مشخصات یک وب‌سایت خوب چیست؟

مشخصات یک وب‌سایت خوب چیست؟

کاربران برای سایت‌هایی که مطابق انتظار عمل می‌کنند، ارزش قائل هستند و به همین خاطر، وب‌سایت خوب باید از کیفیت مناسب برخوردار باشد.

یک وب‌سایت خوب باید از کیفیت و ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد.

در نظر گرفتن این خصوصیات قبل از ساخت سایت، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان در طولانی‌مدت می‌شود.

برنامه‌ریزی برای ساخت یک سایت عالی ضروری است.

11 ویژگی یک وب‌سایت خوب

می‌توانید آن‌ها را به خاطر بسپارید و آن‌ها را در سایت خود پیاده‌سازی کنید.

 

وب‌سایت خوب ؛ پاسخگویی1- پاسخگویی در سایت

سایت شما چقدر پاسخگو است؟ توانایی پاسخگویی صحیح به این سؤال یکی از ویژگی‌هایی است که یک وب‌سایت خوب باید از آن برخوردار باشد.

شما برای کاربران خود سایت را طراحی می‌کنید و کاربران شما همه از یک دستگاه استفاده نمی‌کنند.

ساخت یک وب‌سایت که به دستگاه‌های مختلف پاسخ دهد برای ایجاد یک تجربه کاربری خارق‌العاده، ضروری است.

وب‌سایت پاسخگو هم در دستگاه‌های دسک تاپ قدیمی و جدید و هم در انواع مختلف دستگاه‌های همراه اعم از تلفن‌های هوشمند یا تبلت ها به‌خوبی کار خواهد کرد.

بنابراین هنگام ایجاد وب‌سایت، طراح وب شما باید اطمینان حاصل کند که سایت شما می‌تواند در همه دستگاه‌ها به‌خوبی کار کند.

درصورتی‌که نمی‌دانید، Google اکنون موبایل فرست است و این بدان معناست که Google هنگام محاسبه رتبه‌بندی سایت شما، سایت شمارا بر اساس موبایل پسند بودن رتبه‌بندی می‌کند.

  بیشتر بخوانید: ۱۰ کار برای افزایش فروش در وب‌سایت  

وب‌سایت خوب ؛ محتوا

2- محتوا در وب‌سایت

اینکه می‌گویند محتوا پادشاه است، واقعیت دارد. جدای از یک وب‌سایت زیبا و پاسخگو، مورد بعدی که باعث کیفیت خوب سایت می‌شود، محتوای ارائه‌شده است.

اگر پیام واضحی برای کاربران خود ارسال نکنید، طرح شما ارزش زیادی نخواهد داشت.

Google محتوای تکراری، دزدی ادبی و محتوای بد را بی‌کیفیت می‌داند.

مقاله‌ای که در دو صفحه وب مختلف در سایت شما منتشر می‌شود، محتوای تکراری است، درحالی‌که مقاله هنگام کپی‌برداری از منبع خارجی، دزدی ادبی می‌شود.

باید از هر دو اجتناب کنید.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که مقالات وب یا پست‌های وبلاگ شما به‌خوبی نوشته‌شده است تا اطلاعات مربوطه را در اختیار خوانندگان قرار دهد.

باید توسط نویسندگانی نوشته شود که موضوع را به‌خوبی درک کنند.

امروزه، مقالات با فرمت طولانی، از 1000 کلمه تا 5000 کلمه، از مقاله‌های کمتر از 1000 کلمه بهتر عمل می‌کنند.

واضح است که خوانندگان مقالاتی را ترجیح می‌دهند که ارزش مناسبی برای وقت آن‌ها داشته باشد.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که درک مقالات شما باید آسان باشد، درواقع سطح خوانایی توصیه‌شده از درجه 7 تا درجه 11 است.

بیشتر کاربران اینترنت خواننده سطح دانشگاه نیستند، بنابراین مقالات خود را ساده بنویسید.

