چگونه ۲۰ مشتری اول برای استارت‌آپ‌ تان را پیدا کنید؟
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ 0

۲۰ مشتری اول برای استارت‌آپ‌

چگونه ۲۰ مشتری اول برای استارت‌آپ‌ تان را پیدا کنید؟

هر ایده‌ای که درباره کمپین‌های بزرگ بازاریابی ، تلاش‌های سئو، راه‌اندازی مهمانی‌ها و تبلیغات Super Bowl دارید دور بریزید.

من متوجه شده‌ام که این کارها می‌توانند برای بودجه شما بسیار سنگین و پرخطر باشند.

در عوض، یک رویکرد تدریجی با آزمایش سریع انتخاب کنید تا ۲۰ مشتری اول برای استارتاپ خود را به دست آورید.

در اینجا چند روش وجود دارد که شما می‌توانید تنها با بودجه‌ای اندک آنها را انجام دهید.

۱- در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های تجاری ظاهر شوید

استراتژی‌های جذب مشتری در ابتدای کار به ندرت کارآمد هستند، بنابراین نگران نباشید.

در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجاری صنعتتان شرکت کنید تا ارتباطات مهمی را شکل دهید.

Etsy، یک نمونه عالی از شرکتی است که از این استراتژی استفاده کرد.

بنیانگذاران آن، این شرکت را با رفتن به نمایشگاه‌های هنر و متقاعد‌کردن فروشنده‌ها برای باز کردن ویترین‌هایی در محل به موفقیت رساندند.

از سوی دیگر، شما می‌توانید کاری را که شرکت Salesforce انجام داد انجام دهید و معترضانی را برای حضور در کنفرانس بزرگ رقیبتان استخدام کنید.

پیدا کردن مشتری برای استارت‌آپ‌

۲ – از برقراری تماس سرد نترسید

حتی شرکت‌های مورد علاقه ما از همین کار ساده شروع کردند.

Uber با برقراری تماس سرد با شرکت‌های لیموزین کار خود را آغاز کرد.

شما می‌توانید لینکدین را امتحان کنید یا برای مقدمات گرم‌تر بر روی شبکه‌تان کار کنید.

در جاهایی که مشتریان بالقوه شما در آنجا هستند شیرینی توزیع کنید.

جدی می‌گویم.

ما یک شرکت در فضای مراقبت‌های بهداشتی داریم که فقط این کار را انجام داد و موفق شد.

یک نکته برای برقراری تماس سرد: سعی نکنید از یک مشتری در تماس اول جواب بگیرید.

اولین تماس را برقرار کنید و برای یک رویداد خاص یا یک شام خوشمزه یا بلیت برای بازی‌های توپی از او دعوت کنید.

این مانع را کوتاه و کمک می‌کند شما بتوانید کمی جلوتر بروید.

بیشتر بخوانید: ۴ مرحله برای بهبود بازاریابی

پیدا کردن مشتری برای استارت‌آپ‌

۳ – از مزایای تبلیغات پولی برای شروع استفاده کنید

تبلیغات پولی در مراحل اولیه فوق‌العاده هستند زیرا شما می‌توانید بلافاصله چیزهایی را امتحان کنید.

حتی اگر درآمدهای مستقیمی در کار نباشد برای شروع بسیار خوب است، چون شما در تلاش هستید تا چشمه درآمد را تحریک کنید و به فرضیه‌ها در این مدل کسب‌وکار اعتبار ببخشید، قرار نیست سودبخشی را به نمایش بگذارید.

برای نمونه، تبلیغات فیس‌بوک، اینستاگرام و لینکدین را برای شروع امتحان کنید.

مثلا ایلیا پوزن کسی که به كمكش شرکتم را تأسیس کردم، به تازگی Pluto TV سرویس پخش‌کننده ویدئو را به قیمت 340 میلیون دلار به Viacom فروخت.

او از تبلیغاتی کم‌هزینه در گوگل و فیس‌بوک استفاده کرد و اولین کاربران خود را به دست آورد، که اطلاعاتی فوری را فراهم می‌کرد و برای به دست‌آوردن اعتبار هزینه کمی می‌طلبید.

از کم شروع کنید.

لزومی ندارد از یک آژانس تبلیغاتی استفاده کنید یا به رسانه‌های بزرگ پول پرداخت کنید.

یک بودجه پانصد‌دلاری در نظر بگيريد و به جای استفاده از دیگران خودتان این کارها را انجام دهید.

حتما مطالعه کنید: چگونه پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد خود را بنویسیم

پیدا کردن مشتری برای استارت‌آپ‌

۴- پلت‌فورم‌های Piggyback

از ترفند شرکت Airbnb استفاده کرده و اولین مشتریان خود را از پلت‌فورم دیگری که کاربران از قبل آنجا هستند پیدا کنید.

آنها از پایگاه کاربری Craigslist برای شروع استفاده کردند.

Zapier همین کار را با انجمن‌های آنلاین انجام داد، جایی که او لینک‌هایی را برای دریافت آدرس‌های ایمیل پست می‌کرد.

از این نمونه‌ها پیروی کنید و به این فکر کنید که مشتریان شما از قبل در کجا آنلاین هستند.

پلت‌فورم‌هایی که از قبل کاربرانی دارند می‌توانند مکان فوق‌العاده‌ای برای یافتن مشتریان خود شما باشند.

فروش محصول شما یک پرسش چندگزینه‌ای نیست.

شما می‌توانید در یک زمان دو کار انجام دهید.

تاکتیک‌های بالقوه مورد علاقه خود را انتخاب کنید، و سپس نمونه‌هایی را که به حد کافی بزرگ هستند و می‌توانند نتایج قابل‌توجهی را به لحاظ آماری برای شما داشته باشند هدف قرار دهید.

آزمون‌هایی راه بیندازید و برگشت سرمایه هر کانال را ارزیابی کنید.

یک مطلب کاربردی: نحوه استفاده از بازاریابی حسی برای تقویت جذابیت برند

این کار را سریع انجام دهید تا هزینه‌هایتان را محدود کنید.

وقتی یکی از تاکتیک‌های شما نتایج مثبتی به دست آورد، آن را دو برابر کنید.

سپس این فرآیند را برای هر تاکتیک موفقی تکرار کنید.

این امر نتایجی از مشتریان واقعی شما را فراهم می‌کند که می‌توانید برای بهبود مدل کسب‌وکار و محصولتان از آن استفاده کنید.

گرچه فعلا تنها بر روی تبدیل مشتریان جدید تمرکز کنید.

اگر شما این چهار مرحله را دنبال کنید، حداقل ۲۰ مشتری اول برای استارت‌آپ‌ تان را پیدا می‌کنید.

با آنها به خوبی رفتار کنید و از این موفقیت برای تامین بودجه مراحل بعدی‌تان استفاده کنید.

نوشته‌ای از زاچ فیرز

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]