آیا کوچینگ تجاری یک امر ضروری برای موفقیت کارآفرینان است؟

آیا کوچینگ تجاری یک امر ضروری برای موفقیت کارآفرینان است؟

جسارت، عزم راسخ و شجاعت کارآفرینان همیشه می‌تواند درهای زیادی را بازکرده و آن‌ها را به سمت موفقیت هدایت کند.

اما بدون داشتن مربی برای کمک و تشویق شما در هر مرحله، راه موفقیت می‌تواند گیج‌کننده و دشوار باشد.

 

اهمیت و ضرورت کوچینگ تجاری برای کارآفرینان

یک کارآفرین ناخدای کشتی خود است. کارآفرینان با باد شدید و موج سونامی روبرو هستند. هر اتفاق خوب و بدی که کارآفرینی به آن‌ها وارد می‌کند، ایستادگی می‌کنند.

و همان‌طور که کاپیتان همیشه برای تهیه نقشه‌های ناوبری، بازرسی کشتی و کاهش بار کاپیتان به یک شریک اول قابل‌اعتماد نیاز دارد، کارآفرین به یک مربی تجاری نیاز دارد تا مسیر موفقیت را هموار کند.

اشتیاق، نبوغ و جسارت یک کارآفرین احتمالاً درهای زیادی را بازکرده و آن‌ها را به رسیدن به رؤیاهای خود نزدیک کرده است، اما اشتیاق فقط می‌تواند شمارا تا اینجا پیش ببرد.

مربی شمارا وادار می‌کند تا به‌طور مداوم پیشرفت کنید، به شما کمک می‌کند بدون شکستن خم شوید و نقاط کور خود را مشخص کنید، بدون مربی با جزر و مد بالا روبرو می‌شوید که خطر سقوط به پایین را دارد.

بنابراین، اگر شما کارآفرینی هستید که به دنبال اولین شریک برای کمک به حل برخی از این ناهمواری‌ها و جلوتر از رقابت هستید، یا اگر برای غلبه بر موانع خاصی در حرفه خود به کمک جدی نیاز دارید.

در این مقاله با ضرورت کوچینگ برای کارآفرینان بهتر آشنا خواهید شد.

 

مربیان کسب‌وکار چه چیزی به کارآفرینان ارائه می‌دهند؟

کارآفرینان با چالش‌هایی روبرو هستند که مخصوص ماهیت حرفه آن‌هاست.

این چالش‌ها از ابتدای کار تا دوران بازنشستگی به شکل بازی موش و تله موش ظاهر می‌شوند و هیچ کارآفرینی، هرچقدر هم که موفق باشد، در برابر آن‌ها مصون نیست.

در اینجا 4 دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد یک مربی کسب وکار می‌تواند به موفقیت بیشتر یک کارآفرین کمک کند:

  [caption id="" align="aligncenter" width="750"]رئیس خود بودن اهمیت کوچینگ برای کارآفرینان[/caption]

1- رئیس خود بودن

رئیس خود بودن مزایا و معایب خود را دارد. اگرچه هنوز باید به سرمایه‌گذاران، مشتریان یا شرکا پاسخ دهید، صاحبان مشاغل هنگام مدیریت زمان و منابع خود به‌عنوان رئیس خود عمل می‌کنند.

وقتی رئیسی نداشته باشید که اگر دیر به محل کار بیایید یا زودتر دفتر کار را ترک کنید، شما را اخراج کند.

می‌تواند آزادی بیشتری را در زندگی شما به ارمغان بیاورد، اما هنگامی‌که نمی‌دانید چگونه عاقلانه زمان خود را مدیریت کنید، می‌تواند مضر باشد.

بسیاری از کارآفرینان در این دام می‌افتند. برخی از آن‌ها بیش‌ازحد کار می‌کنند درحالی‌که برخی در حلقه بی‌پایان تعلل قرار می‌گیرند و با عجله دست‌به‌گریبان هستند.

یک مربی برای ارزیابی مهارت‌های مدیریت زمان شما وارد عمل می‌شود.آن‌ها کار شمارا ارزیابی می‌کنند و شکاف‌های خالی را در مورد چگونگی تقویت مهارت‌های برنامه‌ریزی‌تان پر می‌کنند.

علاوه بر این، هنگام کار بر روی ایجاد یک برنامه کاری سازگار و قابل مدیریت، یک مربی به شما کمک می‌کند تا مرزهایی را برای جدا کردن کار، تفریح و استراحت ایجاد کنید.

وقتی به محدوده زندگی کاری و شخصی شما احترام گذاشته شود، بهتر استراحت می‌کنید، استرس کمتری دارید و می‌توانید ساعات کار را به حداکثر برسانید.

  بیشتر بخوانید: چرا کارآفرینان به بیزینس کوچ نیاز دارند  

2- مجموعه اضافی چشم و گوش

کارآفرین بودن می‌تواند تنهایی و گاهی انزوا ایجاد کند.

هنگامی‌که شما تنها کسی هستید که موضوعی را بررسی می‌کنید، یا بگویید درحال‌توسعه یک مدل تجاری جدید هستید یا به فکر یک فرصت تجاری جدید هستید.