ارزیابی کنید که در نوشتن محتوا چقدر مهارت دارید. اگر فکر می‌کنید کمتر از حد متوسط هستید، استخدام نویسنده محتوا ایده بدی نخواهد بود.

محتوای وب‌سایت خود را جدی بگیرید. اگر محتوای سایت شما خوب باشد، کاربر به بازدید ادامه می‌دهد.

تکنیکهای درآمدزایی با محتوا امروزه بسیار زیاد شده است، که حتما باید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید.

 

وب‌سایت خوب ؛ زمان بارگیری

3- زمان بارگیری وب‌سایت

زمان بارگیری وب‌سایت شما عامل دیگری است که باید به آن توجه کنید.

میانگین زمان بارگذاری وب‌سایت شما یکی از خصوصیاتی است که باعث ایجاد یک وب‌سایت عالی می‌شود.

وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید تا اطمینان حاصل شود که بارگیری آن خیلی طولانی نمی‌شود.

اگر بارگیری وب‌سایت شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، پس شما با مشکل عیب‌یابی مواجه هستید.

کاربران بی‌تاب هستند و شما نباید انتظار داشته باشید کاربران شما کل روز صبر کنند تا وب‌سایت شما بارگیری شود.

وقتی وب‌سایتی دارید که به‌سرعت بارگیری می‌شود، به‌طور هم‌زمان نرخ پرش سایت را کاهش می‌دهید.

زمان بارگذاری وب‌سایت، سرعت بارگیری سایت شما در هنگام تلاش بازدیدکننده برای دسترسی به یک صفحه وب در سایت است.

از طرف دیگر، نرخ پرش سایت این است که بازدیدکنندگان از وب‌سایت شما چند بار و با چه سرعتی از آن خارج می‌شوند.

اگر بازدیدکنندگان از سایت شما تحت تأثیر آنچه در وب‌سایت شما می‌یابند باشند، زمان بیشتری را صرف آن می‌کنند، اما اگر تحت تأثیر قرار نگرفتند، بلافاصله از سایت خارج می‌شوند.

اگر اکثر بازدیدکنندگان سایت شما خیلی زود خارج شوند، این مسئله مطمئناً روی نرخ جستجوی شما تأثیر می‌گذارد و این امر بر نحوه رتبه‌بندی وب‌سایت شما توسط گوگل تأثیر می‌گذارد.

به‌عبارت‌دیگر، میزان پایین نرخ پرش سایت به معنای داشتن وب‌سایت خوب است، درحالی‌که نرخ بالای پرش سایت به معنای داشتن وب‌سایت بد است.

زمان بارگذاری سایت شما بر میزان نرخ پرش سایت شما تأثیر می‌گذارد، بنابراین شما باید اقدامات لازم را انجام دهید تا سایت شما سریع بارگذاری شود.

اندازه فایل تصویر را فشرده کنید، از طرح‌های ساده و مضامین بهینه‌شده و موارد دیگر استفاده کنید.

 

طرح

4- طرح وب‌سایت

شما نباید نگاه کمی به وب‌سایت خود داشته باشید. سازگاری در ظاهر وب‌سایت شما بسیار مهم است.

اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما در تمام صفحات وب، پیمایش، فونت‌ها، حاشیه‌ها، فاصله، رنگ، اندازه عنوان، سبک دکمه‌ها و موارد دیگر سازگاری (ثبات) وجود داشته باشد.

همان‌طور که خوانندگان صفحات وب‌سایت شمارا بازدید می‌کنند، باید احساس کنند که وب‌سایت شما دارای هویت است.

وب‌سایت شما باید از ثبات کافی برخوردار باشد.

همان‌طور که آن‌ها از مقاله‌ای به مقاله دیگر می‌روند و صفحات مختلف سایت شمارا بررسی می‌کنند، هویت منحصربه‌فرد سایت شما باید همچنان مشخص باشد.

