بهترین ویژگی‌های خود را به دنیا معرفی کنید!
۱۳۹۹-۰۱-۲۰ 0

بهترین ویژگی‌های خود را به دنیا معرفی کنید!

الآن که نوشتن این مقاله‌ را شروع می‌کنم، به یاد اتفاقات تلخی که در این چند وقت در جهان رخ داد می‌افتم.

اول که از آتش‌سوزی استرالیا شروع شد، بعد سیل در اندونزی، ساقط شدن هواپیمای مسافربری در ایران که بسیار غم‌انگیز بود.

در حال حاضر هم که در حال مبارزه با بیماری کشنده و همه‌گیر کرونا هستیم.

همه‌ی این‌ها باعث ایجاد ترس درون ما می‌شود و ما را از انجام کارهای ضروری منع می‌کند.

سؤال من از شما این است که از خودتان بپرسید که می‌خواهید در برابر این مشکلات سخت چه‌کاری انجام دهید؟

معمولاً در این وضعیت دشوار، باید بیشتر از دفعات قبل سعی و تلاش کنید.

الآن دیگر زمان خودخواهی و تمرکز محض بر روی خودتان نیست و بیشتر باید به فکر دیگر افراد و جامعه‌ی خود باشید.

بگذارید این نکته را بیشتر شرح بدهم. منظور از کمک به دیگران، کنترل، مدیریت و تسلط بر افراد نیست. چون خود افراد از پس‌کارهایشان برمی‌آیند.

شما باید در حد نظر دهی، مشورت یا اشتراک ایده‌ی خود با دیگران به آن‌ها کمک کنید تا در این وضعیت سختی کمتری را متحمل شوند.

بهترین ویژگی‌های خود

مثلاً تصور کنید که از مشتری بخواهید به دفتر شما بیاید تا فقط به او سلام کنید. یا مثلاً یک نمونه کار خود را به‌رایگان در اختیار مشتری بگذارید تا خوشحالش کنید.

به یاد دارم که در زمان بحران بیماری سارس در سال ۲۰۰۴ یک مشتری را به‌رایگان مشاوره می‌دادم چون به دلیل تعلیق کار پولی در جیب نداشت و در پرداخت هزینه‌ها ناتوان بود.

من دیدم که وقت کافی وجود دارد و به او گفتم که بدون گرفتن هزینه به کار ادامه می‌دهم. زمانی هم که بحران تمام شد و افراد به کار برگشتند مبلغی به حسابم واریز شد.

بعداً فهمیدم که همان مشتری هزینه‌ی مشاوره را به‌طور کامل پرداخت کرده است.

الآن هم نوبت شماست تا در این دوران سخت لطف خود را به دیگران نشان دهید و در کمک به آن‌ها شتاب کنید.

الآن زمان نشان دادن خوبی،صداقت، درستکاری و انجام کارها به‌صورت گروهی است.

همچنین زمان خوبی برای شکل دادن ارزش‌های جدید برای زندگی، سلامت و کسب‌وکار است. ارزش‌هایی مانند مراقبت، خوبی، عدالت و انصاف.

بیشتر بخوانید: چگونه مشتریان راضی را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم

بهترین ویژگی‌های خود

نقش خود را معین کنید:

الآن زمان مناسبی برای ارزیابی دوباره‌ی دید و نگاه و مأموریت پاسخ به نیاز همه‌ی افراد کشور و جهان در این دوران سخت است.

اگر می‌خواهید مأموریت خود را شروع کنید به این سؤالات پاسخ دهید:

۱. در حال حاضر مشغول به چه‌کاری هستید؟(خب، غذای ارگانیک می‌فروشم)

۲. به چه افرادی این مواد را می‌فروشید؟( به افرادی که به فکر سلامت خود هستند و می‌خواهند غذای سالم بدون مواد شیمیایی استفاده کنند)

۳. ارزشی که مشتریان از کار با شما دریافت می‌کنند چیست؟( مشتریان ما از اینکه غذاهای سالم و پرانرژی مصرف می‌کنند و در سلامت خود بهبودی مشاهده می‌کنند خوشحال هستند)

با مشخص شدن مأموریت شما، افراد می‌فهمند که شما چه کسی هستید و چه هدفی را در ذهن دارید و دوست دارید چه نقشی را در دنیای تجارت ایفا کنید.

