تماس با ما
18:00 - 09:00
آموزش بازاریابی ، آموزشی ضروری جهت هر کسب‌وکار
2019-09-17 0

آموزش بازاریابی

آموزش بازاریابی ، آموزشی ضروری جهت هر کسب‌وکار

امروزه به‌وفور نام دوره‌های آموزش بازاریابی به گوش می‌رسد.

این دوره‌ها در انواع متفاوت توسط آموزشگاه‌های بسیاری تدریس می‌شود.

در مواجهه با تعدد این دوره‌ها این سؤال پیش می‌آید که چه لزومی به جهت آموزش بازاریابی وجود دارد و بازاریابی تا چه اندازه‌ای اهمیت پیدا کرده است که تا این حد دوره در آموزشگاه‌های متفاوت و با متدهای متفاوت تدریس می‌شود.

بازاریابی نبض بازار است.

در واقع هیچ شرکتی بدون راه برای فروش و معرفی خدمات خود نمی‌تواند موفق شود.

در واقع می‌توانیم بگوییم که اگر شما بهترین کالا یا خدمات را داشته باشید اما نتوانید بازاریابی را به‌منظور معرفی و فروش انجام دهید ، کالای شما تنها هزینه خواهد بود و فضایی را اشغال کرده است.

با توجه به مباحثی که مطرح شد تا حدی لزوم بازاریابی باید برای شما واضح شده باشد اما در ادامه به‌صورت گسترده در رابطه با آموزش بازاریابی و ضرورت این آموزش در کسب‌وکار و کارآفرینی صحبت خواهیم کرد.

بازاریابی

بازاریابی چیست؟

بازاریابی یا مارکتینگ به معنای فعالیت‌هایی است که تولید را به سمت مصرف‌کننده هدایت می‌نماید.

در واقع بازاریابی به معنای مسیری است که در طی آن کالا یا خدمات تولیدشده توسط شما به هر نحوی به مشتری معرفی‌شده و مشتری را قانع می‌نماید تا از محصول یا خدمات شما استفاده نماید.

بازاریابی از گستردگی چشمگیری برخوردار است و معمولاً توسط یک گروه و به‌واسطه یک مدیر بازاریابی انجام می‌شود.

تمامی مواردی که می‌تواند سبب برند سازی ، قیمت‌گذاری و ارائه کالا به بازار ، خدمات پس از فروش ، ایجاد بازاری جدید و غیره شود در حیطه بازاریابی قرار دارد.

هرکدام از مهارت‌های ذکرشده نیازمند آموزش بوده و به همین جهت آموزش بازاریابی از گستردگی برخوردار هست.

اهمیت آموزش بازاریابی

اهمیت بازاریابی

بازاریابی در واقع به معنای ایجاد راه‌هایی به جهت محصول و خدمات شما به شمار می‌رود.

همه ما در زندگی خود به نحوی در حال بازاریابی هستیم .

دانستن اصول بازاریابی در کسب‌وکار ، ارائه خدمات و غیره می‌تواند پیشرفت چشمگیری را در کار ما ایجاد نماید.

بازاریابی به ساده‌ترین بیان ممکن به معنی معرفی قابلیت‌های خدمات ، کالا یا توانایی‌های فردی است.

انواع متفاوتی از بازاریابی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها ترفندهای خاص و سبک مخصوص به خود را دارا هستند.

فروش به‌عنوان بخشی از بازاریابی در نظر گرفته می‌شود.

در واقع گستره بازاریابی به‌اندازه‌ای بزرگ هست که نمی‌توان تحت هیچ شرایطی فروش را با بازاریابی یکسان دانست.

امروزه امکانات فوق‌العاده‌ای به جهت آموزش بازاریابی وجود دارد.

شما امروزه می‌توانید به‌سادگی از طریق اینترنت، کتاب، ویدئو، پادکست و … به آموزش بازاریابی دسترسی داشته باشید و به‌واسطه مطالب مفیدی که در این موارد برای شما در نظر گرفته‌شده است در این رشته پیشرفت نمایید.

اگر شما دارای کسب‌وکار هستید دانش بازاریابی می‌تواند تأثیر چشمگیری در موفقیت شما داشته باشد و به همین جهت به‌هیچ‌وجه اهمیت دانش بازاریابی در کار خود را فراموش نکنید.