این بدان معنی است که شما نباید از عناصر طراحی استفاده کنید که متفاوت از سایر بخش‌ها باشد.

علاوه بر سازگاری، هنگام طراحی وب‌سایت شما باید افرادی را هم در نظر بگیرید که ممکن است در دیدن مشکل داشته باشند.

از فضای سفید استفاده کنید، متن در صفحه وب شما برجسته می‌شود.

انتخاب رنگ شما نباید خیلی روشن یا خسته‌کننده باشد که خوانندگان مجبور شوند برای خواندن محتوای وب شما چشمانشان را خسته کنند.

دوم، از فونت‌های واضح به‌جای قلم‌های شیک استفاده کنید، زیرا این امر خواندن کلمات در وب‌سایت شمارا برای افراد، دشوار می‌کند.

یکی دیگر از استانداردهای طراحی وب‌سایت شما، سادگی است.

هیچ راهی بهتر برای گفتن این مطلب وجود ندارد، خوانندگان شما مردم عادی هستند، تمام فن‌آوری یا خلاقیت را در مورد آن‌ها دنبال نکنید.

دکمه پیمایش شما باید واضح باشد، همه موارد موجود در وب‌سایت شما باید دقیق و قابل‌فهم و استفاده آسان باشد.

روی بهبود طراحی وب‌سایت خود کارکنید و رنگ‌ها را در نظر بگیرید. اگر ازنظر طراحی و رنگ مناسب نیستند، یک طراح UI / UX استخدام کنید تا کار را برای شما انجام دهد.

  پیشنهاد ویژه: ۵ روش برای افزایش نرخ تبدیل در شبکه‌های اجتماعی  

فرم تماس

5- فرم تماس

پیگیری فعالیت و تبدیل کاربر و جمع‌آوری اطلاعات کاربر روش خوبی است که می‌تواند برای بهبود وب‌سایت و تجارت شما به‌طور گسترده استفاده شود.

اکنون، اگر می‌خواهید از بازدیدکنندگان سایت خود بخواهید فرم تماس را پر کنند و روی گزینه آدرس ایمیل کلیک کنید، به دنبال فرم تماس بروید.

استفاده از فرم تماس کار بازدیدکنندگان شمارا آسان‌تر می‌کند، بدون اینکه از وب‌سایت خارج شوند، داده‌های خود را وارد کنند.

وب‌سایت شما باید دقیقاً شامل یک فرم تماس، یک فرم تماس فعال باشد. فرم تماس را ایجاد نکنید که هیچ کاری انجام ندهد.

این اثر منفی خواهد داشت.

کاربران برای طرح شکایت یا پیشنهاد به شما به فرم تماس شما اعتماد می‌کنند، و اگر فرم تماس در عمل کار نمی‌کند، پس برای کمک به بهتر شدن وب‌سایت خود، بازخورد زیادی را از دست می‌دهید.

فرم تماس شما باید همیشه همراه با یک صفحه یا پیام قدردانی باشد.

صفحه "متشکرم" شما جایی است که از بازدیدکنندگان خود می‌خواهید کارهای بیشتری انجام دهند.

یک کتاب الکترونیکی بارگیری کنید، برای خبرنامه خود ثبت‌نام کنید و موارد دیگر CTA را در صفحه تشکر خود قرار دهید و ببینید که چگونه نتایج شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند.

 

فراخوان عمل

6- فراخوان عمل (CTA)

برای تکمیل فروش، گاهی اوقات باید بازدیدکنندگان خود را به مسیری هدایت کنید.

یک وب‌سایت باکیفیت باید از ویژگی دعوت به عمل برخوردار باشد، زیرا این امر به شما کمک می‌کند نرخ تبدیل خود را با اختلاف زیادی افزایش دهید.

از ویژگی دعوت به عمل می‌توان برای ایجاد یک لیست پستی، نمایش قیمت با تخفیف یا فروش واقعی استفاده کرد.