بهترین ویژگی‌های خود

درواقع با مشخص شدن مأموریت، این سؤالات پاسخ داده خواهند شد:

۱. شما چه کسی هستید؟

۲. هدف بزرگ شما برای پنج سال آینده چیست؟

۳. برای چه کسی این کار را انجام می‌دهید؟

۴. نتیجه‌ی موردنظر شما از این کار چیست؟

حتما بخوانید: ۴ قانون تصمیم‌گیری از دیدگاه آنتونی رابینز

پاسخ به این سؤالات چنین چیزی می‌شود:

در پنج سال آینده مرکز امور زنان آمریکا قصد دارد از زنان مهاجر حمایت کند تا بتوانند در جامعه و فضای کار مستقل باشند.

ما قصد داریم جامعه‌ای را برای آن‌ها فراهم کنیم تا بتوانند در آرامش یک زندگی نو تشکیل دهند و در آغوش سرزمین جدید از زندگی لذت ببرند.

پس الآن می‌توانید مأموریت و دید خود را تغییر دهید تا باارزش‌ها و هدف خودسازگار باشد و بتوانید تأثیر مثبتی برجهان داشته باشید.

همچنین با تطبیق کسب‌وکار خود با وضعیت موجود از این امتحان سربلند بیرون بیایید.

بگذارید با یک مثال این مورد را توضیح دهم:

چند وقت پیش با یک مشتری که مهندس و طراح بوردهای الکترونیکی بود ملاقات کردم که مشغول به کار در سایر گزینه‌های تجارت هم بود.

از او پرسیدم که از کار خود راضی هست و پاسخ داد: “خیر. ولی فرصت کسب درآمد در این کار زیاد است.”

وقتی از او پرسیدم که شغل موردعلاقه‌اش چیست گفت که واقعاً حرفه‌ی خود را دوست دارد و علاقه دارد به دیگر افراد در این زمینه آموزش دهد.

من هم با خوشحالی فریاد زدم “عالیه!”

اگر این فرد بر روی این کار و چیزی که علاقه داشت تمرکز می‌کرد و تمام تلاش و انرژی خود را صرف کاری که در طول چندین سال یاد گرفته بود می‌کرد( بجای اینکه به دنبال کار پرپولی باشد که هیچ علاقه‌ای به آن ندارد) سریعاً پیشرفت و موفقیت کسب می‌کرد.

روش‌هایی که ما از انرژی و نیرو استفاده می‌کنیم در طول پنج سال آینده تغییر خواهد کرد و کشورهایی مانند استرالیا که نیاز به بازسازی خوددارند به این افراد نیازمند هستند.

او دوست دارد که به افراد در زمینه‌ای که او کار می‌کند تدریس کند و کمبود نیروهای جوان در این رشته نیز حس می‌شود.

او این شانس را دارد تا با تکیه‌بر تخصص خود افراد زیادی را جذب کند و تجربه‌ی فنی خود را به آن‌ها منتقل کند. مهارت‌های مدیریت پروژه و دانش الکتریک را به جوانان انتقال دهد.

او یک تخصص ارزشمند و عشق به این کار را دارد. پس باید با قرار دادن خود در موقعیت مناسب، به نیاز خود و جامعه پاسخ دهد.

او با انجام شغل موردعلاقه خود کمک فراوانی به گروه بزرگی از جامعه می‌کند. افراد زیادی این شانس رادارند که با یادگیری این شغل توسط او کمک بیشتری به جهانیان کنند.

پس باید به ندایی که او را برای این کار فرامی‌خواند پاسخ دهد. ندایی گه می‌گوید: ” برو و در کارخانه‌ی مهندسی و آموزشی الکتریک کارکن!”

پیشنهاد عالی: موفق بودن یک انتخاب شخصی است

بهترین ویژگی‌های خود

به نیاز جهانیان پاسخ دهید:

ببینید جهان از شما چه می‌خواهد و نیاز آینده و در حال حاضر چیست.

ببینید چه‌کاری را دوست دارید و می‌توانید انجام دهید و چه‌کارهایی بااستعدادها و توانایی‌های شما مطابقت دارند.

وقتی‌که بر روی این هدایای الهی و توانایی‌ها تمرکز کنیم، بهتر می‌توانیم در مقابل سختی‌ها مقاومت کنیم.

پس استعداد خود را کشف کنید و بهترین استفاده را از آن ببرید.

درست مثل وضعیت نابهنجار موجود، می‌توانیم فرصت‌های خوبی را کشف کنیم و استعدادها را به جامعه معرفی کنیم.

الآن زمان معرفی استعداد و توانایی‌های خود به جهان است. جهان منتظر رشد، اختراع و بهترین شکل از شماست. آماده هستید؟

عشق را گسترش دهید!

نوشته‌ای از دیوید کوهن – نویسنده، مشاور و مربی کسب‌وکار

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]