بازاریابی با روانشناسی موقعیت اجتماعی

بازاریابی با روانشناسی موقعیت اجتماعی

با درک نحوه عملکرد روانشناسی موقعیت اجتماعی و نحوه استفاده از آن، نحوه معامله پول را بیاموزید.

بیشتر توصیه‌های بازاریابی برای مصرف‌کننده‌های روزمره است که اساساً به دنبال محصولات و خدماتی هستند که زندگی آنها را به نحوی بهبود بخشد.

شخصیت معمولی مرد یا زن معمولی است که اهداف، آرزوها و نیازهای خاصی در رابطه با سبک زندگی، پویایی خانواده و اوقات فراغت خود دارد.

آن‌ها همچنین اغلب بودجه و اولویت‌های سخت‌گیرانه‌تری برای نحوه و محل مصرف درآمد قابل‌تصرف خود دارند. بااین‌حال، بازاریابی برای ثروتمندان متفاوت است.

آیا وقتی با جمعیتی مرفه سروکار دارید که عموماً اکثر نیازهای اساسی آنها برآورده شده است، استراتژی‌ها و رویکرد بازاریابی شما باید متفاوت باشد؟

به‌عبارت‌دیگر، چگونه برای شخصی که همه چیز دارد بازاریابی می‌کنید؟

میلیاردها در اطراف شما هستند: آن‌ها هم مثل ما هستند، درست است؟

می‌گویند سلبریتی‌ها و دیگر افراد ثروتمند هم مثل ما هستند. هرچقدر هم که پول داشته باشند، باز هم احساس درد می‌کنند و خسته، گرسنه یا مریض می‌شوند.

به‌عبارت‌دیگر، آن‌ها انسان هستند.

بااین‌حال، آن‌ها به همان استراتژی‌های بازاریابی که مصرف‌کننده معمولی هستند، پاسخ نمی‌دهند.

نقاط درد و نیازهای روزانه آنها اغلب متفاوت است، و همچنین سطح اعتماد و تشخیص آنها متفاوت است.

در این بازاریابی نیز اکثر شاخص‌های جمعیت‌شناسی شامل شخصیت، سبک زندگی، عادات و حتی حرفه‌ها نقش مهمی در ایجاد رویکرد شما دارند.

حتی در بین افراد فوق ثروتمند، نحوه نمایش ثروت آن وجود دارد.

 

ثروتمند در مقابل جاه‌طلب

وقتی صحبت از بازاریابی افراد ثروتمند و جذب جمعیت مرفه می‌شود، بازار لوکس را می‌توان به دو دسته اساسی تقسیم کرد.

همچنین برخی از همپوشانی‌ها و چندین نکته در این بین وجود دارد.

یک گروه را کسانی تشکیل می‌دهند که درآمد بالایی دارند و ذوق جمع‌آوری نمادها و اقلام تولیدشده توسط برندهای لوکس دارند.

آن‌ها ممکن است دارایی خالص یا امنیت مالی زیادی داشته باشند یا نداشته باشند، اما پول درمی‌آورند و دوست دارند آن را خرج کنند.

این گروه می‌تواند شامل اینفلوئنسرها، افراد مشهور باشد. آن‌ها پول را با موقعیت یکی می‌دانند، به‌راحتی آن را جمع می‌کنند و بنابراین ارزش کمتری برای آن قائل هستند.

شعار آنها ممکن است "پول فرشته است" باشد، زیرا فقط یک بار زندگی می‌کنیم.

جمعیت ثروتمند دیگر بیشتر به کیفیت و امنیت مالی می‌پردازد تا به تله‌ها و نمایش‌های بیرونی ثروت. آن‌ها هنوز خوب زندگی می‌کنند و دوست دارند خرج کنند.

بااین‌حال، آن‌ها به سرمایه‌گذاری‌ها و ارزش‌های پیشنهادی بهتر پاسخ می‌دهند. آن‌ها بیشتر به انباشت ثروت و امنیت می‌پردازند تا مصرف‌گرایی بیش‌ازحد.

حرفه‌ای‌ها، کارآفرینان و نیکوکاران را در این دسته قرار دهید.

