قدرت ضمیر ناخودآگاه و ۱۰ نکته در مورد نحوه استفاده از آن
۱۴۰۱-۰۶-۲۲ 1

ناخودآگاه چیست؟

در نظریه روانکاوانه شخصیت زیگموند فروید، ضمیر ناخودآگاه به‌عنوان مخزنی از احساسات، افکار، تمایلات و خاطرات خارج از آگاهی آگاهانه تعریف شده است.

در این درک، بیشتر محتویات ناخودآگاه غیرقابل‌قبول یا ناخوشایند در نظر گرفته می‌شوند، مانند احساس درد، اضطراب یا درگیری.

فروید معتقد بود که ناخودآگاه همچنان بر رفتار تأثیر می‌گذارد، حتی اگر مردم از این تأثیرات اساسی آگاه نباشند و این نشان از قدرت بالای آن دارد.

چگونه کار می‌کند؟

هنگام مفهوم‌سازی ذهن ناخودآگاه، مقایسه ذهن با یک دریای آب می‌تواند مفید باشد.

هر چیزی در بالای آب نشان‌دهنده آگاهی خودآگاه است درحالی‌که هر چیزی زیر آب نشان‌دهنده ناخودآگاه است.

در نظر بگیرید که اگر یک دریای آب را به‌طور کامل ببینید چگونه به نظر می‌رسد. تنها بخش کوچکی از آب درواقع در بالای آن قابل‌مشاهده است.

آنچه از سطح نمی‌توان دید، حجم عظیمی از آب است که قسمت اعظم دریا را تشکیل می‌دهد که در اعماق زیر آب فرو رفته است.

چیزهایی که آگاهی آگاهانه ما را نشان می‌دهند، صرفاً “سطح آب دریا” هستند. بقیه اطلاعاتی که خارج از آگاهی هشیار هستند در زیر سطح قرار دارند.

اگرچه ممکن است این اطلاعات آگاهانه قابل‌دسترسی نباشد، اما همچنان بر رفتار فعلی تأثیر می‌گذارد.

همه ما لحظاتی از احساس شکست، گناه، ناامیدی و ناراحتی داشته‌ایم. بعد چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا ما خودمان را با خوشحالی وقف می‌دهیم؟

یا تمام تلاش خود را می‌کنیم که روز خود را با نیمی از اشتیاق، ترس و منفی‌بافی بگذرانیم؟ اینجا چه خبر است؟

اگر این را بفهمیم، احتمالاً می‌توانیم همیشه بعد را تغییر دهیم.

وقتی تنها می‌شویم، یک سری روایت‌های منفی را در ذهن خود مرور می‌کنیم.

ما مجموعه بسیاری از قسمت‌ها هستیم.

اگر بخواهیم دانشمندان، فیلسوفان یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خردمندمان را باور کنیم: یک انسان پیچیده‌ترین و بااستعدادترین موجود فعالی است که در این جهان وجود دارد.

اکنون، این فشار زیادی روی ما ایجاد می‌کند. ما فقط مردم ساده‌ای هستیم، بله.

جملات تأکیدی قدرتمند روزانه وجود دارد که می‌تواند در بهتر کردن شرایط زندگی و کارهای روزانه عالی باشند. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در این زمینه اطلاعات جدید و کاملاً عملی را بیاموزید.

در اینجا چند چیز وجود دارد که ما باید در مورد ضمیر ناخودآگاه آموزش ببینیم:

من کی هستم؟ یک جنبه ناخودآگاه برای ما وجود دارد. ضمیر ناخودآگاه ابزار بسیار قدرتمندی است که هر آنچه را که در اطراف ما و برای ما اتفاق می‌افتد جذب می‌کند.

ما موجوداتی تأثیرپذیر هستیم: یک گفتگوی درونی وجود دارد که در درون ما جریان دارد – تقریباً مانند یک پسر خوب و یک پسر نه‌چندان خوب.

اما، وقتی گفتگوی درونی فقط حول محور منفی و ناامیدی می‌چرخد، چه اتفاقی می‌افتد؟

ممکن است فکر کنیم که از بین می‌رود. زمانی که درواقع، افکار منفی در درون ما ذخیره می‌شود. اما در کجا؟ در همه‌جا، به‌خصوص در ضمیر ناخودآگاه.

ما همان چیزی می‌شویم که باور داریم: وقتی افکار منفی می‌شوند، رفتار منفی می‌شود. ما آنچه را که فکر می‌کنیم خلق می‌کنیم. ما به خشم فکر می‌کنیم و موقعیت‌های عصبانی را در اطراف خود ایجاد می‌کنیم. ما فکر می‌کنیم شکست می‌خوریم، پس این‌طور می‌شود…

خوب، پس اکنون می‌دانیم که ضمیر ناخودآگاه ما هر روز با ما زندگی می‌کند. هرلحظه. چگونه دیالوگ را تغییر دهیم و ناخودآگاه خود را به سمت شادی و موفقیت برنامه‌ریزی کنیم؟ چگونه از ضمیر ناخودآگاه خود مراقبت کنیم؟

 

چگونه از قدرت ضمیر ناخودآگاه استفاده کنیم؟

چگونه از قدرت ضمیر ناخودآگاه استفاده کنیم؟

۱. برای تکمیل آن فکر منفی خود را خسته نکنید و دائماً به افکار منفی فکر نکنید: فقط همین‌جا آن را متوقف کنید و آن را به یک فکر شاد و مثبت تغییر دهید. بله، می‌دانم که سخت است، اما با تمرین و صبر می‌توانید. در هند باستان اعتقاد بر این بود که در همه‌جا فرشتگانی وجود دارند که به‌سادگی منتظر برآوردن خواسته‌های مردم هستند. بنابراین، اگر بگویید: من روز بسیار سختی خواهم داشت – مراقب باشید! ممکن است فرشته‌ای در این نزدیکی وجود داشته باشد که از برآوردن آرزوی شما بسیار خرسند است!

