد محصول دارند، پاسخ دهید

• از بازخورد آن‌ها برای بهبود محصول و / یا اصلاح پرزنتیشن های آینده فروش استفاده کنید

حرف مشتری را قطع نکنید و با مشتری بحث نکنید! اگر در حال سخنرانی برای گروهی هستید و بحث از موضوع خارج است، سعی کنید مکالمه را با دقت در مسیر درست هدایت کنید.

بیشتر بخوانید: در فروش، مشاور مشتری باشید

4- پرانرژی باشید

اکثر پرزنتیشن های فروش خسته‌کننده و غیرقابل‌تصور است. اگر واقعاً می‌خواهید در میان مردم متمایز شوید، اطمینان حاصل کنید که اشتیاق و انرژی دارید.

از صدای خود به‌طور مؤثر استفاده کنید و تن صدای خود را تغییر دهید.

وقتی مردم در مورد کالایی که بسیار با آن آشنا هستند، صحبت می‌کنند، یک اشتباه رایج رخ می‌دهد، اشتباه آن است که به‌صورت یکنواخت صحبت می‌کنند درنتیجه شخص شنونده، سریعاً خسته می‌شود.

توصیه می‌شود قبل از پرزنتیشن فروش، صدای خود را ضبط کنید و به کلام و احساسی که به مخاطب منتقل می‌کنید، مطلع شوید تا در صورت نیاز بتوانید قبل از پرزنتیشن اصلی، نحوه ارائه خود را تغییر دهید.

  پرزنتیشن فروش ؛ از فن نمایش استفاده کنید

5- از فن نمایش استفاده کنید

فرض کنید یک فروشنده یک ورق بزرگ را روی زمین می‌گذارد و می‌گوید: "اگر من بتوانم به شما نشان دهم که چگونه می‌توانید از این فضا پول به دست آورید، آیا علاقه‌مند می‌شوید؟"

تأثیر این روش را با رویکرد معمول گفتن جملاتی مانند "ما می‌توانیم به شما کمک کنیم پول بیشتری به دست آورید" مقایسه کنید.

چه‌کار می‌توانید انجام دهید تا نوعی نمایش را در پرزنتیشن خود بگنجانید؟

پیشنهاد ویژه: ترفندهای روانشناسی فروش که پتانسیل فروش شمارا افزایش می‌دهد

6- از نمایش فیزیکی استفاده کنید

به‌عنوان‌مثال شخصی را در نظر بگیرید که آموزش فروش، می‌فروشد. او در حین ارائه خود اغلب از تخته سفید یا فلیپ چارت در اتاق هیئت‌مدیره استفاده می‌کند.

او به‌جای اینکه به مشتری خود بگوید چه‌کاری انجام خواهد داد، می‌ایستد و یک سخنرانی کوتاه ارائه می‌دهد.

او حقایق و ارقام را می‌نویسد، نقاشی می‌کشد و نظرات و اظهارات خاصی از بحث را ضبط می‌کند.

این رویکرد به مشتری بالقوه کمک می‌کند تا بهتر تصمیم بگیرد و این روش هرگز شکست نمی‌خورد.

 

7- به محصول و خدمات خود ایمان داشته باشید

بدون شک، این مهم‌ترین مؤلفه در پرزنتیشن فروش است. وقتی درباره راه‌حل بحث می‌کنید، بیشتر متحرک و پرانرژی می‌شوید؟

آیا صدای شما هیجان را نشان می‌دهد؟ آیا زبان بدن اشتیاق شمارا نشان می‌دهد؟

در غیر این صورت، باید روش خود را تغییر دهید.

پس از انجام همه این کارها، اگر خودتان از محصول خود هیجان‌زده نمی‌شوید، چگونه می‌توانید انتظار داشته باشید که مشتری شما انگیزه کافی برای خرید داشته باشد؟

 

دیدگاه کاربران (0)