9 استراتژی برتر برای ایجاد سرنخ B2B از طریق رسانه‌های اجتماعی

9 استراتژی برتر برای ایجاد سرنخ B2B از طریق رسانه‌های اجتماعی

آیا می‌دانید بهترین استراتژی برای جذب سرنخ‌ها مانند سرنخ B2B و ایجاد آن‌ها برای کسب‌وکار شما از طریق رسانه‌های اجتماعی چیست؟ خوب، اگر نمی‌دانید، ما به شما کمک خواهیم کرد. این مقاله به شما بهترین راه‌های تولید سرنخ B2B در رسانه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.

رسانه‌های اجتماعی یک بازار عالی برای تعامل با سرنخ‌ها، جذب آن‌ها و هدایتشان به سمت کسب‌وکار خودتان هستند. میلیون‌ها کسب‌وکار، روزانه از رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به مشاغلی استفاده می‌کنند که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا مشکلاتشان را برطرف نمایند.

بااین‌حال، علیرغم استفاده از رسانه‌های اجتماعی و سایر کانال‌های بازاریابی، ایجاد سرنخ B2B یک چالش بزرگ برای شرکت‌ها است. دانستن نحوه مصرف و استفاده از رسانه‌های اجتماعی توسط سرنخ‌ها ضروری است. این به شما کمک می‌کند توجه آن‌ها را جلب کنید و آنان را به سمت کسب‌وکار خود جلب کنید.

اهمیت رسانه‌های اجتماعی برای به‌دست‌آوردن سرنخ B2B

با سرنخ‌ها اعتماد بیشتری ایجاد کنید

شما نمی‌توانید مشتریان بالقوه را مجبور کنید که مستقیماً از شما خرید کنند. آن‌ها وقت خود را صرف کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب‌وکار شما، ایجاد اعتماد و تعامل با شرکت می‌کنند.

رسانه‌های اجتماعی بهترین راه برای کمک به ایجاد این اعتماد هستند. ازآنجایی‌که مخاطبان هدف خود را می‌شناسید و مشکلات آن‌ها را درک می‌کنید، می‌توانید مطالب مرتبط با مسائل آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

در این صورت مفید تلقی می‌شوید و هدایت افکار را از طریق سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف اجتماعی ارائه می‌دهید. باگذشت زمان شما علاقه آن‌ها را به کسب‌وکار خود بر می‌انگیزید و آن‌ها را درگیر می‌کنید.

افزایش آگاهی

اکثر خوانندگان هدف شما، کسب‌وکار  یا شما را نمی‌شناسند. برای افزایش آگاهی درمورد کسب‌وکارتان، باید مدیریت رسانه‌های اجتماعی را به عالی‌ترین شکل انجام دهید و از این پلتفرم‌ها برای دستیابی به مشتریان هدف بیشتری استفاده کنید. کسب‌وکار خود را به‌گونه‌ای در مقابل آن‌ها قرار دهید که آن‌ها را درگیر شرکت شما کند.

مخاطب هدف از طریق محتوای پست شما اطلاعات بیشتری در مورد شما پیدا می‌کند و حتی از وب‌سایت شما بازدید می‌کند تا ببیند چه چیزی ارائه می‌دهید. اکثر مشتریان هدف شما از سایت‌های اجتماعی برای تعامل با کسب‌وکارهایی استفاده می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند مشکلاتشان را حل کنند.

اگر از برند شما و آنچه ارائه می‌دهید اطلاع داشته باشند، می‌توانند تبدیل به خریدار شوند و به مشتریان دائمی شما تبدیل گردند.

تکنیک های رسانه‌های اجتماعی برای به‌دست‌آوردن سرنخ B2B

افزایش ترافیک وب‌سایت

شما محتوا را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید تا مشتریان بالقوه را جذب کنید. برخی از این انواع محتوا پیوند‌های کلیکی به وب‌سایت شما خواهند بود.

هنگامی که سرنخ‌ها بامحتوا درگیر می‌شوند، به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند تا درباره محصولات یا خدمات کسب‌وکار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

برای افزایش کلیک و تعامل، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با نیاز‌های خواننده هدف شما مطابقت دارد.

ارزش را ارائه دهید و به خوانندگان هدف نشان دهید که چگونه می‌توانند مشکلات خود را حل کنند. آن‌ها می‌خواهند از وب‌سایت شما بازدید کنند تا محتوای ارزشمندتری را ببینند و به کسب‌وکار شما اعتماد ایجاد کنند.

همچنین، مطمئن شوید که محتوای خود را بین خوانندگان هدف مختلف در بسیاری از سایت‌های اجتماعی توزیع می‌کنید تا به مشتریان جدید بیشتری دسترسی پیدا کنید که می‌توانند محتوا را ببینند و با آن درگیر شوند.

