مزایای افیلیت مارکتینگ در کسب‌وکار چیست؟
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ 0

 افیلیت مارکتینگ که با نام‌هایی چون همکاری در فروش و بازاریابی پورسانتی نیز شناخته می‌شود، یکی از روش‌های مرسوم برای بازاریابی است که پیش‌تر به‌صورت سنتی در فضای آفلاین انجام می‌شد و حالا در دنیای آنلاین به شکل گسترده‌ای پیاده می‌شود.

در این نوع تبلیغات، یک واسطه به‌عنوان بستر نشر لینک موردنظر فعالیت می‌کند و درازای تحقق اهداف مشخص‌شده درصدی را می‌گیرد.

با توجه به شاخص‌هایی که تعریف می‌شود اگر فروش موردنظر رخ دهد، ناشر تبلیغات، هزینه خود را دریافت می‌کند.

آمازون اولین سایتی بود که سیستم افیلیت مارکتینگ خود را در سال ۱۹۹۶ راه‌اندازی کرد و هنوز این سیستم ادامه دارد.

شاید تصور کنید آمازون خیلی پورسانت می‌دهد، اما این مبالغ درازای فروشی که اتفاق می‌افتد بسیار ناچیز است.

 

مزایای افیلیت مارکتینگ چیست؟

۱- درآمد منفعل

درحالی‌که هر شغل “معمولی” برای کسب درآمد شمارا ملزم به حضور در محل کار خود می‌کند،

یکی از مزایای افیلیت مارکتینگ به شما این فرصت را می‌دهد تا در هنگام خواب، درآمد کسب کنید.

با سرمایه‌گذاری مقدار زمان اولیه در یک کمپین، بازدهی مداوم آن زمان را، هنگام خرید محصولات در طی روزها و هفته‌های بعدی توسط مصرف‌کنندگان، مشاهده خواهید کرد.

مدت طولانی پس از پایان کار، پولی برای کار خود دریافت می‌کنید.

حتی وقتی جلوی رایانه خود نباشید، مهارت‌های بازاریابی شما یک درآمد ثابت برای شما ایجاد می‌کند.

۲- عدم پشتیبانی مشتری

فروشندگان و شرکت‌های شخصی که محصولات یا خدمات را ارائه می‌دهند باید با مشتریان خود معامله کنند

و اطمینان حاصل کنند که آن‌ها ازآنچه خریداری کرده‌اند، راضی هستند.

با استفاده از ساختار افیلیت مارکتینگ، شما هرگز نیازی به پشتیبانی مشتری یا رضایت مشتری نخواهید داشت.

تمام وظیفه بازاریاب در افیلیت مارکتینگ پیوند فروشنده با مصرف‌کننده است.

فروشنده پس از فروش جوابگوی شکایت مصرف‌کننده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای شروع افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

مزایای افیلیت مارکتینگ ؛ کار کردن در خانه

۳- کار کردن در خانه

اگر کسی هستید که از رفتن به دفتر کار متنفر است، افیلیت مارکتینگ راه‌حل مناسبی است.

شما قادر خواهید بود کمپین‌هایی را راه‌اندازی کنید و در خانه درآمد کسب کنید.

این شغلی است که می‌توانید راحت و با لباس خانگی، در خانه انجام دهید.

۴- مقرون‌به‌صرفه است

اکثر مشاغل برای تأمین مالی استارتاپ خود به جریان نقدی نیاز دارند.

افیلیت مارکتینگ را می‌توان با هزینه کم انجام داد، به این معنی که شما می‌توانید سریع و بدون دردسر زیاد شروع به کارکنید.

هیچ هزینه و برنامه وابسته برای نگرانی وجود ندارد و نیازی به ایجاد محصول نیست. شروع این کار نسبتاً ساده است.