دلیل نیاز به آموزش بازاریابی

چرا باید آموزش بازاریابی ببینیم؟

هر آموزشی در صورتی کاربردی است که برای شما و کسب‌وکار شما دارای مزایایی کاربردی باشد.

در واقع زمان شما مهم‌ترین دارایی است که شما در اختیار دارید به همین منظور اگر که شما این زمان را به جهت آموزش هزینه می‌کنید باید برداشت مناسب و سوددهی مناسبی از آن آموزش داشته باشید.

آموزش بازاریابی نیز از این قضیه مستثنا نیست.

البته به‌صورت کلی آموزش هر چیزی قابل‌احترام و ارزشمند است.

درصورتی‌که شما مدیر و مؤسس یک کسب‌وکار هستید آموزش بازاریابی به شما کمک می‌نماید تا بازار را بهتر بشناسید، بر اساس نیاز بازار تولید نمایید، محصول خود را به بازار معرفی نمایید و درنهایت بر اساس بازخوردی که از بازاریابی گرفته‌اید محصول تولیدشده را گسترش داده و در راستای کار خود پیشرفت نمایید.

حتماً بخوانید!  بازاریابی درون‌گرا یا جاذبه ای [Inbound Marketing] چیست؟

اگر هم که شما به‌عنوان یک بازاریاب مشغول به کار هستید، آموزش بازاریابی به شما کمک می‌نماید تا بازار خود را بشناسید، نیاز بازار را درک نمایید، بر اساس نیاز بازار کالا را معرفی کرده و درنهایت بتوانید درفروش خود موفق باشید و به درآمد و جایگاه ویژه‌ای در بازاریابی دست پیدا کنید.

ضرورت آموزش بازاریابی

ضرورت آموزش بازاریابی

شما به‌واسطه آموزش بازاریابی می‌توانید انتخاب شغل‌های متنوعی را داشته باشید.

در واقع بازاریابی یکی از معدود شغل‌هایی است که در آن زمان همانند شغل‌های کارمندی مطرح نبوده و قابل انجام توسط دانشجویان نیز هست.

البته آزاد بودن زمان کاری در بازاریابی کاملاً بستگی به شرکتی که شما در آن مشغول به کار هستید دارد.

برای بازاریابی همواره کار وجود دارد، در هر جای دنیا که باشید و در هر زمینه‌ای که تحصیل‌کرده باشید با آموزش بازاریابی می‌توانید به‌سادگی کار پیدا کنید.

در واقع مهارت بازاریابی به شما قدرت و تنوع انتخابی بی‌نظیری هدیه می‌نماید که به‌واسطه آن می‌توانید پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

آموزش بازاریابی به برسی و ارزیابی عملکرد سیستم کسب و کار شما کمک میکند.

اگر شما مدیر یا مؤسس یک کسب‌وکار هستید به‌واسطه آموزش بازاریابی شما قادر خواهید بود تا محصولی که ازنظر بازارپسندی امتیاز ویژه‌ای داشته باشد را به بازار ارائه نمایید.

حتی اگر شرکت شما به‌اندازه‌ای بزرگ باشد که هیچ‌گاه خودتان به جهت بازاریابی، وارد عمل نشوید، آموزش بازاریابی به شما کمک می‌نماید تا عملکرد سیستم خود را به‌راحتی ارزیابی کرده و درنهایت بر اساس عملکرد و نتیجه بررسی بازار در راستای بهبود فروش یا ارائه خدمات استراتژی و برنامه‌ریزی نمایید.

اگر که شما تولیدکننده یک محصول هستید، به جهت فروش محصول قطعاً نیاز به بازاریابی خواهید داشت.

در واقع شما می‌توانید در آموزش بازاریابی دریابید که چگونه تولید کنید و درنهایت چگونه کالای خود را به بازار معرفی نمایید که خرید کالای شما اتفاق بیافتد.

تقویت مهارت ارتباطی با آموزش بازاریابی

شما به‌واسطه آموزش بازاریابی مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت می‌نمایید.

در بازاریابی روزانه شما با افراد بسیاری در ارتباط هستید که این تعدد ارتباطات سبب پیشرفت مهارت‌های ارتباطی شما می‌شود و درنهایت موفقیت‌های و موقعیت‌های بیشتری برای شما در این کار ایجاد خواهد شد.

