تاثیر پالئو | چگونه روی افراد بیشتری تاثیر بگذاریم و فروش را بالا ببریم؟
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ 0

تاثیر پالئو

تاثیر پالئو | چگونه روی افراد بیشتری تاثیر بگذاریم و فروش را بالا ببریم؟

آیا می‌خواهید بر روی مشتریان بالقوه بیشتری تاثیر بگذارید و به دنبال آن فروش خود را افزایش دهید؟

اگر اینطور است، باید یک چیز را درباره اجدادمان بدانیم که امروزه هنوز هم سایه آن بر روی رفتار ما است.

من قصد دارم مفهوم « تاثیر پالئو » را توضیح دهم.

من به شما می‌گویم که این مفهوم چگونه به شما کمک می‌کند تا فروش بیشتری داشته و درآمدتان را افزایش دهید.

و اینکه چگونه می‌تواند عادات مردم را تغییر دهد.

چگونه می‌توانید از « تاثیر پالئو » برای افزایش فروشتان استفاده کنید؟

تاثیر پالئو در حدود ۱۰ هزار سال پیش از رفتار بسیار تثبیت‌شده در ما در طول دوره پالئولیتیک نشات می‌گیرد.

این یک اصل برای تاثیر بر رفتار خریدار فعلی ارائه می‌کند.

تاثیر پالئو این کار را با درک علت‌هایی که رفتار کنونی ما را ساخته‌اند انجام می‌دهد.

سپس نشان می‌دهد که چگونه برای تاثیر بر اقدامات خریداران آینده از آن اطلاعات استفاده می‌کند.

در دهه ۱۹۶۰ پاول مک لین دانشمند عصب‌شناختی، مدل مغز سه‌گانه را معرفی کرد.

این مدل نظریه چگونگی تقسیم مغز ما به سه بخش را توضیح می‌داد.

مغز خزنده از نیازهای اصلی خودکار مراقبت می‌کند.

مغز پستانداران با احساسات، و مغز انسان با سطوح بالاتر فکر، مانند زبان و تخیل سروکار دارد.

این مدل مغز سه‌گانه نشان می‌دهد که چگونه مغز ما در طول سال‌ها تکامل یافته است.

تاثیر پالئو روی فروش

هر یک از این بخش‌ها مانند یک لایه جدید رشد‌یافته از «مغز جدید» است.

ما آنها را در طول هزاران سال رشد دادیم، به طوری که از حیوانات ابتدایی به بشریت متفکر هوشمندتر رسیدیم.

اما جالب‌ترین نکته این است که ما هنوز تحت کنترل ابتدایی‌ترین مغز «مارمولک» هستیم.

ما هنوز هم حین جنگیدن می‌پریم.

اسناد فراوانی وجود دارد که ما هنوز هم تحت کنترل مغز مارمولک هستیم.

به عنوان مثال، اگر شما در حال تماشای یک فیلم ترسناک هستید، یک صدای بلند ناگهانی باعث پریدن شما می‌شود.

حتی اگر شما در معرض هیچ خطر واقعی نباشید، باز هم در زمان آژیر خطر از نظر فیزیکی از جا می‌پرید.

این اتفاق می‌افتد زیرا 10 هزار سال پیش اگر یک تهدید فیزیکی وجود داشت، شما می‌بایست به سرعت واکنش نشان می داديد و فرار مي‌كردید.

اگر شما خیلی کند بودید و فرار نمی‌کردید، شاید به وسيله یک ببر بزرگ خورده می‌شدید.

تنها سریع‌ترین افراد زنده می‌مانند، تا پس از آن دوباره تولید مثل کرده و بچه‌دار شوند.

این را بارها و بارها تکرار کنید، و شما امروز ما را دارید.

به همین دلیل است که امروز، بخش «خزنده» مغز شما همیشه بر روی دفاع در مقابل خطر است.

اگر یک تهدید ببیند یا صدای یک انفجار بلند بشنود موجب می‌شود از جایتان بپرید.

این بخش فورا بدن شما را در «حالت جنگ یا پرواز» قرار می‌دهد.

امروزه این یک غریزه است.

مهم است که به یاد داشته باشید که این توانایی در فرار از خطر رفتاری است که شما نمی‌توانید تغییر دهید. به شما هرگز یاد نداده شده که در زمان ترس بپرید.

شما آن را مانند سوارکاری یا نواختن گیتار یاد نگرفته و تمرین نکرده‌اید. بلکه یک غریزه است.

شما با مغز خزنده متولد می‌شوید و در هر زمان آماده محافظت از خودتان هستید.

این دلیلی است که یک نوزاد تازه متولد‌شده با یک سروصدای بلند می‌پرد.

شما با این توانایی درون مغزتان به دنیا آمده‌اید.

بخش مهم در اینجا این است که مغز شما امروز نیز به همان روش هزاران سال پیش کار می‌کند.

تاثیر پالئو در فروش و بازاریابی

چگونه غرایز در فروش و بازاریابی عمل می‌کنند؟

حتما به خاطر داشته باشید که توانایی پریدن در هنگام ترس یک رفتار اکتسابی نیست.

این توانایی در بدن ما تثبیت‌ شده است.

شما با این غریزه متولد شده‌اید.

این یک درک فوق‌العاده روشن برای مغز هر انسان روی کره زمین است.

حالا متوجه منظور ما شده‌اید.

ما می‌خواهیم بر روی انسان‌های بیشتری تاثیر بگذاریم تا محصولات ما را بخرند و فروش را بالا ببریم، درست است؟

مهم است بدانید ذهن انسان چگونه کار می‌کند، و شما چه زمانی برای فروش به انسان‌ها تلاش می‌کنید؟

البته چیزهای دیگری نیز وجود دارند که در بدن‌ها و مغزهای ما تثبیت‌ شده‌اند.

اگر آنها را بشناسیم می‌توانیم برای بازاریابی مردم و تاثیر بر تصمیمات آنها از آنها بهره بگیریم.

یعنی بدانیم « تاثیر پالئو » چگونه کار می‌کند.

روحیه قبیله‌ای

یک مورد که مغزهای ما از روزگاران قدیم یاد گرفته‌اند، از زندگی در قبایل می‌آید.

در قبایل همه چیز رسیدن به بالا و داشتن مقام است.

داشتن بالاترین مقام در قبیله شما یک موقعیت بسیار خوب برای شماست زیرا با احترام و کنترل بیشتری به شما اهدا می‌شود.

همین مورد در جوامع امروزی نیز وجود دارد.

به همین دلیل یکی از قدرتمندترین محرک‌های فروش، مقام است.

حالت‌های محرک‌های فروش

مقام به طور هدفمند فروش هر محصولی را عملا افزایش می‌داد.

به همین دلیل شما می‌بینید نشانه‌های مقام بالا در زیر تقریبا برای هر محصولی استفاده می‌شدند:

• جذابیت فیزیکی
• هوش
• رفتار سرد/ آرام
• رفاه
• قدرت
• اعتماد به نفس
• شادی

بنابراین این روش افزایش فروش برای ارتباط‌دادن محصول شما با نشانه‌های مقام در بالاست.

محصول شما چگونه هوشمندتر به نظر می‌رسد؟

آیا محصول شما اعتماد به نفس یک شخص را افزایش می‌دهد؟

فهرست بالا می‌تواند برای فروش در هر بازاری و برای هر محصولی سازگار باشد.

نوشته‌ای از : میشل ماون

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]