چگونه کارمندان خوب پیدا کنیم؟ راه های اصولی و عملی یافتن کارمند

چگونه کارمندان خوب پیدا کنیم؟ راه های اصولی و عملی یافتن کارمند

استخدام‌های باکیفیت برای موفقیت مداوم سازمان شما بسیار مهم است، اما یافتن کارمندانی با مهارت‌ها و ویژگی‌هایی که برای هر نقش مشخص کرده‌اید می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

در چشم‌انداز مبتنی بر فناوری ما، کارفرمایان اغلب از ابزارهای آنلاین، استخدام خدمات و سازمان‌های کارکنان برای یافتن کارمندان استفاده می‌کنند، زیرا این کار مؤثر و کارآمد است.

بااین‌حال، ضروری است که روش‌های آفلاین را نیز به‌عنوان بخشی از جستجوی خود بگنجانید.

با ترکیب تاکتیک‌های مبتنی بر فناوری و تعاملات چهره به چهره خوب قدیمی، می‌توانید شبکه خود را گسترش دهید و شانس خود را برای پیدا کردن افراد بسیار ماهر و باانگیزه برای پیوستن به شرکت خود افزایش دهید.

همیشه باید با توجه به ارزش های شرکت خودتان کسی را استخدام کنید. شناخت ارزش هایی که قصد دارید برند خودتان را با کمک آن به مشتریان نشان دهید ، اهمیت بالایی در استخدام کارکنان دارد.

البته در مورد استخدام کارکنان عالی نکات بسیار بیشتری را نیز معرفی کردیم که می توانید برای مطالعه بیشتر از آن مقاله کمک بگیرید.

 

نکات مهم برای یافتن کارمندان

بررسی روزانه رزومه

هر روز، هزاران نفر رزومه خود را برای شما ارسال می‌کنند، که به این معنی است که هر روز فرصت جدیدی برای یافتن متخصصان بااستعداد و توانا ارائه می‌دهد که به‌خوبی در سازمان شما قرار می‌گیرند.

تنظیم یک هشدار رزومه را در نظر بگیرید تا در مورد کارجویانی که با معیارهای شما مطابقت دارند مطلع شوید. سپس در برنامه خود زمانی را برای بررسی این رزومه‌های جدید در نظر بگیرید.

هر چه زودتر در مورد کارجویان واجد شرایط مطلع شوید، سریع‌تر می‌توانید برای مصاحبه برنامه‌ریزی کرده و فرآیند استخدام را آغاز کنید.

توانایی بررسی سریع و کامل رزومه‌ها یک جزء ضروری برای یافتن کارمندانی است که به بهترین وجه برای لیست شغلی شما مناسب هستند.

برای افزایش کارایی، اسکن و بررسی هر رزومه را در این پنج مرحله کلیدی در نظر بگیرید:

• جلد نامه را مرور کنید. درباره شخصیت متقاضی و اینکه آیا تجربه قبلی آن‌ها برای شرکت شما مناسب است یا خیر، ایده بگیرید. • اولین اسکن رزومه را انجام دهید. به املا و دستور زبان، و همچنین کلمات کلیدی و مهارت‌های خاص مرتبط با موقعیتی که برای آن استخدام می‌کنید، دقت کنید. • اسکن رزومه دوم برای مهارت‌ها و صلاحیت‌ها. در طول دومین رزومه خود، لیست مهارت‌های متقاضی را با شرح شغل مقایسه کنید و هر مشکلی را پیدا کنید. • استخدام قبلی را به‌طور کامل بررسی کنید. بررسی نهایی شما از رزومه متقاضی باید شامل بررسی دقیق شغل قبلی، ازجمله هرگونه شکاف یا تجربه کاری کوتاه باشد. • مشخص کنید که آیا متقاضی واجد شرایط مرحله بعدی است یا خیر. در این مرحله تصمیم‌گیری نهایی، مطمئن شوید که همه رزومه‌های قوی را نگه دارید. حتی اگر برای یک شغل مناسب نباشند، می‌توانند کاندیدای خوبی برای یک موقعیت آینده باشند.

