چگونه با دوست خود یک کسب و کار را راه‌اندازی کنید؟

چگونه با دوست خود یک کسب و کار را راه‌اندازی کنید؟

آیا به این فکر می‌کنید که راه اندازی کسب وکار با کمک دوست خود را انجام دهید؟ در این مقاله 11 نکته وجود دارد که باید قبل از شروع به آن‌ها توجه کنید.

در برخی موارد، دوستی‌ها ستون بسیاری از مشاغل موفق هستند. تعدادی از شرکت‌های بزرگ در تعدادی از صنایع توسط دوستان صمیمی اداره می‌شوند ، از دوستانی که تقریباً یک دهه پیش Juicy Couture را راه‌اندازی کردند تا مادران (و BFF) که علاقه‌مند به خوردن تنقلات سالم بودند.

نیکول زانگارا می‌گوید: بسیاری اوقات ما نمی‌توانیم انتخاب کنیم با چه کسی کار کنیم. یکی از مزایای تجارت با بهترین دوستانتان این است که می‌توانید با کسی که واقعاً دوستش دارید و به او احترام می‌گذارید و او را تحسین می‌کنید وقت بگذرانید.

این می‌تواند کار را بسیار لذت‌بخش‌تر کند. بااین‌حال، بر کسی پوشیده نیست که اختلاط دوستی با امور مالی می‌تواند خطرآفرین باشد.

اگر به این فکر می‌کنید که شریک دوستی خود را به شریک تجاری خود تبدیل کنید، در اینجا 11 نکته در مورد راه اندازی کسب وکار با کمک دوست خود وجود دارد.

قبل از شروع یک تجارت با دوست خود این مراحل را دنبال کنید

• مطمئن شوید که به‌عنوان شرکای تجاری سازگار هستید • انتظارات و اهداف را تعیین کنید • همه چیز را به‌صورت نوشتاری تعیین کنید. • اجازه ندهید پول به یک مسئله تبدیل شود • کار را از دوستی جدا کنید • نقش‌ها را بر اساس هر یک از نقاط قوت خود تعریف کنید • پیروزی‌های کوچک را جشن بگیرید • ارتباط برقرار کنید، ارتباط برقرار کنید، ارتباط برقرار کنید • یاد بگیرید چگونه تضاد را مدیریت کنید • دوستی خود را پرورش دهید • زمانی را که لازم است از هم جدا کنید

مطمئن شوید که به‌عنوان شرکای تجاری سازگار هستید

مطمئن شوید که به‌عنوان شرکای تجاری سازگار هستید

ویژگی‌هایی که افراد را به دوستان خوبی تبدیل می‌کند، همیشه با ویژگی‌هایی که افراد را به شرکای تجاری عالی تبدیل می‌کند، مطابقت ندارد.

برای مثال عادت‌هایی که دوست شما در دوستی با شما انجام می‌دهد، اگر همین کار را در یک جلسه کاری مهم انجام دهد، می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد.

امی کریل می‌داند که چقدر مهم است که تصمیمی غیراحساسی در مورد اینکه با چه کسی وارد تجارت می‌شوید: او Smart Mom LLC را با بهترین دوستش راه‌اندازی کرد تا با اختلافات شدید روبرو شد - تا جایی که درنهایت کسب‌وکار را از دوستش خرید.

او می‌گوید: «دوست بودن کافی نیست، حتی بهترین دوستان». «شما باید بدانید که آیا با کسب و کار سازگار هستید یا خیر - مانند سفر با کسی. شما می‌توانید بهترین دوست هم باشید، اما همراهان وحشتناک سفر باشید.»

او پیشنهاد می‌کند که از خود بپرسید: آیا شما هم همین اخلاق کاری را دارید؟ همین اهداف؟ آیا قبلاً درگیری را پشت سر گذاشته‌اید؟

او می‌افزاید: «به دنبال پاسخ‌ها باشید، به خودتان اجازه ندهید که در هیجان سطحی شروع یک کسب‌وکار گرفتار شوید».

"این سخت‌ترین جاده‌ای خواهد بود که تابه‌حال پیموده‌اید، پس با خودتان صادق باشید: آیا این فرد کسی است که بتوانید با او مسافت طولانی را طی کنید و به مسافرت بروید؟"

انتظارات و اهداف را تعیین کنید

Zangara می‌گوید: علاوه بر بررسی میزان سازگاری خود به‌عنوان شرکای تجاری، باید مطمئن شوید که هر دو در مورد آنچه می‌خواهید به دست آورید یکسان فکر می‌کنید.

