بازاریابی کلید موفقیت در تجارت - تی هارو اکر
همین ابتدای کار میخواهم رازی را در مورد تجارت با شما در میان بگذارم؛ من اصلاً آدم باهوشی نیستم.
ولی بازاریاب فوقالعادهای هستم آنقدر که میتوانم ادعا کنم یکی از بهترینهای این حرفه هستم.
لابد میپرسید چطور ممکنه؟ حقیقت این است که برای موفقیت در بازاریابی نیازی به هوش بالا نیست؛
کافی است خلاق و اهل عمل باشید و مدام در حال گوش دادن و آموختن از مشتریان باشید.
این همان مسیری است که من در بازاریابی پیمودم تا به یک بازاریاب موفق تبدیل شوم.
اگر شما هم میخواهید قدم به قدم با این مسیر آشنا شوید با ما همراه باشید.
بیشتر بخوانید: بازاریابی معکوس چیست و چه کاربردی دارد؟
۱- مشتری را درک کنید.
وقتی من بازاریابی را شروع کردم انواع بازاریابی را تجربه کردم. یکی از آنها بازاریابی تلفنی بود.
در آنجا اوّلین چیزی که خیلی زود فهمیدم این بود که یک تماس خشک و سرد به سرعت با جواب نه قاطع مشتری به پایان میرسد.
این شکست بزرگترین درس در زمینه بازاریابی و فروش را به من آموخت:
فروشنده باید مشتری را درک کند و بفهمد مشتری چه چیزی نیاز دارد و از آن مهمتر این که چه چیزی نیاز ندارد.
به عنوان مثال وقتی مشتری در منطقه گرم و مرطوب ساحلی زندگی میکند چرا باید برای خرید ماشین برف روب تمایل داشته باشد؟
به نظر ساده و پیش پا افتاده بیاید، ولی متأسفانه بسیاری از بازاریابها بر نیاز مشتری تمرکز نمیکنند.
آنها مدام تیری در تاریکی رها میکنند تا شاید موفق شوند و نمیشوند.
مختصر و مفید این که تحقیق کنید، به دنبال نشانهها باشید تا نیاز مشتری را بشناسید
و بتوانید راهحلی برای مشکلات مشتری ارائه کنید. این مسیر مرا به سمت اصل دوّم بازاریابی هدایت کرد.

۲- بعد از فهم نیاز مشتری، راهحل ارائه کنید.
صرف زمان برای شناخت مشتری به این معناست که نیازها و مشکلات مشتری را بشناسید و سپس راهحل که همان کالا یا خدمات شماست را معرفی کنید و بفروشید.
مشتری مفروض که در منطقه گرم و مرطوب زندگی میکند به همان اندازه که به ماشین برف روب نیاز ندارد حتماً میتواند مشتری خوبی برای جت اسکی باشد.
اگر مستقیماً سراغ نیاز مشتری که با محصول شما برطرف میشود بروید به طور خودکار به سمت هدف اصلی که یافتن مشتریان واقعی است هدایت میشوید.
مشتریانی که به محصول شما نیاز دارند و به احتمال بسیار زیاد خریدار هستند.
این اصل ساده نه تنها کلی در وقت شما صرفهجویی میکند بلکه به شما کمک میکند تا بفهمید چه چیزی مشتریان بالقوه را زودتر و بیشتر تحتتأثیر قرار میدهد.

۳- محتوای قانع کننده خلق کنید تا ورق به سود شما برگردد.
تولید محتوای مناسب یکی از بزرگترین رموز موفقیت در دنیای بازاریابی و تجارت است. تا زمانی که بر سر زبان باشید فروش شما تضمین شده است.
من اینجا تعدادی از تکنیک های تولید محتوا که بسیار میپسندم را ذکر میکنم:
– بر حال مشتری در لحظه تمرکز کنید.
مطلبی که در ساعات پایانی روز به اشتراک میگذارید اصلاً نباید درباره محصولتان باشد باید پیامی باشد که نشانه ارزش مشتری نزد شما باشد.
پس ابتدا بر مشکلات و نیازهای مشتری تمرکز کنید و سپس محصول خود را به عنوان گزینهای برای حل مشکل مطرح کنید.
– پیشنهاد جذاب بدهید.
اگر ورزشکار یا هنرمند خارقالعادهای نباشید و بخواهید ثروتمند شوید فقط یک راه وجود دارد و آن راه این است که فروشنده خوبی باشید.
در هرحرفهای که باشید، مهارت بازاریابی شما را به موفقیت میرساند. نکته مهم این است که باید پیشنهادی به مشتری بدهید که نتواند آن را رد کند.

– حس اضطرار در مشتری ایجاد کنید.
یک پیشنهاد فوقالعاده هیچ وقت دائمی نیست. پس حتماً در دل پیشنهاد خود یک محدودیت بگنجانید.
به طوری که حس اضطرار در مشتری ایجاد کند و او را وادار کند تا فوراً اقدام کند.
امیدوارم اطلاعاتی که تا اینجا به شما دادم برای شما مفید باشد.
ولی هنوز تمام نشده، من تکنیکها و ترفندهای بسیاری میشناسم که از طریق آن بیش از 500 میلیون دلار درآمد کسب کردم.
دوره اینترنتی “راز 500 میلیون دلاری” موانع شما در مسیر بازاریابی و فروش را از بین میبرد.
با این نکات، سبک کاری شما تغییر میکند به نحوی که فروش و درآمد شما ده برابر میشود.
اگر به دنبال راه میانبری برای ثروت و موفقیت هستید این دوره همان چیزی است که نیاز دارید.
همان چیزی که از طریق آن میلیونها دلار نصیب شما خواهد شد.
منتظر چه هستید وارد دوره شوید و بیش از این فرصت خود را برای فروش بیشتر از دست ندهید.
این نکات را با همکاران خود در میان بگذارید تا همه از آن الهام بگیرند.
امیدوارم این نکات چشمانداز جدیدی در زمینه بازاریابی و فروش برای شما پدید آورده و انرژی و انگیزه شما را مضاعف کرده باشد.
تی هارو اکر – نویسنده کتاب پرفروش اسرار ذهن ثروتمند
نظر بدهید