۲. مثبت فکر کنید و فقط خوب فکر کنید: گاهی اوقات ممکن نیست. پس فقط استراحت کنید. اگر افکار منفی آمد، از طریق مدیتیشن، ایمان به یک نیروی برتر خیرخواه و خود، مثبت اندیشی را منتشر کنید.

۳. روز را با یک نکته مثبت شروع کنید: هر روز صبح به دستان خود نگاه کنید و به خود بگویید: این دست‌ها کارهای شگفت‌انگیزی انجام خواهند داد.

۴. هر شب، ده دقیقه قبل از تسلیم شدن مدیتیشن کنید و سپاسگزار باشید: مهم نیست روز شما چگونه گذشت، چه چالش‌هایی داشتید و چه شکست‌هایی. فقط شکرگزار و شاد باشید. شما در حال حاضر، همین‌جا و همین‌الان، کارهای مهم زیادی برایتان انجام داده‌اید.

۵. مدیتیشن کنید: بله درست متوجه شدید ضمیر ناخودآگاه ما انباری از احساسات، تجربیات و افکار ماست. و ما همه انسان هستیم رویدادها و مردم تأثیر خود را بر ما خواهند گذاشت. طبیعی است فقط از مدیتیشن به‌عنوان سم‌زدایی ویژه برای ناخودآگاه خود استفاده کنید. مدیتیشن کارهای بسیار بیشتری انجام می‌دهد. بدانید که این کار فواید زیادی دارد و ناخودآگاه شما تمرین مدیتیشن شما را دوست خواهد داشت.

۶. خوب بخوابید: کمبود خواب می‌تواند بدن و ذهن را تحت ‌فشار قرار دهد تا در زمانی که واقعاً خسته هستند، در سطوح بهینه خود عمل کنند. یک ذهن خسته مستعد تحریک، عصبانیت و منفی گرایی است. بدن خسته در حال تخلیه ذخایر خود است. حداقل ۶ تا ۸ ساعت بخوابید تا به برنامه‌ریزی خود برای رسیدن به وضعیت مثبت زندگی کمک کنید.

بزرگ فکر کنید

۷. بزرگ فکر کنید رؤیای بزرگ‌تر از زندگی داشته باشید: و بدانید که تمرکز روی هدفی که نیت خوبی دارد بهترین چیز است. این به شما احساس هدفمندی، قدرت برای غلبه بر چالش‌ها می‌دهد و ذهن شما را از مسائل کوچک و جزئی زندگی دور می‌کند.

۸. اعتمادبه‌نفس داشته باشید: آنچه را که از کائنات می‌خواهید بخواهید. اما دریغ نکنید اگر در پرسیدن سؤال مردد هستید یا در مورد دریافت آن مطمئن نیستید، جهان انرژی شما را منعکس خواهد کرد. و شاید مطمئن نباشد که آنچه را که می‌خواهید به شما بدهد. فکر زیبایی نیست، درست است؟

۹. سخت کار کنید زیرا شما قبلاً خواسته خود را به‌وضوح بیان کرده‌اید: حالا برایش کار کنید تصور نکنید که چیزی زیبا بدون یک ذره‌ای کار سخت در خدمت شما قرار می‌گیرد. برای رؤیاهایتان، خواسته‌هایتان، هدف‌هایتان کار کنید.

۱۰. و حالا ایمان داشته باشید: شما سخت کار کرده‌اید حالا ایمان داشته باشید که فقط بهترین‌ها برای شما اتفاق می‌افتد. و آرام باشید. شما همان‌طور که هستید کامل هستید. و تمرین شما را کامل‌تر می‌کند. شاید خنثی کردن سال‌ها شرطی‌سازی یا توقف ناگهانی روایت منفی که در درون می‌گذرد آسان نباشد. صبور باش، راحت باش و باور کن. قدرت ضمیر ناخودآگاه شما در دستان شماست. داستان شما تازه شروع شده است.

دوره «قدرت دستاوردهای شخصی»

دوره «قدرت دستاوردهای شخصی»

دوره قدرت دستاوردهای شخصی برای یک تحول عظیم در زندگی طراحی‌شده است و به شما به‌وضوح نشان می‌دهد که چگونه آنچه را که از زندگی می‌خواهید و توقع دارید را کشف کرده و به دست بیاورید. همچنین چگونگی غلبه بر موانعی که باعث شده‌اند تابه‌حال به اهداف خود نرسید را به شما می‌آموزد.

اگر تابه‌حال کتاب‌های بسیار خوانده‌اید یا دوره‌های زیادی را شرکت کرده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید، در این دوره مطالب متفاوتی را خواهید آموخت و بسیار کاربردی و باعث تغییر روش زندگی شما خواهد شد. در این دوره می‌آموزید که چگونه نگرانی‌ها درباره آینده را متوقف کرده و با اعتمادبه‌نفس و تمرکز به سمت هر یک از اهداف خود حرکت کنید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۲.۳]

نظر بدهید

نظرات

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.3]