شما در آموزش بازاریابی یاد خواهید گرفت که مشتریان و بازار را روانشناسی نمایید در واقع شما پس از مدتی قادر خواهید بود تا رفتار مشتریان را درک کنید و بر اساس واکنش و حالتی که مشتریان شما در آن قرارگرفته‌اند تصمیم بگیرید که چه جملاتی را به کار ببرید.

آموزش بازاریابی گزینه مناسبی به جهت رشد یک کسب‌وکار است.

در واقع شما به‌واسطه نکاتی که در آموزش بازاریابی فرا می‌گیرید قادر خواهید بود تا به بازاری دست پیدا کنید که هیچ‌کسی قبلاً حتی به آن بازار فکر نکرده بود.

دلایل بسیاری به جهت ضرورت یادگیری بازاریابی وجود دارد.

دلایل فوق برخی از این دلایل را شامل شده‌اند.

اما اگر شما به زمان و هزینه موردنیاز آموزش بازاریابی فکر می‌کنید باید بگوییم که در واقع گذراندن دوره‌های بازاریابی در سرتاسر جهان به‌عنوان هزینه مطرح نمی‌شود، بلکه یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که شما در طول زندگی برای خود انجام داده‌اید.

در اصل میتوان گفت با تسلط بر بازاریابی به یک متخصص بازاریابی تبدیل می شوید و حتی می توانید کسب و کاری با درآمد چند میلیونی داشته باشید.

اصول بازاریابی برای مدیران

ضرورت دانستن اصول مارکتینگ یا بازاریابی توسط مدیران

شاید در وهله اول شما به این مسئله فکر کنید که خب برای گسترش کسب‌وکار خود می‌توانید از بازاریاب‌های متخصص و مجرب استفاده نمایید و هیچ نیازی نیست تا شما اطلاعاتی در رابطه با بازاریابی داشته باشید.

اما این تفکر کاملاً اشتباه است.

ماهیت بازار و بررسی کسب‌وکارهای موفق در سطح جهان ثابت کرده است که مدیران موفق اصول بازاریابی را بهتر از بازاریابان خود می‌دانسته‌اند و به همین دلیل آن‌ها در کسب‌وکاری که مدیریت آن را بر عهده داشته، به موفقیت‌های چشمگیری دست پیداکرده‌اند.

حتماً بخوانید!  ۴ استراتژی برای داشتن مشتریان مادام العمر

دلایل بسیاری به جهت اینکه شما به‌عنوان یک مدیر باید آموزش بازاریابی ببینید وجود دارد که برخی از آن‌ها را برای شما در لیست زیر آورده‌ایم :

  • شما به‌واسطه آموزش بازاریابی می‌توانید در کسب‌وکار خود شهرت پیدا نمایید.
  • شما می‌توانید به‌سلامت‌ترین حالت ممکن رقابت کنید.
  • موفقیت کسب‌وکار شما به‌واسطه دانش در رابطه اصول بازاریابی چند برابر خواهد شد.
  • شما درک بیشتری از بازار پیدا می‌نمایید.
  • به‌واسطه آموزش بازاریابی شما می‌دانید که به چه نحوه باید تبلیغات را انجام دهید.
  • آموزش بازاریابی به شما کمک خواهد کرد تا رقیبان خود را به‌سادگی آنالیز کنید.
  • شما قادر خواهید بود تا با تغییراتی جزئی در کسب‌وکار خود، فروش بی‌نظیری را تجربه نمایید.
  • شما به‌واسطه آموزش بازاریابی قادر خواهید بود بازارهای نوینی را برای کسب‌وکار خود کشف نمایید.
  • بازاریابی به شما قدرت پیشرفت می‌دهد.
  • شما می‌توانید به‌سادگی عملکرد بازاریابان خود را بررسی نمایید.
  • شما می‌توانید علت‌های فروش و عدم فروش خود را به‌راحتی متوجه شوید.
  • شما همگام با بازار حرکت خواهید کرد.
  • مدیریت نیروها در بازار برای شما به‌سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.
اصول بازاریابی برای رشد کسب و کار

چرا کارآفرینان برای رشد کار باید اصول بازاریابی را بدانند؟

اگر شما به‌عنوان یک کارآفرین در جامعه مشغول به کار هستید قطعاً ضرورت دانش بازاریابی را تا به الآن درک نموده‌اید و می‌دانید که بدون دانستن اصول بازاریابی موفقیت شما تنها به شانس بستگی خواهد داشت .