او توصیه می‌کند: «بنشینید و در مورد انتظاراتی که از راه‌اندازی یک کسب و کار با هم دارید صحبت کنید. "چشم‌انداز شما برای این تجارت چیست؟ آیا شما در همین فکر هستید؟»

برای گریس کلافام و سولونیا تئودروس، از بنیان‌گذاران مدرسه تغییر، که یک سری جلسات آموزشی را در بالی رهبری می‌کند، این به معنای روشن کردن اهداف و پایداری از قبل بود.

تئودروس می‌گوید: «یک جدول زمانی برای رسیدن به نقاط عطف کلیدی تعیین کنید و امور مالی شخصی و استارت‌آپ‌تان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید در دوره‌های مشخص‌شده خود را حفظ کنید».

او می‌افزاید که ممکن است لازم باشد در حین راه اندازی کسب وکار با کمک دوست خود ، پروژه‌های فریلنسری یا کار پاره‌وقت کار کنید تا بتوانید قبض‌های خود را پرداخت کنید، و مهم است که در مورد مدت زمان شروع به کار کاملاً شفاف باشید.

سرمایه‌گذاری خود را و همچنین وضعیت مالی مربوطه خود را روشن کنید.

همه چیز را به‌صورت نوشتاری تعیین کنید

همه چیز را به‌صورت نوشتاری تعیین کنید

اینکه هر کسب و کار نیاز به تشکیل پرونده دارد یا خیر، متفاوت است، شما می‌خواهید نوعی اسناد رسمی در رابطه با شراکت خود داشته باشید.

کریل می‌گوید: «زن‌ها از رویارویی اجتناب می‌کنند. ما نمی‌خواهیم با درخواست از رفیقمان برای نوشتن مطالب «توهین» کنیم.

ما اغلب به احساسات خود تکیه می‌کنیم و در تجارت، این کار نمی‌کند. شما باید با یک توافق‌نامه کتبی جامع که تمام سناریوهای ممکن را پوشش می‌دهد، قبل از اینکه وارد تجارت شوید، از خود محافظت کنید.

ماریان گیر و کیم استرنگاری، دوستان نزدیک و صاحبان رستوران‌های تحسین‌شده در Conshohocken، پنسیلوانیا، توصیه می‌کنند با یک وکیل متخصص در شراکت ملاقات کنید، بنابراین می‌توانید برای موقعیت‌هایی که ممکن است به تنهایی به آن‌ها فکر نکنید، موارد احتمالی ایجاد کنید.

از یک شریک چگونه می‌خواهید برای کسب و کار ارزش قائل شود؟ اگر شریک زندگی شما فوت کند چه؟ وکلا شرایطی را می‌نویسند که هر دوی شما با آن‌ها موافق هستید.

اجازه ندهید پول به یک مسئله تبدیل شود

اگر مراقب نباشید، پول مسئله بزرگی است که حتی بین بهترین دوستان هم وارد می‌شود.

بنابراین، از امی ویکر، که شرکای تجاری بهترین دوست نویسنده و استاد خودیاری، برندن دیلی است، راهنمایی بگیرید: او می‌گوید: «هیچ‌وقت اجازه ندهید سرمایه‌های تجاری و شخصی شما با هم ترکیب شوند.

در عوض، یک حساب تجاری باز کنید که هر دوی شما به آن دسترسی دارید. (در صورت شکایت شخصی از تجارت شما، این کار از منافع شخصی شما نیز محافظت می‌کند).

ویکر می‌افزاید: "همچنین قبل از شروع سرمایه‌گذاری خود موافقت کنید که شفافیت کامل در مورد تمام جنبه‌های مالی کسب و کار وجود دارد."

"هیچ شریکی در هیچ زمانی نباید بدون اطلاع و رضایت طرف دیگر وجوهی را از تجارت خارج کند."

استخدام یک حسابدار یا داشتن شخصی که امور مالی شما را مدیریت کند نیز به غیرشخصی شدن هرگونه مسائل مالی کمک می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر درست قرار بگیرید.

کتی گلر مایرز، یکی از بنیان‌گذاران Chatterbox PR با BFF Heather Zell، می‌گوید: «ما یک حسابدار برای رسیدگی به مالیات‌های شخصی استخدام کردیم، زیرا هر دو مسئول کنار گذاشتن و پرداخت سه ماهه مالیات‌های شخصی هستیم.

کار را از دوستی جدا کنید

کار را از دوستی جدا کنید

شارون فورنسیاری ماهر، یکی از بنیان‌گذاران و طراح RJ Square LLC، که کیف‌های مسافرتی برای بچه‌ها تولید می‌کند، می‌گوید که او و شریک تجاری‌اش، مگی، که بهترین دوستش است، سعی می‌کنند اجازه ندهند دو رابطه آن‌ها با هم ترکیب شوند.

