چگونه عنوان کتاب بنویسیم؟ به نقل از برایان تریسی
۱۴۰۰-۱۰-۰۴ 0

یکی از مهم‌ترین دارایی‌های کتاب شما، عنوان آن است. حقیقت این است که عنوان کتاب شما این قدرت را دارد که تعیین کند مردم واقعاً آن را بخرند و بخوانند یا خیر.

بنابراین اگرچه مهم است که بدانید چگونه یک کتاب پرفروش بنویسید، عنوان کتاب. شما نباید فکر دوم شما باشد.

نباید برایتان کمتر اهمیت داشته باشد. من به شما قول می‌دهم زمانی که برای نوشتن یک عنوان به‌یادماندنی و جذاب سرمایه‌گذاری می‌کنید ارزش تلاش را قبل از انتشار کتابتان دارد.

به دلیل اهمیت عنوان کتاب شما برای موفقیت شما به‌عنوان یک نویسنده، من هیجان‌زده هستم که بهترین نکات و مراحل خود را در مورد نحوه نوشتن عنوان کتابی که از آن‌ها برای نوشتن عنوان‌های کتاب‌های پرفروش خودم استفاده می‌کنم، به اشتراک بگذارم.

 

اهمیت عنوان کتاب

نام کتاب شما این قدرت را دارد که مردم را به خواندن کتاب شما متقاعد کند، زیرا معمولاً اولین چیزی است که مردم می‌بینند یا می‌شنوند عنوان آن است.

به همین دلیل است که عنوان کتاب شما مهم‌ترین ابزار بازاریابی شماست.

این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که «نمی‌توان یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت کرد».

اما در این صورت، عنوان خوب کتاب باعث می‌شود خوانندگان متوقف شوند، توجه کنند و یا کتاب شمارا انتخاب کنند یا به جستجو ادامه دهند.

همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که عنوان شما به‌اندازه کافی به‌یادماندنی است تا زمانی که مردم کتاب شمارا تمام می‌کنند و می‌خواهند آن را با شبکه خود به اشتراک بگذارند، به‌راحتی آن را به خاطر بسپارید.

برای کمک به دستیابی به این هدف، به خاطر داشته باشید که عنوان یک کتاب خوب معمولاً کوتاه، چشم‌نواز، آسان برای گفتن است و بیان آن ناخوشایند نیست.

همچنین باید به‌اندازه کافی آموزنده باشد تا به شما ایده دهد که کتاب شما در مورد چیست، اما جذاب باشد و هیجان خواننده را برمی‌انگیزد تا آن را بگیرد و ببیند در مورد چیست.

شما باید یاد بگیرید که چگونه از عناوین تبلیغاتی جذاب بری کتابها استفاده کنید.

 

چگونه یک عنوان کتاب خوب پیدا کنیم؟

چه در پایان نگارش خود باشید و به عنوانی نیاز داشته باشید، یا عنوانی را بخواهید که به راهنمای سفر نوشتن کتاب شما کمک کند، ارائه عنوان مناسب برای موفقیت کتاب شما بسیار مهم است.

از این نکات در مورد نحوه نوشتن عنوان کتاب برای الهام بخشیدن به تفکر خود استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که وقتی ایده‌ها به سراغ شما می‌آیند، آن‌ها را یادداشت می‌کنید، آن‌ها را آزمایش می‌کنید و سپس بهترین را انتخاب می‌کنید.

 

به مخاطبان خود فکر کنید

۱- به مخاطبان خود فکر کنید

شما کتاب خود را برای شخص یا گروهی خاص نوشته‌اید، یا دارید می‌نویسید. هنگام نوشتن نام کتاب، این موارد را در نظر داشته باشید.

فکر می‌کنید چه چیزی آن‌ها را به سمت کتاب شما می‌کشاند؟ دوست دارید چه چیزی را ببینید؟

کلمات و عباراتی را انتخاب کنید که مخاطب هدف شما آن را درک کند.