فراخوان اقدام یک استراتژی اصلی بازاریابی است.

بنابراین شما باید آن را به‌عنوان بخشی از وب‌سایت خود داشته باشید و برای دستیابی به بهترین نتیجه باید آن را به‌صورت استراتژیک پیاده‌سازی کنید.

چگونه دعوت به عمل استراتژیک را اجرا می‌کنید؟

ابتدا از کلماتی استفاده کنید که الهام‌بخش عمل باشند، یعنی کلماتی که می‌توانند به خوانندگان شما انگیزه دهند آنچه را که شما می‌خواهید انجام دهند.

بنابراین، همیشه یک فعل یا کلمه‌ای را وارد کنید که می‌تواند باعث هیجان شود. این کلمات تمایل به ایجاد محرک‌های روانی و عاطفی دارند.

علاوه بر این، استفاده از سایه رنگ مناسب به همراه متن فراخوان شما کمک زیادی به شما می‌کند تا به نتایج دلخواه برسید.

به احساسی که می‌خواهید در خوانندگان خود ایجاد کنید، فکر کنید، رنگی را که به بهترین وجه منتقل می‌کند انتخاب کنید و از آن به‌عنوان رنگ زمینه برای متن CTA خود استفاده کنید.

به‌عنوان‌مثال، قرمز رنگی گرم و پر جنب‌وجوش است، درحالی‌که رنگ آبی استقبال و آرامش بیشتری دارد.

بنابراین، هنگامی‌که بخواهید خوانندگان برنامه‌ای را لغو کنند، رنگ قرمز رنگ مناسبی خواهد بود، درحالی‌که اگر از خوانندگان خود بخواهید برای یک طرح ثبت‌نام کنند، رنگ آبی مناسب‌تر خواهد بود.

Call to Action (CTA) شما فقط متنی نیست که از مخاطبان هدف شما می‌خواهد تعهد بدهند، بلکه پیچیده‌تر است. باید آن را جذاب و قانع‌کننده جلوه دهید.

سازگاری

7- سازگاری

با ظهور روزانه مرورگرهای جدید، ساختن وب‌سایت برای مجموعه خاصی از مرورگرها یک رویکرد اشتباه است.

وب‌سایت‌های باکیفیت اطمینان حاصل می‌کنند که با مرورگرهای مورداستفاده کاربران سازگار هستند.

به معنای واقعی، وب‌سایت خود را برای یک مرورگر ایجاد نکنید، بلکه برای اطمینان از سازگاری در مرورگرهای مختلف بسازید.

همیشه وب‌سایت خود را مرور کرده و مرتباً آن را به‌روز کنید تا از فناوری‌های جدید مطلع شوید.

 

صفحات خطا

8- صفحات خطا

برای یافتن صفحات خطا و رفع سریع آن‌ها، سایت خود را به‌طور مکرر بررسی کنید.

برای رفع صفحات خطا در سایت خود همیشه می‌توانید از کدهای هدایت استفاده کنید.

نکته‌ای که در صفحات خطا وجود دارد گمراه‌کننده بودن آن‌هاست.

وقتی افراد از سایت شما بازدید می‌کنند، هدف و احتمالاً نیازی را در نظر دارند که معتقدند وب‌سایت شما برآورده می‌کند.

بنابراین وقتی آن‌ها روی پیوندی در وب‌سایت شما کلیک می‌کنند و آن‌ها را به صفحه خطا می‌برد، احساس فریب‌خوردگی دارند.

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از صفحات خطا انجام می‌دهید.

حقیقت این است که تقریباً غیرممکن است که یک سایت صفحه خطا نداشته باشد، به همین دلیل شما نیاز به ایجاد یک صفحه خطای فانتزی دارید.

اطمینان حاصل کنید که خطاها در سایت شما به‌خوبی کنترل‌شده‌اند و به‌جای نمایش گزارش کد در صفحه کاربر، این صفحه را با یک صفحه خطای فانتزی جایگزین کنید که کاربران را درگیر خود می‌کند.

