تماس با ما
18:00 - 09:00
اهمیت اول بودن در کسب و کار
۱۳۹۹-۰۴-۲۹ 0

اهمیت اول بودن در کسب و کار

شاید مفهوم اول یا آخر بودن به نظر بعضی‌ها غیرمنصفانه و قبول کردنش برای‌شان سخت باشد؛ ولی در دنیای واقعی (جدا از نوع کسب و کار یا شغل آدم) تنها جایگاه مهم، جایگاه اول است.

این جایگاه به شما امکان می‌دهد در برابر طوفان‌ها مقاومت کنید، توجه بیشتری به دست آورید و به جای راه افتادن دنبال رقبا، آن‌ها را دنبال خودتان بکشید.

ولی قبول کنید؛ اگر قرار نباشد مجبور به مصالحه یا اکتفا کردن به چیز دیگری شوید یا امتیازی از دست بدهید، جایگاه اول را به هر جایگاه دیگری ترجیح می‌دهید، مگر نه؟

همه‌ی ما می‌دانیم اگر بین جایگاه اول و هر جایگاه دیگری حق انتخاب داشته باشیم، کدام را ترجیح می‌دهیم.

برخلاف سیستم‌ها و فرهنگ‌هایی که همه، به صرف شرکت در فعالیت جمعی و بدون توجه به میزان تلاش، توانایی ها یا حتی امتیازشان پاداش می گیرند، در دنیای کسب و کار، تنها جایگاه مهم (و جایگاهی که بزرگ ترین پاداش را به همراه دارد) بدون شک جایگاه اول است.

اگر جایگاه غالب را در شرکت تان نداشته باشید موقعیت تان در خطر خواهد بود. در اقتصاد هایی که کسب و کار های زیادی دارند شرکتی که در جایگاه اول قراردارد دائم مشتری به دست می آورد و اندازه ومیزان حضور خودش را بالا می برد این در وضعیتی ست که دستاورد بازیگران ضعیف تر دائم کم و کم تر می شود و فقط طبیعت پر رونق بازار به کمکشان می آید.

ولی در دوران کسادی، شرکت غالب هم چنان از جایگاه اول خود سود می برد و سهم بازار را از بقیه ی رقبا می گیرد و آن هایی که در جایگاه بعدی هستند هزینه شرایط موجود را می دهند بنابر تعریف فرهنگ لغت مریام – وبستر،کلمه (اول) به معنای «جلوتر از همه بودن، از نظر زمان، ترتیب با اهمیت» است.

اول از همه وارد شدن به بازار، به اندازه ی اول بودن در حوزه ی کاری تان مهم نیست. برای آن که در ذهن خریدار برترین عرضه کننده باشید، لازم نیست اولین شرکتی باشید که محصول را به بازار عرضه کرده است.

در اینجا، ترتیب و اهمیت، خیلی حیاتی تر از زمان است. این که در نتایج جست و جوی گوگل، اول باشید با دوم تفاوت زیادی ایجاد می کند.

اهمیت اول بودن در کسب و کار

اقتصادی که بازی را تغییر می دهد

تاجران، فروشندگان، مدیران، کارآفرینان و مدیران عامل، همگی از کسادی اقتصاد وحشت دارند؛ که البته یک ترس قابل درک است. آن ها به درستی استدلال می کنند که وقتی اقتصاد به سمت یک دوره ی رکود بزرگ حرکت می کند، کارفرمایان و مشتریان، بودجه ی پروژه های شان را کم می کنند، هزینه ها را پایین می آورند و بدتر از همه، حاضر می شوند به قیمت از دست رفتن کیفیت، سراغ ارزان ترین فروشنده یا تامین کننده بروند.

حتماً بخوانید!  یا مزیت رقابتی ایجاد کنید یا اصلاً رقابت نکنید!

در این شرایط، جذب سرمایه، معامله کردن و انجام پیش بینی های دقیق سخت تر می شود؛ و این روی برنامه ریزی در تمام سطوح اثر می گذارد. افراد، دچار قطعیت نداشتن وتردید می شوند و این روی قابلیت تصمیم گیری شان تاثیر می گذارد.

این دوره های اقتصادي بازی عوض کن بعضی وقت ها مستلزم تغییراتی در مجموعه مهارت های ما هستند، به خصوص بعد از دوره های طولانی رشد. به شکل معمول، تیم هام مدیریتی، نیروهای فروش و کارکنان به خوبی آماده این تغییرات اقتصادی مهم نیستند.

