کلیدهای رشد طبیعی در کسب‌وکار به نقل از آنتونی رابینز

کلیدهای رشد طبیعی در کسب‌وکار به نقل از آنتونی رابینز

شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اید؟ اکنون چگونه درآمد کسب خواهید کرد؟ چگونه می خواهید رشد طبیعی در کسب‌وکار  دست پیدا کنید؟

آیا می‌خواهید یک صاحب کسب‌وکار باشید، نه‌فقط یک اپراتور؟ آیا می‌خواهید از کسب‌وکار خود برای زندگی رؤیایی خود استفاده کنید؟ آیا شما یک کارآفرین هستید که استراتژی خروج خود را برنامه‌ریزی می‌کنید تا بتوانید کسب‌وکار دیگری بسازید؟ برای رسیدن به هر یک از این اهداف، باید یک کار را انجام دهید: کسب‌وکار خود را رشد دهید.

راه‌های زیادی برای تسریع رشد شرکت شما وجود دارد. شما می‌توانید برای نمایندگی‌های خارجی، برای بازاریابی محصول یا خدمات خود یا راه‌اندازی طرح‌های تبلیغاتی متقابل با سایر مشاغل هزینه کنید.

همچنین راه‌هایی برای شروع رشد ارگانیک در تجارت وجود دارد. اما رشد طبیعی چیست و چگونه می‌توانید آن را برای خود مفید کنید؟

 

رشد طبیعی در کسب‌وکار چیست؟

رشد ارگانیک به رشد فروش داخلی و درآمد اشاره دارد. رشد طبیعی تمرکز بر گسترش شرکت شما از درون، هدف قرار دادن فرآیندهای داخلی شما به‌عنوان ابزاری برای افزایش رشد و درآمد است.

با رشد طبیعی ، شما از اهرم روابط، مهارت‌ها و دانش موجود خود استفاده می‌کنید تا سهم بازار خود را گسترش دهید.

نمونه‌هایی از رشد طبیعی شامل افزودن مشتریان جدید، افزایش میانگین ارزش سفارش، بهبود حفظ و خریدهای تکراری و بهینه‌سازی فرآیندهای عملیاتی داخلی است.

برخی از راه‌هایی که می‌توانید به رشد طبیعی در کسب‌وکار دست یابید، معرفی محصولات جدید، بهبود محصولات موجود، تخصیص مجدد منابع یا بهینه‌سازی ساختارهای قیمت‌گذاری یا تقسیم‌بندی بازار است.

 

تفاوت بین رشد طبیعی در کسب‌وکار و غیر طبیعی در تجارت

برخلاف رشد طبیعی در کسب‌وکار که متکی به منابعی است که از قبل دارید، رشد غیر طبیعی فرآیند به دست آوردن منابع جدید یا استفاده از فرصت‌های بیرونی است.

رایج‌ترین نمونه‌های رشد غیر طبیعی ، ادغام و تملک‌هایی مانند خریدهای اهرمی یا مشارکت‌هایی مانند سرمایه‌گذاری مشترک است.

بزرگ‌ترین تفاوت بین رشد طبیعی و غیر طبیعی در تجارت این است که استراتژی‌های معدنی معمولاً باعث جهش فوری در رشد می‌شوند، درحالی‌که استراتژی‌های طبیعی بلندمدت‌تر هستند.

کسانی که در مراحل اولیه چرخه تجاری هستند معمولاً برای ایجاد شرکت خود نیاز به تمرکز بر رشد ارگانیک دارند و سپس می‌توانند شروع به استفاده از برخی استراتژی‌های غیر طبیعی کنند.

 

مزایای رشد ارگانیک چیست؟

مزایای رشد طبیعی در کسب‌وکار چیست؟

رشد ارگانیک در کسب‌وکار ثابت نشانه یک شرکت سالم است.

هنگامی‌که شما رشد طبیعی دارید، به این معنی است که فرآیندهای تجاری و برند شما به‌گونه‌ای همسو هستند که موفقیت را بسیار دست‌یافتنی‌تر می‌کند.

رشد ارگانیک معمولاً ریسک کمتری دارد، زیرا با درآمد شخصی شما به‌جای منابع خارجی تأمین مالی می‌شود و کنترل آن به‌عنوان مالک کسب‌وکار برای شما آسان‌تر است.

بنابراین رشد ارگانیک در کسب‌وکار شما چیست؟

اگر درست انجام شود، راهی برای ایجاد رشد بلندمدت پایدار، کاهش هزینه‌هایتان، بهبود صرفه‌جویی در مقیاس و باز کردن کارایی‌های جدید است.

چگونه می‌توان به رشد طبیعی در کسب‌وکار دست یافت

چند راه برای دستیابی به مزایای رشد ارگانیک در کسب‌وکار وجود دارد، مانند آموزش تیم فروش، اجرای تکنیک‌های جدید خدمات مشتری یا ارائه خدمات یا محصول جدید و بهبود یافته.

در اینجا چیزی است که باید بدانید تا رشد خود را به‌عنوان یک تجارت به‌صورت طبیعی تقویت کنید.

1. روی مشتریانی که دارید تمرکز کنید

وقتی کلمه "رشد" را در تجارت می‌شنوید، ممکن است به کلمه "فروش" نیز فکر کنید.

اولین غریزه شما می‌تواند جذب تعداد زیادی مشتری جدید یا ایجاد یک محصول کاملاً جدید برای تبدیل‌شدن به یک اخلال در صنعت باشد.

بااین‌حال، در بیشتر موارد، این یک راه پایدار برای رشد نیست. در عوض، به مشتریانی که قبلاً با آنها ارتباط دارید فکر کنید.

