تماس با ما
18:00 - 09:00
تأثیر عکس در بازاریابی محتوا
۱۳۹۹-۰۹-۲۲ 0

برای برند سازی کسب‌وکار خود می‌توانید از منابع زیادی استفاده کنید، اما تعداد کمی از آن‌ها، به‌اندازه بازاریابی محتوا، مؤثر هستند. بازاریابی محتوا باعث می‌شود برند شما بهتر و بیشتر شناخته شود. بازاریابی محتوا می‌تواند باعث درخشش برند شما در شبکه‌های های اجتماعی شود. همچنین می‌توانید با تعداد زیادی از مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

علاوه بر این، بازاریابی محتوا دارای تنوع زیادی است و شما تقریباً در مورد نحوه ارائه شرکت خود، نحوه دیده شدن کسب‌وکارتان، تقریباً استقلال کاملی در اینترنت دارید. اگر بیشتر وبلاگ نویسی می‌کنید و به وبلاگ نویسی اعتماد زیادی دارید یا ترجیح می‌دهید اسناد فنی ساده، مطالعات موردی، کتاب‌های الکترونیکی و غیره را منتشر کنید. … یک دارایی بسیار مهم وجود دارد که شما باید حتماً از آن استفاده کنید، و این دارایی مهم، عکس‌ها هستند.

این مقاله را بخوانید تا بدانید چرا هنگام انجام بازاریابی محتوا در کسب‌وکارتان، باید عکس اضافه کنید.

رفتار کاربران شبکه‌های اجتماعی

هنگامی‌که مصرف‌کنندگان به دنبال یافتن اطلاعات به‌صورت آنلاین هستند، تعداد کمی از آن‌ها می‌خواهند، متن‌های طولانی را بخوانند. درواقع، برخی از افراد اگر صفحه‌ای کاملاً پر از نوشته باشد، از صفحه خارج می‌شوند.

 مطابق با مقاله منتشرشده اخیر در اخبار PR Newswire، تعداد خوانندگان انتشارات مطبوعاتی با تصاویر، ۱۴ درصد بیشتر از تعداد خوانندگان انتشارات مطبوعاتی مشابه و بدون عکس است.

از دید یک کاربر، به طراحی شبکه‌های اجتماعی خود فکر کنید. اگر می‌خواهید به‌صورت آنلاین تجارت کنید، آیا واقعاً می‌خواهید یک مقاله طولانی در وبلاگ بخوانید که شامل هیچ گرافیک یا عکسی نباشد؟ در بیشتر موارد، پاسختان به‌احتمال‌زیاد منفی است.

ازنظر بصری، یک متن طولانی و بدون عکس، اصلاً جذاب نیست. هنگام انتشار محتوا، تصاویر منجر به شکستن نوشته‌های طولانی می‌شوند، اطمینان می‌دهند که مخاطب شما خسته و ناامید نمی‌شود و به سایت دیگری نمی‌رود و مدت‌زمان بیشتری در صفحه شما می‌ماند.

 

حتماً بخوانید!  تفاوت‌های بازاریابی و فروش به زبان ساده

 

ارتقا رتبه سئو

ارتقا رتبه سئو

بسیاری از مشاغل برای ارتقا رتبه SEO خود در صفحات نتایج Google به بازاریابی محتوا اعتماد می‌کنند. هرچند شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی، ایجاد پیوندهای داخلی و پیاده‌سازی سایر استراتژی‌های متنی، در رتبه‌های ابتدایی نتایج گوگل قرار بگیرند. تصاویر تقریباً سلاح‌های مخفی هستند و افراد کمی به ارزش آن‌ها واقف هستند.

Social Media Today اشاره می‌کند که عکس‌ها ابزاری ارزشمند برای رتبه‌بندی بهتر SEO هستند. به‌سادگی با پیوند دادن برخی متن‌ها به یک تصویر، می‌توانید احتمال اینکه Google و سایت‌های مشابه صفحه شمارا در بالای پیوندهای خود قرار دهند، افزایش دهید.

لازم نیست خیلی به گرافیک سنگین و زمان‌بر فکر کنید. کپی و چسباندن عنوان یک پست وبلاگ یا درج عبارت کوتاه با کلمه کلیدی و استفاده از عکس‌های منحصربه‌فرد، احتمالاً برای جلب‌توجه Google کافی است.

 

نکته مهم:

ممکن است شنیدن آن برایتان دشوار باشد، اما مشتریان قرار نیست همه آنچه را که در وب‌سایت شما می‌خوانند به خاطر بسپارند. نویسنده تبلیغات شما ممکن است ساعت‌ها برای یک مقاله یا نصف روز برای یک پست ۱۰۰۰ کلمه‌ای در وبلاگ، وقت بگذارد، اما کاربران قرار نیست همه کلمات را حفظ کنند.