آموزش بازاریابی به شما کمک می‌نماید تا با کمترین سرمایه و کمترین انرژی بالاترین بازدهی را درفروش و ایجاد بازار مناسب برای خود داشته باشید.

در واقع یک کارآفرین برای آنکه بتواند خدمات و کالای خود را به بازار معرفی نماید باید در ابتدا بازاریاب خوبی باشد.

بازاریاب خوب بودن به معنی این است که مرحله اول کارآفرینی شناخت بازار و نیاز بازار است به‌واسطه شناخت بازار شما متوجه می‌شوید که مردم چه نیازی دارند و اگر مردم نیاز مشخصی را دارا هستند چگونه می‌توان کالا یا خدماتی را ارائه نمود که نیاز مردم را برطرف نماید.

علاوه بر این موضوع بازاریابی تنها به معنای شناخت نیاز بازار نیست بلکه کشش بازار نیز در بازاریابی باید در نظر گرفته شود.

همان‌طور که می‌دانید در بازار هر کالایی دارای ارزش مالی مشخصی است شما نمی‌توانید کالایی را به بازار ارائه نمایید که ازنظر قیمت تمام‌شده به‌اندازه‌ای گران باشد که هیچ‌کسی حتی برای رفع نیاز خود از کالای تولیدشده شما خریداری ننماید.

شما باید کشش بازار در رابطه با کالایی که مدنظر دارید بشناسید و بر اساس کشش انتظاری خود کالایی که قیمت مناسب و به‌صرفه‌ای داشته باشد را تولید نمایید.

در واقع آموزش بازاریابی به شما دید بازتری نسبت به بازار ارائه خواهد نمود و درنهایت ابزارها ویژه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که به‌واسطه این ابزارها شما قادر خواهید بود تا در نوآوری کار خود به بالاترین حد سوددهی برسید.

شما نمی‌توانید کارآفرین موفقی باشید اگر که بازار را نشناسید و بازار برای شما ملموس نباشد.

سرمایه گذاری روی بازاریابی

چرا و تا چه میزان باید بر روی بازاریابی سرمایه‌گذاری نماییم ؟

بر اساس مباحث مطرح‌شده در قسمت بالا متوجه شدیم که آموزش بازاریابی کاملاً ضروری است.

در این قسمت با توجه به‌ضرورت آموزش بازاریابی به این نکته خواهیم پرداخت که چه میزان باید بر روی یادگیری بازاریابی سرمایه‌گذاری نماییم و چرا باید بر روی یادگیری بازاریابی سرمایه‌گذاری نماییم؟

ازنظر مقدار نمی‌توانیم عدد دقیقی را برای سرمایه‌گذاری بر روی آموزش بازاریابی در نظر داشته باشیم اما مسئله‌ای که کاملاً واضح است شما باید بر روی آموزش بازاریابی و یادگیری این موضوع سرمایه‌گذاری نمایید.

حتماً بخوانید!  چگونه ۲۰ مشتری اول را برای استارت‌آپ‌تان پیدا کنید؟

سرمایه‌گذاری بر روی تیم بازاریابی به جهت افزایش موفقیت شرکت

مدیران موفق میزان بسیاری را بر روی آموزش تیم بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌نماید.

زیرا بازاریابی نبض یک شرکت است و اگر فروش و ایجاد بازار جدید در یک شرکت اتفاق نیافتد قطعاً آن شرکت نمی‌تواند موفقیت خود را شاهد شود.

به همین جهت سرمایه‌گذاری به جهت آموزش بازاریابی به تیم متخصص برای شما هزینه نخواهد بود.

در واقع ساده‌ترین مواردی که در آموزش بازاریابی به تیم بازاریابی آموزش داده می‌شود می‌تواند تأثیرات چشمگیری را درفروش و موفقیت شرکت شما باعث شود.

سرمایه‌گذاری به جهت آموزش بازاریابی به تیم بازاریابی سبب می‌شود که کارمندان شما نسبت به شغل خود وفاداری بیشتری داشته باشند و آمار نشان داده است که کارمندانی که تحت آموزش قرار می‌گیرند حدود 400 درصد بازدهی بیشتری خواهند داشت.