  به درون سازمان یا شرکت خود نگاه کنید

به درون سازمان یا شرکت خود نگاه کنید

علاوه بر جستجوی نامزدهای واجد شرایط در خارج از سازمان، در نظر بگیرید که آیا کارمندان فعلی به دنبال تغییر یا ارتقا هستند و ممکن است مناسب باشند.

نه‌تنها از قبل نقاط قوت و تجربه این فرد را می‌دانید، بلکه ازآنجایی‌که آن‌ها سازمان را می‌شناسند، ممکن است به‌اندازه یک استخدام جدید به آموزش و دانش پیشینه نیاز نداشته باشند.

یک امتیاز اضافی برای پر کردن یک نقش در داخل ممکن است این باشد که کارمندی را حفظ کنید که در غیر این صورت ممکن است سازمان را ترک کرده و به دنبال موقعیت مشابهی در جای دیگری باشد.

کاهش جابجایی کارمندان همچنین می‌تواند به جذب استعدادهای بهتر کمک کند زیرا نامزدهای شغلی معمولاً بیشتر جذب محل کار با جابجایی کارمند کم می‌شوند.

یکی از مواردی که می توانید بدون نیاز به استخدام کارمند جدید ، از کارمندان خودتان یک کارمند خوب پرورش دهید ، قدردانی از کارمندان خودتان است، که در این مورد توضیحات مفصلی را بیان کردیم.

 

از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

شبکه‌های اجتماعی فرصتی عالی برای اطلاع‌رسانی در مورد موقعیت‌های باز فراهم می‌کنند.

اگر می‌خواهید از این کانال‌ها برای به اشتراک گذاشتن آگهی‌های شغلی خود استفاده کنید، مطمئن شوید که برای پاسخ به سؤالات کارجویان علاقه‌مند در دسترس هستید.

چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا استخدام اجتماعی به‌ویژه مؤثر باشد:

به اشتراک‌گذاری را تشویق کنید. از افراد بخواهید که پست شغلی را با شبکه‌های خود به اشتراک بگذارند. هرچه بیشتر به اشتراک گذاشته شود، مخاطبان بیشتر و تعداد نامزدهای احتمالی بیشتر می‌شود.

فرهنگ خود را ترویج دهید. عکس‌ها و ویدیوهایی را که فرهنگ شرکت شما را به تصویر می‌کشند اضافه کنید تا به ایجاد هیجان در مورد نقش و شرکت شما کمک کند.

اطلاعات تماس را ارائه دهید. یک آدرس ایمیل را در نظر بگیرید که در آن جویندگان کار می‌توانند با هر سؤالی که ممکن است قبل از درخواست داشته باشند، تماس بگیرند.

 

جویندگان کار جدید را در نظر بگیرید

فقط به این دلیل که کسی تجربه زیادی در زمینه شما ندارد به این معنی نیست که کارمند بزرگی نخواهد شد - به‌خصوص اگر دارای مهارت‌های نرم و ویژگی‌های شخصیتی باشد که در جستجوی کارمندان مناسب برای آن‌ها هستید.

مگر اینکه نقشی که برای آن استخدام می‌کنید به‌طور خاص به تجربه صنعتی نیاز داشته باشد، مانند موقعیت رهبری، هیچ دلیلی وجود ندارد که نامزدهایی را که تازه از مدرسه خارج شده‌اند یا به دنبال ایجاد تغییر شغلی هستند، در نظر نگیرید.

هرگز قدرت فردی باانگیزه که مشتاق یادگیری است را دست‌کم نگیرید. بالاخره همه باید از جایی شروع کنند.

  به کارمندان کمک کنید تا سفیران برند شوند

به کارمندان کمک کنید تا سفیران برند شوند

وقتی یک کارمند محل کار خود را دوست دارد، طبیعتاً در نقش یک مدافع قرار می‌گیرد. آن‌ها به دوستان و خانواده در مورد تجربیات عالی خود می‌گویند و اغلب اولین کسانی هستند که موقعیت‌های باز را با شبکه خود به اشتراک می‌گذارند.

کارفرمایان می‌توانند با ایجاد یک برنامه داوطلبانه سفیر برند که در آن کارکنان پرشور این فرصت را دارند که شرکت را در رویدادهای مختلف نمایندگی کنند و جوایز ویژه دریافت کنند، به این رفتار دامن بزنند.