بااین‌حال، این‌ها مقوله‌های نسبتاً گسترده‌ای هستند. به یاد داشته باشید که مخاطبان شما از افراد تشکیل‌شده‌اند و شما باید برای آنها بازاریابی کنید.

تا جایی که می‌توانید در مورد هر مشتری قبل از توسعه کسب‌وکار آنها اطلاعات کسب کنید.

 

روانشناسی بازاریابی موقعیت اجتماعی برای ثروتمندان

بازاریابی برای ثروتمندان به معنای چیزی بیش از حدس زدن، یا بدتر از آن، فرض این است که افراد مرفه چگونه هستند و از زندگی چه می‌خواهند.

بسیاری از افراد پولدار که ما می‌شناسم به طرز شگفت‌آوری از بسیاری جهات صرفه‌جو هستند. آن‌ها از نظر رابطه و نگرش نسبت به پول با جاه‌طلب‌ها متفاوت هستند.

ازآنجاکه مردم آنها را به دنبال پول می‌خواهند، آن‌ها در مورد اینکه با چه کسی تجارت می‌کنند و چگونه خرج می‌کنند، انتخاب می‌کنند.

آن‌ها همچنین می‌خواهند بدانند که سطح مشخصی از تخصص و بازگشت سرمایه (ROI) را به دست می‌آورند.

  درک کنید که پول هدف است

درک کنید که پول هدف است

در بیشتر موارد، افراد ثروتمند به جایی که هستند رسیده‌اند، زیرا ارزش پول را می‌دانند و در مورد محل خرج کردن آن بسیار گزینشگر هستند.

تصور نکنید که آنها فقط به دلیل ثروتمند بودن برای یک محصول یا خدمات هزینه گزافی می‌پردازند.

صرف‌نظر از دارایی خالص شخصی، آن‌ها همچنان ارزش پول خود را می‌خواهند.

تعداد کمی از افراد مرفه حاضر به پرداخت هزینه برای رفع مشکل هستند، آن‌ها می‌خواهند بدانند محصول شما چه سودی برای آنها خواهد داشت.

 

روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

افراد موفق به سمت افراد موفق دیگر جذب می‌شوند. حتی اگر از نظر مالی یا اجتماعی در سطح آنها نیستید، به ایجاد ظاهر موفقیت و ثروت کمک می‌کند.

زیاده‌روی نکنید، اما برای ارتقای تصویر حرفه‌ای خود تلاش کنید.

لزوماً نیازی به تغییر چهره ندارید، اما زمان، پول و تلاش بیشتری را صرف ارائه ظاهری حرفه‌ای و زیبا کنید.

یک کمد لباس و آراستگی گران‌تر، کارت‌های ویزیت و سربرگ‌های زیبا و یک وب‌سایت با طراحی خوب را به‌عنوان سرمایه‌گذاری در موفقیت آینده خود در نظر بگیرید.

 

روی ایجاد اعتماد کار کنید

وقتی کسی پول زیادی دارد، می‌تواند نسبت به دیگران محتاط شود.

به نظر می‌رسد که همه از شما می‌خواهند که محصولات آنها را بخرید، در تجارت آنها سرمایه‌گذاری کنید یا از هدف آنها حمایت کنید.

اگر می‌خواهید با موفقیت برای افراد ثروتمند و قدرتمند بازاریابی کنید، روی ایجاد رابطه‌ای که ریشه در اعتماد و اصالت دارد، کار کنید.

هوش اجتماعی را توسعه دهید و روی ارائه یک اعتمادبه‌نفس قوی کار کنید.

با رفت‌وآمد در مکان‌های مشابه، شرکت در رویدادهای مشابه و تلاش برای ملاقات و احوالپرسی با مخاطبان خود، به چهره‌ای آشنا تبدیل شوید.

 

صبر و خویشتن‌داری را به کار ببندید

بازاریابی ثروتمندان نیاز به صبر و پشتکار دارد. روابط تجاری پایدار یک‌شبه ایجاد نمی‌شود و ثروتمندان به‌ندرت تصمیمات عجولانه می‌گیرند.

خود را با برنامه آنها تطبیق دهید. این تلاش زمانی نتیجه خواهد داد که بتوانید کسب‌وکار خود را به‌عنوان بادوام‌ترین گزینه معرفی کنید.