شما به‌واسطه آموزش و سرمایه‌گذاری می‌توانید بهترین نیروها را برای خود ایجاد نمایید.

همان‌طور که می‌دانید سرمایه‌گذاری بر روی نیروها پیشرفت چشمگیری را برای شما باعث خواهد شد.

علاوه بر این موضوع شما به‌واسطه آموزش‌های به‌جا می‌توانید تیمی منحصربه‌فرد داشته باشید.

همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین سرمایه یک شرکت یا سازمان نیروهای انسانی شرکت هست.

شما به‌واسطه سرمایه‌گذاری به‌منظور آموزش بازاریابی برای کارمندان خود می‌توانید چالش‌های متفاوتی را ایجاد نمایید که این چالش‌ها می‌توانند در آینده بسیار نزدیک نتایج شگفت‌انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورند.

سرمایه‌گذاری بر روی نیروهای بازاریابی به‌واسطه آموزش بازاریابی فروش شمارا متحول خواهد کرد در واقع هراندازه که نیروهای بازاریابی شما قدرت بیشتری در این کار داشته باشند، درصد بیشتری از بازار به شما اختصاص پیدا خواهد کرد و درنهایت شرکت یا سازمان شما به‌واسطه سرمایه‌گذاری محدود موفقیت بی‌نظیری را به دست می‌آورد.

نیاز به آموزش بازاریابی

ضرورت آموزش بازاریابی به‌واسطه مباحث مطرح‌شده در این بخش کاملاً واضح و قابل‌لمس است.

اگر شما می‌خواهید به‌عنوان فردی پیش رو درزمینهٔ کسب‌وکار و خدمات خود مطرح شوید یا می‌خواهید به‌عنوان بهترین بازاریاب شرکتی که در آن مشغول به کار هستید امتیازات ویژه‌ای را دریافت نمایید باید به آموزش بازاریابی به هر طریقی که امکان‌پذیر است دسترسی پیدا کنید.

پرداخت هزینه به جهت دوره‌های آموزش بازاریابی یک سرمایه‌گذاری هدفمند است که در مدت‌زمانی کوتاه شما نتایج شگفت‌انگیز این سرمایه‌گذاری را مشاهده خواهید نمود.

مجموعه ویدان برای شما مدیران و کارآفرینان بستری را برای یادگیری اصول بازاریابی فراهم کرده است که به‌واسطه آن می‌توانید به آموزش بازاریابی را به بهترین شکلی که تصورش رادارید دریافت نمایید.

مجموعه ویدان

در واقع مجموعه ویدان تلاش کرده است که به‌واسطه کاربردی‌ترین مهارت‌ها و با استفاده از باکیفیت‌ترین آموزش‌ها برای شما بستری مناسب به جهت یادگیری فراهم نماید.

شما به‌راحتی و با هزینه‌ای کم آموزش بازاریابی را در بستر مناسب فراهم‌شده توسط ویدان در دسترس داشته باشید.

ویدان به‌منظور آسان‌تر شدن آموزش و شکستن محدودیت‌هایی ازجمله آموزش حضوری این قابلیت را برای شما فراهم نموده است که به‌صورت آفلاین و آنلاین به‌تمامی آموزش‌ها دسترسی داشته باشد.

در هرکجای دنیا که هستید می‌توانید به بهترین شکل ممکن به‌واسطه مجموعه ویدان آموزش بازاریابی را دریافت نمایید.

یکی از کاملترین و تخصصی ترین دوره های آموزش بازاریابی ویدان دوره تسلط بر بازاریابی است که با این دوره در طول ۹۰ روز تبدیل به متخصص بازاریابی خواهید شد.

در انتها برای آشنایی بیشتر با این دوره چند ویدیو + توضیحات دکتر محمدمهدی ربانی درباره دوره‌ی حرفه‌ای تسلط بر بازاریابی رو برای شما قرار می دهیم

شناخت بازار – شناخت آنچه برای مشتری مهم است – قسمتی از درس یازدهم دوره تسلط بر بازاریابی

ارزش پیشنهادی قسمتی از درس پنجم دوره تسلط بر بازاریابی

با گذراندن دوره جامع تسلط بر بازاریابی چه چیزی به دست می‌آورید

توضیحات محمدمهدی ربانی درباره دوره‌ی حرفه‌ای تسلط بر بازاریابی

پیام بگذارید