این را با یک برنامه ارجاع کارمند همراه کنید که به کارگرانی که به شما در یافتن کارمندان آینده کمک می‌کنند، پاداش می‌دهد. جوایز می‌توانند در هر جایی از یک کارت هدیه گرفته تا یک مکان ناهار محبوب و یک جایزه کوچک متفاوت باشند.

 

مشاهده آگهی‌های شغلی خود را به حداکثر برسانید

بهترین راه برای یافتن کارمندان این است که مطمئن شوید جویندگان کار می‌دانند که شما در حال استخدام هستید. اما با تعداد زیادی مشاغل که هر روز به‌صورت آنلاین پست می‌شوند، می‌توان به‌سختی متمایز شد.

چند کار وجود دارد که می‌توانید برای جلب‌توجه بیشتر آگهی‌های شغلی خود انجام دهید:

یک شرح شغل قانع‌کننده بنویسید. در میان جویندگان کار، 52 درصد می‌گویند که کیفیت شرح شغل بر علاقه آن‌ها به درخواست تأثیر می‌گذارد.

مطمئن شوید که فهرست مختصری از مهارت‌های سخت و نرم موردنیاز، مسئولیت‌های اصلی و مزایا و مزایای برتر یک شغل را درج کرده‌اید.

از عناوین شغلی خاص استفاده کنید. هر چه عنوان عمومی کمتر باشد، احتمال اینکه شغل موردنظر توجه کارجوی مناسب را جلب کند بیشتر است.

دقیق باشید هنگامی‌که جویندگان کار در سایت شما جستجو می‌کنند، این گزینه را دارند که جستجوی خود را با معیارهای انتخاب‌شده محدود کنند.

مکان، سطح تجربه، تخمین حقوق و سایر اطلاعات را درج کنید تا مطمئن شوید فهرست شما در نتایج فیلتر شده ظاهر می‌شود.

مشاغل حمایت‌شده را انتخاب کنید. یک شغل حمایت‌شده، فهرستی است پولی که در بالا و پایین صفحات مربوطه نمایش داده می‌شود و به‌مرورزمان در صفحات نتایج به عقب بازگردانده نمی‌شود.

 

از مکان‌های تبلیغات برای یافتن کارمندان استفاده کنید

راه دیگر برای یافتن کارمندان، زدن اعلامیه در مکان‌های تبلیغات است. مکان‌های تبلیغات معمولاً دارای فهرست‌هایی هستند که توسط کارفرمایان و استخدام‌کنندگان ارسال می‌شوند و اغلب بر اساس صنعت، شغل یا نوع شغل تخصصی هستند.

با ارسال لیست خود در چندین مکان‌هایی برای یافتن شغلی، به‌طور بالقوه می‌توانید دسترسی خود را به حداکثر برسانید.

مهم است که به یاد داشته باشید که یک مکان برای یافتن کار با موتور جستجوی کار مانند لینکداین متفاوت است، که فهرست‌ها را از هزاران منبع آنلاین جمع‌آوری می‌کند و دامنه وسیع‌تری را ارائه می‌دهد.

مکان‌های پیدا کردن کار معمولاً در مقایسه با موتورهای جستجوی کار، مخاطبان کمتری را جذب می‌کنند. هنگام بررسی نحوه یافتن کارمندان، ایده خوبی است که موقعیت شغلی خود را در هر دو پلتفرم فهرست کنید.

یک موتور جستجوی کار می‌تواند فهرست هیئت شغلی شما را فهرست بندی کند و آن را برای مخاطبان گسترده‌تری پخش کند، درنتیجه دسترسی شما را به حداکثر برساند.

  مزایا و امتیازات خود را معرفی کنید

مزایا و امتیازات خود را معرفی کنید

دستمزد رقابتی، ساعات کاری انعطاف‌پذیر، مرخصی با حقوق سخاوتمندانه، فرصت‌های کاری از راه دور، وعده‌های غذایی رایگان، کلاس‌های یوگا در محل - اگر مزایا یا امتیازات جذابی ارائه می‌دهید، حتماً آن‌ها را به‌خوبی معرفی کنید.

جویندگان کار علاقه زیادی به این نوع جزئیات دارند و هرگونه ویژگی اضافی به جذب افراد عالی کمک می‌کند و احتمال درخواست آن‌ها را افزایش می‌دهد.