صفحات خطای خارجی همچنین می‌توانند تجربه کاربری بی‌کیفیتی ایجاد کنند.

وقتی پیوندهای خارجی را در مقالات خود قرار می‌دهید، به این دلیل است که فکر می‌کنید لینک‌ها اطلاعات مربوطه را دارند که خوانندگان شما از آن‌ها قدردانی خواهند کرد.

بااین‌حال، این ممکن است در آینده تغییر کند، زیرا ممکن است URL از سایت اصلی حذف شود و این پیوند را بی‌فایده می‌کند.

بهترین راه برای مقابله با این مسئله انجام بررسی‌های منظم در وب‌سایت خود و حذف پیوندهای خارجی است که دیگر مفید نیستند.

اگر اشکالی را می‌شناسید که به‌خوبی پردازش نشده است، بلافاصله آن را اصلاح کنید.

  آپ تایم

9- آپ تایم

سرعت به‌روزرسانی وب‌سایت شما ویژگی دیگری است که باید موردتوجه قرار گیرد.

کاربران می‌خواهند مطمئن شوند هر زمان به شما احتیاج داشته باشند، می‌توانند به شما اعتماد کنند.

خرابی وب‌سایت شما توانایی دفع کاربران را دارد و حتی اگر به عقب برگردید و اجرا کنید، دوباره جلب اعتماد مخاطبان دشوار می‌شود.

اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما به‌ندرت از کار می‌افتد، زیرا زمان خرابی نه‌تنها منجر به از دست دادن کاربران شبکه می‌شود، بلکه باعث از دست دادن پول می‌شود.

بهترین راه برای اطمینان از اینکه وب‌سایت شما همیشه آنلاین است، استفاده از یک ارائه‌دهنده میزبانی وب خوب است که حداقل 99٪ آپ تایم را ارائه دهد.

اگر قبلاً در یک سرویس میزبانی وب مشترک هستید و وب‌سایت شما دان تایم می‌شود، بهترین زمان برای مهاجرت به یک ارائه‌دهنده میزبانی وب بهتر است.

همچنین، اطمینان حاصل کنید که از یک برنامه میزبانی وب استفاده می‌کنید که می‌تواند بازدید از وب‌سایت شمارا کنترل کند.

اگر میزان بازدید شما افزایش‌یافته است اما هنوز از برنامه میزبانی وب استفاده می‌کنید که هنگام راه‌اندازی اخیر وب‌سایت خود استفاده کرده‌اید، این ممکن است مشکل باشد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید همیشه زمان اجرای وب‌سایت خود را مدیریت کنید مشاهده آن است.

می‌توانید از نظارت ابری در یک وب‌سایت استفاده کنید.

کمی تحقیق کنید و یک سرویس نظارت بر سایت مبتنی بر ابر معتبر انتخاب کنید که نظارت شبانه‌روزی را ارائه دهد.

آن‌ها خواهند فهمید که چه زمانی سرور شما با مشکلی روبرو است، دقیقاً چه مشکلی دارد و تا رفع آن سریعاً به شما اطلاع می‌دهند.

 

امنیت

10- امنیت

سطح امنیت وب‌سایت شما برای کاربران در درجه اول اهمیت قرار دارد.

یک وب‌سایت خوب باید اطمینان حاصل کند که اقدامات امنیتی مناسب برای محافظت از آن در برابر هکرها انجام‌شده است.

اگر وب‌سایت شما ناامن است، از کاربران انتظار نداشته باشید که اطلاعات خود را نزد شما نگه‌دارند، و همچنین اعتماد کافی به شما جهت استفاده از وب‌سایت شمارا نخواهند داشت.

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت ایمن داشته باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که وب‌سایت خود را با یک ارائه‌دهنده میزبانی وب که امنیت بالایی ارائه می‌دهد، میزبانی کنید.

