تماس با ما
18:00 - 09:00
از تأثیر هوش هیجانی بر فروش چه می‌دانید؟
۱۳۹۸-۱۱-۰۱ 0

تأثیر هوش هیجانی بر فروش

از تأثیر هوش هیجانی بر فروش چه می‌دانید؟

در این مقاله می‌خواهیم به موضوع مهم تأثیر هوش هیجانی بر فروش بپردازیم که همه نکاتی را که در این رابطه می‌دانیم،

در اختیارتان قرار خواهیم داد، تا شما هم بتوانید از این محتوا، سود و بهره کافی ببرید.

هوش هیجانی، کلاً مقوله‌ای مهم در همه ابعاد جامعه است،

چراکه می‌توانید منشأ بسیاری از رفتارها و تصمیمات ما برای حال و آینده باشد.

بنابراین مطالعه تأثیر هوش هیجانی بر فروش هم اهمیت دارد.

چراکه می‌تواند منشأ بسیاری از سازوکارهایی باشد که ما برای فروش اتخاذ می‌کنیم و ممکن است به ضرر یا سود ما تمام شود.

این سود یا ضرر را هوش هیجانی کنترل خواهد کرد.

خیلی از افراد در کسب‌وکارها باهوش هستند، اما هیچ‌وقت در کار خود موفق نمی‌شوند و یا پیشرفتی در کارشان دیده نمی‌شود،

به نظر شما دلیل این مشکل چه می‌تواند باشد؟

مسئله فروش، یک مسئله‌ای است که کاملاً می‌تواند با احساسات و عواطف ما درگیر شود،

بنابراین در کنار هوش خدادادی، نیازمند مقوله‌ای به نام هوش هیجانی هستیم.

تأثیر هوش هیجانی بر کسب و کار، آن‌قدر مهم است که ممکن است ما در شرایط بحرانی نتوانیم

درست تصمیم بگیریم و باعث بروز مشکلات جدی در کسب‌وکار خود شویم.

این مشکلات جدی ممکن است منجر به نابودی کسب‌وکار ما و بازار فروش ما شود،

پس باید به‌دقت آن را زیر ذره‌بین برد و بررسی کرد.

تأثیر هوش هیجانی بر فروش

چگونگی تأثیر هوش هیجانی بر فروش

یک بازار فروش برای کسب‌ و کار ما، ممکن است دارای سازوکار متفاوتی با سایر بازارهای فروش داشته باشد،

بنابراین تحلیل و بررسی آن به‌صورت هفتگی و ماهانه الزامی است.

خیلی از وقت‌ها بازار تحت شرایطی به تشویش وارد می‌شود و ممکن است بسیاری از مدیران فروش،

در این زمینه نتوانند درست تصمیم بگیرند و باعث شکست در فروش شوند.

تأثیر هوش هیجانی بر فروش می‌تواند با یک تصمیم باشد یا با چندین تصمیم پیاپی که شکست فروش یا موفقیت آن در ازای این تصمیم ها است.

همان‌طور که گفتیم، هوش هیجانی با عواطف و احساسات ما در رابطه است.

بنابراین در اینجا باید دقت کرد که هر چه توانایی کنترل کردن این عواطف و احساسات را داشته باشیم، می‌توانیم بهتر تصمیم بگیریم.

دو نوع عواطف و احساساتی که می‌توانند درزمینه‌ی تأثیر هوش هیجانی بر فروش، تأثیر بگذارند:

حتماً بخوانید!  چگونه ۲۰ مشتری اول برای استارت‌آپ‌ تان را پیدا کنید؟

یکی عواطف و احساسات مدیریتی است و دیگری عواطف و احساسات فردی که می‌تواند از ابعاد دیگر زندگی وارد کار شود.

طبق مدل گلمن ، برای تقویت هوش هیجانی باید به ۵ مورد ازجمله :

خودشناسی، خود مدیریتی، دیگر شناسی، دیگر مدیریتی و خود انگیزشی دقت شود.

همان‌طور که از مدل گلمن پیدا است، دو اصل اساسی که در تأثیر هوش هیجانی بر فروش باید به آن دقت شود،

شناخت عواطف و احساسات و مدیریت آن‌ها است که بخشی از آن شامل خودمان می‌شود و بخشی از آن‌هم شامل عواطف و احساسات دیگران.

