تقویت برند ؛ چگونه با استراتژی‌های بازاریابی، برند خود را تقویت کنیم؟

تقویت برند ؛ چگونه با استراتژی‌های بازاریابی، برند خود را تقویت کنیم؟

محصولات در کارخانه ساخته می‌شوند، اما برند در ذهن‌ها ایجاد و تقویت می‌شوند.

ارزش فیزیکی محصولات شما می‌تواند آسان محاسبه شود، اما برداشت مصرف‌کنندگان از محصولات شما، ارزش واقعی برند و محصولات شمارا در بازار تعیین می‌کنند.

بنابراین، توانایی شما در ایجاد ارزش برای برند خود و انتقال این ارزش به مشتریان از طریق بازاریابی، برای موفقیت طولانی‌مدت شرکت شما ضروری است.

مزایای ساخت و تقویت برند خوب

ارزش ویژه برند، درک مشتری از محصولات و خدمات شما بر اساس تفکر آن‌ها درباره برند شماست.

اپل، گوگل و مایکروسافت همگی دارای ارزش ویژه برند هستند.

به دست آوردن ارزش پولی یک برند دشوار است، اما مهم نیست که ارزش ویژه برند چقدر نامشهود باشد، یک برند قدرتمند از مزایای تجاری قابل‌توجهی بهره‌مند می‌شود:

• آگاهی

• قابلیت اطمینان (اعتبار)

• شهرت، آبرو

• رضایت مشتری

این مزایا به‌عنوان ابزاری برای بازاریابان هستند. بازاریابان تلاش می‌کنند مشتری آگاه را جذب کنند که می‌خواهد از یک برند باارزش بالا خرید کند.

  مصرف‌کننده آگاه

مصرف‌کننده آگاه

جان گرزما در سخنرانی TED خود با عنوان "مصرف‌کننده پس از بحران" ادعا می‌کند که خریداران دیگر (مانند بحران اقتصادی) عقب‌نشینی نمی‌کنند، بلکه تبدیل به چیزی شده‌اند که وی از آن‌ها به‌عنوان مصرف‌کنندگان آگاه یاد می‌کند.

مصرف‌کننده آگاه حاضر به خرید است، اما ارزشش را می‌خواهد. در جستجوی ارزش، آن‌ها فاکتورهای زیر را در نظر می‌گیرند:

تحقیق و پژوهش: 67 درصد از سفر خریدار به‌صورت دیجیتالی انجام می‌شود.

مصرف‌کننده آگاه اطلاعات زیادی در مورد اینکه کدام شرکت‌ها می‌توانند خواسته‌های او را برآورده کنند، در اختیار دارد.

اثبات اجتماعی: داشتن یک محصول عالی کافی نیست.

مشتری هوشیار به دنبال بررسی آنلاین، توصیه‌های همکاران و دوستان و پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی برای اثبات یک محصول دوست‌داشتنی است.

هویت و ترجیحات: مشتریان رابطه بین تصمیمات خرید و هویت خود را در نظر می‌گیرند. آن‌ها به دنبال تصمیم‌گیری متناسب با برند شخصی خود هستند.

این عوامل همگی در تصمیم‌گیری مصرف‌کننده آگاه برای خرید نقش دارند و همه موارد فراتر از محصول هستند.

مشتریان در هسته اصلی جستجوی خود به دنبال ایجاد پیوند با برندی هستند که ازنظر آن‌ها ارزش بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: برندسازی و توسعه برند کسب‌وکارهای آنلاین

7 راه برای برقراری ارتباط با ارزش برند

وقتی برندها در ذهن ایجاد می‌شوند، بسیار مهم است که بدانید چگونه می‌توانید شرکت خود را به‌طور مثبت بازاریابی کنید تا بر درک مشتریان از برند شما تأثیر بگذارد.

1- از درون به بیرون کارکنید

ست گودین می‌نویسد: "جهان پر از چیزهای خسته‌کننده است - گاوهای قهوه‌ای - به همین دلیل تعداد کمی از مردم توجه می‌کنند."

"بازاریابی قابل‌توجه، هنر ساخت چیزهایی است که باید در محصولات یا خدمات شما موردتوجه قرار گیرند."

برای اینکه ارزشمند شناخته شوید، برند شما باید از گله متمایز شود، یک گاو بنفش باشید.

یک برند قدرتمند دارای صفات عالی است: بهترین خدمات مشتری، نوآورترین، خوشحال‌ترین کارمندان...

اگر می‌خواهید یک برند قدرتمند بسازید، بازاریابی نمی‌تواند به یک بخش محدود شود.

