نحوه نوشتن نامه درخواست ترفیع

نحوه نوشتن نامه درخواست ترفیع

اگر در مورد نحوه نوشتن نامه درخواست ترفیع مشکل داردی حتما این مطلب را با دقت بخوانید و کارهایی که در آن برای ترفیع کرفتن نیاز دارید را بخوبی انجام دهید.

نکته‌های کلیدی:

• هنگام درخواست برای ارتقاء، یک مورد قابل استناد را در مورد اینکه چرا باید ارتقا پیدا کنید، بیان کنید. • در نامه خود، راه‌هایی را که موقعیت فعلی شما برای شغل جدید مناسب می‌کند، درج کنید. • روی نتایج خاصی که تأثیر گذاشته‌اید و اینکه چرا به‌طور منحصربه‌فردی واجد شرایط انجام مسئولیت‌های موردنیاز هستید، ارائه دهید. • یک ارجاع قابل‌اعتماد از درون سازمان پیدا کنید تا شما را برای نقش یا ارتقاء تأیید کند.

نوشتن نامه درخواست ترفیع مؤثر می‌تواند گام مهمی در پیشرفت شغلی شما باشد.

یک نامه خوب نوشته‌شده و به‌موقع ممکن است شانس شما را برای در نظر گرفتن ترفیع افزایش دهد.

این نامه باید ارزش شما برای شرکت، توانایی شما برای موفقیت در یک نقش بالاتر و موقعیت شما را به‌عنوان یک کاندید قابل‌دوام برجسته کند.

در این مقاله نحوه نوشتن نامه درخواست ترفیع را توضیح می‌دهیم و با ارائه یک الگو و نامه نمونه به شما کمک می‌کنیم نامه خود را بنویسید.

نامه درخواست ترفیع چیست؟

نامه درخواست ارتقاء یک سند کتبی است که برای سرپرست شما در نظر گرفته شده است تا برای یک موقعیت بالاتر در شرکت در نظر گرفته شوید.

نامه باید توضیح دهد که چرا شما دقیقاً شایسته موقعیتی هستید که می‌خواهید.  نوشتن نامه درخواست ارتقاء در زمان مناسب نیز می‌تواند شانس شما را برای ارتقاء افزایش دهد.

زیرا شرکت‌ها اغلب به‌صورت داخلی استخدام می‌کنند و برای ابتکار عمل ارزش قائل هستند. اگرچه می‌توانید نامه درخواست ترفیع را ایمیل کنید، ارائه یک نسخه فیزیکی رویکرد حرفه‌ای‌تری است.

به خاطر داشته باشید که نامه درخواست ارتقاء شما باید همیشه با یک مکالمه حضوری با سرپرستتان همراه باشد.

نحوه نوشتن نامه درخواست ترفیع

در اینجا مهم‌ترین عناصر نوشتن یک نامه درخواست ارتقاء موفق آورده شده است:

1. نامه را در زمان مناسب به مدیرتان بدهید

اولین قدم شما تعیین زمان تحویل نامه است. به خاطر داشته باشید که درخواست شما برای ارتقاء نباید برای مدیرتان تعجب‌آور باشد.

بهتر است در طول زمان روی بسیاری از گفتگوهای معنادار در مورد عملکرد خود، تمایل خود برای پیشرفت در نقش خود، راه‌هایی که می‌توانید نقاط قوت خود را بهبود بخشید و از آن‌ها استفاده کنید و آنچه از حرفه خود می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید.

اگر این نوع مکالمات را نداشته‌اید، بهتر است صبر کنید و شروع به بیان این افکار به سرپرست خود در یک محیط رودررو کنید.

اگر سرپرست شما عملکرد اثبات‌شده شما را در طول زمان و توانایی شما در گسترش نقش‌ها و مسئولیت‌های خود تصدیق کرده است، ممکن است زمان خوبی برای دادن نامه درخواست ارتقاء شما باشد.

مجدداً، به‌جای اینکه نامه خود را صرفاً ارسال یا ایمیل کنید، زمانی را برای شما و سرپرستتان برنامه‌ریزی کنید تا شخصاً نامه را در یک جلسه انفرادی بررسی کنید.

این به شما این فرصت را می‌دهد تا نکات خاصی را با جزئیات توضیح دهید و به سؤالاتی که ممکن است سرپرست شما داشته باشد پاسخ دهید.

