تصمیمات مدیریتی برای کسب‌وکار خود در سال جدید

تصمیمات مدیریتی برای کسب‌وکار خود در سال جدید

آغاز سال جدید را معمولاً برای شروع تصمیمات مدیریتی مهم خود انتخاب می‌کنیم.

برای مدیران نیز بهترین زمان است که انتظارات خود و کارمندان خود را دوباره ارزیابی کنند.

همچنین این یک‌زمان عالی برای رهبران تجارت است که برای 12 ماه آینده برنامه‌ریزی انجام دهند.

بین فعالیت‌های پایان سال در محل کار و زمان تعطیلات با خانواده، به نظر می‌رسد زمان با سرعت بیشتری نسبت به ماه گذشته سپری می‌شود.

ازنظر حرفه‌ای، زمانی از سال است که مکث می‌کنیم و تأمل می‌کنیم.چگونه عملکرد تیم را افزایش دهیم |

مدیران به‌طور خاص می‌توانند به ارزیابی نحوه کار و اینکه چگونه می‌توانند به‌عنوان یک مدیر پیشرفت کنند، از این زمان استفاده کنند.

5 نکته برای مدیرانی که می‌خواهند در سال جدید تصمیمات مدیریتی مهم بگیرند

1- بهترین راه برای بهبود عملکرد تیم

بهترین راه برای بهبود عملکرد تیم و ایجاد یک سازمان پایدار و قدرتمند این است که زمانی را برای تأمل در مورد میزان پیشرفت خود اختصاص دهید.

فروردین زمان مناسبی برای انجام این کار است.

بعدازاینکه چند روزی را استراحت کردید، کمی وقت بگذارید و تأمل‌کنید، 12 ماه گذشته را بررسی و ارزیابی کنید.

در اینجا چند سؤال مهم وجود دارد که باید در ابتدای ماه فروردین از خود بپرسید:

• سال گذشته چه چیزی، خوب پیش رفت؟

• چه چیزی خیلی خوب پیش نرفت؟

• ما در رابطه با شاخص‌های خود چگونه عمل کردیم؟

• چه چیزی باعث تعجب شما شد؟

• عملکرد هر یک از اعضای تیم چگونه بود؟

• چقدر کارمندان را برای یک کار خوب انجام‌شده، می‌شناسید؟

• آرزو می‌کنید چه‌کار دیگری انجام داده باشید؟ بهتر؟ کمتر؟

علاوه بر این، نگاهی به آینه بیندازید. شما به‌عنوان مدیر چگونه کارکردید؟

به‌عنوان یک رهبر؟ آیا به آنچه به دست آورده‌اید افتخار می‌کنید یا ناامید هستید؟

در مورد کارمندان، مشتریان و در کل کسب‌وکار خود فکر کنید.

در ابتدای سال، عملکرد خود را به‌عنوان یک رهبر و مدیر ارزیابی کنید.

حتی اگر به‌طورکلی از دستاوردهای خود راضی هستید، همیشه چیزهایی پیدا می‌کنید که می‌توانید پیشرفت کنید.

اگر در تلاش برای ارزیابی عملکرد خود هستید، از یک مربی یا یک همکار قابل‌اعتماد کمک بگیرید.

آنچه در گذشته است، درگذشته است، آغاز سال، زمان خوبی برای جشن گرفتن موفقیت‌های شما و همچنین یادگیری از اشتباهات تصمیمات مدیریتی خود است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ویژگی یک رهبر عالی استارتاپ‌  تصمیمات مدیریتی ؛ تجزیه‌وتحلیل SWOT را با تیم خود انجام دهید

2- تجزیه‌وتحلیل SWOT را با تیم خود انجام دهید

ارزیابی SWOT یا نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها، یک تمرین گروهی است که در آن شما یک گفتگوی آزاد و صادقانه در مورد وضعیت فعلی امور در بخش یا سازمان خود دارید.

حتی اگر قبلاً ارزیابی SWOT را انجام داده‌اید، زمان بررسی را ابتدای سال جدید برای بررسی و به‌روزرسانی آن با تیم خود تعیین کنید.

ارزیابی SWOT نباید فقط انجام یک تحلیل انتقادی از چگونگی اوضاع و سپس فراموش کردن آن برای بقیه سال باشد.

بلکه از مطالعه SWOT خود، برای راهنمایی بهبودها و تغییراتی که برای ایجاد حداکثر نقاط قوت و محافظت در برابر نقاط ضعف و تهدیدات باید ایجاد کنید، استفاده کنید.

علاوه بر این، برای هدایت هدف‌گذاری و شناسایی حرکت‌های استراتژیک خود به‌عنوان یک سازمان، به تجزیه‌وتحلیل SWOT خود مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه: اشتباهات رهبران و مدیران استارتاپ ها

3- تغییرات لازم را شناسایی کنید

مشاغل و مدیران کارآمد از نیاز به توسعه مستمر، به‌منظور حفظ ارتباط و رقابت آگاه هستند.

هنگامی‌که وقت خود را برای ارزیابی عملکرد کلی خود اختصاص دادید، شروع سال زمان مناسبی برای شناسایی و اجرای هرگونه تغییر برای ماه‌های آینده است.

شما ممکن است نیاز داشته باشید که تعداد جلسات با کارکنان خود را افزایش دهید.

