در این مقاله، ما در مورد اینکه یک مربی کسبوکار چه میکند، چگونه به مشتریان خود کمک میکند، برای تبدیل شدن به آنچه چیزی لازم است و سؤالات متداول را مورد بحث قرار میدهیم.
تبدیل شدن به یک کوچ کسبوکار راهی عالی برای کمک به صاحبان مشاغل است که شرکتهای خود را اداره کنند و به اهداف تجاری خود دست یابند.
کوچ کسبوکار چیست؟
مربی کسبوکار یک مربی حرفهای است که از صاحبان مشاغل حمایت میکند، آموزش میدهد و انگیزه میدهد.
آنها توصیههایی را برای چشمانداز، رشد و اهداف یک شرکت ارائه میدهند.
مربیان کسبوکار مؤثر انگیزه ایجاد میکنند، اما همچنین استراتژیهایی را برای کمک به رشد کسبوکار پیادهسازی و اولویتبندی میکنند.
مربی کسبوکار چه میکند؟
مربیان کسبوکار ممکن است مسئولیتهای مختلفی را بر عهده بگیرند. برخی از وظایف مربی کسبوکار عبارتند از:
• ارائه مشاوره به مشتریان در مورد برنامهها و استراتژیهای جدید
• مسئولیتپذیر و باانگیزه نگهداشتن مشتریان
• برقراری ارتباط با مشتریان برای درک بهتر چشمانداز و اهداف آنها
• کمک به مشتریان در رشد شرکت، اهداف و توسعه برنامه
• ارزیابی نقاط قوت و ضعف مشتری و هدایت توسعه
• کمک به مشتریان برای رشد کسبوکار خود از ابتدا
• کمک به مشتریان در استفاده از مهارتهای شخصی برای بهبود کسبوکارشان
• راهنمایی مشتریان در تکمیل وظایف رشد استراتژیک کسبوکار
• نظارت بر رشد کسبوکار و ایجاد روشهایی برای بهبود
• تجزیهوتحلیل برنامههای استراتژیک که به موفقیتها و یا شکستهای شرکت کمک کردهاند
سؤالات متداول برای استخدام مربی کسبوکار
در اینجا چند سؤال متداول درباره استخدام و کار با یک مربی کسبوکار وجود دارد:
چرا باید مربی کسبوکار استخدام کنم؟
بهعنوان یک صاحب کسبوکار، ممکن است دریابید که برای ارتقای کسبوکارتان به سطح بعدی نیاز به حمایت بیشتری است.
بهعنوان یک شخص ثالث عینی، یک مربی کسبوکار مزایای بسیاری را ارائه میدهد، ازجمله:
• ارائه دیدگاه بیطرفانه
• ارائه انتقاد سازنده
• رفع موانع ذهنی
• پیشنهاد روشها یا طرحهای جدید
• ارائه فرصتهای جدید شبکه
چه جنبههایی از کسبوکار از یک مربی سود میبرد؟
درحالیکه یک مربی کسبوکار میتواند به جنبههای مختلف شرکت مشتری کمک کند، تمرکز اصلی بهطورکلی بر رشد کلی شرکت شما است.
هرچه یک شرکت رشد بیشتری ببیند، موفقتر و سودآورتر خواهد بود.
ازآنجاییکه همه صاحبان مشاغل میخواهند شرکتشان موفق باشد، مربیان کسبوکار در کنار آنها برای تحقق آن کار میکنند.
جنبههای دیگر ممکن است شامل برنامهریزی مالی، استراتژیهای بازاریابی یا برنامهریزی کلی باشد. یک مربی کسبوکار همچنین میتواند در موارد زیر به شما کمک کند:
• راهاندازی کسبوکار شما
• ایجاد یک طرح تجاری، بیانیه مأموریت شرکت و ارزشها
• استراتژیهای بازاریابی و ترویج
• توسعه یا استراتژیهای مالی خاص
• عیبیابی مشکلات یا ناکارآمدیهای تجاری
از یک مربی کسبوکار چه انتظاری باید داشته باشم؟
یک مربی کسبوکار باید بتواند به شما در افزایش درآمد کسبوکار، ارتقاء رشد کلی و رسیدن به اهداف خاص کمک کند.
مربیان کسبوکار مؤثر اغلب برنامهها، اقدامات و اهداف قابل اندازهگیری ثابتی را طراحی میکنند.
مربی کسبوکار شما باید از شما چه انتظاری داشته باشد؟
مربی شما توجه و پیروی کامل شما را میخواهد. هدف این است که بر روی کسبوکار خود کار کنید تا در آن.
با وجود برنامه شلوغ، باید بتوانید زمانی را برای پاسخگویی صادقانه به سؤالات مربی اختصاص دهید و اگر میخواهید به اهداف خود برسید، به توصیهها و راهبردهای او گوش دهید.
هزینه یک کوچ کسبوکار چقدر است؟
میزان هزینه یک کوچ تجاری به عوامل مختلفی از جمله مکان، تجربه، موضوع و نیازهای شخصی شما بستگی دارد.
