آینده کسب و کارهای آنلاین و دنیای پیش رو

آینده کسب و کارهای آنلاین و دنیای پیش رو

با توجه به نیاز روز و روند جامعه و پیشرفت جوامع رفته‌رفته نیازهای بشر دچار تغییرات و دگرگونی شده است و انسان‌ها بیشتر زمان خود را در دنیای مجازی و گشت‌وگذار در اینترنت سپری می‌کنند، ازاین‌رو در این چند سال شاهد رونق و گسترش در آینده کسب و کارهای آنلاین خواهیم بود.

امروزه انسان به دنبال راحتی، آسایش و همین‌طور ذخیره زمان خود است و رونق این بازار تحت تأثیر صرفه‌جویی در هزینه و در زمان و همین‌طور راحتی است و همان‌طور که شاهد هستیم هر روز بسیاری از کسب و کارهای خارجی به شکل بومی‌سازی و یا کپی‌رایت و یا ایده‌ای ابداعی در حال شکل‌گیری و گسترش می‌باشند که این مسئله قابل‌توجهی برای آینده انسان‌ها است و شاید در ابتدای راه آن‌ها فقط و فقط ایده‌های ساده و کوچکی بوده‌اند که درآن‌واحد، از جلوی ذهن من و شما هم عبور کرده باشند ولی به‌مرور به یک کسب و کار قوی و موفق تبدیل شده‌اند.

بررسی آینده کسب و کارهای آنلاین

همان‌طور در مقابل آن استارتاپ‌ها و کسب و کارهایی هم بوده‌اند که مدت اندکی معروف شده و درآمدهای زیادی به دست آورده‌اند.

ولی به‌مرورزمان به دلایل مختلف ازجمله تیم‌سازی ضعیف – مدیریت ناکارآمد – عدم مدیریت منابع مالی و انتخاب نادرست در منابع انسانی و همین‌طور نداشتن برنامه و هدف مشخص از بازار حذف شده‌اند.

استارتاپ‌ها امروز آینده یک کشور را می‌توانند تعیین کنند و کسب کارهای کوچک و نوین که با گذشت زمان درزمینهٔ تکنولوژی با جذب مخاطبین می‌توانند به محصول مهم کشور خود تبدیل شوند.

برای شروع کسب و کاری که قصد راه‌اندازی آن را داریم حتماً حتماً باید در مورد آن تحقیق کنیم و علم و دانش آن را به دست بیاوریم و باید از رقیب‌های خود باخبر باشیم و بدانیم سهم ما از بازار چقدر است و باید بدانیم واقعاً کیفیت درست و ورود به بازار را داریم؟

و باید بدانیم با رقیب‌های خود چه برخوردی داشته باشیم و بازار را چطور بشناسیم و دیدمان را نسبت به کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم باید بسیار گسترش بدهیم.

از ایده تا اجرا از ایده تا اجرا

ممکن است بارها ایده‌هایی واقعاً خلاقانه به ذهن شما خطور کرده باشد که حتی خود شما هم بدون آنکه کسی از آن ایده تعریف و تمجید کرده باشد از فوق‌العاده بودن ایده‌تان اطمینان داشته ولی درنهایت و به‌احتمال‌زیاد آن ایده را در ذهنتان و یا در یک دفتر یادداشت برای مدتی نگه‌داشته و سپس به‌کلی فراموش کرده‌اید.

ایده‌های که می‌توانست زندگی شما را برای همیشه دگرگون کنند و یک انقلاب مالی در زندگی‌تان ایجاد کند ' ناکام ماندن شما در تبدیل ایده به عمل معمولاً به چند دلیل و یا بهتر بگوییم عامل مشترک ختم می‌شود.

عدم شجاعت کافی، کمبود سرمایه، وقت یا منابع از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند منجر به ناکامی شما شده باشند.

کارآفرینی = موفقیت در تبدیل ایده به واقعیت

کارآفرینی = موفقیت در تبدیل ایده به واقعیت

یافتن ایده، شاید کار بسیار سختی نباشد اما سختی و دشواری کار زمانی است که شما بخواهید یک ایده را به مرحله عمل برسانید.

اکنون دیگر همه می‌دانند که تنها راه رشد اقتصاد یک کشور میزان فعالیت‌های کارآفرینانه ایست که در آن کشور به وقوع می‌پیوندد و اینکه اتکا به منابع و ذخایر یک کشور به‌تنهایی رشد اقتصادی آن کشور را تضمین نخواهد کرد.

با نگاهی کوچک به کشورهای برخوردار از منابع، ذخایر زمینی و زیرزمینی در آسیا و آفریقا و مقایسه رشد اقتصادی آن‌ها با کشورهای اروپایی و یا حتی آسیایی که فاقد منابع طبیعی هستند صحت این ادعا تصدیق می‌گردد.

- به نظر شما ایده چه موقعی به ذهنتان می‌رسد؟

- اصلاً ایده به چه منظور است؟

می‌دانستید می‌توانیم به‌راحتی ایده‌های جدید برای خودمان خلق کنیم!؟

فقط و فقط کافی ست تفاوت در دیدمان ایجاد کنیم، خیلی از افراد فقط ایده دارند اما آن را اجرایی نمی‌کنند و اینجاست که فرق بین افراد موفق و ناموفق مشخص می‌شود.

خیلی از افراد فقط ایده دارند ولی افراد موفق کسانی هستند که ایده‌های خود را اجرا می‌کنند و از هیچ‌چیز نمی‌ترسند، حتماً باید ایده را به یک نمونه‌سازی رساند و زمانی که به نمونه‌سازی رسید باید وارد بازار سرمایه بشود و آن‌وقت به دنبال سرمایه‌گذار بود و همان‌طور از خودمان بپرسیم اگر جای سرمایه‌گذار بودیم و موضوعی را می‌خواستیم پیگیری کنیم آیا حاضر هستیم روی چیزی که ندیده‌ایم سرمایه‌گذاری کنیم!؟ باید با سرمایه‌گذار سازش داشته باشیم و آن را توجیه کنیم و برای آن پیشنهادهای خوب داشته باشیم.

برای رسیدن به موفقیت باید مسیر خودتان را بشناسید و بدانید چه مسیرهایی را پیش رو دارید تا بتوانید مهم‌ترین تصمیم را برای انتخاب مسیر بگیرید و بدانید با چه دیدی وارد تجارت می‌شوید.

- درگیر چی هستیم؟ - آیا آموخته هامون را عملی می‌کنیم؟ - چقدر عمل‌گرا هستیم؟

((موفقیت، همیشه پشت دیوار ترس است.))

نویسنده: جناب آقای عماد ایرانی از دانش پذیران دوره کوچینگ راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی ویدان

دیدگاه کاربران (0)