دیگران درزمینهٔ فروش ، اکثراً برای ما مشتری‌ها هستند، بادی بدانیم که می‌خواهیم با مشتری چگونه صحبت کنیم و چگونه روی آن تأثیر بگذاریم.

پس این مورد نیازمند این است که ما عواطف و احساسات دیگران را بشناسیم و در مواقع مناسب رفتار مناسبی از خود نشان دهیم.

این مورد یکی از عواملی است که به افزایش فروش و موفقیت در آن به ما کمک شایانی خواهد کرد.

تأثیر هوش هیجانی بر فروش

نکات تأثیر هوش هیجانی بر فروش

اما اساسی‌ترین نکته‌ای که می‌تواند ما را به موفقیت برساند، شروع کردن از خودمان است.

مدیران تا نتوانند بر خودشان مسلط شوند، به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند بر دیگر آن‌هم تأثیر بگذارند،

پس باید خودمان و عواطف و احساساتمان را جدی بگیریم، تا عواقب آن شامل حال ما و کسب‌وکار ما نشود.

بسیاری از تأثیر هوش هیجانی بر فروش ، آگاهی چندانی ندارند، به همین دلیل پیشرفتی در کار آن‌ها وجود ندارد.

اگر شما بخواهید یک مدیر فروش موفق باشید، باید خودتان را بشناسید و بر اساس آن می‌توانید بروز احساسات خود را مدیریت کنید.

شما وقتی عواطف و احساساتتان را بشناسید، می‌دانید که نشانه‌ها و علائم آن چیست و باید در آن زمان چه رفتاری برای کنترل آن نشان دهید.

اگر شما دارای احساساتی هستید که از بعد فردی وارد کارشده است،

ممکن است باعث عدم تمرکز شما بر فعالیت کاری شود و درنتیجه باعث اختلال در پیشرفت شما خواهد شد.

در صورت کنترل آن می‌توانید با تمرکز کامل به کارتان بپردازید.

در مورد کنترل احساسات مدیریتی هم، باید گفت که خیلی از مدیران ممکن است در شرایط حساس،

احساسات آن‌ها بر منطقشان غلبه کند و باعث تصمیم‌گیری نادرست شود.

حتماً بخوانید!  پیش از راه‌اندازی یک محصول خودتان مشتری آن شوید

تأثیر هوش هیجانی بر فروش شما، آن‌قدر مهم است که بیشتر اوقات مثل یک لبه باریک روی پرتگاه عمل خواهد کرد.

درصورتی‌که خودآگاه و خود مدیر باشید، قطعاً می‌توانید به‌راحتی از این پل باریک و لبه پرتگاه به‌سلامت عبور کنید و کسب ‌و کار خود را رونق ببخشید.

تأثیر هوش هیجانی بر فروش

تأثیر هوش هیجانی بر فروش و موفقیت کسب‌وکار

تأثیر هوش هیجانی بر فروش ، درصورتی‌که مثبت باشد، باعث موفقیت در کسب ‌و کار ما خواهد شد.

چرا که لازمه بقای یک شرکت دوام فروش آن می‌باشد.

اما به نظر شما چگونه هوش هیجانی می‌تواند برای ما بازاریابی کند و فروش ما را به افزایش برساند؟

ما در ادامه به مواردی می‌پردازیم که شما را قانع خواهد کرد که بیشتر روی هوش هیجانی خود کارکنید.

تأثیر هوش هیجانی بر مدیریت کارمندان

همان‌طور که بیان شد، اصل گلمن به خودآگاهی و دیگر آگاهی پایبند است و رعایت این دو نکته بسیار ضروری است.

هرکسی که با کسب‌ و کار ما در ارتباط باشد، جزء گروه دیگرانی می‌شود که می‌خواهیم در این مبحث از تأثیر هوش هیجانی بر فروش در مورد آن صحبت کنیم.

رابطه کاری درست، باعث افزایش پیشرفت ما خواهد شد.

شاید برخی‌ها فکر کنند که اگر رابطه خوبی داشته باشند ولی مشتری نداشته باشند، یعنی شکست‌خورده‌اند، اما این امری غلط است.

درواقع وقتی‌که شما به تصحیح رفتارها و واکنش‌های خود بپردازید، قطعاً در حال مشتری سازی خواهید بود که در آینده نه‌چندان دور برای شما فروش میاورد.