او توضیح می‌دهد: «اگرچه از میزهای آشپزخانه شروع کردیم، اما می‌دانستیم که باید به همکاری خود «به‌عنوان یک تجارت» نزدیک شویم. "بله، دوستی ما را گرد هم آورد، اما دانش تجاری و نقاط قوت مشترک باعث موفقیت ما شد و اطمینان داد که دوستی ما باقی خواهد ماند."

هدر کارسون از شرکت روابط عمومی استارت‌آپ Onboardly، می‌گوید که او و شریک تجاری (و بهترین دوستش) رنه وارن، زمانی که بیانیه‌ای شخصی یا کاری می‌دهند، این را کاملاً واضح می‌کنند.

او می‌گوید: «ما قبل از گفتن چیزی که می‌تواند در یک منطقه خاکستری در نظر گرفته شود، خودداری می‌کنیم. این نحوه تفکیک نظر یا نظر شخصی از نظری است که واقعاً جایی در تجارت ندارد.»

نقش‌ها را بر اساس هر یک از نقاط قوت خود تعریف کنید

کارشناسانی که با آن‌ها صحبت کردیم موافق‌اند که انتخاب یک شریک تجاری با نقاط قوت مکمل - نه مشابه - برای موفقیت شما بسیار مهم است.

Amie Hoff، CPT، NASM، که با دوست صمیمی‌اش بث (که اتفاقاً خواهر او نیز هست) وارد تجارت شد تا FitKit.com را راه‌اندازی کند، معتقد است که داشتن مجموعه‌های مهارتی مختلف به تعیین نقش‌ها و وظایف روزانه شما کمک می‌کند.

بث بازاریابی و فروش، توزیع، موجودی، امور مالی و پس‌انداز را مدیریت می‌کند. به‌عنوان یک متخصص تناسب‌اندام، من بیشتر چهره محصول هستم و تمام روابط عمومی، توسعه ورزش و تعامل با مشتری را انجام می‌دهم.

ما تیم خوبی می‌سازیم. من هرگز نتوانستم کاری را که او انجام می‌دهد به‌خوبی او انجام دهم.»

استفانی آلن، یکی از بنیان‌گذاران Dream Dinners، که به خانواده‌ها کمک می‌کند تا با بهترین دوستش تینا کونا، غذای خانگی درست کنند، می‌گوید هنگامی‌که وظایف خود را مشخص کردید، به شریک زندگی‌تان اجازه دهید بدون مدیریت خرد یا حدس دوم کارش را انجام دهد.

او می‌گوید: «به آن‌ها کاملاً اعتماد کنید و به آن‌ها اجازه دهید کارهای روزمره خود را انجام دهند.

پیروزی‌های کوچک را جشن بگیرید

پیروزی‌های کوچک را جشن بگیرید

شروع یک کسب و کار از پایه کار سختی است، بنابراین مطمئن شوید که شریک (و دوست) خود را با گسترش مثبت انگیزه حفظ کنید.

مایرز می‌گوید: «محیطی پرورش‌دهنده و حمایت‌کننده ایجاد کنید که در آن واقعاً برای پیروزی‌های یکدیگر خوشحال باشید.

هر دوی ما در محیط‌های مختلفی کار کردیم، بنابراین داشتن فرصتی که حمایت و مهربانی به‌صورت روزانه شکوفا می‌شود، شاداب کننده است.»

ویکر می‌گوید جشن گرفتن هر پیروزی کوچک به تقویت روحیه کمک می‌کند. او توضیح می‌دهد: «من و شریکم به این نکته اشاره می‌کنیم که هر نقد کتاب مثبتی را که از راه می‌رسد، تصدیق کرده و از آن مطلع شویم.

«ما یکدیگر را از هر عکسی که خوانندگان با کتاب ما پست می‌کنند مطلع می‌کنیم.

ما با اشتیاق نقاط عطف و دستاوردهای خود را تصدیق می‌کنیم - به هر یک از این موفقیت‌های کوچک اجازه می‌دهیم تا ما را به وجد بیاورند و به ما انگیزه دهند.»

ارتباط برقرار کن، ارتباط برقرار کن، ارتباط برقرار کن

وقتی شک دارید، صحبت کنید - چه در مورد کاری که شریکتان انجام داده گیج شده‌اید یا در مورد پروژه‌ای که در حال انجام آن هستید احساس ناراحتی می‌کنید.

زنگرا می‌گوید: «اجازه ندهید ناامیدی ایجاد شود، زیرا در آن زمان تنش ایجاد می‌شود. «منفعل-پرخاشگر یا ترسو نباشید. هر دوی شما باید قاطع باشید و احساسات صادقانه خود را بیان کنید.»

کارسون درواقع یک قانون کلی برای جلوگیری از ارتباط نادرست دارد: «اگر کاری بیش از دو تا سه ایمیل رفت‌وبرگشت طول کشید، تلفن را بردارید. مکالمه، احساسات سخت را نجات می‌دهد و کارها را سریع‌تر انجام می‌دهد.»