گاهی اطلاعات موردنیاز مخاطب به‌صورت مستقیم در اختیارش قرار نمی‌گیرد، گاهی، برخی از بخش‌های محتوای شما برای اعضای خاص مخاطبان شما نیست. بنابراین، این مشتریان احتمالاً این متن را نادیده می‌گیرند و به دنبال چیزی می‌روند که به دردشان بخورد. حتی اگر پستی دقیقاً برای وفادارترین مشتریان شما باشد، آن‌ها به‌ندرت تلاش می‌کنند تا جزئیات مربوط به آن را به خاطر بسپارند.

 

حتماً بخوانید!  تبلیغات و ترویج چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟

راهکار:

یک عکس خوب و باکیفیت می‌تواند با ارائه یک محتوای خوب، با این مشکل مقابله کند. لازم نیست که تصویر توسط “آنسل آدامز” گرفته شود. فقط باید چیزی در صفحه وجود داشته باشد که توجه مشتری را جلب کند و برای مدت طولانی با او بماند.

شاید بهترین راه برای رسیدن به این هدف، کمی خلاقیت باشد. به‌جای استفاده از گرافیک عمومی، برای افزایش استفاده از محتوای خود، از عکس استفاده کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر یک پست در وبلاگ مربوط به کارآفرینانی است که به‌تنهایی فعالیت می‌کنند، می‌توانید آن‌ها را با گرگ‌های تنها مقایسه کنید و از سایر حیوانات در بقیه تصاویر آن پست استفاده کنید.

این استراتژی می‌تواند تا حد زیادی سبب تمایز محتوای شما از محتوایی که رقبای شما بارگذاری کرده‌اند، شود. عکس‌های منحصربه‌فرد به برند شما شخصیت می‌بخشد و به پست‌های شما کمک می‌کند تا در بازار آنلاین با بازدید بیشتر، متمایز شوند.

 

 

از استوک استفاده کنیم یا نه؟

از استوک استفاده کنیم یا نه؟

هنگامی‌که تصمیم گرفتید عکس‌ها را در محتوای خود بگنجانید، باید آن‌ها را پیدا کنید. شما نمی‌توانید از گوگل برای یافتن تصاویر جهت استفاده در کل سایت خود استفاده کنید و همچنین نمی‌توانید چیزی را از افراد دارای حق کپی‌رایت، سرقت کنید.

به همین دلیل بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک به تصاویر استوک روی می‌آورند. این احتمالاً سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌حل است، زیرا کارآفرینان می‌توانند به صدها هزار عکس دسترسی پیدا کنند و در محتوای بازاریابی خود استفاده کنند.

خرید اشتراک از یک گالری استوک به‌احتمال‌زیاد ارزان‌تر از خرید تصاویر به‌صورت موردی است و قطعاً راحت‌تر از بیرون رفتن با دوربین است. بااین‌حال، برخی از منتقدان از این تصاویر عیب می‌گیرند، زیرا عمومی هستند و شخصیت مستقلی ندارند.

البته راه‌حل جدیدی وجود دارد Wired گزارش می‌دهد که Offset (سرویس جدید ارائه‌شده توسط Shutterstock) دارای یک کتابخانه از عکس‌هایی است که توسط عکاسان حرفه‌ای گرفته‌شده است. اسکات بروت، معاون محتوا در Shutterstock، توضیح داد که ویژگی اصلی عکس‌های افست، طبیعی بودن آن‌هاست.

“ما تصاویر معتبری داریم، تصاویری که در نور طبیعی از افراد واقعی گرفته‌شده‌اند. ما تصاویری داریم که جهت و سبک هنری معاصر را منعکس می‌کنند، تصاویری که برندهای معتبر استفاده می‌کنند. ما عکس‌های قصه‌گویی داریم. تصاویری که به‌تنهایی یک داستان را تعریف می‌کنند و با تصاویر دیگر برای روایت یک داستان کار می‌کنند. “

سردبیرانی که عکس‌ها را برای Offset انتخاب کردند، برای آسوشیتدپرس و نشنال جئوگرافیک کار کردند. بیشتر مطالب توسط عکاسانی که برای سایر شرکت‌ها مأموریت داشتند، تولید می‌شوند. درنتیجه، تصاویر متنوع‌تر از عکس‌هایی است که قبلاً به‌طور سنتی از طریق Shutterstock در اختیار کاربران گذاشته‌شده است.

 

حتماً بخوانید!  بازاریابی درون‌گرا (Inbound Marketing) چیست؟

سخن آخر

تصاویر می‌توانند جهانی متفاوت برای استراتژی بازاریابی محتوای شما ایجاد کنند. تقریباً روش‌های نامحدودی وجود دارد که می‌توانید از تصاویر برای ارتقا رتبه SEO کسب‌وکار خود استفاده کنید. آیا از عکس‌ها در محتوای خود استفاده می‌کنید؟

 

پیام بگذارید

آرشیو