از یک عنوان و سلام حرفه‌ای استفاده کنید

2. از یک عنوان و سلام حرفه‌ای استفاده کنید

اگر نامه‌ای فیزیکی ارائه می‌کنید، با یک عنوان رسمی شروع کنید که شامل نام، موقعیت، اطلاعات تماس، تاریخ و سپس نام، موقعیت و اطلاعات تماس‌گیرنده است.

اگر نامه یک ایمیل است، از یک موضوع واضح و آموزنده مانند «درخواست ترفیع» استفاده کنید.

پس از عنوان، نامه خود را با یک سلام حرفه‌ای باز کنید، مانند «آقا یا خانم عزیز». و نام خانوادگی کارفرمای شما اگر رابطه معمولی‌تری با آن‌ها دارید، مناسب است از نام کوچک آن‌ها در احوالپرسی استفاده کنید.

3. درخواست خود را بیان کنید، سپس شرایط خود را به‌تفصیل شرح دهید

پس از سلام، متن نامه خود را با بیان مستقیم و مشخص هدف آن آغاز کنید.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید با گفتن این جمله شروع کنید: "این نامه برای درخواست ارتقاء از نقش فعلی من به‌عنوان همکار بازاریابی به نقش آزاد مدیر بازاریابی است."

در مرحله بعد، از چند پاراگراف کوتاه برای تشریح دستاوردها و تجربیاتی که شما را برای این نقش واجد شرایط می‌کند، استفاده کنید.

مهارت‌های خاصی را که شما را کاندید مناسبی برای موقعیت بالاتر می‌کند، توصیف کنید. برخی از مواردی که ممکن است شامل شود عبارت‌اند از:

• زمانی که با شرکت بوده‌اید • تجربه مرتبط در مقام بالاتر • تحصیلات یا گواهینامه‌های مرتبط با موقعیت شما • پروژه‌های موفقی که با تأثیر قابل‌اندازه‌گیری به پایان رسانده‌اید • چرا فکر می‌کنید می‌توانید در نقش جدید برتر باشید • تشکر از مدیر به خاطر کمک یا مشارکت • وفاداری شما به شرکت

4. راه‌حل‌هایی برای تکمیل نقش فعلی خود ارائه دهید

ازآنجایی‌که دریافت ترفیع به‌احتمال‌زیاد به این معنی است که شما نقش فعلی خود را خالی خواهید کرد، می‌توانید پیشنهاد دهید به یافتن یا آموزش فردی برای تصاحب موقعیت فعلی شما کمک می‌کنید.

این پیشنهاد مهارت‌های رهبری شما را نشان می‌دهد و به تسهیل دوره گذار و ترفیع کمک می‌کند.

نامه را پایان دهید

5. نامه را پایان دهید

پس از متن نامه خود، از یک پاراگراف پایانی کوتاه برای ابراز تشکر از توجه آن‌ها استفاده کنید.

همچنین می‌توانید تمایل خود را برای ارتقای شغلی مجدداً بیان کنید و بپرسید که آیا اقدامات بعدی مانند زمان‌بندی مصاحبه وجود دارد که می‌توانید برای این نقش در نظر بگیرید.

نامه را با یک بسته حرفه‌ای، مانند "با احترام" و امضا و نام تایپ‌شده خود پایان دهید.

الگوی نامه درخواست ارتقاء

استفاده از این الگو را برای نامه درخواست ترفیع در نظر بگیرید تا به شما در نوشتن نامه کمک کند:

اسم شما عنوان شما اطلاعات تماس شما تاریخ نام گیرنده عنوان گیرنده اطلاعات تماس‌گیرنده [آقا/خانم نام خانوادگی] عزیز،

ممنون از اینکه برای خواندن این نامه وقت گذاشتید. دلیل اینکه من برای شما نامه می‌نویسم این است که به‌طور رسمی درخواست می‌کنم که برای موقعیت باز [عنوان شغلی موردنظر] در نظر گرفته شوم.

من در انتظار چنین فرصتی سخت کار کرده‌ام و برای این چالش بعدی آماده هستم.

من همچنین معتقدم که در موقعیت فعلی خود به‌اندازه کافی موفقیت کسب کرده‌ام که برای ارتقاء در نظر گرفته شوم. دستاوردهایی که من در سال گذشته من داشتم:

[دستاورد 1 را با توضیحات به‌اختصار شرح دهید]

[دستاورد 2 را با توضیحات به‌اختصار شرح دهید]

اگرچه من به دستاوردهای ذکرشده در بالا افتخار می‌کنم، همچنین می‌دانم که بخشی از یک تیم هستم و از شما سپاسگزارم که در هر مرحله از راه به من کمک می‌کنید و از من حمایت می‌کنید.