یاد بگیرید که چگونه تعارض را مدیریت کنید

درگیری اجتناب‌ناپذیر است، حتی بین سازگارترین و آرام‌ترین دوستان صمیمی شریک تجاری.

این نحوه رسیدگی به اختلافاتتان است که می‌تواند تفاوت را ایجاد کند. سطح انعطاف‌پذیری و باز بودن در برابر آزمون‌وخطا هنگام راه‌اندازی مهم است.

تئودروس می‌گوید که چقدر برای شما مهم است که راه خود را در مورد موضوع در دست داشته باشید.

اگر نمی‌توان بلافاصله تصمیم قطعی گرفت، باید اعتماد و آزادی عمل کافی بین شرکا وجود داشته باشد تا مالکیت و مسئولیت برخی تصمیم‌ها را بر عهده بگیرند.

در برخی موارد، ممکن است به تقسیم تصمیم‌گیری بر اساس بخش یا حوزه تجاری کمک کند.

همه تصمیمات تجاری به اتفاق آرا اتخاذ نمی‌شود.» (توافقنامه بنیان‌گذار شما باید شامل یک اتفاق یا فرآیندی باشد که چگونه در زمانی که فردی حضور ندارد، ادامه دهید.)

آلن می‌گوید که در شرکتش، او و شریک زندگی‌اش خود را به چالش می‌کشند تا در مورد دیدگاه طرف مقابل کنجکاو باشند تا از اختلافاتشان عبور کنند.

او می‌گوید: «ما سؤالات زیادی می‌پرسیم، بنابراین می‌فهمیم طرف مقابل از کجا آمده است. "این ما را از واکنش نشان دادن به یک موقعیت باز می‌دارد."

دوستی خود را تقویت کنید

دوستی خود را تقویت کنید

اجازه ندهید وقتی با هم وارد تجارت شدید، دوستی شما از بین برود، در غیر این صورت ممکن است چیزی که شما را در وهله اول گرد هم آورد از دست بدهید.

Silversmith می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین بخش‌های محافظت از دوستی شما این است که بین «کسب و کار» و «لذت» تمایز قائل شوید.

زمانی را برای وقت‌گذرانی با هم در نظر بگیرید - کار مجاز نیست! ممکن است احساس کنید که زمان زیادی را با هم می‌گذرانید، اما این بدان معنا نیست که سلامت دوستی شما را ارتقا می‌دهد.»

ناندا موافقت می‌کند و می‌گوید که او و هیل چند دقیقه اول روز کاری خود را صرف صحبت با یکدیگر می‌کنند. او توضیح می‌دهد: «هر وقت دوستی را تقویت می‌کنیم، روابط تجاری شکوفا می‌شود.»

اگرچه، او اعتراف می‌کند که مرز بین دوست و شریک گاهی محو شده است و این فقط برای بهتر شدن بوده است.

دوره «چگونه یک کسب و کار را با خانواده یا دوستانمان آغاز کنیم؟»

دوره «چگونه یک کسب و کار را با خانواده یا دوستانمان آغاز کنیم؟»

کسب‌وکار خانوادگی از دو سنگ بنای «کسب‌وکار» و «خانواده» به وجود آمده است. این ترکیب، سبب ایجاد هم‌افزایی میان «کسب‌وکار» و «خانواده» خواهد شد و ازاین‌روست که اهمیت دوچندان دارد.

مدیریت مناسب در هر یک از این سنگ بناها به‌صورت مستقیم بر دیگری تأثیر خواهد گذاشت و این ویژگی سبب می‌شود تا مفهوم جدیدی برای مدیریت کسب‌وکار خانوادگی شکل گیرد.

صاحبان چنین کسب‌وکارهایی علاوه بر داشتن مهارت‌های مدیریتی و کارآفرینی باید از مهارت‌های زندگی مانند ارتباطات نیز در سطح عالی برخوردار باشند.

در دوره چگونه یک کسب‌وکار را با خانواده و یا دوستانمان آغاز کنیم، باب مک گانن با 14 سال سابقه در تجارت و همکاری با افراد خانواده و دوستانش، به شما کمک می‌کند وظایف خانوادگی‌تان و وظایف تجاری‌تان را به‌صورت مجزا تعریف کنید.

او درباره انجام کارهایی صحبت می‌کند که از مزایای مالی تجارت خود بهره‌مند شوید. نکات مهمی را در رابطه با مدیریت تجارت خانوادگی‌تان مطرح می‌کند.

با این دوره همراه باشید تا کسب‌وکاری بدون مشکل و موفق با اعضای خانواده خود داشته باشید.

برای تهیه این دوره شگفت‌انگیز اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)