۵- راحت و انعطاف‌پذیر است

ازآنجاکه شما اساساً به یک فریلنسر تبدیل می‌شوید،

در تعیین اهداف خود، پیشروی در صورت تمایل، انتخاب محصولات موردعلاقه خود و حتی تعیین ساعات کاری خود، نهایت استقلال را می‌یابید.

این راحتی به این معنی است که اگر بخواهید می‌توانید نمونه کارهای خود را متنوع کنید یا فقط بر روی کمپین‌های ساده و روشن تمرکز کنید.

علاوه بر این، شما از محدودیت‌ها و مقررات شرکت و همچنین از تیم‌های ضعیف عملکرد، آزاد خواهید بود.

 

حتماً بخوانید!  با مشتری سخت‌گیر چگونه برخورد کنیم؟

مزایای افیلیت مارکتینگ ؛ پاداش‌های مبتنی بر عملکرد

۶- پاداش‌های مبتنی بر عملکرد

با مشاغل دیگر می‌توانید یک هفته ۸۰ ساعته کارکنید و همچنان حقوق یکسانی داشته باشید.

افیلیت مارکتینگ صرفاً بر اساس عملکرد شما است آنچه را که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، از آن دریافت خواهید کرد.

تکمیل مهارت‌های بازبینی و نوشتن کمپین‌های جذاب به معنای بهبود مستقیم درآمد شما است.

سرانجام بابت کار برجسته‌ای که انجام می‌دهید حقوق دریافت خواهید کرد!

۷- قدرت SEO را دست‌کم نگیرید

اگر SEO را به‌درستی انجام دهید، یک تعداد ترافیک ارگانیک وجود دارد که می‌توانید از موتورهای جستجو دریافت کنید.

روزهایی که بهینه‌سازی موتور جستجو با تقلب در گوگل بود، گذشته است.

امروز، سئو در مورد بهتر کردن وب‌سایت شما برای بازدیدکنندگان است. مردم به‌طور طبیعی به دنبال اطلاعات آنلاین هستند.

به همین دلیل است که شما باید اصول SEO در صفحه، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ایجاد لینک را بیاموزید تا اولین منبع اطلاعاتی باشید.

چه کسی نمی‌خواهد ازنظر “بهترین محصول” یا “بررسی محصول” در Google رتبه اول را کسب کند؟

 

انواع متداول کانال‌های افیلیت مارکتینگ

اکثراً شرکت‌های وابسته برای اطمینان از اینکه مخاطبانشان متعهد و پذیرای خرید محصولات تبلیغی هستند، روش‌های مشترکی دارند.

اما همه شرکت‌های وابسته محصولات را به یک‌شکل تبلیغ نمی‌کنند.

از مهم ترین مزایای افیلیت مارکتینگ این هست که ، چندین کانال بازاریابی مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنند.

 

مزایای افیلیت مارکتینگ ؛ اینفلوئنسرها یا تأثیرگذارها

۱- اینفلوئنسرها یا تأثیرگذارها

اینفلوئنسر فردی است که قدرت تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید بخش بزرگی از مردم را دارد.

این شخص در موقعیت عالی برای استفاده از مزایای افیلیت مارکتینگ قرار دارد.

آن‌ها در حال حاضر از پیگیری چشمگیر، برخوردار هستند،

بنابراین برای آن‌ها آسان است که از طریق پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و سایر تعاملات با پیروان خود، مصرف‌کنندگان را به سمت محصولات فروشنده سوق دهند.

سپس این افراد تأثیرگذار سهمی از سودهایی را که به آن‌ها کمک کرده‌اند، دریافت می‌کنند.

کمپین‌های بازاریابی اینفلوئنسر به‌ویژه در اینستاگرام محبوب هستند،

جایی که برندها با اینفلوئنسرها شریک می‌شوند که به‌عنوان متخصص یا مقامات خاص خود دیده می‌شوند.

بسته به معامله، یک کمپین می‌تواند شامل یک سری بررسی محصولات با عکس یا فیلم‌های زنده باشد.