اولین رابطه صحیحی که باید داشته باشیم با کارمندان خودمان است.

تأثیر هوش هیجانی بر فروش، از کارمندان هم تأثیر خواهد پذیرفت.

شما با شناخت عواطف و احساسات کارمندان، می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید و مشکلات و خواسته‌هایشان را برطرف کنید تا با تمرکز بیشتری به کار بپردازند.

وقتی کارمندان یا بازاریابان بتوانند با تمرکز بیشتری به کار بپردازند، این یعنی اولین گام اساسی برای افزایش فروش و موفقیت در کسب‌وکار شما.

تأثیر هوش هیجانی بر فروش

تأثیر هوش هیجانی بر جذب مشتری

دومین رابطه صحیح، در جذب مشتری است.

تأثیر هوش هیجانی بر فروش، تا بخش قابل‌توجهی به مشتریان ما بستگی خواهد داشت.

ما باید با استفاده از هوش هیجانی و مدیریت خود بتوانیم بر مشتری تأثیر بگذاریم.

وقتی خودمان را مدیریت کنیم در مذاکرات موفق خواهیم بود، چراکه می‌توانیم در موقعیت مناسب واکنش مناسب داشته باشیم.

حتماً بخوانید!  افرادی که خانه‌دار هستند، با این ۶ ایده پول پارو کنند!

همچنین برای اینکه مشتری را بشناسید و بتوانید عواطف و احساسات او را زیر نظر بگیرید،

بهتر است که کتاب‌های شخصیت شناسی را مطالعه کنید و به شما کمک زیادی خواهد کرد.

تأثیر هوش هیجانی بر حفظ مشتری

مشتری، اهمیت زیادی در چرخه فروش دارد.

ما مشتری را جذب کردیم، اما باید توانایی این را هم داشته باشیم که آن را در شرایط حساس، آن‌ها را حفظ کنیم.

تأثیر هوش هیجانی بر فروش، اینجا مشخص می‌شود که ما بتوانیم مشتری خودمان را حفظ کنیم.

ممکن است برخی مواقع اتفاقات و التهابات زیادی در بازار رخ بدهد و احساسات و عواطف زیادی در لحظات هیجانی بروز می‌دهند.

ما در این شرایط با مدیریت خود و مشتری، به حفظ روند فروش خود کمک خواهیم کرد.

تأثیر هوش هیجانی بر فروش

تأثیر هوش هیجانی بر مدیریت فروش

همان‌طور که بارها گفته‌ایم، مدیریت فروش، نیازمند یک مدیریت صحیح و پایدار است.

مدیریتی که بخواهد هرلحظه با هر اتفاقی از اهداف و اصول خود سست شود، به درد نمی‌خورد.

باید یک مدیر، هوش هیجانی بسیار بالایی داشته باشد تا بتواند کسب‌وکار خود را ارتقا ببخشد و یا در بسیاری از موارد از شرایط بحرانی نجات دهد.

اگر شما نتوانید مدیریت احساسات خود را به دست بگیرید یعنی هوش هیجانی ضعیفی دارید و اینجاست که عواطف و احساسات،

مدیریت شما را بر عهده بگیرند و کسب‌ و کار شما را به سمت نابودی ببرند.

شرکت‌های بزرگ، چالش‌های بزرگ‌تری هم خواهند داشت، که ریسک آن ممکن است منجر به نابودی آن کسب‌وکار شود.

شما باید در دریای طوفانی، ناخدای کشتی کسب‌وکارتان باشید و با هر مشکلی جا نزنید و عقب‌نشینی نکنید.

این موضوع نیازمند بررسی یکی از اصل‌های گلمن به نام خود انگیزشی است که در مواقع نا امیدی بسیار به کمکتان خواهد آمد.

شما باید بتوانید باانگیزه دادن به خود و مجموعه خود، از پس مشکلات عبور کنید.

انگیزه، برای رسیدن به موفقیت به شما کمک زیادی می‌کند، چراکه باعث ارتقا روحیه شما و مجموعه‌تان خواهد شد.

خب تا اینجا از تأثیر هوش هیجانی بر فروش گفتیم، پس متوجه شدید که دو مقوله احساسات ( دل ) و منطق ( مغز ) می‌توانند

به هم کمک کنند تا وقتی‌که بتوانیم آن‌ها را به کنترل و مدیریت خود درآوریم.

پیام بگذارید

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

آرشیو