کسبوکار اینترنتی مسیر طلایی در دنیای مدرن امروزی
با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن انواع فعالیتهای اینترنتی، صنایع و کسبوکار به این موضوع پی بردند
که اگر خود را با دنیای اینترنت و فعالیتهای وب وفق ندهند پس از مدتی باید شکست را در دنیای مدرن بپذیرند.
کسبوکار اینترنتی درگذر زمان نقش پررنگتری در دنیای اینترنت ایفا کرد.
بهگونهای که اکنون از سادهترین فعالیتها مانند پرداخت قبض آب و برق تا بسیاری از خریدهای مورد اهمیت مانند خرید ماشین، جابهجا کردن پولهای بینالمللی و … از طریق اینترنت صورت میگیرد.
از بیزینسهای بزرگ جهان منجمله معروفترین برندهای جهانی، کارخانههای بزرگ جهان و ثروتمندترین صنایع تا کسبوکارهای کوچک
مانند فروشندههای خرد، شرکتهای تازه تأسیس، فروشگاههای اینترنتی، کسبوکار اینترنتی همه و همه جای خود را دنیای اینترنت پیدا کردند.
بیشتر بخوانید: استراتژی بازاریابی ارزانقیمت برای هر کسبوکار
مسیر موفقیت در کسبوکار اینترنتی ؟
در مورد کسبوکار اینترنتی اطلاعات غلط زیادی در جوامع وجود دارد درحالیکه چیزی که ما شاهد آن هستیم رشد نامحدود کسبوکارهای اینترنتی در دنیای امروزه است.
این روند صعودی بیسابقه باعث شده است تا افراد زیادی از طریق کارهای گروهی و یا حتی تکنفره بعضاً نه در محیطی خارج از اتاق خود میتوانند درآمدزایی از اینترنت داشته باشند.
حال ما در اینجا کاربردیترین نکاتی را که در کسبوکار اینترنتی باید به آنها توجه و عمل نمود توضیح میدهیم.

هدفت را بر مبنای پول مشخص نکن
زیگ زیگلر از موفقترین فروشندهها و نویسندهها در آمریکا میگوید که:
” هر چه که بخواهی میتوان به دست آوری فقط درصورتیکه به مردم تا جایی که میتوانی کمک کنی و چیزی که میخواهند را به آنها ببخشی”.
در دنیای مدرن امروزی موفقیت در کسبوکار به شیوههای غلط گذشته همچون بزرگنمایی و عوامفریبی غیرممکن است.
امروزه هرکس که بتواند اعتماد مشتری و مخاطب را به خاطر صداقت و درستی به دست آورد در مسیر موفقیت سریعتر گام برمیدارد.
پاسخ به این سؤال کلیشهای را که ” چقدر میتوانم درآمد کسب کنم؟”
کنار بگذارید و بر اساس صداقت و با اشتیاق در مسیر کسبوکار اینترنتی خود قدم بردارید، خدمات صادقانه شما بهزودی به شما نشان خواهد داد که درآمد واقعی شما چقدر است.

مشتریان خود را شناسایی کنید
هرکسی که صاحب کسبوکار اینترنتی است باید بداند که مشتریهایش چه کسانی هستند؟
چه جامعه آماری در برمیگیرند؟ در چه جاهایی ممکن است مشتریان خود را پیدا کند؟ و درنهایت حتی اگر لازم باشد ساعتها با مشتری صحبت میکند.
درآمدزایی آنلاین زمانی اتفاق میافتد که مشتری به سراغ شما بیاید.
بنابراین هدف نهایی شما جذب مشتری است و این کاملاً طبیعی و منطقی است که ساعتها برای پاسخ به این پرسشها زمان بگذارید و به تکتک این سؤالها درست و تا جایی که ممکن است با جزئیات پاسخ دهید.
پیشنهاد ویژه: چگونه با استراتژیهای بازاریابی، برند خود را تقویت کنیم
دقت کنید که هر چه با جزئیات بیشتری ابهامات خود را در روند کسبوکار بیان کنید دررسیدن به هدف بسیار مؤثرتر عمل کردهاید.
با لطف دنیای مجازی و گوشیهای هوشمند شناخت مشتریان و پیدا کردنشان بسیار سادهتر از گذشته شده است.
توسط رسانههای اجتماعی بهراحتی میتوانید جوامعی متشکل از مشتریان خود بسازید.
در ادامه سعی کنید که با مشتریان خود تا جایی که ممکن است صادقانه رفتار کنید.
همه مشتریان شما میتوانند تشخیص دهند که شما در حال فکر کردن به منفعت خود هستید و یا به منفعت هر دو طرف فکر میکنید.