اگرچه ممکن است یک تأثیرگذار دارای برند تجاری خود باشد،

اما مهم است که عناصری را که با نام تجاری شما گره می‌خورند، اضافه کنید تا از یادآوری و شناسایی برند اطمینان حاصل کنید.

۲- بلاگرها

با توانایی رتبه‌بندی ارگانیک در سؤالات موتور جستجو، وبلاگ نویسان در افزایش تبدیل به فروش بسیار عالی هستند.

وبلاگ نویس محصول یا خدمات را نمونه‌برداری می‌کند و سپس یک بررسی جامع می‌نویسد

و نام تجاری را به روشی جذاب تبلیغ می‌کند و بازدید را به سایت فروشنده هدایت می‌کند.

این وبلاگ نویس به دلیل تأثیرگذاری که در گسترش ارزش کالا و کمک به بهبود فروش دارد، پاداش می‌گیرد.

۳- میکرو سایت‌های جستجوگر پرداخت‌شده

ایجاد و کسب درآمد از میکروسایت ها همچنین می‌تواند فروش جدی را به همراه داشته باشد.

این سایت‌ها در یک سایت شریک یا در لیست‌های حمایت‌شده یک موتور جستجو، تبلیغ می‌شوند.

آن‌ها از سایت اصلی سازمان مجزا و جدا هستند.

با ارائه محتوای متمرکز و مرتبط به مخاطبان خاص، میکروسایت ها به دلیل دعوت ساده برای اقدام، منجر به افزایش تبدیل می‌شوند.

 

حتماً بخوانید!  تبلیغات و ترویج چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟

لیست‌های ایمیل

۴- لیست‌های ایمیل

باوجود قدیمی بودن، بازاریابی از طریق ایمیل همچنان به عنوان یک منبع درآمدزایی جزئی از مزایای افیلیت مارکتینگ است.

برخی از شرکت‌های وابسته، لیست‌های ایمیل دارند که می‌توانند از آن‌ها برای تبلیغ محصولات فروشنده استفاده کنند.

برخی دیگر ممکن است از خبرنامه‌های ایمیل که شامل پیوندهای پی در پی برای محصولات هستند، استفاده کنند و پس از خرید محصول توسط کاربر، کارمزد دریافت می‌کنند.

روش دیگر این است که شرکت وابسته به‌مرور یک لیست ایمیل ایجاد کند.

آن‌ها از کمپین‌های مختلف خود برای جمع‌آوری ایمیل به‌صورت دسته‌جمعی استفاده می‌کنند، سپس درباره محصولاتی که تبلیغ می‌کنند ایمیل ارسال می‌کنند.

۵- وب‌سایت‌های بزرگ رسانه‌ای

این سایت‌ها برای ایجاد ترافیک عظیم در هر زمان طراحی‌شده‌اند و بر ایجاد مخاطبان میلیونی تمرکز دارند.

این وب‌سایت‌ها با استفاده از بنرها و لینک‌های متنی، محصولات را برای مخاطبان عظیم خود تبلیغ می‌کنند.

این روش در معرض دید عموم قرار دارد و نرخ تبدیل را بهبود می‌بخشد و درنتیجه درآمد بالایی هم برای فروشنده و هم برای شرکت‌های وابسته به آن‌ها حاصل می‌شود.

 

نکاتی برای کمک به شما در تبدیل‌شدن به یک بازاریاب وابسته موفق

۱- ایجاد ارتباط

هنگامی‌که کار افیلیت مارکتینگ خود را شروع می‌کنید، می‌خواهید مخاطبانی را پرورش دهید که علایق بسیار خاصی دارند.

این به شما امکان می‌دهد کمپین‌های وابسته خود را متناسب با این شرایط تنظیم کنید، و احتمال تبدیل را افزایش می‌دهید.