9 استراتژی برتر برای ایجاد سرنخ B2B

1.     اثبات اجتماعی را با خوانندگان هدف به اشتراک بگذارید.

ازآنجایی‌که خوانندگان بالقوه با مشاغل موجود در رسانه‌های اجتماعی درگیر می‌شوند، به دنبال کسانی هستند که مشکلات آن‌ها را درک کرده و به حل آن‌ها کمک کنند. می‌توانید اثبات اجتماعی خود را به اشتراک بگذارید تا ثابت کنید که می‌توانید بهترین را ارائه دهید و مسائل آن‌ها را حل کنید.

به خوانندگان هدف اجازه دهید ارزشی را که شما از طریق آنچه مشتریان فعلی یا گذشته شما در مورد محصولات یا خدمات کسب‌وکار شما می‌گویند، ببینند. این کار همچنین به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌های واجد شرایط محصول خود را شناسایی نمایید.

زمانی که مشتریان هدف سخنان افراد دیگری که مشکلات مشابهی داشتند و از کسب‌وکار شما برای حل آن‌ها استفاده کرده‌اند می‌خوانند یا می‌شنوند، دوست دارند بیشتر در مورد شما بدانند.

آن‌ها می‌خواهند ببینند که آیا شما می‌توانید مشکلات آن‌ها را همان‌طور که برای دیگران حل کردید حل کنید. می‌توانید از شواهد اجتماعی مختلف برای اثبات محتوا و ارزش کسب‌وکار خود استفاده نمایید. شما می‌توانید توصیفات، مطالعات موردی و مقالات سفید را به اشتراک بگذارید.

وقتی خوانندگان هدف شما، ارزشی را که شما ارائه می‌دهید و اینکه چگونه سایر مشتریان با مشکلات مشابه از محصولات برای برآورده‌کردن نیاز‌های خود استفاده می‌کنند، می‌بینند، دوست دارند از کسب‌وکارتان استفاده کنند تا همان نتایج را برای مشکلات خود به دست آورند.

استراتژی برتر برای ایجاد سرنخ

2.     اینفلوئنسر مارکتینگ را امتحان کنید

ایجاد مشتریان آنلاین به اعتماد وابسته است. وقتی مشتریان بالقوه‌ای را هدف قرار می‌دهید که به شما اعتماد دارند، می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

می‌توانید از اینفلوئنسر مارکتینگ برای جلب‌اعتماد آن‌ها نسبت به کسب‌وکار خود استفاده کنید.

اگر اینفلوئنسر‌های بازار کار شما، کسب‌وکارتان را تأیید می‌کنند، سرنخ‌های هدف کنجکاو می‌شوند و می‌خواهند بیشتر در مورد آن بدانند و بفهمند که آیا می‌توانند از آن برای حل مشکلات خود استفاده کنند.

اینفلوئنسر‌ها در بازار حضور داشته‌اند و اعتماد میلیون‌ها فالوور را در سایت‌های اجتماعی به دست آورده‌اند. اگر آن‌ها کسب‌وکاری را توصیه کنند، نشان می‌دهد که شما محصولات و خدمات باکیفیت را به مشتریان هدف ارائه می‌دهید.

خوانندگان هدف به افراد بانفوذ در بازار اعتماد دارند و آن‌ها را دنبال می‌کنند. اگر کسب‌وکار شما توسط شخصی که به آن‌ها اعتماد دارند و در سایت‌های اجتماعی دنبال می‌کنند توصیه شود، بیشتر با آن درگیر خواهند شد.

همچنین، با کمک یک کد QR رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید کمپین بازاریابی اینفلوئنسر خود را آفلاین کنید. کد QR به شما کمک می‌کند بفهمید که مردم چگونه به تلاش‌های بازاریابی آفلاین شما پاسخ می‌دهند.

3.     از ابزار‌های شنیداری اجتماعی استفاده کنید

شما نیاز دارید تا بشنوید که مشتریان هدف شما در مورد کسب‌وکار شما به خود و دیگران چه می‌گویند. آن‌ها چگونه برای کسب‌وکار شما ارزش قائل هستند؟

گوش‌دادن به آنچه آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی می‌گویند می‌تواند به شما کمک کند به آن‌ها نزدیک‌تر شوید، آن‌ها را با محتوای مناسب درگیر کنید و آن‌ها را به سرنخ B2B تبدیل کنید.

از ابزار‌های شنیداری رسانه‌های اجتماعی برای نظارت و تجزیه‌وتحلیل گفتگو‌های اصلی خود در مورد کسب‌وکارتان استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا بدانید ارزشی را که باید ارائه دهید چیست و اینکه چگونه می‌توانید آن‌ها را با بیزینس خود درگیر کنید.