به سن، علایق، چیزهایی که برایشان مهم است و چالش‌های منحصربه‌فردی که دارند فکر کنید.

«فکر کن و ثروتمند شو» نمونه‌ای از عنوان پرفروشی است که برای افرادی که می‌خواهند ثروتمند شوند یا از بدهی‌های خود خلاص شوند، جذاب است.

«جنگ و صلح» برای افرادی که عاشق تاریخ و درام پیرامون آن هستند جذاب است.

 

۲- ایده پردازی

آزاد گذاشتن ذهن خود برای ابداع جریانی از ایده‌های مختلف، روش مؤثری است که نویسندگان برای نوشتن عنوان برای یک کتاب از آن استفاده می‌کنند.

در حالت ایده آل، این فرآیند در طول زمان، حتی در ماه‌ها یا سال‌هایی که کتاب خود را می‌نویسید، توسعه می‌یابد.

زمانی که به طوفان فکری فکر می‌کنید، فقط به یک عنوان اکتفا نکنید.

فهرستی به‌روز از ایده‌های عنوان کتاب که به سراغ شما می‌آیند تا بعداً به آن بازگردید، داشته باشید.

عناوین کوتاه و همچنین زیرنویس‌های طولانی‌تر را امتحان کنید. هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید.

حتی عناوین بد به شما کمک می‌کنند تا کتاب مناسب را پیدا کنید.

همان‌طور که به نوشتن کتاب خود ادامه می‌دهید، ممکن است بر اساس عبارات هوشمندانه، نام‌ها، مکان‌ها یا رویدادهای داستان خود، عناوین مختلفی به دست آورید.

هنگام مرتب کردن عناوینی که در نظر گرفته‌اید، فقط مطمئن شوید که همیشه ایده‌هایی را نگه‌دارید که از کلمات کلیدی مرتبطی استفاده می‌کنند که کتاب شمارا قابل جستجو می‌کند.

 

اطلاع‌رسانی

۳- اطلاع‌رسانی

درحالی‌که عنوان شما باید به‌اندازه کافی مطالب کتاب شمارا نشان دهد، اما باید واقعاً مخاطب شمارا مجذوب خود کند و بیش‌ازحد داستان واقعی را آشکار نکند.

به‌عنوان‌مثال، خاطرات آن فرانک به مردم این امکان را می‌دهد که بدانند قرار است دفتر خاطرات شخصیت مشهور تاریخی آن فرانک را بخوانند، اما آن‌ها شیفته دانستن آنچه در دفتر خاطرات هستند می‌شوند.

عناوینی که به محتوا اشاره می‌کنند اما جایی برای رمز و راز باقی می‌گذارند، مانند She: A History of Adventure، به‌احتمال‌زیاد مردم را وادار می‌کنند که جلد اول را باز کنند.

اگر در حال نوشتن یک کتاب غیرداستانی هستید، عناوین آموزنده اهمیت ویژه‌ای دارند.

برای کمک به دستیابی به یک عنوان خوب، می‌توانید افرادی را که به موضوعی که در مورد آن می‌نویسید علاقه‌مند هستند را وارد کنید.

به عناوین پرفروشی مانند ۷ عادت افراد بسیار مؤثر و زندگی هدفمند فکر کنید.

این عناوین برای کسانی که تلاش می‌کنند با یادگیری از کسانی که معتقدند قبلاً توانسته‌اند، زندگی مؤثر و هدایت‌شده داشته باشند، جذاب است.

استفاده از کنایه‌ها نیز می‌تواند باعث ایجاد جرقه در عنوان شما شود.

اشارات به چیزی اشاره می‌کنند که خواننده احتمالاً ارجاع به آن را درک می‌کند، مانند یک آهنگ محبوب، یک رویداد تاریخی، یا یک اثر هنری.

