راه‌ اندازی کسب‌ و کار : ابزارها، منابع و ذهنیتی که شما برای آن نیاز دارید
۱۳۹۸-۰۸-۱۵ 0

راه‌ اندازی کسب‌ و کار

راه‌ اندازی کسب‌ و کار : ابزارها، منابع و ذهنیتی که شما برای آن نیاز دارید

عوامل زیادی وجود دارد که علت عدم موفقیت بسیاری از کسب‌وکارها را نشان می‌دهد.

علت اصلی کمبود سود و بودجه است، آیا این بدین معنی است که باید از رویاهایتان دست بکشید؟

مسلما نه.

اما شما قبل از برداشتن اولین گام به ابزار، منابع، و ذهنیت مناسب نیاز دارید.

راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار

راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار، آسان نیست.

گرچه وقتی کارآفرینان موفق داستان‌های موفقیت خود را به اشتراک می‌گذارند این کار بسی ساده به نظر می‌رسد.

ما داستان‌هایی درباره بنیانگذارانی می‌شنویم که بی‌سروصدا یک وب‌سایت خریداری می‌کنند و آن را به یک کسب‌وکار میلیون دلاری تبدیل می‌کنند.

در واقع، شروع یک کسب‌وکار شامل ارزیابی دقیق، برنامه‌ریزی و چندین فعالیت مالی و قانونی است.

اجازه دهید خیلی سریع مراحلی را که پیش از راه‌اندازی یک کسب‌وکار مورد نیاز است بیان کنیم.

ارزیابی خودتان :

مهارت‌ها و تخصص‌هایی را که از قبل دارید ارزیابی کنید.

ببینید به چه چیزی علاقه زیادی دارید و چه سبک زندگی را برای خودتان می‌پسندید، با کمی مکث از خودتان سوال کنید، «چرا می‌خواهم کسب‌وکار شخصی خودم را راه‌اندازی کنم؟»

ایده‌های بکر برای راه‌ اندازی کسب‌ و کار

ایده‌های بکر کسب‌وکار:

به این فکر کنید که چه چیزی در بخش کسب‌وکار شما را آزار می‌دهد و چگونه می‌توانید آن را رفع کنید.

شاید شما برای بهبود یک ایده کسب‌وکار فعلی دانش یا تخصص داشته باشید.

آیا شما از ترندها آگاهید و همیشه فکرتان خوب کار می‌کند؟

آیا مهارت‌هایی دارید که می‌توانید برای یک صنعت فعلی یا جدید به کار ببرید؟

این سوالات به شما کمک خواهند کرد تا ایده‌های بکر دیگری به ذهنتان خطور کند.

تحقیقات بازاری انجام دهید:

تحقیقات بازاری اجازه می‌دهد شما بدانید آیا در زمینه‌های مختلف فرصتی برای درآمدزایی دارید؟

اکتشاف و تجزیه و تحلیل گسترده بازارتان کمک خواهد کرد تا بدانید چه چیزی به ایده شما یک امتیاز رقابتی در حوزه‌ها و صنایع مشابه دیگر می‌دهد.

در صورت امکان، به مشتریان بالقوه خود فرصتی برای تعامل با محصول یا خدمتتان بدهید به طوری که بتوانید بازخوردی از آنها دریافت کنید.

برنامه کسب‌وکار خود را بنویسید:

برنامه کسب‌وکار شما طرحی است که شما را در سراسر زندگی کاری‌تان راهنمایی می‌کند.

به طور خلاصه، این برنامه باید هدف کسب‌وکارتان را بگوید، مشتریان را تعریف کند، اهداف بلندمدت و نحوه تامین بودجه کسب‌وکارتان را ذکر کند.

کسب‌وکار خود را رسمی کنید

کسب‌وکار خود را رسمی کنید:

بخش‌های مشخصی برای رسیدن به یک کسب‌وکار محکم وجود دارد :

• ساختار کسب‌وکارتان را مشخص کنید.
• برای کسب‌وکارتان یک نام انتخاب کنید.
• کسب‌وکار خود را در دولت خود ثبت‌نام کنید.
• یک شناسه مالیاتی ایالتی و فدرال دریافت کنید.
• مجوزها و گواهی‌نامه‌های مناسبی را کسب کنید.
• یک حساب بانکی کاری افتتاح کنید.
• برای علامت تجاری، حق کپی‌رایت، یا حق ثبت اختراع ثبت‌نام کنید.
• مشاوره‌های قانونی مورد نیاز را دریافت کنید.

یک محل برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید:

با توجه به پیشرفت فناوری، راه‌اندازی یک کسب‌وکار از راه دور از خانه امکان‌پذیر است.

برای کسب‌وکارهای رسمی که نیاز به دفتر کاری مخصوصی دارند، در مورد جمعیت‌شناسی، دسترسی، نزدیکی به رقبا، و هزینه اجاره و امکانات تحقیق کنید.

راه‌ اندازی کسب‌ و کار : ابزارها، منابع و ذهنیتی که شما برای آن نیاز دارید

بودجه کسب‌وکار خود را تامین کنید:

چگونه بودجه خود را تامین خواهید کرد؟

روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که خودتان می‌توانید اقتصاد کسب‌وکار جدید خود از جمله پس‌انداز پول و تامین بودجه کسب‌وکار را پوشش دهید.

بسیاری از افراد از خانواده و دوستان درخواست کمک کرده یا وام می‌گیرند.

شاید گزینه‌های دیگری مانند کار‌کردن با سرمایه‌گذاران Angel یا Venture Capitalist برای تامین بودجه کسب‌وکارتان وجود داشته باشد.

محصول و خدمت خود را توسعه و بهبود دهید:

از مخاطبان هدفتان مرتبا بازخورد بخواهید تا بدانید چه چیزی می‌خواهند و چه چیزی نمی‌خواهند یا نخواهند پذیرفت.

متخصصانی استخدام کنید که کمک کنند شما رویاهایتان را به واقعیت بدل کنید.

یک عنصر ضروری برای یک کسب‌وکار موفق، ذهنیت است.

برخلاف مشاغل پزشکی، مکانیکی، و وکالت، هیچ آزمون یا گواهینامه استانداردی وجود ندارد تا اعلام کند شما اکنون آمادگی داشتن یک کسب‌وکار شخصی را دارید.

حتی یک مدرک تحصیلی MBA نیز نمی‌تواند آمادگی داشتن یک کسب‌وکار را مدعی شود.

با این حال همیشه کلاس‌هایی وجود دارند که برای مالکان کسب‌وکار مفید باشند اما پیدا‌کردن کلاس‌های خوب کمی وقت‌گیر است.

دانشگاه شما دوره‌هایی برای شما برگزار می‌کند و اطلاعاتی را در زمینه حسابداری، اصول بازاریابی، مالی، و‌… برای شما فراهم می‌کند.

اما واقعیت این است که شما برای توسعه کسب‌وکارتان به یک ذهنیت درست نیاز دارید.

مهم نیست چقدر تحصیلات و تجربه دارید، یا به چه چیزی علاقه دارید، داشتن ذهنیت یک کسب‌وکار موفق به شما کمک خواهد کرد.

ذهنیت شما در نحوه انجام کار و در تصمیم‌گیری‌های شخصی‌تان اختلاف زیادی ایجاد خواهد کرد.

ذهنیت تعیین می‌کند که چگونه شما خودتان را حفظ کنید، و به خودتان انگیزه دهید.

نوشته‌ای از جان رامپتون

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]