پس از مدتی، شما شروع به توسعه دید تونلی می‌کنید و همه چیز در حاشیه شما تار می‌شود.

یک مربی می‌تواند دیدگاه متفاوت و بی‌طرفانه‌ای در مورد هر موضوعی ارائه دهد و باعث شود شما به تصویر بزرگ‌تر نگاه کنید یا ایده‌ها و چشم‌اندازهای متفاوتی را ارائه دهید تا شما در خارج از چارچوب نیز فکر کنید.

هنگام تدوین برنامه‌ها و اهدافتان، همان دید تونل ممکن است رخ دهد. شما می‌توانید نوعی "بلوک نوشتاری" ایجاد کنید که از کشف ایده‌ها و مسیرهای جدید جلوگیری می‌کند.

یک مربی می‌تواند گوش‌های خود را در اختیارتان بگذارد و به‌عنوان کمان ویولن عمل کند و به شما کمک کند از خلاقیت خود استفاده کرده و رؤیاها و اهداف خود را گسترش دهید.

  [caption id="" align="aligncenter" width="750"]پاسخگویی ضرورت بیزینس کوچینگ برای کارآفرینان[/caption]

3- پاسخگویی

مسئولیت‌پذیری کار دشواری است. هنگامی‌که تنها شما هستید که خود را زیر نظر دارید، می‌توانید از انجام و انجام ندادن برخی کارها خودداری کنید.

در پایان روز، تنها شخصی که از عواقب آن رنج می‌برد، خود شما هستید. تعیین اهداف یک چیز است و تحقق بخشیدن به آن‌ها یک چیز دیگر است.

یک مربی کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا یک برنامه عملی ایجاد کنید. سپس شمارا مسئول می‌داند تا هر مرحله را دنبال کنید تا شمارا به اهدافتان نزدیک کند.

مربی شما آنجا خواهد بود تا آینه‌ای را رو به روی خود نگه دارید. تا به شما یادآوری کند که در چه زمینه‌ای کار می‌کنید و در آن مرحله کجا هستید.

  پیشنهاد عالی: انواع مختلف کوچینگ در محیط کار  

4- افزایش سود و درآمد

ارتقاء اخلاق کاری، دستیابی به مراحل حرفه‌ای و کسب دانش بیشتر، تلاش‌های قابل‌تقدیری است که معمولاً با جاه‌طلبی برای افزایش درآمد و موفقیت مالی تقویت می‌شود.

پول جهان را دور می‌زند و یکی از اهداف اصلی هر برنامه مربیگری این است که به نحوی شمارا ثروتمندتر کند.

همان‌طور که مربیان بیشتری سود یک تجارت را به کسب‌وکار دیگر افزایش می‌دهند، افراد و شرکت‌های بیشتری به دنبال کسب‌وکار مربیگری هستند.

درواقع، آمار صنعت IBISWorld می‌گوید که محبوبیت روزافزون صنعت بیزینس کوچینگ به دلیل توانایی ظاهری آن در افزایش سود است.

و تا سال 2021، سود شرکت‌ها از کوچینگ به‌طور پیوسته در حال افزایش است. به‌عنوان‌مثال، رابرت وین، جک کنفیلد، لورن فوگلمن یا دن سالیوان را در نظر بگیرید.

همه کارآفرینان، مربیانی شده‌اند که برای خود ثروت اندوخته‌اند و داستان‌های موفقیت بی‌شماری دارند.

 

خدمات مربیگری کارآفرینان

برای انواع مختلف کارآفرینان از صنایع مختلف، سبک‌های کاری، تجربه، درآمد و غیره، انواع مختلفی از خدمات کوچینگ کسب وکار وجود دارد که کاملاً با نیازهای آن‌ها مطابقت دارد.

یک مربی کسب‌وکار برای اکثر کارآفرینانی که می‌خواهند شغل و حرفه خود را توسعه دهند، گزینه بسیار معتبری است.

مربیان کسب‌وکار به روشن شدن چشم‌انداز شما، بهبود استراتژی کسب‌وکار و افزایش سود کسب‌وکار شما کمک می‌کنند.

مربی کسب‌وکار بر بهبود عملکرد حرفه‌ای شما، ایجاد برنامه‌های عملیاتی و اجرای آن برنامه‌ها تمرکز می‌کند.

البته مربیان کسب‌وکار با دانش، مهارت و تجربه تخصصی نیز وجود دارند که در دنیای مربیگری نیچ مارکت خاص خود را ایجاد می‌کنند.

به‌عنوان یک کارآفرین، آیا تابه‌حال از خدمات یک مربی کسب‌وکار استفاده کرده‌اید؟

در دوره بیزینس کوچینگ غیرحضوری ویدان، شما با تکنیک های فروش، استراتژی‌های بازاریابی، مذاکره و تأمین سرمایه آشنا می‌شوید

و طی مدت 6 ماه به همراه یک کوچ به‌صورت غیرحضوری به نتایج دلخواهتان می‌رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این دوره روی بنر پایین کلیک کنید.

دوره بیزینس کوچینگ غیرحضوری

دیدگاه کاربران (0)