تکنیک های حرفه ای برای مدیریت بهتر قیف فروش (Sales Funnel)
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ 0

۵ روش اثبات‌شده برای مدیریت سریع‌تر قیف فروش (Sales Funnel)

مقاله زیر ترجمه‌ای از سایت www.callpage.io می‌باشد. در این محتوا به بررسی 5 روش در مدیریت قیف فروش اشاره شده

و برای هرکدام از این موارد به صورت مختصر توضیحاتی بیان گردیده است.

قطعاً این روند فروش برای همه‌ی افراد نیست. یک کار طولانی، دشوار و پیچیده است که در بعضی مواقع باعث می‌شود کلافه شوید.

تمام این فرایند را می‌توان به‌عنوان یک قیف برای فروش در نظر گرفت، چراکه سعی بر آن است،

تا آنجا که می‌توانید تعداد مشتری‌های بیشتری را در مکان بزرگ‌تری که اینترنت است، مدیریت کنید.

به‌عنوان کسی که به دنبال پیشرفتِ مدیریت در نگهداری، فروش کلی و یا شماره‌های تماس است،

باید این نکته را به خاطر داشته باشید که در این روش باید دانش و اطلاعات خود را بالا ببرید.

مطمئناً شما نمی‌خواهید که با نداشتن تمرکز و انرژی کافی روی این کار مهم و حساس، از این رقابت عقب بمانید.

درحالی‌که تدابیر بی‌شماری برای هدایت تولید، نگهداری، فروش و موارد دیگر وجود دارد.

اما همه‌ی آن‌ها برای اهداف خاص شما مناسب نیستند. در پایان، همه‌چیز بستگی به مدیریت و برنامه‌ریزی در قیف فروش دارد.

بیشتر بخوانید: ۵ گام استراتژی بازاریابی مشتری محور با عملکرد سریع

به همین دلیل دانستن روش‌های اثبات‌شده‌ای که فقط برای هر تجارت آنلاین به کار می‌آیند مهم است.

نمی‌توان به دلیل مدیریت اشتباه، ریسک کرده و عقب بیفتید بنابراین این نکته را همیشه در ذهن خود داشته باشید.

پس از درک این روش‌های اثبات‌شده، می‌توان آن‌ها را متناسب با نیازمندی‌های خاص تجاری خود تنظیم کنید.

پس با دقت این روش‌ها را مورد بررسی قرار داده و به‌کار بگیرید.

مدیریت سریع‌تر قیف فروش

بازاریابی محتوا: افزایش آگاهی و دانش مخاطب

همان‌طور که باید در نظر داشته باشید، محتوا یکی از اصلی‌ترین عواملی است که باعث ایجاد ترافیک در کسب‌وکار آنلاین شما می‌شود.

بدون محتوا، چیزی برای یافتن از طریق موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی و سایر منابع آنلاین توسط مردم وجود ندارد.

بدون محتوای قوی، موارد زیر که توسط گوگل رتبه‌بندی می‌شوند را نخواهید داشت:

• بک لینک‌های (لینک‌های ورودی به یک صفحه‌ی اینترنتی هستند) بااعتبار بالا
• مرور یا تبدیل بالا
• بحث‌های رسانه‌های اجتماعی

مدیریت سریع‌تر قیف فروش

بازاریابی از طریق پست الکترونیک یا ایمیل: ایجاد آگهی‌های تبلیغاتی

پست الکترونیک به دلیل راحتی و سهولت در استفاده، همچنان جزء بزرگ‌ترین ابزار ارتباطی در کسب‌وکار می‌باشد.

به‌وسیله‌ی ایجاد یک پست الکترونیک مناسب و فعال درزمینه‌ی بازاریابی می‌توان مدیریت سطح بالایی را انتظار داشت.

همه این‌ها با جمع‌آوری ایمیل‌های افراد علاقه‌مند به اهداف شما شروع می‌شود.

شما باید مطلبی قانع‌کننده و جذاب در وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ مهمان و یا چیز دیگری که آن‌ها را مجبور به ثبت‌نام کردن یا دادن اطلاعات کند ارائه دهید.

پس از ایجاد لیستی از علاقه‌مندان از آدرس‌های ایمیل معتبر، می‌توانید محتوای آن را برای مخاطبان تنظیم کنید.

شما باید این‌گونه وانمود کنید که به نظر برسد مطلب شخصاً در مورد آن‌ها نوشته‌شده

و قرار است که پیشنهاد بزرگی را از جایی دریافت کنند و اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید مرتبط و مفید باشد.

برای انجام این کار، استراتژی و نویسندگان مناسب زیادی در نظر گرفته‌شده است تا بتوانند این کار را انجام دهند.

یک مطلب کاربردی: چگونه پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد خود را بنویسیم

زمانی که در حال ایجاد یک محتوا برای علاقه‌مند ساختن مشتری‌ها به خرید هستید، در انجام آن عجله به خرج ندهید.

بازاریابی محتوا تماماً درباره‌ی به نمایش گذاشتن بهترین کار شما است؛ بنابراین مردم برای خواندن آن به وب‌سایت شما سرازیر می‌شوند.

این موضوع به روش‌های مختلفی قابل‌دستیابی بوده و بعضی از آن‌ها با توجه به نوع شغل بهتر از دیگر مشاغل هستند.

رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، پست‌های مهمان، بنرهای تبلیغاتی و انجمن‌های آنلاین برخی دیگر از راه‌هایی هستند

که می‌تواند شروع‌کننده بازاریابی فروشگاه آنلاین به سمت مشتریانی که پتانسیل خرید دارند باشد.