مهم نیست از چه استراتژی برای برانگیختن علاقه به‌ نام کتاب خود استفاده می‌کنید، همیشه مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشید.

 

۴- مخاطبان خود را جذب کنید

یک قلاب خوب علاقه را برمی‌انگیزد. این روش برای ابداع عنوان کتاب اغلب با عنوان کوتاه و به دنبال آن یک عنوان فرعی توصیفی‌تر استفاده می‌شود.

قلاب شما ممکن است یک سؤال باشد، مثلاً چتر نجات شما چه رنگی است؟

این عنوان توجه را به خود جلب می‌کند و عنوان فرعی به خواننده اجازه می‌دهد تا بفهمد کتاب درباره چه چیزی است، راهنمای عملی برای جویندگان کار و تغییر شغل.

با عنوان کتاب خود ادعایی داشته باشید که خواننده به آن علاقه‌مند‌است.

شما می‌توانید زندگی خود را درمان کنید، چگونه می‌توانید دوستان خود را پیدا کنید و بر مردم تأثیر بگذارید و ازآنچه فکر می‌کنید قوی‌تر هستید نمونه‌هایی از عناوین پرفروش هستند که ادعاهایی را مطرح می‌کنند.

 

عنوان خود را متمایز کنید

۵- عنوان خود را متمایز کنید

کتاب‌ها و عناوین بسیار خوبی وجود دارد، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که چیزی وجود ندارد که از ایده‌های شما استفاده کند.

بااین‌حال، شما می‌خواهید عنوان کتابتان از بقیه متمایز باشد.

اگر می‌خواهید مردم به‌جای یافتن کتابی که عنوانی مشابه با عنوان شما دارد، بتوانند کتاب شمارا با عنوان منحصربه‌فردش بیابند، تحقیق و تفکیک عنوان شما از رقبا ضروری خواهد بود که در مراحل نوشتن کتاب هستید.

برای کمک به متمایز کردن خود، از یک فرهنگ لغت قانع‌کننده استفاده کنید.

کلمات قوی که قانع‌کننده هستند یا احساسات را برمی‌انگیزند، واقعاً می‌توانند کتاب شمارا از بقیه متمایز کنند.

استفاده از کلمات الهام‌بخش، مانند تغییردهنده زندگی، نفس‌گیر و برتر نیز فرصت خوبی برای تفکر است.

کلمات قوی می‌توانند احساسات دیگری مانند تعجب، دل‌تنگی، هیجان، آرامش، قدردانی، اشتیاق و همدلی را به خود جلب کنند.

همچنین می‌توانید نام کتاب خود را با ایجاد کلمات جدید مرتبط با محتوای کتاب خود متمایز کنید.

ابداع یک کلمه جدید یا ابداع یک عبارت جدید این پتانسیل را دارد که کتاب شمارا به یک مجموعه تبدیل کند و می‌تواند به شما کمک کند به‌عنوان یک رهبر نوآور درزمینهٔ خود برجسته شوید.

ایده‌های خود را آزمایش کنید

۶- ایده‌های خود را آزمایش کنید

هنگامی‌که روی چند عنوان کتاب خوب قرار گرفتید، پتانسیل آن‌ها را آزمایش کنید.

تصور کنید که مردم به آن اشاره می‌کنند و در مورد آن با همکاران صحبت می‌کنند.

وقتی عنوان شمارا می‌شنوند، بلافاصله می‌دانند کتاب شما در مورد چیست؟

یا این عنوان آن‌قدر جالب است که می‌خواهند برای کسب اطلاعات بیشتر سؤال بپرسند؟

اگر فکر می‌کنید مردم واکنش متفاوتی دارند، عنوان دیگری را انتخاب کنید.

آیا عنوان شما درست به نظر می‌رسد و آیا بیان آن برای مردم آسان است؟ بسیاری از بازاریابی برای کتاب شما به‌صورت شفاهی انجام می‌شود.