می‌دانم که نقش [عنوان شغلی موردنظر] به زمان بیشتری و مجموعه‌ای از مهارت‌های جدید نیاز دارد، اما احساس می‌کنم که ویژگی‌های لازم برای انجام موفقیت‌آمیز مسئولیت‌های شغلی را دارم.

یک مثال از آن می‌تواند [موقعیت خاصی که مجموعه مهارت‌های موردنیاز برای شغل موردنظر را برجسته می‌کند] باشد.

همچنین، ازآنجاکه [تعداد سال‌ها] در سازمان بوده‌ام، روی موفقیت [شرکت] سرمایه‌گذاری کرده‌ام و می‌خواهم بخشی از پیشرفت آن باشم.

ازآنجایی‌که یک ترفیع احتمالی موقعیت فعلی من را خالی می‌گذارد، هر طور که بتوانم به اطمینان از انتقال آرام کمک خواهم کرد.

چندین کارمند فعلی مستقیماً با من کار کرده‌اند و پتانسیل این را دارند که مسئولیت‌های شغلی من را بر عهده بگیرند و من خوشحال می‌شوم که آن‌ها را برای تصدی مسئولیت آموزش دهم.

اگر من را برای این جایگاه در نظر بگیرید بسیار سپاسگزار خواهم بود و مجدداً از وقتی که در اختیار من قراردادید سپاسگزارم. من خوشحال می‌شوم که در فرصتی مناسب برای من یک مصاحبه تعیین کنید.

خالصانه، [اسم شما]

یک نمونه نامه درخواست ترفیع

یک نمونه نامه درخواست ترفیع

این نمونه ایمیل درخواست ارتقاء ممکن است به شما کمک کند تا ایمیل خود را بنویسید:

موضوع: سمت مدیر فروش

خانم گیلمور عزیز

من می‌خواهم به‌طور رسمی درخواست کنم که برای موقعیت باز مدیر فروش منطقه‌ای موردتوجه قرار بگیرم.

من در انتظار چنین فرصتی سخت کار کرده‌ام و احساس می‌کنم برای این چالش به‌خوبی آماده هستم. من همچنین معتقدم که در موقعیت فعلی خود به ‌اندازه کافی موفقیت کسب کرده‌ام که برای ارتقاء در نظر گرفته شوم. دستاوردهایی که در سال گذشته داشتم:

-افزایش فروش شرکت در بخش اختصاص‌یافته من نسبت به سال قبل 30 درصد.

- آموزش چند کارمند جدید که هنوز در شرکت هستند و در موقعیت‌های خود به‌خوبی عمل می‌کنند.

اگرچه من به دستاوردهای ذکرشده در بالا افتخار می‌کنم، همچنین می‌دانم که بخشی از یک تیم هستم و نمی‌توانستم همه آن‌ها را به‌تنهایی انجام دهم. همچنین از کمک و حمایت شما در طول کارم سپاسگزارم.

می‌دانم که نقش مدیر فروش وقت بیشتری را از من می‌طلبد و به مجموعه‌ای از مهارت‌های جدید نیاز دارد، اما احساس می‌کنم که ویژگی‌های لازم برای انجام موفقیت‌آمیز مسئولیت‌های شغلی را دارم.

به‌عنوان‌مثال وضعیتی از پاییز گذشته است که مدیر فروش خروجی در یک مرخصی یک‌ماهه مرتبط با سلامتی بود و من با موفقیت نقش و مسئولیت آن‌ها را مدیریت کردم. همچنین، با داشتن سه سال کار در سازمان، روی موفقیت فروش و بازاریابی هاوارد سرمایه‌گذاری کرده‌ام و می‌خواهم بخشی از پیشرفت شرکت باشم.

ازآنجایی‌که یک ترفیع احتمالی موقعیت فعلی من را خالی می‌گذارد، به هر نحوی که بتوانم به انتقال آرام و مثبت کمک خواهم کرد. چندین کارمند فعلی مستقیماً با من کار کرده‌اند و پتانسیل این را دارند که مسئولیت‌های شغلی من را به عهده بگیرند و من خوشحال می‌شوم که به آموزش آن‌ها کمک کنم.

اگر من را برای این ترفیع در نظر بگیرید بسیار سپاسگزار خواهم بود و از وقتی که در اختیار من قرار دادید سپاسگزارم. من خوشحال می‌شوم که در فرصتی مناسب برای من یک مصاحبه تعیین کنید.

خالصانه، جان کورتز نماینده فروش

دیدگاه کاربران (0)