مطمئن شوید که مزایای خود را در صفحه شرکت خود فهرست کنید و این اطلاعات را در آگهی‌های شغلی خود به اشتراک بگذارید.

علاوه بر جذب استعدادهای واجد شرایط، مزایا به کسب و کار شما کمک می‌کند تا کارکنان را حفظ کند.

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه کارمندی را پیدا کنید که مناسب‌ترین کار برای سازمان شما باشد، بررسی و تبلیغ کیفیت مزایا و امتیازات شرکتتان محل خوبی برای شروع است.

 

جستجوی کارمندان خوب از طریق روش‌های آفلاین

درج آگهی استخدام در تابلو اعلانات

در میان همه گزینه‌های لیست مشاغل آنلاین، می‌توان به‌راحتی روش‌های سنتی‌تر و آفلاین را برای یافتن کارمند فراموش کرد.

اگرچه ممکن است به‌خودی‌خود موفق‌ترین روش نباشد، هرگز موفقیت یک علامت قدیمی کمک خواستن را دست‌کم نگیرید.

درج آگهی استخدام در تابلو اعلانات نسخه‌ای از استخدام حضوری است که در ترکیب با استخدام آنلاین، می‌تواند شانس شما را برای تبلیغ برای نامزدهای واجد شرایط برای کسب‌وکارتان افزایش دهد.

این علائم می‌تواند به جذب ترافیک پیاده، مشتریان وفادار قبلی یا سایر نامزدهای شغلی بالقوه کمک کند.

می‌توانید آگهی شغلی خود را در خارج از کسب و کار خود یا در تابلوهای اعلانات شغلی در فضاهای محبوب مانند فضای مشترک دانشگاه یا لابی ساختمان اداری قرار دهید.

حتماً یک شماره تلفن روی روزنامه یا راه دیگری برای جویندگان کار درج کنید تا اگر بعد از ساعات کاری متوجه علامت شدند، فرصت را پیگیری کنند.

 

به دانشگاه‌های محل خودتان بروید

هنگام بررسی نحوه یافتن کارمندان، همکاری با مدرسه‌ها و دانشگاه‌های محلی راه عالی دیگری برای ملاقات با استعدادهای جدید واجد شرایط است.

در نمایشگاه‌های شغلی شرکت کنید و پیشنهاد دهید در مورد شرکت خود در کلاس‌های مربوطه یا جلسات باشگاه صحبت کنید.

علاوه بر یافتن یک جریان ثابت از کارآموزان، شما همچنین می‌توانید دانشجویان را با شروع جستجوی شغلی پس از فارغ‌التحصیلی خود درگیر کنید.

فارغ‌التحصیلان مدرسه و دانشگاه گزینه‌های عالی برای استخدام‌های جدید هستند. آنچه را که ممکن است در تجربه دنیای واقعی نداشته باشند در تحصیلات اخیر و اشتیاق به یادگیری جبران می‌کنند.

با تبلیغ موقعیت‌های شغلی آزاد در دانشگاه‌های شهر محل خودتان، می‌توانید شانس جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را افزایش دهید.

این حتی می‌تواند به‌ صرفه‌جویی در هزینه برای سازمان شما کمک کند زیرا استخدام فارغ‌التحصیلان اخیر معمولاً نسبت به کارگران باتجربه‌تر هزینه کمتری دارند.

  در همه‌جا مراقب استعدادها باشید

در همه‌جا مراقب استعدادها باشید

از کنفرانس‌های صنعتی و رویدادهای شبکه‌ای گرفته تا مهمانی‌های شام و قهوه‌خوری، فرصت‌ها برای یافتن استخدام‌های جدید بالقوه عملاً نامحدود است.

شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی ممکن است فردی به دنبال شغل باشد - یا حداقل برای بحث در مورد فرصت‌های جدید باز باشد.

به‌عنوان‌مثال، اگر برای یک موقعیت پشتیبانی مشتری استخدام می‌کنید، مراقب تجارب به‌یادماندنی خدمات مشتری باشید.

باریستای دوستانه‌ای که شما را درگیر مکالمه می‌کند درحالی‌که لاته صبحگاهی خود را می‌نوشید، ممکن است استخدام جدید بعدی عالی باشد.

