آیا زمان آن رسیده که اهداف خود را به‌روز کنید؟

آیا زمان آن رسیده که اهداف خود را به‌روز کنید؟

با تمام شدن یک‌چهارم از سال جدید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که اهداف خود را به‌روز کنید. من این را می‌گویم زیرا نیمی از افرادی که در ابتدای سال، هدف‌گذاری می‌کنند تا پایان فصل بهار آن اهداف را رها می‌کنند. وقت آنست که برنامه ای برای به‌روز کردن اهداف طراحی کنیم.

تا اواسط سال یعنی ماه شهریور، برخی افراد به تلاش خود برای رسیدن به اهدافشان ادامه می‌دهند یا از اهداف خود چشم‌پوشی می‌کنند و اجازه می‌دهند آنها از بین بروند.

نتیجه؟

در ماه شهریور، دوباره برخی افراد به عادات قبلی خود باز می‌گردند و به نتایجی می‌رسند که در ابتدای سال به‌شدت می‌خواستند تغییر دهند.

من نمی‌خواهم امسال این اتفاق برای شما بیفتد. بنابراین امروز، 5 استراتژی را به اشتراک می‌گذارم که به شما کمک می‌کند تا اهدافتان را به‌روز کنید و شما را در مسیر تحقق اهدافتان - شاید تا پایان سال - بازگرداند.

با این حال، یک چیز وجود دارد که فکر می‌کنم درک آن برای شما حیاتی است. وقتی اهداف خود را رها می‌کنید، باید از آنچه واقعاً در حال وقوع است آگاه باشید. در غیر این صورت، همچنان در دستیابی به آنها کوتاهی خواهید کرد.

ممکن است فکر کنید می‌دانید چرا در رسیدن به اهداف خاص مشکل دارید. با این حال، اگر مانند اکثر مردم هستید، به خودتان دروغ می‌گویید.

در اینجا سه دلیل اساسی وجود دارد که ممکن است گاهی اوقات به‌سختی به اهداف خود پایبند باشید.

 

دلیل 1: شما باور ندارید که می‌توانید این کار را انجام دهید

دلیل 1: شما باور ندارید که می‌توانید این کار را انجام دهید

می‌خواهم در مورد چیزی فکر کنید: شما عالی‌ترین شکل خلقت خدا هستید. شما می‌توانید از افکار خود برای ایجاد تقریباً هر چیزی که به‌طورجدی می‌خواهید، استفاده کنید. هیچ موجود دیگری روی زمین نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

برخلاف هر موجود دیگری، شما تخیلی دارید که می‌توانید از آن برای خلق چیزی استفاده کنید که هرگز وجود نداشته است. چیزی که دنیا را تغییر می‌دهد.

می‌توانید رکوردهایی که از قبل به ثبت رسیده است را بشکنید، کتاب‌های پرفروش بنویسید، در خانه رؤیایی خود زندگی کنید، خانه‌هایی برای خانواده‌ها و مدارسی برای کودکان نیازمند بسازید و تمام پولی را که می‌خواهید به دست آورید.

شما می‌توانید همه آن کارها و خیلی بیشتر را انجام دهید. اما باید به خودت ایمان داشته باشی.

سؤال این است که چرا باور نمی‌کنید که می‌توانید به اهداف و رؤیاهای خود برسید؟

حقیقت این است که بسیاری از آنها تقصیر شما نیست…

بسیاری از باورهایی که با آنها برنامه ریزی شده‌اید، صدها سال است که وجود داشته‌اند. این باورها ممکن است مدت‌ها پیش معنا داشته باشند، اما امروز پوچ هستند زیرا ما در چنین دنیای متفاوتی زندگی می‌کنیم.

بنابراین، بسیاری از باورهای فعلی شما باید ارتقا داده شوند تا با آنچه در دنیای امروز امکان‌پذیر است هماهنگ شوند.

Leland Val Van de Wall می‌گوید: «سیستم اعتقادی ما مبتنی بر ارزیابی ما از چیزی است، و اغلب اگر موقعیتی را دوباره ارزیابی کنیم، باور ما در مورد آن موقعیت تغییر خواهد کرد.»

بنابراین اگر باور ندارید که می‌توانید به هدف خود برسید، وقت آن است که برخی چیزها را دوباره ارزیابی کنید، مانند…

• شما که هستید • چرا کاری را که انجام می‌دهید انجام می‌دهید • چه چیزی باعث می‌شود شما اهداف خودتان را تیک بزنید • احساسات و رفتار شما و غیره • جایی که در حال دریافت مشاوره هستید (فقط از کسی مشاوره بگیرید که قبلاً کاری را که می‌خواهید انجام دهید، انجام داده است).

اعتقاد شرط لازم برای دستیابی به هر نتیجه‌ای در هر کاری است. مهم نیست چقدر آرزو می‌کنید که به یک هدف برسید یا چقدر سخت برای رسیدن به آن کار می‌کنید.

اگر باور نداشته باشید که می‌توانید کاری را انجام دهید، قطعاً موفق نخواهید شد.