اکثر وب‌سایت‌ها بخشی دارند که از کاربران خواسته می‌شود مشخصات خود را وارد کنند.

شما می‌خواهید مطمئن شوید که سایت شما برای محافظت از داده‌های کاربر مانند گذرواژه‌ها، رمزگذاری شده است و آن‌ها را با متن ساده نشان نمی‌دهد.

داشتن ویژگی سؤالات امنیتی راهی عالی برای محافظت از داده‌های کاربر و سایر عناصر خصوصی ذخیره‌شده در وب‌سایت شماست.

سایت شما همچنین باید رمزگذاری SSL داشته باشد.

  سئو

11- سئو وب‌سایت

بهینه‌سازی موتور جستجو قسمت مهمی از یک وب‌سایت باکیفیت است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که سایت شما از قوانین و دستورالعمل‌های سئو پیروی می‌کند.

یک وب‌سایت با ساختار کد ضعیف در هنگام سئو نمی‌تواند خوب باشد، این امر توانایی جذب ترافیک از منابع خارجی و موتورهای جستجو را کاهش می‌دهد.

چندین روش جستجوگر وجود دارد که می‌توانید برای رتبه‌بندی سایت خود در موتورهای جستجو انجام دهید.

استفاده خوب از کلمات کلیدی، ایجاد لینک‌های داخلی و خارجی، بهینه‌سازی برچسب‌های عنوان، بهینه‌سازی تصاویر و غیره.

شما همچنین می‌توانید از ابزارهای جستجوگرها استفاده کنید که مطمئناً به شما در دستیابی به اهداف SEO شما کمک می‌کنند و کیفیت وب‌سایت خود را به‌طور مداوم بهبود می‌بخشند.

Google Search Console یکی از ابزارهای بسیار توصیه‌شده SEO است که می‌توانید برای نظارت بر عملکرد سایت خود استفاده کنید.

می‌توانید ببینید که چند نفر از سایت شما بازدید می‌کنند، سایت شما چگونه صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را مدیریت می‌کند و سپس از این داده‌ها برای بهبود روش‌های جستجوگرها استفاده می‌کنید.

 

نتیجه‌گیری

یازده نکته کلیدی فوق، ویژگی‌هایی است که حداقل یک سایت باید داشته باشد.

آن‌ها برای بقا و رشد یک وب‌سایت ضروری هستند. به هر ترتیب، اگر وب‌سایت شما در یکی از این ویژگی‌ها دارای نقص باشد، باید آن را برطرف کنید.

 

دوره راهکارهای ارائه سایت یا اپلیکیشن جدید

دوره راهکارهای ارائه سایت یا اپلیکیشن جدید

شاید ایده‌های مختلفی برای کسب‌وکار در ذهن خود داشته باشید، اما وقتی به بودجه و هزینه‌های گزاف آن فکر می‌کنید، از انجام آن‌ها مأیوس می‌شوید و دیگر به آن‌ها فکر نمی‌کنید.

کسب‌وکار دیجیتالی یا اینترنتی بهترین راه برای کسب درآمد و رسیدن به هدفی است که در ذهن دارید و یقیناً از راه‌اندازی یک کسب‌وکار سنتی بسیار کم‌هزینه‌تر است و زودتر به نتیجه مطلوب می‌رسید.

راه‌های حضور در دنیای دیجیتال چه هستند؟ آیا لازم است در همه دنیای دیجیتال حضورداشته باشیم؟ چقدر سرمایه‌گذاری می‌خواهد؟

همه این‌ها سؤالاتی است که وقتی می‌خواهیم کسب‌وکار آنلاین خود را راه‌اندازی کنیم، از خود می‌پرسیم، نگران نباشید، دوره راه‌کارهای ارائه سایت یا اپلیکیشن جدید به‌صورت عینی و کاربردی و نه به‌صورت تئوری، به‌تمامی سؤالات شما در این زمینه پاسخ می‌دهد.

 

دیدگاه کاربران (0)