زمان مانند پول است؛ چگونه یک میلیاردر زمان شوید!
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ 0

زمان مانند پول است؛ چگونه یک میلیاردر زمان شوید!

وقتی کلمه «میلیاردر» را می‌شنوید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟

غیرطبیعی نیست اگر حساب بانکی ثروتمندانی چون وارن بافت، جف بزوس، بیل گیتس یا اوراه به ذهنتان خطور کند.

اما این تعریف برای من فراتر از پول است. من وقتی به میلیاردرها فکر می‌کنم، افرادی را می‌بینم که تنها از نظر مالی ثروتمند نیستند.

من به افرادی نگاه می‌کنم که رویاهای بزرگی داشتند و آنقدر تلاش کردند تا به موفقیت بسیار بیشتری برسند.

این بدین معنی نیست که آنها صد ساعت در هفته کار می‌کردند.

اما عادت‌هایی را برای کمک به رسیدن به اهدافشان در خود رشد دادند. چهار عادت زیر از آن جمله‌اند:

بیشتر بخوانید: ۶ روش ایجاد انضباط فردی برای رسیدن به اهداف خود

زمان مانند پول است؛ چگونه یک میلیاردر زمان شوید

۱- سرمایه‌گذاری را از امروز شروع کنید

میلیاردرشدن فورا اتفاق نمی‌افتد. به ‌رغم داستان‌هایی درباره موفقیت‌های یک‌شبه، واقعیت این است که برای میلیاردرشدن سال‌ها زمان لازم است، مگر اینکه یک ارث کلان به شما برسد.

شما چه از طریق راه‌اندازی یک کسب‌وکار ، چه از طریق سرمایه‌گذاری، هرچه زودتر دست به کار شوید، زودتر در مسیر میلیاردرشدن قرار خواهید گرفت.

در مدیریت زمان نیز همین قضیه صادق است. شاید در حال حاضر یک اولویت به نظر نرسد، اما بالاخره باید انجام شود.

اما اگر الان انجام نشود پس کی؟ همین امروز مدیریت زمان را در اولویت قرار دهید.

هرچه دیرتر این کار را بکنید، موقعیت‌ها و فرصت‌های بیشتری را در هر روز از دست خواهید داد.

این را بدانید که ساعت‌ها و فرصت‌های ازدست‌رفته را هرگز دوباره به دست نخواهید آورد.

حتما مطالعه کنید: چرا کارهایی که باید انجام دهیم را انجام نمی‌دهیم

زمان مانند پول است؛ چگونه یک میلیاردر زمان شوید

۲- روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

وارن بافت می‌گوید: «در نهایت تنها یک سرمایه‌گذاری وجود دارد که می‌تواند جایگزین سرمایه‌گذاری‌های دیگر شود: سرمایه‌گذاری روی خودتان.

هیچ کس نمی‌تواند چیزی را که شما در خودتان دارید از شما بگیرد، و همه هنوز پتانسیل‌هایی در درونشان دارند که بلااستفاده مانده‌اند.»

او می‌گوید: «به نقاط ضعف خود توجه کنید و همین حالا این کار را انجام دهید. هر چیزی را که می‌خواهید بیشتر یاد بگیرید، از همین امروز شروع کنید. آنها را به سنین پیری‌تان موکول نکنید.»

وقتی جوان هستید، تصورتان این است که زمان زیادی برای رسیدن به همه کارهایتان دارید.

اما واقعیت این است که اولویت‌های دیگر همیشه راهشان را پیدا خواهند کرد و زمان شما ممکن است از دستتان برود.

بافت می‌گوید: «شما زمانی یک زندگی رضایت‌بخش‌تری خواهید داشت که نه تنها مقدار درآمدی را که می‌خواهید داشته باشید بلکه زندگی‌تان سرگرمی و لذت بیشتری داشته باشد.

وقتی شخص جذاب‌تری باشید دوستان بیشتری خواهید داشت. پس شروع کنید و روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید.»

به منظور حل مسئله مدیریت زمان، در دوره‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که به شما آموزش دهند چگونه به درستی زمانتان را مدیریت کنید و بر کارتان مسلط شوید.

علاوه بر این شما می‌توانید از منابعی همچون کتاب‌ها، پادکست‌ها و مقاله‌ها کمک بگیرید.

حتما بخوانید: چرا باید به زبان انگلیسی مسلط باشیم؟

زمان مانند پول است؛ چگونه یک میلیاردر زمان شوید

۳- مانند یک کارآفرین فکر کنید

شما مجبور نیستید برای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین موفق چرخ را مجددا نوآوری کنید. اما شما باید متعهد، دلسوز و خلاق باشید.

برای مدیریت زمان هم اینگونه است. تکنیک‌های مختلف را امتحان کنید، و برای تاثیر‌گرفتن از آنها بر روی آنها متمرکز شوید.

احتمالا به آزمون‌وخطا نیاز خواهید داشت، اما این بخشی از کارآفرین‌بودن است که شاید گاهی با شکست مواجه شوید.

به تلاشتان ادامه دهید تا زمانی که رازهای موفقیتتان را کشف کنید. راه‌هایی برای بهبود مدیریت زمانتان وجود دارد، فقط باید آنها را پیدا کنید.

پیشنهاد عالی: ۹ ویژگی مهم رهبران بزرگ

زمان مانند پول است؛ چگونه یک میلیاردر زمان شوید

۴- بهره‌وری بالا را هدف قرار دهید

اگر یک سرنخ مشترک در میان میلیاردرها وجود داشته باشد، این است که آنها بر روی بهره‌وری تاکید دارند.

به گفته ویل چو، میلیاردرها تقویم‌هایشان را ساده نگه می‌دارند. آنها آن را با فعالیت‌های بیهوده شلوغ نمی‌کنند.

تقویم‌های آنها تنها حاوی کارهای مهمی است که برای رسیدن به اهداف به آنها کمک می‌کنند.

میلیاردرها همچنین برنامه‌هایشان را در زمان‌هایی تنظیم می‌کنند که در اوج بهره‌وری باشند و در محیط‌هایی کار می‌کنند که به آنها انگیزه دهد.

بر این اساس، آنها ابتدا کارهای مهم را انجام می‌دهند. میلیاردرها روزشان را با انجام مهم‌ترین کارشان شروع می‌کنند نه با کارهای بیهوده و وقت‌تلف‌کن.

با این روش آنها خیالشان راحت می‌شود که مهم‌ترین کارشان انجام شده است.

بر عکس، کارهای با اولویت پایین‌تر واگذار می‌شوند. آنها این موارد را به شخص دیگری محول می‌کنند تا بتوانند بر روی کارهایی تمرکز کنند که تنها خودشان می‌توانند انجام دهند.

نوشته‌ای از جان هال

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]