اگر برای یافتن کارمندان مشکل دارید، این نکات می‌تواند به آسان‌تر کردن جستجوی شما کمک کند.

با ترکیب ابزارهای آنلاین و هشدارهای رزومه با روش‌های سنتی و آفلاین مانند نمایشگاه‌های شغلی دانشگاه و برنامه‌های ارجاع کارمندان، می‌توانید تعدادی زیادی استعداد را استخراج کنید و جستجوی خود را برای بهترین استخدام جدید بسیار افزایش دهید.

 

سؤالات متداول در مورد یافتن کارمندان خوب

چگونه کارمندان خوبی برای کسب و کار کوچک خود پیدا کنم؟

ابتدا یک شخصیت از کارمند ایده آل خود ایجاد کنید و سپس شرح شغلی را بر اساس آن بسازید.

قبل از توزیع آن در چندین تابلوی پیدا کردن شغل، شبکه‌های اجتماعی برای به حداکثر رساندن دسترسی خود، اطمینان حاصل کنید که شرح شغل هم دقیق و هم به‌خوبی نوشته شده است.

چگونه کارمندان باکیفیت را جذب کنم؟

برای جذب نامزدهای باکیفیت راه‌های مختلفی برای متمایز شدن در برابر رقبا وجود دارد. کارکنان باکیفیت عموماً جذب یک محیط کاری مثبت می‌شوند.

اگر شرکت شما مزایای انعطاف‌پذیری ارائه می‌دهد، حتماً در شرح شغل خود بر این موارد تأکید کنید. مشارکت دادن کارکنان خود در فرآیند استخدام نیز می‌تواند به جذب کارمندان باکیفیت کمک کند.

کجا دنبال کارمند بگردم؟

اکثر کارفرمایان لیست‌های شغلی را در یک سایت موتور جستجوی کار علاوه بر چندین تابلوی کار آنلاین و آفلاین ارسال می‌کنند.

راه‌های زیادی برای یافتن کارمندان وجود دارد، مانند تبلیغات در نمایشگاه شغلی، جستجوی دانش‌آموزان در دانشگاه یا کمک گرفتن از کارمندان فعلی در فرآیند استخدام.

  دوره «مدیریت دل‌بستگی کارمندان»

دوره «مدیریت دل‌بستگی کارمندان»

در گذشته، شغل و محل کار، بخشی کوچک از زندگی روزمره فرد را تشکیل می‌داد؛ بخشی که به آن تنها به‌عنوان راهی برای رفع نیازها نگاه می‌شد.

اما اکنون، زندگی شغلی، بخش بزرگ و مهمی از زندگی انسان‌های قرن ۲۱ را می‌سازد.

امروز، محل کار، بستری‌ست برای تعاملات اجتماعی، تجربه احساس معنا و هدفمندی، خلاقیت و کشف ایده‌های جدید و تلاش برای بهتر و آسان‌تر کردن همه‌چیز.

بنابراین ناآرامی در فضای کاری، مانند آشفتگی‌های شخصی، می‌تواند سلامت روان و جسم افراد را تحت تأثیر قرار دهد.

دل‌بستگی شغلی، یکی از عوامل مهمی است که می‌توان به‌واسطه آن، کیفیت زندگی شغلی فرد را سنجید و آن را تحت کنترل قرار داد.

این در حالی است که بر اساس یک نظرسنجی اجراشده توسط موسسه گالو (Gallup)، تنها ۱۵ درصد کارمندان جهان واقعاً به کار خود احساس دل‌بستگی دارند.

مدرس این دوره، توضیح می‌دهد که مشارکت کارکنان چیست، کار متعهد و رهبری چگونه به نظر می‌رسد، و چگونه این ویژگی‌ها را به سازمان خود بیاورید.

دان تکنیک‌های آزمایش‌شده و اثبات‌شده را برای نحوه جذب، استخدام و حفظ کارمندان متعهد به اشتراک می‌گذارد.

او توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان این تعامل را از طریق بازخورد، جبران خسارت و روش‌های دیگر در حال رشد نگه داشت تا باارزش‌ترین افراد در شرکت شما باقی بمانند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و تهیه دوره اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)