خیلی ساده می شود دید که دوره های طولانی رشد اقتصادی، انگیزه و مهارت های افراد را فلج می کند. درست مثل یک کشتی گیر حرفه ای که بعد از چند مسابقه ی آسان، برندگی و قدرتش را از دست میدهد و حتی قوانین ساده را فراموش می کند.

وقتی وضع کسب و کار خوب است، پشت افراد باد می خورد. آنها به فرصت های خیلی زیاد، کسب اعتبار آسان و پول باد آورده عادت می کنند و دچار یک نگرش غیرواقع بینانه می شوند. وقتی بازار تغییر می کند و همه کمربندها را سفت می بندند، دیگر از باد موافق، خبری نیست.

باد حالا درست به صورت شما می کوبد. وقتی وضع، خراب باشد، کوچکترین ضعف سازمان چند برابر دیده میشود. اشتباه ها پرهزینه تر می شوند، تک تک معامله ها اهمیت پیدا می کنند و احتمال شکست، چه برای افراد، چه شرکت هایی که نمی توانند شرایطشان را با وضعیت جدید سازگار کنند، بالا می رود.

واقعیت این است که اگر در حوزه ی کاریتان نفر اول نباشید، در یک موقعیت خطرناک قرار می گیرید. اگر اول نباشید، دیگر چندان فرقی نمی کند که کجا باشید؛ در هر صورت ضربه خواهید خورد.

این زمان ها به ما نشان می دهند که وصل بودن یا متکی بودن به اقتصاد چقدر خطرناک است. شما باید در رسته ی خودتان چنان موضع قدرتمندی داشته باشید که بتوانید از شرایط موجود استفاده کنید.

در این کتاب به شما خواهیم گفت چطور می توانید اهداف و برنامه های حرفه ای تان را جلو ببرید و نه تنها بازار را فتح کنید که روی رقبای تان تسلط پیدا کنید.

جدا از هر نوع محصول، خدمت یا ایده ای که دارید و فارغ از این که وضع اقتصاد چقدر بد است میتوانید اول باشید و همیشه باید تلاش کنید همان جا بمانید، شما باید در شرکت یا حرفه تان چنان جایگاهی به دست آورید که مشکلات اقتصادی نتوانند به شما آسیب برسانند.

حتماً بخوانید!  5 نکته برای ساخت یک برند و فروش بین‌المللی آن - برایان تریسی

این یعنی باید به ایجاد سیستم اقتصادی خودتان فکر کنید. هیچوقت نباید به «گذران امور» یا نگران بودن برای وضعیت اقتصادی خودتان بسنده کنید. من می گویم اقتصاد برود به جهنم! من می خواهم بهتر شوم، فتح کنم و پیش بروم و هر کاری خواهم کرد تا اول باشم.

اهمیت اول بودن در کسب و کار

از آسانی به سختی

واکنش آدمها به تغییر وضعیت اقتصاد از خوش بینانه و مثبت به بدبینانه و منفی متفاوت است. این واکنش ها تا حدی شبیه به چیزی هستند که موقع از دست دادن یک عزیز تجربه می کنیم.

انکار، خشم، تنفر، در بعضی موارد بی تفاوتی و در نهایت، بهبود. ولی کسانی که در رکودهای شدید موفق هستند، این چالش ها را لحظات الهام بخشی برای رسیدن به راه حل ها و خلاقیت ها می دانند.

به شما اطمینان می دهم وضعیت اقتصاد ناامید کننده نیست و نباید تسلیم شوید. چند مرحله و اقدام خاص هست که میتوانید انجام دهید تا پیروزی تان تضمین شود.

این برای کسانی که واقعا می خواهند سطح کار، نگرش و مسئولیت خودشان را ارتقا دهند، فرصت خیلی خوبی است. در بیست و پنج سال گذشته، ماموریت زندگی من کمک به کسانی بوده است که دنبال بهبود موفقیت آمیز خودشان بوده اند.

هیجان انگیزترین بخش حرفه ی من کار کردن با کسانی ست که تلاش می کنند اول باشند و در بازار خودشان آقایی کنند.

اهمیت اول بودن در کسب و کار

زمانه‌ی سختی، زمانه‌ی شکوفایی‌ست

خیلی از اقتصاددانان، متخصصان و اصحاب رسانه، بیست و چهار ساعته مشغول پیش‌بینی وقوع دوران سختی و پایان جهان هستند. آن‌ها کاملا روی مشکل و مقصر احتمالی تمرکز کرده‌اند و به نظر می‌رسد راه حل چندانی برای بقا و شکوفایی ارائه نمی‌دهند.