استفاده از داده‌هایی که به دست می‌آورید می‌تواند به شما کمک کند بهترین تجربه کاربری را به مشتریان بالقوه ارائه دهید، زیرا آن‌ها با برند شما در رسانه‌های اجتماعی درگیر می‌شوند و به سمت کسب‌وکار شما کشیده می‌شوند.

شما می‌توانید محتوای مناسبی را پست کنید که آن‌ها بخواهند آن‌ها را بیشتر درگیر کند و آن‌ها را به سمت تجارت شما بکشاند.

4.     پروفایل‌های تجاری حرفه‌ای داشته باشید

پروفایل‌های حرفه‌ای به سرنخ‌ها کمک می‌کند بدانند که کسب‌وکار شما واقعی است و می‌تواند مسائل آن‌ها را برطرف کند. به آن‌ها یک دید کلی از تجارت شما می‌دهد و اعتماد آن‌ها را تقویت می‌کند.

مشتریان احتمالی همچنین می‌توانند مکان کسب‌وکار و جزئیات تماس شما را برای بازدید و تعامل با افراد واقعی، در صورتی که در نزدیکی منطقه خرید باشند، به دست بیاورند.

در پروفایل کسب‌وکار خود، تمام جزئیاتی را که مشتریان هدف ممکن است برای دانستن بیشتر در مورد کسب‌وکار شما و تعامل با آن نیاز داشته باشند، ارائه دهید.

5.     از CTA ‌های جذاب استفاده کنید

اگر می‌خواهید خوانندگان هدف شما بامحتوا و مشارکت شما در رسانه‌های اجتماعی، اقدام کنند، اقداماتی انجام دهید که می‌تواند آن‌ها را به کسب‌وکار شما نزدیک‌تر کرده و درگیرشان کند.

شما باید از CTA ‌های جذاب و فریبنده استفاده کنید که مخاطبان را وادار به اقدام و مشارکت در تجارت شما کند. همچنین رنگ دکمه‌های CTA شما بر نحوه تعامل مشتریان بالقوه بامحتوا تأثیر می‌گذارد.

آن‌ها می‌توانند روی وب‌سایت شما کلیک کنند و با محتوای شما درگیر شوند و اطلاعات بیشتری درباره کسب‌وکار شما و آنچه ارائه می‌دهید بدانند. استفاده از ابزار نوشتاری هوش مصنوعی به ایجاد یک کپی خوب کمک می‌کند.

همان‌طور که آن‌ها را در سایت‌های اجتماعی درگیر می‌کنید، ابتدا به آن‌ها ارزش بدهید، سپس آنان را به سمت انجام یک اقدام خاص هدایت کنید که مزایای بیشتری برای آن‌ها فراهم می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا مشکلات خود را حل کنند.

استراتژی ایجاد سرنخ B2B برای رسانه اجتماعی

6.     وبینار‌ها و پادکست‌ها را اجرا کنید

شما از قبل در مورد مشتریان هدف خود و مشکلات آن‌ها می‌دانید. وبینار‌ها را حول داغ‌ترین نقاط درد آن‌ها سازماندهی کنید. یک راهنمای عمیق ارائه دهید و نیاز‌های آن‌ها را برطرف کنید و درعین‌حال بهترین راه را برای حل آن‌ها ارائه دهید.

همچنین می‌توانید یک پادکست برای پاسخگویی به سؤالات مشتریان هدف خود راه‌اندازی کنید. برای هر نوع پرسش یا مشکلی که مشتریان هدف شما با آن مواجه هستند، یک قسمت پادکست ضبط کنید.

باتوجه‌به نگرانی‌های بیشتر در مورد محصول شما، آن‌ها را از طریق قسمت‌های پادکست به‌روز شده، آموزش دهید.

موضوعاتی را پوشش دهید که مخاطبان هدف شما بیشتر بدان علاقه دارند یا در جست‌وجوی آن هستند. همچنین، محتوای خود را در زمان و روز مناسبی که مخاطبان هدف بتوانند به‌صورت زنده با آن‌ها درگیر شوند، ارسال کنید.

تحقیقات LiveWebinar نشان می‌دهد که پنجشنبه بهترین روز برای میزبانی وبینار و درگیرکردن افراد بیشتر است.

از پلتفرم‌های وبینار مناسب با ویژگی‌های ایده‌آل برای ارائه وبینار‌های باکیفیت و ادغام با کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای سهولت اشتراک‌گذاری و جذب مشتریان هدف استفاده کنید.