به خاطر سپردن عناوین طولانی کتاب سخت‌تر است و می‌توان آن را به‌اشتباه تکرار کرد. عناوین کوتاه را به‌راحتی می‌توان به خاطر سپردن و به اشتراک گذاشت.

از بازار هدف خود بخواهید که در انتخاب عنوان کتاب به شما کمک کند.

از Google Research یا Google Ads برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کنید.

حتی می‌توانید نظرسنجی را به لیست ایمیل خود ارسال کنید، اگر قبلاً یکی از آن‌ها را دارید، یا درخواست بازخورد در رسانه‌های اجتماعی کنید.

اگر به فرسودگی شغلی نزدیک می‌شوید و برای داشتن انگیزه در روند نوشتن کتاب به کمک نیاز دارید، درخواست از دیگران می‌تواند احساس خوبی باشد.

همچنین راه خوبی برای به دست آوردن دیدگاه خارجی در مورد کتاب و عنوان آن است تا شانس موفقیت شمارا افزایش دهد.

 

نمونه‌هایی از عنوان کتاب

خوشبختانه برای شما، نمونه‌های بسیار خوبی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان الهام‌بخش برای یادگیری نحوه نوشتن عنوان کتاب استفاده کنید، که شگفت‌انگیز است.

این شامل ادبیات علمی و داستانی می‌شود.

عناوین کتاب‌های غیرداستانی محبوب

کلمات کلیدی در مورد نحوه پیدا کردن عنوان کتابی که غیرداستانی است مهم هستند.

کلمات کلیدی باعث می‌شود کتاب شما برای مخاطب هدف شما قابل‌تشخیص باشد.

وقتی از کلمات کلیدی استفاده کنید، مطمئن شوید که زیر عنوان شما واضح و توصیفی باشد.

 

چند نمونه از عناوین کتاب غیرداستانی محبوب

در اینجا چند نمونه از عناوین غیرداستانی محبوب آورده شده است:

• تحصیل‌کرده: خاطرات
• در خون سرد
• بین من و دنیا
• تند و آهسته فکر کردن
• قورباغه‌ات را قورت بده: ۲۱ راه عالی برای توقف تعلل و انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر
• فکرت را عوض کن، زندگی‌ات را عوض کن
• بگذارید به شما بگویم منظورم چیست
• چه اتفاقی برای شما افتاد؟: در مورد ضربه، تاب‌آوری و بهبود صحبت کنید
• دوباره فکر کنید: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانید

عناوین محبوب کتاب‌های هنری

ایده‌هایی برای نام های خوب برای کتاب‌های داستانی مرموزتر و قابل‌تأمل ‌تر است.

برخلاف عناوین هنری، مستقیماً به موضوع نمی‌پردازند، بلکه کنجکاوی ایجاد می‌کنند.

این نمونه از عناوین کتاب‌های هنری محبوب را در نظر بگیرید:

• کلارا و خورشید
• آخرین چیزی که به من گفت
• درحالی‌که عدالت خوابیده است
• افرادی که در تعطیلات ملاقات می‌کنیم
• مرا به خاطر بسپار
• ۱۹۸۴
• همه‌چیز در حال فروپاشی است
• کشتن مرغ مقلد
• سرگذشت یک خدمتکار
• شیر، جادوگر و کمد لباس

می‌توانید نحوه نوشتن عنوان کتاب را یاد بگیرید

استفاده از این نکات و مراحل در مورد چگونگی ایجاد عنوان کتاب به شما کمک می‌کند عنوانی بسازید که بتواند توجه کتاب شمارا که برای تبدیل‌شدن به یک کتاب پرفروش به آن نیاز دارد، جلب کند.

ازآنجایی‌که عنوان شما دروازه ورود به محتوای کتاب شما است، صرف زمان لازم برای نوشتن عنوانی که کتاب شمارا از بقیه متمایز می‌کند ارزش تلاش را دارد.

نوشته‌ای از برایان تریسی

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]