با اثبات خود به‌عنوان یک متخصص در یک زمینه به‌جای تبلیغ طیف وسیعی از محصولات،

می‌توانید محصول خود را برای افرادی که به‌احتمال‌زیاد محصول را خریداری می‌کنند، عرضه کنید.

 

حتماً بخوانید!  5 دلیل برای عدم موفقیت محصول جدید

شخصی‌سازی کنید

۲- شخصی‌سازی کنید

محصولی را تبلیغ کنید که هیچ کمبودی ندارد.

شما قادر خواهید بود محصولی را انتخاب کنید که شخصاً به آن اعتقاد داشته باشید،

بنابراین اطمینان حاصل کنید که کمپین‌های شما بر روی محصولات واقعاً ارزشمند تمرکز می‌کنند که مصرف‌کنندگان از آن‌ها لذت خواهند برد.

درحالی‌که قابلیت اطمینان نام تجاری شخصی خود را ایجاد می‌کنید، به نرخ تبدیل قابل‌توجهی خواهید رسید.

۳- شروع به بررسی محصولات و خدمات کنید

بر بررسی محصولات و خدماتی که در دامنه تخصص شما قرار دارند تمرکز کنید.

سپس، با استفاده از روابطی که با مخاطبان و موضع خود به‌عنوان یک متخصص ایجاد کرده‌اید،

به خوانندگان خود بگویید که چرا آن‌ها از خرید محصول یا خدمات مورد تبلیغ شما سود می‌برند.

تقریباً هر چیزی که به‌صورت آنلاین فروخته می‌شود، در صورت وجود یک برنامه وابسته، قابل‌مشاهده است.

شما می‌توانید محصولات فیزیکی، نرم‌افزار دیجیتال یا حتی خدمات رزرو شده به‌صورت آنلاین مانند اشتراک برای مسافرت یا رزرو یک استراحتگاه توریستی را مشاهده کنید.

به‌خصوص مقایسه این محصول با سایر محصولات در همین رده بسیار مؤثر است.

از همه مهم‌تر، اطمینان حاصل کنید که محتوای دقیق و متن دار برای بهبود تبدیل‌ها تولید می‌کنید.

۴- از چندین منبع استفاده کنید

به‌جای اینکه فقط به یک کمپین ایمیل تمرکز کنید، وقت خود را صرف کسب درآمد با یک وبلاگ کنید،

با مخاطبان خود در رسانه‌های اجتماعی تماس بگیرید و حتی به تبلیغات بین کانال بپردازید.

انواع استراتژی‌های بازاریابی را آزمایش کنید تا ببینید مخاطبان شما به کدام‌یک بیشتر پاسخ می‌دهند. این تکنیک را اغلب استفاده کنید.

 

کمپین‌ها را با دقت انتخاب کنید

۵- کمپین‌ها را با دقت انتخاب کنید

مهارت‌های بازاریابی شما هرچقدر هم که خوب باشد، درآمد شما برای یک محصول بد، کمتر از کالای ارزشمند شما خواهد بود.

قبل از تبلیغ کالایی، وقت خود را برای بررسی تقاضا اختصاص دهید.

قبل از اینکه باهم همکاری کنید حتماً با دقت درباره فروشنده تحقیق کنید.

وقت شما ارزش زیادی دارد و می‌خواهید مطمئن باشید که آن را صرف کالایی سودآور و فروشنده‌ای می‌کنید که بتوانید به آن اعتقاد داشته باشید.

۶- با روندها به‌روز باشید

درزمینهٔ افیلیت مارکتینگ رقابت جدی وجود دارد.

شما می‌خواهید مطمئن شوید که از تمام روندهای جدید مطلع هستید و در رقابت باقی می‌مانید.

علاوه بر این، می‌توانید از برخی تکنیک‌های جدید بازاریابی که به‌طور مداوم در حال ایجاد هستند، استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که از همه استراتژی‌های جدید مطلع هستید تا تضمین کنید که نرخ تبدیل و درنتیجه درآمد شما تا حد ممکن بالا خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]