سئو بخش جداییناپذیر در کسبوکار اینترنتی
بر طبق تحقیقات صورت گرفته توسط Ascend2 ، 82 درصد از کسانی که در زمینههای کسبوکار اینترنتی موفق بودهاند،
بیان کردهاند که سئو در موفقیت کسبوکارشان تأثیر بسزایی داشته است.
موفقترین کسبوکارهای اینترنتی در جهان برای سئو بیشترین هزینهها را در نظر میگیرند.
چرا که میدانند بالا بردن ترافیک سایت و بهینهسازی سایت تا چه اندازه میتواند مؤثر واقع شود.

استارت بزنید! هیچچیز مهمتر از حرکت کردن نیست
برای موفق شدن در کسبوکار اینترنتی قبل از آنکه همهچیز عالی شود حرکت کنید.
ریان فرانسوی Ryan French خالق GameKlip میگوید که اگر منتظرید همهچیز عالی شود و سپس شروع کنید!
اگر میخواهید اول همهچیز را بدانید و سپس قدم بردارید! اشتباه میکنید. منتظر نمانید و حرکت کنید.
و سپس در ادامه میگوید که من هنگام استارت بیزینس در مورد نحوه شروع، تیمی که باید داشته باشم و چیزهایی که باید بلد باشم هیچ اطلاعاتی نداشتم.

به دنبال یک غاز طلایی برای موفقیت نباشید
هیچ گلوله طلاییای وجود ندارد که شما را به هدف برساند. بنابراین به دنبال استراتژیهای خاص و ایدههای ناب برای رسیدن به موفقیت نباشید.
درواقع غاز طلایی واقعی در کسبوکار اینترنتی کار سخت و تلاش مداوم است، این مهمترین نکتهای است که باید برای بیزینس خود انجام دهید.
یک برنامه مکتوب تحت عنوان استراتژی بازاریابی داشته باشید.
بیشتر بخوانید: استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کسبوکارهای کوچک
بازاریابی و پیدا کردن مشتری در کسبوکار اینترنتی چیزی فراتر از فروش محصولاتی مثل آجر و سیمان است.
یک کسبوکار اینترنتی موفق بهطورقطع یک برنامه مکتوب از مسیری که باید طی شود و لیستی از اهداف کوتاه و بلندمدت دارد.
تمام برنامههای بازاریابی و فعالیتهای مشابه ابتدا باید تحت عنوان استراتژی محتوا نوشته شود و سپس در جهت عملی کردن آنها قدمبهقدم پیش میرود.

افراد موفق در کسبوکارهای اینترنتی شکستناپذیرند
در بسیاری از کسبوکارها و خصوصاً کسبوکار اینترنتی به دلیل مواجهه با چالشها و مسائل پیش رو از دلایلی است
که باعث میشود افرادی مانع راه شما شوند و سعی کنند که شما را ناامید کنند و یا شما را قانع کنند که در این راه موفق نمیشوید.
چیزی که لازم است بدانید این است که هیچ موفقیتی بدون شکست امکانپذیر نیست.
هیچ فرد پولداری بدون از دست پول به ثروت نرسیده است، بنابراین به راه خود ایمان داشته باشد
و بدانید که راه را یا میسازید یا به شما راه بهتری نشان داده میشود.
نظر بدهید