آیا می‌توانید خدمات اضافی را به آنها بفروشید؟ آیا بسته‌ای برای خدمات موجود شما این امکان را بیشتر می‌کند؟

وقتی مشتریان جدیدی جذب می‌کنید، به آن به‌عنوان یک فرآیند بزرگ فکر نکنید.

شما نیازی به جذب 60 درصد مشتریان بیشتر ندارید - احتمالاً باید 15 درصد مشتریان بیشتری را جذب کنید که مقدار بیشتری از کالاها را خریداری می‌کنند تا به رشد ارگانیک در تجارت دست یابید.

  نیازهای مشتریان خود را بشناسید

2. نیازهای مشتریان خود را بشناسید

کلید رشد کسب‌وکار ، شناخت سبک زندگی و نیازهای مشتریانتان است.

بعدازاینکه به این سؤال پاسخ دادید "رشد طبیعی در تجارت چیست؟" نکته بعدی که باید از خود بپرسید این است که "من واقعاً در چه شغلی هستم؟" به‌عنوان‌مثال، به بلاک باستر فکر کنید.

شرکت اجاره‌ای ویدیویی که اکنون منحل شده است، فکر می‌کرد که در زمینه ارائه فیلم‌ها فعالیت می‌کند، اما درواقع، آن‌ها ارائه‌دهندگان سرگرمی هستند.

وقتی نتفلیکس افتتاح شد، بلاک باستر قادر به پیش‌بینی نیازهای در حال تغییر مشتریان خود نبود.

اگرچه بلاک باستر طرفداران زیادی پیدا کرده بود، آن‌ها به این فکر نکردند که چه چیزی به بهترین وجه به مشتریانشان خدمت می‌کند.

آن‌ها با نیازهای مشتریان خود ارتباطی نداشتند و این به نتفلیکس فرصتی داد تا صنعت را متحول کند.

3. قادر به ارائه ارزش باشید

درس؟ برای ایجاد وفاداری مشتری و تضمین رشد طبیعی ، برای جمعیت اصلی خود ارزش قائل شوید.

نتفلیکس توانست بلاک باستر را به‌طور کامل از بین ببرد، زیرا آنها ارزش این را می‌دیدند که مشتریان بتوانند فیلم‌ها را در خانه دریافت کنند.

آن‌ها سپس محصول خود را اصلاح کردند و از سرویس پستی به استریم تغییر کردند و همچنان نیازهای رو به رشد مشتریان را پیش‌بینی کردند.

اکنون نتفلیکس با تیم تولید خود، فیلم‌ها و نمایش‌هایی نوآورانه می‌سازد که موضوعات داغ کنونی را احساس می‌کنند.

از خود بپرسید، شرکت شما چگونه به زندگی مشتریانش ارزش می‌بخشد؟ چه کاری می‌توانید انجام دهید تا زندگی مخاطب هدف خود را آسان‌تر کنید؟

چگونه می‌توانید محصول یا خدمات خود را از سطحی که در آن است به تکرار بعدی ببرید؟ این کلید واقعی رشد طبیعی در تجارت است.

4. روی یک قسمت خاص بازار تمرکز کنید

برای رشد طبیعی ثابت ، شما واقعاً باید مشتریان و یا مشتریان خود را بشناسید. اینجاست که توسعه یک جایگاه به میان می‌آید.

شناختن مشتریانتان زمانی که بسیاری از ویژگی‌های یکسان را دارند، بسیار آسان‌تر است. وقتی آنها در همه جا حضور دارند، سخت‌تر است، زیرا شما برای همه، همه چیز هستید.

همانطور که در جایگاه خود پیشرفت می‌کنید، مطمئن شوید که ترکیبی از چیزی است که به آن علاقه دارید، و همچنین یکی را انتخاب کنید که سودآور باشد.

این ترکیب باعث لذت و موفقیت در کار شما می‌شود.

5. مطمئن شوید که یک متمایزکننده دارید

کسانی که به رشد طبیعی می‌رسند، چیزی را یافته‌اند که آنها را از رقبای خود متمایز می‌کند: یک متمایزکننده.

یک متمایزکننده برای برجسته شدن و گذاشتن نشان خود در صنعت ضروری است.

می‌توانید محصولی را با ویژگی‌هایی راه‌اندازی کنید که هیچ‌کس دیگری ندارد یا می‌توانید یک سرویس معمولی داشته باشید که با استعداد منحصربه‌فرد شما انجام می‌شود.

هر چه هست، باید ارزش‌افزوده ایجاد کند.

6. تخصص خود را به نمایش بگذارید

شما در صنعت تخصصی خود متخصص هستید، درست است؟ وگرنه برای خودت وارد کار نمی‌شدی.

رشد طبیعی در کسب‌وکار متکی به اشتراک‌گذاری این تخصص شما با هر چه بیشتر مشتریان بالقوه است.

شما می‌توانید این کار را از طریق رسانه‌های اجتماعی، در وبلاگ خود یا حضوری با برگزاری سمینارها یا کارگاه‌های آموزشی انجام دهید.

زمانی که مخاطبان شما را به‌عنوان یک متخصص بشناسند، رشد ارگانیک به‌طور طبیعی به دنبال خواهد داشت.

دنبال کردن رشد طبیعی در کسب‌وکار به دنبال نگاه کردن به داخل شرکت شماست.

این سؤالات را از خود بپرسید: چگونه مشتریان خود را پیدا کرده و با آنها رفتار می‌کنم؟ چه چیزی ارائه می‌کنیم و چگونه نیازهای مخاطبان هدف ما را برآورده می‌کند؟

سپس یک یا چند مورد از استراتژی‌های پیشنهادی را اجرا کنید و شاهد رونق کسب‌وکار خود باشید.

نوشته‌ای از آنتونی رابینز

 

دیدگاه کاربران (0)