همه بخش‌ها باید ارزش را به مشتری نشان دهند. تجربه مشتری بنیادی است که شما برای تقویت برند خود بقیه استراتژی بازاریابی خود را بر اساس آن بنا می‌کنید.

  روی پیام برند خود تمرکز کنید

2- روی پیام برند خود تمرکز کنید

ست گودین در سخنرانی خود در TED با موضوع "چگونه ایده‌های خود را گسترش دهیم" گفت: "شما باید گروهی را پیدا کنید که واقعاً و به‌شدت به گفته‌های شما علاقه‌مند باشند."

گودین استدلال می‌کند که ارزش ساختن، به معنای یافتن جمعی است که در وهله اول برند و محصولات شمارا ارزشمند می‌دانند، نه اینکه فقط یک شبکه گسترده ایجاد کنید.

این یعنی:

کانال‌های بازاریابی را پیدا کنید که مخاطبان ایده آل شما در آن هستند

• پیام برند خود را متناسب با آن کانال بازاریابی تنظیم کنید

در جام جهانی 2014، نایک و آدیداس که مخاطبان مشترکی دارند، هرکدام یک کمپین ایجاد کردند.

درحالی‌که آدیداس به دنبال احساس "برد یا باخت" بود، نایک با جوک‌های داخلی که فقط علاقه‌مندان به این ورزش می‌فهمند، به‌شدت موردتوجه طرفداران فوتبال قرار گرفت.

پیام نایک قوی‌تر و باارزش‌تر بود، زیرا ویژه مخاطبان آن بود.

 

3- از یک صدای ثابت استفاده کنید

«صدای ثابت برند» آن‌قدر مهم است که در حال تبدیل‌شدن به عبارتی در دنیای بازاریابی است.

هرچه بیشتر شخصیت سازمان شما به مشتریان بالقوه ارائه شود، احتمال یادآوری شما بیشتر می‌شود.

اطمینان از اینکه زبان، لحن و نظرات شما در همه بخش‌ها یکسان است، هرگونه سردرگمی را از بین می‌برد و به مخاطبان اجازه می‌دهد تا به‌راحتی با محتوای شما ارتباط برقرار کنند.

یک مجموعه دستورالعمل رسمی برای صدای برند خود فراهم کنید و تمام محتواهای آینده خود را بر اساس این دستورالعمل‌ها تولید کنید.

هر وبلاگ، پست اجتماعی و ایمیل خود را با صدای ثابت برند خود تنظیم و تولید کنید.

 

4- استانداردهای بالای طراحی را حفظ کنید

طراحی، ارتباط تصویری ایجاد می‌کند. نحوه استفاده از رنگ، اشکال و فونت، یا سازمان‌دهی عناصر صفحه در وب‌سایت، کمپین ایمیل یا حتی بسته محصول، تعیین خواهد کرد که آیا برند شما باارزش شناخته می‌شود یا خیر.

نحوه بسته‌بندی، بر نحوه درک و تفسیر برند شما تأثیر می‌گذارد.

طراحی قوی برند می‌تواند یک شرکت کوچک را قدرتمندتر نشان دهد یا قدرت یک شرکت بزرگ را نشان دهد. طراحی بد تأثیر نامطلوبی دارد.

   به برند خود معنا دهید

5- به برند خود معنا دهید

همان‌طور که زیبایی در چشم بیننده است، تمام ارزش، ارزش درک شده است. برای معنی دادن به نام تجاری خود:

آن را به یک نماد وضعیت تبدیل کنید: در سخنرانی تد Rory Sutherland، داستان پادشاهی را روایت می‌کند که برای جلوگیری از قحطی، سیب‌زمینی را به‌عنوان یک محصول سلطنتی مقرر کرد و دور مزارع نگهبان گذاشت تا سبزی‌هایی که قبلاً دور ریخته می‌شد، مطلوب شود.

پادشاه درک ارزش محصول را تغییر داد، نه خود محصول. او توصیه می‌کند که "هر چیزی که ارزش محافظت دارد باید ارزش سرقت را داشته باشد."

شما شاید نتوانید روی محصولات خود برچسب "محصول سلطنتی" بگذارید، اما می‌توانید در ایجاد همان نوع برداشت از محصول خود تلاش کنید.

آن را نمادین کنید: در همان سخنرانی، ساترلند خاطرنشان کرد که در طول جنگ، ثروتمندان پروس تشویق می‌شدند که جواهرات خود را در حمایت از اقدامات نظامی اهدا کنند.

قطعات با ماکت‌های ساخته‌شده از چدن جایگزین شدند.

