کسبوکارهای کوچک برای افزایش درآمد و حفظ گردش پول به افزایش فروش خود اعتماد میکنند.
تیم فروش شما، بهترین منبع برای افزایش مشتری کسبوکار شما و افزایش فروش است.
بااینحال، سایر قسمتهای تجارت شما نیز میتواند به افزایش فروش کمک کند.
از استراتژیهای اثباتشده در این مقاله برای افزایش فروش به مشتریان فعلی استفاده کنید.
چگونه میتوان فروش با مشتریان فعلی افزایش داد
مشتریان فعلی شما بهترین افراد برای شما جهت افزایش فروش هستند و باید برای بازاریابی و فروش به آنها تلاش کنید.
آنها قبلاً از محصولات یا خدمات شما استفاده کردهاند، بنابراین اعتماد کافی به شما برای خرید راهحلهای شما دارند.
اگر خدمات باکیفیت بالا به آنها ارائه دهید، احتمال خرید مجدد آنها از شما بیشتر است که به افزایش فروش کسبوکار شما کمک میکند.
۱- درباره رفتار مشتری فعلی تحقیق کنید
درباره چگونگی استفاده مشتریان از محصولات و خدمات خود تحقیق کنید.
محصولات شما ممکن است از ویژگیهای بسیاری برخوردار باشند، اما مشتریان شما ممکن است فقط از یک یا دو ویژگی استفاده کنند.
آنها همچنین ممکن است در استفاده یا اجرای سایر قسمتهای محصولات یا خدمات شما مشکل داشته باشند.
این به شما امکان میدهد محصولات یا خدمات خود را ارتقا دهید و یا آنها را با توجه به نیاز مشتریان خود، با قیمت بالاتر ارائه دهید.
هنگامیکه مشتریان از یک محصول خاص استفاده میکنند، میتوانید محصولات مرتبط را که محصولات حال حاضر را تکمیل یا اضافه میکنند، به فروش برسانید.
شما باید به آنها نشان دهید که چگونه از خرید محصول دیگر سود میبرند.
شما همچنین میتوانید یک محصول یا خدمات برتر را فروخته و به مشتریان در دستیابی به نتایج بهتر، افزایش کارایی، کاهش هزینهها یا رشد مشاغل شخصی خود کمک کنید.
رویکرد دیگر ارائه آموزشهای شخصی یا خدمات به مشتریان برای مشتریان است.
بهجای افزایش خدمات، این فرصتی برای تقویت ارتباط با مشتری و نشان دادن جایی است که میتوانید ارزشافزوده داشته باشید.
نکته اصلی نشان دادن گزینههای در دسترس مشتری است، بهجای اینکه بخواهید خدمات دشواری را که ممکن است آنها نخواهند، بفروشید.
۲- بازخورد مشتری را درخواست کنید.
صرفنظر از اینکه شما در مورد فروش با مشتریان فعلی خود تحقیق میکنید یا نمیکنید،
همیشه بهتر است از آنها درباره محصولات و خدمات و همچنین احساس آنها در مورد خدمات مشتری خود بازخورد بگیرید.
بفهمید که در چه مواردی کمبود دارند یا کجا با مشکل روبرو هستند. همچنین، مشخص کنید آنها کدام خدمات مشتری شمارا دوست دارند.
بازخورد مشتری میتواند فرصتهایی را که در نظر نگرفتهاید و میتواند به فروش جدید تبدیل شود، شناسایی کنید.
فرض کنید شما وبسایتهای را برای مشتری ایجاد میکنید که برای افزایش فروش بالقوه کسبوکار مشتریان شما بهینهشدهاند.
مشتریان شما ممکن است بخواهند نحوه تعامل با مشتریان خود را بهبود بخشند، بنابراین ممکن است بخواهند یک خبرنامه ایمیل ایجاد کنند.
میتوانید سیستمی را تنظیم کنید تا مجموعه نامهها و انتشار خبرنامه را بهصورت خودکار انجام دهد و سپس آن را به سیستم CRM متصل کنید.
بازخورد مشتری میتواند به شما در گسترش پیشنهادها، افزایش فروش و تقویت روابط مشتری کمک کند.
اگر نظر مشتری خود را نخواهید، این فرصتهای فروش را از دست میدهید.
۳- تبلیغات ویژه مشتریان فعلی را اجرا کنید.
انجام تبلیغات فروش و بازاریابی فقط برای مشتریان فعلی راهی عالی برای پاداش دادن به آنها برای وفاداری و تجارتشان است.
برخی از مشتریان وقتی میبینند که این شرکت فقط پیشنهادهای خود را به مشتریان بالقوه و جدید ارائه میکند، ناامید میشوند.
در حالت ایده آل، شما باید مرتباً تبلیغات فروش و بازاریابی را برای مشتریان فعلی انجام دهید، مانند ماهانه یا سهماهه.
برنامهریزی تبلیغات خود مانند این باعث میشود که مشتریان فعلی شما انتظار هر یک از آنها را داشته باشند، تعاملات شمارا افزایش دهند و فروش شمارا افزایش دهند.
تبلیغات منظم برای مشتریان فعلی همچنین آنها را ترغیب میکند تا این “اطلاعات داخلی” را با هدف قرار دادن افرادی که میشناسند و سپس میتوانند مشتری شوند، به اشتراک بگذارند.
همچنین میتوانید تبلیغات نامنظمی را برای مشتریان مانند تخفیف یا هدیه تولد و سالگردهای ویژه، پیامهای کوتاه و تست رایگان محصولات و خدمات جدید و همچنین دعوت به رویدادهای موردحمایت شرکت انجام دهید.
۴- ارائه خدمات عالی به مشتری.
بهجای اینکه همیشه سعی کنید به مشتریان خود بفروشید، باید در خدمت به مشتریان خود باشید.
نیازهای آنها و چگونگی بهتر کردن اوضاع را در نظر بگیرید.
ارائه خدمات عالی به مشتری شامل انجام کارهایی برای مشتریان خود خارج از تجربه فروش است تا نشان دهید که چقدر از آنها قدردانی میکنید.
این به رشد وفاداری مشتری کمک میکند، که باعث افزایش فروش میشود.
اینها چند نمونه از خدمات عالی به مشتری است:
• ارائه مشاوره، راهنما و اطلاعات مفید رایگان در مورد محصولات و خدمات مختلف
• اختصاص دادن شخصی برای پاسخگویی به سؤالات ایمیل در اسرع وقت
• ایجاد استثنا در قوانین شرکت برای مشتریان موجود که میخواهند از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند
• شخصیسازی تحویل محصولات یا خدمات، ازجمله نوشتن دستنوشتههای تشکرآمیز یا ارسال عکس بهجای ارسال پیوند بهعکس
• محتوای آموزنده را در وبسایت و صفحات شبکههای اجتماعی خود بر اساس سؤالات و نظرات مشتری قرار دهید.
نظر بدهید