یا شاید لازم بدانید گزارش‌های هفتگی کارمندان خود را حذف کنید، زیرا هرگز وقت خواندن آن‌ها را ندارید و گزارش ماهانه جواب می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که ایجاد تغییرات فقط به معنای معرفی ابتکارات جدید نیست، بلکه از بین بردن فعالیت‌هایی است که برای کسب‌وکار یا تیم شما ارزشی نداشته‌اند.

خلاص شدن از شر زباله‌ها همیشه چیز خوبی است.

10 منطقه‌ای که ممکن است بخواهید برای ایجاد تغییرات یا بهبودها در سال جاری بررسی و ارزیابی کنید:

• تعداد جلسات با کارمندان، به‌صورت یک‌به‌یک

• گزارش استاندارد

• نحوه رسیدگی به مشکلات عملکرد

• جلسات کارکنان و ارتباطات دپارتمان

• مستندسازی و مرور دروس آموخته‌شده

• فرکانس و روند بررسی پروژه

• کمپین‌ها و فعالیت‌های بازاریابی

• پیشنهاد‌های محصول جدید بر اساس علاقه مشتری در سال گذشته

• روند برنامه‌ریزی و پیش‌بینی بودجه

• تغییراتی در ساختار سازمانی برای بهبود کارایی

   تصمیمات مدیریتی ؛ اهداف خود را تعیین کنید

4- اهداف خود را تعیین کنید

مدیریت مؤثر سازمان با تعیین اهدافی آغاز می‌شود که شما و ذینفعان می‌خواهید به آن‌ها برسید.

شروع سال جدید بهترین زمان برای تعیین اهداف 12 ماه آینده است. سال گذشته تمام شد، از ابتدا شروع کنید!

کمی وقت بگذارید تا چهار یا پنج ابتکار اصلی خود را برای تیم خود در سال آینده ایجاد کنید.

این باید کار اصلی شما باشد، همان چند موردی که تلاش همه باید پشتیبانی شود.

اهداف برای کارمندان و کل تیم باید از S.M.A.R.T پیروی کند. چارچوب خاص، قابل‌اندازه‌گیری، قابل‌دستیابی، واقع‌بینانه و مبتنی بر زمان باشد.

به‌عبارت‌دیگر، آن‌ها باید شایسته وقت باارزش شما باشند، اما باید ازنظر آنچه می‌توانید در 12 ماه آینده به دست آورید، کاملاً واقع‌بینانه باشند.

به همین ترتیب، اهدافی که تعیین می‌کنید باید معنی‌دار باشد تا در طولانی‌مدت از استراتژی کلی شما برای تیم و سازمان پشتیبانی کند.

بزرگ‌ترین اشتباهی که مدیران هنگام تعیین هدف مرتکب می‌شوند، ایجاد اهداف بسیار کوچک و ناسازگار است که به‌طور مؤثر در خدمت هدف خاصی نیستند.

تعیین اهداف غیرواقعی غیرمسئولانه است و تعیین اهداف ناچیز بیهوده است.

پیشنهاد عالی: اقدامات مؤثر در زمان بحران چیست

5- چشم‌انداز خود را به‌روز کنید و انتظارات خود را تنظیم کنید

هنگامی‌که برای تأمل، ارزیابی عملکرد و هرگونه تغییر لازم برای سال آینده وقت صرف کردید،

برای معرفی برنامه‌های خود با تیم خود جلسه‌ای تنظیم کنید. در جلسه شروع شما:

• برداشت شخصی خود از سال گذشته را، مثبت و منفی با کارمندان خود در میان بگذارید.

• چشم‌انداز بلندمدت خود را برای سازمان مرور کنید. به کجا می‌خواهید برسید؟ می‌خواهید چه اتفاقی بیفتد؟

• علاوه بر ارزیابی خودتان از سال گذشته، از تیم درخواست نظر، افکار و بازخورد کنید.

• وقت بگذارید و آنچه را که از تیم انتظار دارید و چگونگی تحقق و پشتیبانی از این چشم‌انداز طولانی‌مدت را تعیین کنید. محیط عمومی همچنین بهترین زمان برای شناخت عملکرد کارکنان منتخب سال گذشته است.

حتما مطالعه کنید: ۱۰ اشتباه رایج در مدیریت و رهبری

کارهای دیگری که باید برای شروع صحیح سال خود انجام دهید:

مهم نیست که چه تصمیمات مدیرتی می‌گیرید، از ذهنیت تازه‌ای که خود و کارمندانتان در ماه فروردین به‌طور مشترک در اختیار دارید، برای ترسیم فعالیت‌های سال آینده خود استفاده کنید.

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که ممکن است بخواهید در مورد مصوبات سال جدید مدیریت خود در نظر بگیرید:

• برنامه‌ریزی برای بازدید از مشتریان استراتژیک یا مهم.

• هر کلاس آموزشی خارجی را برای کارمندان خود مشخص کنید.

• درباره هر نمایشگاه تجاری یا رویدادی که دوست دارید در آن شرکت کنید تحقیق کنید.

• برنامه‌هایی را برای شرکت در خارج از کشور، روز خانواده یا رویدادی در اواخر سال تعیین کنید.

• برنامه‌های مربوط به ارتقا کارمندان در 12 ماه آینده را ترسیم کنید.

• بر اساس منابع مالی سال گذشته، روش‌های کاهش هزینه امسال را شناسایی کنید.

سال جدید آغاز جدیدی است. امسال چه تصمیمات مدیریتی جدیدی می‌گیرید؟ نظر بدهید و با دیگران به اشتراک بگذارید!

 

دیدگاه کاربران (0)