گرچه قطعاً از ارزش ذاتی کمتری برخوردار بود، اما این قطعات برای مردم پروس به دلیل فداکاری‌ای که ارائه دادند، ارزش نمادین زیادی داشتند.

با احساسات ارتباط برقرار کنید: به گفته معاون رئیس‌جمهور نیلزن، "ویژگی‌های عاطفی مهم است، اگرچه خدمات ممکن است مشابه باشند، این ارتباط عاطفی می‌تواند این احساس را ایجاد کند که نام تجاری "مرتبط" بیش از انتظارات مشتری است."

این به معنای ارائه یک محصول، صرف‌نظر از عملکرد آن، به روشی همدلانه است.

پیشنهاد ویژه: ایجاد هویت برند

6- رهبری فکری و اطلاعات ارزشمندی را در محتوای خود ارائه دهید

محتوا یک روش عالی برای برقراری ارتباط با تقویت برند شما و افزایش مداوم قدرت آن است.

محتوا می‌تواند رهبری فکری را به مخاطبان شما نشان دهد، به ایجاد اعتماد کمک می‌کند، همچنین مشتریان را به مدافعان وفادار برند تبدیل می‌کند.

محتوایی باکیفیت است که برای مخاطبان شما ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند و نه محتوایی که دارای ارزش کمی برای شرکت شما باشد.

بنابراین چگونه می‌توانید محتوایی تولید کنید که برای مشتریان ارزش‌افزوده داشته باشد؟

پرسونای خریدار: محتوای شما باید متناسب خریداران ایده آل شما باشند.

باید شامل جزئیاتی از علایق، نگرانی‌ها، نقاط درد و سایر جزئیات مشتری شما برای هدایت تولید محتوا باشد.

داستان‌های خریداران: برای ایجاد ارزش ویژه برند، خریداران باید ارزش را درک کنند.

بنابراین محتوا باید با اهداف بازاریابی شما ارتباط برقرار کند.

زبان ساده، زبانی که در اتاق کنفرانس استفاده می‌کنید، برای محتوا مناسب نیست.

محتوای شما باید متناسب مخاطبینی باشد که با او صحبت می‌کنید.

 

7- وفاداری ایجاد کنید

محتوای متناسب برای شروع یک رابطه طولانی‌مدت است.

اگر دائماً در حال ایجاد محتوایی هستید که موردعلاقه مشتریان و مشتریان بالقوه است، می‌توانید آن‌ها را وادار کنید تا به برند شما برگردند و وفادار شوند.

محتوای شبکه‌های اجتماعی روشی برای خوشحالی مشتریان و بازگرداندن آن‌ها به کانال فروش برای خریدهای بعدی است.

بدانید مشتریان شما در چه کانال‌هایی قرار دارند و چه نوع محتوایی می‌خواهند ببینند، سپس محتوای سازگار و مرتبط را در آن کانال‌ها قرار دهید.

کمپین‌های ایمیل را با توجه به محصولاتی که مشتریان به آن علاقه‌مندند یا بر اساس کانال فروشی که در آن قرار دارند، طراحی کنید.

هرچه محتوا مرتبط‌تر و شخصی‌تر باشد، ارزش ایمیل برای مشتری بیشتر است.

در هنگام تقویت برند، مشتریان بهترین متحدان شما هستند.

در دنیای ارتباطات، ادراک ارزش برند شمارا تعیین می‌کند، از مشتریان توصیه‌ها، بازخورد و شواهد اجتماعی موردنیاز را دریافت کنید.

 

برند خود را تقویت کنید و استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهید

تقویت برند را انجام دهید و استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهید

ارزش یک برند بر اساس تمایزی است که ایجاد می‌کند. نام تجاری خود را در صنعت متمایز کنید.

شما باید بتوانید داستان بهتری بگویید، و داستان شما (پیام برند شما) باید در تمام کانال‌های بازاریابی ثابت باشد تا قدرت خود را حفظ کنید.

هنگامی‌که از محصول تا کمپین‌ها ارزش برند خود را ایجاد کردید، مهم است که بفهمید برند تجاری شما در چه مقیاسی قرار می‌گیرد و به‌طور مداوم استراتژی بازاریابی خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

هر فرد در شرکت مسئول توسعه یک برند قدرتمند است.

بااین‌حال، مسئولیت شما به‌عنوان بازاریاب است که این ارزش را به مصرف‌کننده آگاهی که به دنبال یک برند قدرتمند و با ارزش بالا است و می‌خواهد بخشی از آن باشد، انتقال دهید.

دیدگاه کاربران (0)