7.     میزبانی ویدئوهای زنده

خوانندگان هدف بیشتر با محتوای ویدئویی درگیر می‌شوند و برای جلب‌توجه آن‌ها، می‌توانید ویدئوهای زنده در مورد محتوای مرتبط با مشکلات آن‌ها را میزبانی کنید. تحقیقات هفته رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که روزانه 55 درصد از مردم ویدئوها را تماشا می‌کنند.

محتوای ویدئویی باکیفیت ایجاد کنید و آن‌ها را با ویدئوهای زنده درگیر کنید و اجازه دهید آنچه را که ارائه می‌دهید و ارزشی که به دست خواهند آورد را ببینند. این یک راه عالی برای دستیابی به خوانندگان هدف بیشتر و مشارکت آن‌ها در تجارت شما است.

آن‌ها همچنین می‌توانند به‌راحتی از ویدئوها استفاده کنند و بیشتر با محتوای شما درگیر شوند تا به شما اعتماد کنند. همچنین می‌توانید از تبلیغات ویدئویی برای جلب‌توجه و هدایت آن‌ها به وب‌سایت تجاری خود استفاده کنید.

از کلمات جذاب برای تبلیغات جالب خود استفاده کنید و مشکلات را برطرف کنید تا کنجکاوی آن‌ها را برانگیخته و بیشتر درگیر شوید. به‌غیراز محتوای ویدئویی، انواع دیگر محتوا را به اشتراک بگذارید تا مشتریان هدف خود را جذب کنید.

به‌عنوان‌مثال، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در هنگام استفاده از محصولات یا خدمات کسب‌وکارتان، دردسر‌ها و گام‌های عملی برای حل آن‌ها را به خوانندگان نشان می‌دهد.

8.     به گروه‌های مرتبط بپیوندید

کسب‌وکارهای هدف شما در گروه‌ها و جوامع اجتماعی مختلف هستند و به دنبال شرکت‌های مناسبی می‌گردند که به رفع مشکلات آن‌ها کمک کند. آن‌ها برای یافتن بهترین برند برای استفاده، در گروه‌ها سؤال می‌پرسند یا پاسخ می‌دهند.

می‌توانید به گروه‌هایی بپیوندید که در آن سرنخ‌های هدف قرار دارند تا اعتماد آن‌ها را جلب کنید و تخصص و رهبری فکری خود را نشان دهید. در آن گروه‌ها کمک‌کننده باشید. به سؤالات پاسخ دهید و به افراد بالقوه نشان دهید که چگونه مشکلات خود را حل کنند.

این اولین گام برای ایجاد اعتماد و جلب‌توجه آن‌ها به سمت تجارت شما است. در مرحله بعد، کنجکاوی را برانگیخته و آن‌ها را وادار خواهید کرد که بیشتر در مورد شما بدانند، زیرا می‌توانند تخصص شما را ببینند.

تبلیغات برای جذب مخاطب هدف

9.     تبلیغات را اجرا کنید

تبلیغات برای جذب مخاطب هدف کسب‌وکار شما بهترین هستند. مادامی که استراتژی بازاریابی تبلیغات خود را برای رسانه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی می‌کنید.

این ضروری است که مشتریان خود را به‌خوبی بشناسید و بهترین کانال را برای جذب آن‌ها از طریق کمپین‌های تبلیغاتی داشته باشید. نیز آن را برابر با داشتن بهترین سایت اجتماعی با بیشترین تعداد کاربر در نظر بگیرید.

همچنین، نوع تبلیغاتی را که سرنخ‌های هدف را جذب می‌کنند، بیشتر بشناسید. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از مردم، بیشتر با محتوای ویدئویی درگیر می‌شوند و به همین دلیل است که درآمد تبلیغات یوتیوب زیاد است.

نتیجه

رشد کسب‌وکار شما با تولید و پرورش سرنخ B2B و تبدیل آن‌ها به مشتری شروع می‌شود. هنگامی که استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما بهینه شد، بایستی این روند را با استراتژی بازاریابی ایمیلی خود ادامه دهید.

ایجاد سرنخ B2B برای کسب‌وکار B2B نیازمند زمان و کار سخت است که تصمیم‌گیرندگان مختلف را درگیر می‌کند. بااین‌حال، داشتن استراتژی مناسب می‌تواند به ساده‌سازی فرایند از طریق سایت‌های رسانه‌های اجتماعی کمک کند.

اگر یک برند B2B دارید، از استراتژی‌های بالا برای دستیابی به سرنخ‌های هدف بیشتر از طریق رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید و با پرورش و تبدیل آن‌ها به مشتری، آن‌ها را به سمت کسب‌وکار خود جذب کنید.

دیدگاه کاربران (0)