همان طور که کسب و کارها در بیشتر نقاط دنیا به میزان قابل توجهی در حال کوچک شدن هستند، احتمالا شما هم تا الان کسادی را تجربه کرده‌اید. متاسفانه، مطمئنم اثراتش را حس کرده‌اید و می‌دانم از آن خوشتان نیامده است.

در واقع، امیدوارم خوشتان نیامده باشد و تشویق‌تان می‌کنم آن‌قدر از آن متنفر باشید که هر کاری برای مقابله با آن انجام دهید. هرچند در دورانی هستیم که خیلی ها دچار مشکل هستند (میلیون ها نفر بیکارند، شرکتها در حال فروپاشی و بعضی صنایع به کلی در شرف نابودی اند) در همین دوران می شود استراتژی های خاصی برای برگرداندن اوضاع آموخت و به کار گرفت.

شرکت ها، محصولات و حتی صنایعی هستند که از دل چالش های اقتصادی برآمده اند. می خواهم به کسی تبدیل تان کنم که هر روز با اشتیاق اول شدن در صنعت یا حوزه اش از خواب بیدار می شود؛ کسی که به جای این که خودش را قربانی واقعیت ظاهری بداند، از دل ویرانه ی واقعیت کهنه، فرصت ساختن واقعیت جدیدی را خلق می کند.

حتماً بخوانید!  راز بزرگ موفق بودن در هر بازار - گفت‎ و گو با ال‌ریس

شما می‌توانید با انجام اقداماتی بسیار مشخص، دقیق و صحیح با هرمشکلی مبارزه کنید و به سطح موفقیت مطلوب‌تان برسید. می توانید همچنان به تلاش‌تان برای رشد و فتح ادامه دهید، اهداف و آرزوهای تان را پیش ببرید و به معنای واقعی کلمه، اقتصاد جدیدی مخصوص به خودتان بسازید.

واقعیت این است که فقط رکود یا کوچک شدن اقتصاد نیست که می تواند برای وضعیت مالی یا کسب و کار یک فرد مشکل به وجود آورد. مطمئنم شما هم عده ی زیادی را می شناسید که حتی در دوران رونق هم وضع خوبی نداشته اند.

اهمیت اول بودن در کسب و کار

رکود، مشکلات متفاوتی به وجود می آورد و این مشکلات متفاوت، احتیاج به سطوح تازه ای از اراده و تفکر به همراه مجموعه ی جدیدی از اقدامات دارند.

سختی های مالی به خاطر توانایی نداشتن شما در فروش مقدار کافی از محصولات و خدمات به قیمتی مناسب است که می‌تواند کسب و کارتان را سود ده و پابرجا نگه دارد.

نداشتن توانایی در فروش محصول و خدمات در بازار می تواند دلایل و حتی توجیه هات زیادی داشته باشد. واقعیت این است که هر کسب و کاری، بالا و پایین و هر اقتصادی، چرخه های خاص خودش را دارد.

در مسیر ایجاد موفقیت و امنیت، باید به صورت دائم خودتان را با وضعیت همیشه متغیر بازار تنظیم کنید. امکان ندارد مدت طولانی در یک کسب و کار باشید و حداقل یک بار وضع بد را تجربه نکرده باشید.

بعضی از مشکلات از بقیه بدترند،بعضی ها طولانی هستند، بعضی ها کوتاه، بعضی ها خیلی دردناک و بعضی ها فقط در حد یه نیشگون. ولی دو خبر خوب برای تان دارم:

١- اقدامات دقیقی هستند که می توانید برای مقابل با هرنوع رکودی انجام دهید.

۲- دوران رکود یک فرصت عالی بر پیشروی و فتح سهم بازار، در مقابل شما می گذارد.

با مطالعه‌ی کتاب اگر اول نباشی،آخر می‌شوی

به شما نشان خواهد داد چگونه آن جایگاه قدرتمند اول را به دست آورید و یاد می‌گیرید برای پیشرفت خود، شرکت و ایده‌های‌تان (و همیشه اول شدن) دقیقا چه کارهایی انجام دهید و تا در مسیر شکوفایی گام بردارید.

برگرفته از کتاب «اگر اول نباشی، آخر می‌شوی» نوشته گرنت کاردون

پیام بگذارید

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

آرشیو