مدیریت سریع‌تر قیف فروش

کتاب‌های الکترونیکی: اطلاعات بیشتر

اطلاعات همان چیزی است که باعث می‌شود مصرف‌کننده هنگام تصمیم‌گیری در زمان خرید احساس امنیت کند.

بنابراین منطقی است که به‌عنوان فروشنده ، اطلاعات بیشتری را در اختیار مشتری قرار دهید تا مشتریان به شما اعتماد کنند.

در این روزها این کار شدنی است که کتاب‌های الکترونیکی رایگان را منتشر کرده و در اختیار مشتریان علاقه‌مند قرار دهید.

قبل از اینکه مشتری بخواهد از شما چیزی بخرد باید این را به مشتری خود اثبات کنید که در کار خود متخصص هستید.

یک نویسنده‌ی کار بلد سرمایه‌ی بزرگی برای کل فرایند خواهد بود ، چراکه این کار واقعاً برای همه مناسب نیست.

پیشنهاد جذاب برای شما: چگونه یک پرزنتیشن فروش قدرتمند ایجاد کنیم

می‌توانید از این نویسنده‌ها بخواهید که با شما و سایر متخصصان درزمینه‌ی تجارت همکاری کنند و کتاب‌های الکترونیکی مرتبط و آموزنده و با توجه تمام اطلاعاتی که مشتریان ممکن است بپرسند را به شما ارائه دهند.

برخی از صفحات وب دارای یک بخش مرور منابع هستند، که می‌توانید یک نویسنده با رتبه‌ی برتر در رابطه با خدمات نویسندگی، برای نوشتن کتاب الکترونیکی خود استخدام کنید.

هرچه اعتماد بیشتری به مدیریت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای حفظ آن در پایان قیف فروش خواهید داشت.

مدیریت سریع‌تر قیف فروش

تعریف شخصیت‌های خریدار: ایجاد پیشنهاد‌ها

مشتری معمولاً دقیقاً آنچه را که می‌خواهد و به او پیشنهاد‌ها می‌شود را دوست دارد. درفروش ، همه‌چیز به شناسایی شما از هدف بستگی دارد.

تجزیه‌وتحلیل علاقه‌مندی‌ها و دوست‌نداشتن‌ها و سفارشی کردن همه‌ی این موارد برای امتحان کردن و جذب آن‌ها است.

بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌هایی که از درآمد و اهداف مدیریتی خود تجاوز می‌کنند ، زمان زیادی را برای مستندسازی و سنجش شخصیت خریدار خود سرمایه‌گذاری می‌نمایند.

حتما بخوانید: تکنیک‌های داستان‌سرایی در ارائه‌های فروش

مهارت‌های تحقیقی شما در اینجا مورد آزمایش قرار می‌گیرد، چراکه شما به اطلاعات باکیفیتی نیاز دارید تا بهترین فرصت برای سفارشی‌سازی پیشنهاد‌هایی که مشتریان از آن لذت خواهند برد را موردبررسی قرار دهید.

هنگامی‌که احساس کردید مخاطبان خود را می‌شناسید ، به آن‌ها دلیلی بدهید تا از شما خرید کنند، پیشنهاد مناسب در مورد محصول مناسب برای هرکسی جذاب خواهد بود.

مدیریت سریع‌تر قیف فروش

معامله نهایی: ارائه تخفیف یا مزایای ویژه

در فروش ، هیچ‌چیز کامل و بی‌عیب و نقص نیست. مهم نیست که پس از تحقیقات چه نوع پیشنهادهایی را ارائه می‌دهید.

برخی از افراد برای رسیدن به انتهای قیف نیاز به کمی انگیزه‌ی اضافی دارند.

در اینجاست که از پیشنهادهای بزرگ‌تر رونمایی کرده و حتی پیشنهاد‌های بهتری را ارائه می‌دهید ، اما فقط به کسانی که پیشنهادهای شما را قبلاً پس نزده باشند.

اطلاعاتی را که می‌توانید در مورد این نوع موارد کسب کنید را جمع‌آوری نموده و تا بخش‌های پایین‌تر بروید تا آن‌ها را به‌عنوان مشتری به دست آورید.

گاهی اوقات همه‌چیز در مورد سود نیست، بلکه در مورد این است که مشتری جدیدی را بیاوریم و آن‌ها را برای سال‌های طولانی حفظ کنیم.

مدیریت سریع‌تر قیف فروش

قیف فروش همیشه نشتی دارد

هرکدام از شما که مدت‌زمان زیادی درفروش بوده‌اید، مطلع هستید که نمی‌توانید همیشه یک فروش را کاملاً ببندید.

از قیف فروش آنلاین می‌توان با روشی درست استفاده‌ی بسیار مؤثری کرد ، اما همیشه راه‌هایی وجود دارد که از درون حفره‌های کوچک در طرفین قیف نشت می‌کنند.

شما به‌عنوان یک مدیر فروش یا هر شخص دیگری که درروند فروش فعالیت دارد باید آگاه باشید که نمی‌توانید کاری درباره‌ی این نشتی انجام دهید.

هدف شما این است که بهترین فرایند ممکن برای دستیابی یک‌راه حل که با حداقل نشتی همراه باشد را توسعه دهید.

پنج نکته‌ی فوق به شما کمک می‌کند تا استراتژی خود را در جهت درست

حرکت دهید. با تلاش و کوشش زیاد از طرف شما و کمی شانس خواهید دید که قیف فروش شروع به ارسال وجه به‌صورت مستقیم به صندوق‌های تجاری شما می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]