برخی از آنها ممکن است به ازای کار ماهانه از شما درخواست حقوق کنند که مبلغ آن با توجه به عوامل مختلف مثل تجربه متغیر است.
برخی از مربیان نیز ممکن است درصدی از درآمد را بگیرند.
به خاطر داشته باشید که قیمتهای بالاتر همیشه به معنای کیفیت بالاتر نیست.
به دنبال مربیهایی باشید که در مورد نرخهای خود، آنچه میتوانند ارائه دهند و نتایجی که میتوانید انتظار داشته باشید، از قبل آگاه باشند.
تفاوت بین یک مربی کسبوکار و یک مشاور کسبوکار چیست؟
درحالیکه یک مربی و یک مشاور هر دو در تلاش برای کمک به حل مشکلات در تجارت شما هستند، رویکردهای آنها کاملاً متفاوت است.
یک مربی کسبوکار روی شما بهعنوان یک مالک و رهبر تمرکز میکند. یک مشاور کسبوکار بر روی کسبوکار و نحوه عملکرد آن تمرکز میکند.
سؤالات متداول در مورد تبدیلشدن به یک مربی کسبوکار
در اینجا چند سؤال متداول در مورد تبدیل شدن به یک مربی کسبوکار وجود دارد:
شرایط یک مربی کسبوکار چیست؟
اگر به دنبال شغلی در این حرفه هستید، رعایت معیارهای خاصی مهم است، ازجمله:
• اخذ مدرک در یک رشته تجاری یا مرتبط
• در زمینه کسبوکار خود با تجربه شوید
• ثبتنام در برنامههایی که گواهینامه مربیگری تجاری مانند فدراسیون بینالمللی مربیگری را ارائه میدهند
• ایجاد یک شبکه قوی و شهرت
• ایجاد پایگاه مشتری بسته به زمینه تخصصی شما.
برای تبدیلشدن به یک مربی کسبوکار چه مهارتهایی لازم است؟
بهعنوان یک مربی کسبوکار، داشتن ترکیبی خوب از مهارتهای سخت و نرم بسیار مهم است.
هر دو به شما کمک میکنند تا بهطورکلی یک مربی کسبوکار مؤثرتر شوید. در اینجا چند مهارت کلی وجود دارد که باید هنگام در نظر گرفتن این حرفه داشته باشید:
• مهارتهای نرمافزار رایانه: درک مهارتهای اساسی رایانه بهعنوان یک مربی کسبوکار مهم است. شما از این مهارتها برای تحقیق، سنجش هدف، ایجاد استراتژی و بودجه مالی استفاده خواهید کرد.
• مهارتهای ارتباطی: مربیان کسبوکار اغلب بهطور مستقیم و نزدیک با مشتریان خود کار میکنند، بنابراین شما باید بتوانید بهطور مؤثر با آنها ارتباط برقرار کنید.
• مهارتهای بین فردی: بهعنوان یک مربی کسبوکار، باید با مشتریان خود انگیزه ایجاد کنید، رهبری کنید و صبور باشید. داشتن مهارت گوش دادن فعال نیز مهم است
• مهارتهای سازمانی: بهعنوان یک مربی کسبوکار، باید سازماندهی بالایی داشته باشید تا به برنامهریزی، اجرا و اندازهگیری استراتژیها کمک کنید.
دوره چهارم تربیت کوچ حرفه ای ویدان
محمدمهدی ربانی مدرس دوره آموزشی «تربیت کوچ حرفهای کسبوکار» ۱۵ سال است که در صنعت کوچینگ مشغول به فعالیت است. او صاحب چندین کسبوکار در داخل و خارج ایران است.
در این سالها کوچ صدها نفر بوده است، افرادی که در کسبوکار و زندگی شخصی خود توانستهاند تحولی عمیق ایجاد کنند و ثروت عظیمی کسب کنند.
حال او میخواهد حاصل سالها تجربیات خودش را با تلفیقی از دانش روز در اختیار علاقهمندان به حرفه کوچینگ قرار دهد.
در دوره “تربیت کوچ حرفهای کسبوکار” دستورالعملها و آموزش گامبهگام کوچینگ را بدون پنهانکاری در مورد چگونگی کسب درآمد پایدار از حرفه مربیگری دریافت میکنید.
نقشه راه و نحوه کسب درآمد از شصت میلیون تا شش میلیارد تومان در سال را از کوچینگ، کاملاً مشخص و شفاف و طبق تجربه شخصی محمدمهدی ربانی کوچ و مربی کسبوکار میآموزید تا در مدت زمان محدود از استاد خود جلو بزنید و به درآمدی بسیار بالا برسید.
این دوره آزمون و کارآموزی دارد و در صورت گذراندن تمام مراحل با موفقیت، میتوانید با ویدان همکاری داشته باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر همین الان اینجا را کلیک کن.
نظر بدهید