دلیل 2: هدف شما الهام‌بخش شما نیست

اگر هدفی را رها می‌کنید، ممکن است به این دلیل باشد که به‌اندازه کافی هیجان‌انگیز نیست که بتوانید برای رسیدن به آن تلاش کنید.

اگرچه ممکن است کاری باشد که احساس می‌کنید باید انجام دهید، ممکن است الهام‌بخش شما نباشد.

به‌جای تعیین اهداف غیر الهام‌بخشی که فکر می‌کنید با کمی تلاش بیشتر می‌توانید به آنها دست یابید، اجازه دهید این فکر که واقعاً عالی‌ترین خلقت خدا هستید در تمام وجودتان جاری شود.

یک عنوان جدید به خود بدهید: کارگردان. بدانید که به‌عنوان کارگردان زندگی خود می‌توانید هر فیلمی را که بخواهید بسازید. تصمیم بگیرید که چه داستانی را می‌خواهید بگویید، چه صحنه‌هایی را می‌خواهید فیلم‌برداری کنید و می‌خواهید فیلم چگونه به پایان برسد.

بگذارید ذهنتان برود و چندین چیز را بنویسید که واقعاً دوست دارید امسال باشید، انجام دهید یا داشته باشید.

سپس، یک ایده بزرگ و زیبا را به‌عنوان هدف خود انتخاب کنید – چیزی که به شما الهام شده باشد. در غیر این صورت، زمانی که مسیر تجلی آن ناهموار شود، به‌احتمال‌زیاد از آن دست خواهید کشید.

دلیل 3: شما سعی می‌کنید نتیجه نهایی را تغییر دهید

دلیل 3: شما سعی می‌کنید نتیجه نهایی را تغییر دهید

بسیاری از مردم برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند زیرا بدون تغییر در نحوه تفکر خود هدفی را تعیین می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال، فروشنده‌ای که فروش پایینی دارد، هدفی با درآمد بالا برای سال تعیین می‌کند، اما ظرف چند ماه از آن دست می‌کشد.

یا ممکن است کسی تصمیم بگیرد که امسال سالی است که در نهایت به فرم می‌رسد.

بنابراین، پنج روز در هفته شروع به دویدن می‌کنند، سه روز در هفته وزنه می‌زنند و رژیم غذایی خود را تغییر می‌دهند.

با این حال، در عرض چند هفته، آن‌ها ورزش را متوقف می‌کنند و به همان روشی که همیشه غذا می‌خوردند، باز می‌گردند.

این افراد سال‌به‌سال در همان الگوهای قدیمی قرار می‌گیرند که آنها را از ایجاد تغییرات لازم برای رسیدن به اهداف خود باز می‌دارد.

اما چرا؟

آن‌ها به‌شدت در تلاش هستند تا نتایج نهایی خود را تغییر دهند. با این حال، نتایجی که آنها به دست می‌آورند، توسط اقدامات آنها تعیین می‌شود، که همیشه با انگیزه ذهنی آنها همراه است.

دشمن غیبی این افراد را متوقف می‌کند زیرا آنها نمی‌دانند که ذهنیت آنها عامل واقعی نتایج آنها است.

این یک خطای رایج است که ممکن است شما نیز مرتکب آن شوید. ممکن است نتایج فعلی خود را شناسایی کنید زیرا با طرز فکر فعلی شما هماهنگ هستند.

 

موفقیت را اجتناب‌ناپذیر کنید

هر زمان که در رسیدن به هدفی شکست خورده‌اید، در درجه اول به دلیل یک چیز بوده است: آنچه در آن زمان در ذهن شما می‌گذرد.

بنابراین، امسال، موارد زیر را تمرین کنید تا ذهنیت خود را با هدف خود تغییر دهید:

1. تجسم کنید. تصویری از هدفی در ذهن خود نگه دارید که واقعاً الهام‌بخش شما باشد (اگر هدفی که اکنون دارید شما را هیجان‌زده نمی‌کند، به این فکر باشید که هدف جدیدی بسازید).

2. به طرز فکری که برای رسیدن به هدف خود نیاز دارید فکر کنید و طوری رفتار کنید که انگار هر روز قرار است آن را انجام دهید.

3. توسعه شخصی را در اولویت قرار دهید و به افرادی که قبلاً کاری را که می‌خواهید انجام دهید را به نحو احسن انجام داده‌اند، گوش دهید.

4. از ناراحتی خود عبور کنید و به عادتی (مانند انجام یک تا سه کار هدفمند) پایبند باشید که شما را به هدف و زندگی موردنظرتان نزدیکتر می‌کند.

5. یک شریک پاسخگو بگیرید و به‌طور منظم به آنها گزارش دهید.

وقتی این عادات را در خود ایجاد کنید، بیشتر خودتان را به‌روز می‌کنید و با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که رسیدن به هدفتان نه‌تنها «ممکن» یا «محتمل» می‌شود، بلکه عملاً اجتناب‌ناپذیر می‌شود.

نوشته‌ای از سندی گالاگر

دیدگاه کاربران (0)