در مقابل میل به فشار آوردن به آنها مقاومت کنید، برای کسب‌وکارشان ناامید رفتار کنید، یا خیلی حیله‌گر به نظر برسید.

آن‌ها می‌توانند تاکتیک‌های غارتگرانه و رفتار غیر اصیل را حس کنند و پشتکار آنها را مستقیماً به رقابت سوق می‌دهد.

وقتی پول و گزینه‌های کافی در اختیار دارید، به‌احتمال‌زیاد یک پاس می‌گیرید و منتظر تصمیم بهتری می‌شوید.

 

تخصص خود را نشان دهید

ثروتمندان حاضرند زمان و پول خود را سرمایه‌گذاری کنند تا بهترین چیزی را که می‌خرند به دست آورند.

اعتبار و دستاوردهای خود را برجسته کنید، دانش خود را در گفتگو و در وب‌سایت خود به نمایش بگذارید.

در رشته خود متخصص شوید. با کمی تواضع واقعی به آنها بگویید که می‌توانید به آن‌ها برای رفع مشکلشان کمک کنید.

  به پیام‌های خود توجه کنید

به پیام‌های خود توجه کنید

برای ثروتمندان، پیام‌رسانی همه چیز است. زبان ثروت را با استفاده از عباراتی مانند "با ارزش"، "لوکس" ترکیب کنید.

ارزش و مزایای برند خود را برجسته کنید.

در تبلیغات خود، تصویر خود را از طریق افرادی که در تبلیغات شما ظاهر می‌شوند، تصاویری که استفاده می‌کنید و لحن آن‌ها منعکس کنید.

 

انحصاری بودن را برجسته کنید

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های ثروت، آگاهی از دسترسی یا مزایایی است که برای دیگران در دسترس نیست.

محتوای ممتازی را در نظر بگیرید که فقط برای آنها در دسترس است، مانند دسترسی فقط اعضا یا برنامه‌های ویژه.

هرچقدر هم که مشغول هستید، کسب‌وکار آنها را اولویت‌بندی کنید و راه‌های ارتباطی را باز نگه دارید.

اگر مشکلی ایجاد شد، بدون بهانه‌جویی پیشاپیش باشید. افراد عملگرا به عمل پاسخ می‌دهند.

 

نتیجه‌گیری نهایی

همه نقاط درد مخاطب به‌طور یکسان ایجاد نمی‌شوند.

اگرچه ایجاد یک ارتباط عاطفی از طریق محتوای جذاب ضروری است، رویکردی که برای ایجاد این ارتباط استفاده می‌کنید از فردی به فردی دیگر متفاوت است.

آیا خوب نیست که حدس و گمان را از بازاریابی ثروتمندان برداریم؟

  دوره بازاریاب ثروتمند - راز 500 میلیون دلاری تی هارو اکر

دوره بازاریاب ثروتمند - راز 500 میلیون دلاری تی هارو اکر

فکر می‌کنیم از این دوره عالی یعنی «بازاریاب ثروتمند» لذت ببرید. می‌دانید چرا؟ چون حیاتی‌ترین اسرار بازاریابی را خواهید آموخت.

با توجه به اینکه همهٔ اسرار را نمی‌توانید بیاموزید زیرا چند عمر لازم است، ولی حیاتی‌ترین نکات را خواهید آموخت.

یعنی آن 20 درصدی که پدیدآورندهٔ 80 درصد از نتایج است را شما در این ویدان می‌آموزید.

تی هارو اکر، نویسندهٔ پرفروش «کتاب اسرار ذهن میلیونر» با استفاده از اصول و قواعدی که به دیگران می‌آموزد، توانست تنها در عرض ۲ سال و نیم به یک میلیونر تبدیل شود؛

او با قطعیت می‌گوید که معتقدم اساسی‌ترین مهارتی که دارا هستم، مهارت بازاریابی است و قصد دارد آن را در این ویدان به شما نیز بیاموزد.

تفاوت بسیار زیادی بین سخنرانی در مورد بازاریابی و خود بازاریابی وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این دوره شگفت‌انگیز اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)