ایده خوب نداریم!!!

ایده خوب نداریم!!!

در واقع ما ایده خوب نداریم! سؤال درست این است که ایده برای چه کسی؟!

این صحبت یکی از بزرگان است که واقعاً من نیز در هر کسب‌وکاری که تا الآن دیدم و کارکردم، همین بوده است.

همه ما در اطراف خودمان افرادی را دیدیم که دائم غر می‌زنند که کار نیست و اینجا نمیشه کار کرد.

ولی درواقع مسئله اصلی خود ما هستیم که باید دست به اقدام بزنیم، در میانه راه همه‌چیز مشخص می‌شود؛

اگر برق برود شما چراغ‌قوه در دست دارید و فقط چند قدم جلوتر را می‌بینید در کسب‌وکار هم اگر به این نکته توجه کنیم نتیجه می‌گیریم.

و می‌توانید نور این چراغ‌قوه را با تجربه و راهنمایی دیگران افزایش بدهید.

پس اگر به دنبال پیدا کردن شغل دوم و یا ایده برای کسب و کارت هستی تا آخر با من همراه باش.

برای شروع هر کسب‌وکاری باید 3 فاکتور را در نظر بگیریم:

۱. توانمندی ۲. منابعی که در اختیار داریم ۳. تقاضا

توانمندی: مجموعه دانش و استعداد ما. که گاهی خودمان از آن‌ها اطلاع داریم و گاهی نیز از طریق بقیه مطلع می‌شویم. هرکدام از ما قطعاً به چیزی علاقه داریم که می‌توانیم در همین زمینه دانش و تجربه خود را افزایش بدهیم. و یا در زمینه‌ای مهارت و تخصص داریم، پس فقط کافی است بسنجیم که این توانمندی ما چه مشکلی را حل می‌کند. منابع: باید ببینیم که چه منابعی در اختیار داریم که متناسب با توانمندی ما است. منابع می‌تواند شامل ارتباطات، پول، ابزار مناسب و هر چیزی که برای کار موردنظر ما مناسب باشد. تقاضا: یعنی هم نیاز مردم باشد و هم اراده و قدرت خرید را داشته باشند. باید قبل از اینکه کاری انجام بدهید، بازاریابی کنید و قبل از خرید بفروشید که برای این کار هم روش‌های مختلفی وجود دارد و راحت‌ترین آن استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تکنولوژی روز است که با توجه به اینکه افراد دهه 70 و 80 متقاضیان اصلی هستند، استفاده از تکنولوژی کاملاً مناسب هست. اگر هر سه را به‌طور هم‌زمان داشته باشیم می‌توانیم بگوییم یک ایده خوب داریم.

مثلاً ماهی‌فروشی آنلاین داشته باشم:

1. باید علاقه به کار ماهی داشته باشم که در مورد آن اطلاعات داشته باشم یا بتونم در مورد آن تحقیق کنم و پیگیر باشم. 2. در جایی که زندگی می‌کنم دریا وجود داشته باشد یا پرورش ماهی و یا چیزهایی از این قبیل. 3. تقاضا برای آن نوع ماهی با ویژگی‌هایی که دارد وجود داشته باشد.   چند نکته مهم ایده خوب

چند نکته مهم:

اگر سه مورد بالا را داشته باشیم و در کنار آن خلاقیت به خرج بدهیم و به شکل متفاوتی ارائه بدهیم قطعاً به درآمد خوبی می‌رسیم.

  • از راه‌های افزایش خلاقیت
  • دیدن سایت‌ها و پیج های خوب
  • انجام دادن کارهای روزانه به شکلی متفاوت

توجه داشته باشید که باید یک ارزش پیشنهادی خوب ارائه بدی و مزیت رقابتی مناسبی را ایجاد کنید.

مثلاً اولین بودن شاید یک پیشنهاد ارزشی باشد ولی یک مزیت رقابتی پایدار نیست.

برای پیاده‌سازی ایده در دنیای امروز که دنیای high tech و high toch است، با ابزار دیجیتال (تکنولوژی) و ارتباطات به‌راحتی بدون پول با پول اندک هم می‌توان کار را شروع کرد.

مثلاً اینستاگرام بستری را فراهم کرده که شما می‌توانید بدون هیچ سرمایه‌ای کار خود را آغاز کنید:

همکاری در فروش، پیش‌فروش، هر دانش و تجربه‌ای که داشته باشید و به هر چیزی علاقه داشته باشید، می‌توانید در این بستر کار خود را آغاز کنید و به نتیجه دلخواه برسید.

در ابتدا نیاز نیست شما زمان زیادی را صرف انتخاب نام و لوگو و کارهایی از این قبیل کنید، همه این‌ها را می‌شود در راه تغییر داد. <فقط شروع کنید > این مهم است.

ولی از همه مهم‌تر، پشتکار و تلاشی است که ما داریم.

روش‌های زیادی برای رسیدن به درآمد وجود دارد ولی باید مسئولیت 100 درصد انتخاب‌ها و تصمیمات خود را بپذیریم و تا آخر پیش برویم و هرگاه ناامید شدیم بدانیم که موفقیت یک گام جلوتر است.

خیلی از ماها از ترس قضاوت شدن کاری انجام نمی‌دهیم، درصورتی‌که اگر از ناحیه امنمان خارج شویم و بدون توجه به حرف دیگران کارمان را انجام دهیم درنهایت همان افراد ما را تشویق می‌کنند.

درهرصورت شروع کن، چون حتی اگر هم شکست بخوری درنهایت تجربه‌داری و از همین می‌توانید برای آینده استفاده کنید.

در طول مسیر هم آموزش تخصصی درزمینهٔ کسب و کارت ببین و هم آموزش درزمینهٔ مهارت‌های کسب‌وکار.

اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرید با کسب دانش و تمرین. یکی از موضوعات مهم است.

چون اگر ما خودمان و محصولمان را قبول داشته باشیم، قطعاً مخاطب هم این موضوع را می‌یابد.

  ام‌های اجرایی

گام‌های اجرایی:

1. نوشتن توانمندی‌ها

هر استعداد و دانشی که داری را روی کاغذ بیار و از اطرافیان هم بپرس و به این موارد اضافه کن.

سپس اولویت‌بندی کن و 3 تای بالا را انتخاب کن

2. منابعی که در اختیار داری را مشخص کن

بنویسید که هرکدام از این منابع چه کمکی به اولویت‌های شما می‌کنند و متناسب با کدام مورد است.

3. بازار را بسنج

اقدام به فروش کن قبل از اینکه کار را شروع کنی. چون ممکنه فقط تصور ذهنی ما باشد که آن محصول خریدار داره و درواقع چون همه به لباس احتیاج دارند دلیل نمی‌شود که من لباس‌فروش شوم.

ایده مهم است ولی اجرایی کردن از خود ایده مهم‌تر است. پس شروع کنید...

 

جمله پایانی:

هر وقت که شما قدم برمی‌دارید، افکارتان عوض می‌شود و به سمت رؤیاها و آرمان‌هایتان پیش می‌روید، به نظر می‌رسد جهان هستی نیز دست‌به‌دست شما می‌دهد و شمارا یاری می‌کند.

منبع: کتاب جادوی کار پاره‌وقت

نویسنده: سرکار خانم افسانه جمالی از دانش پذیران دوره دوم تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

 

دیدگاه کاربران (0)