اگر ایده استارتاپ شما از قبل وجود داشته باشد چه باید کرد؟
۱۴۰۰-۰۳-۱۹ 0

این احتمال وجود دارد که ایده استارتاپ شما در بازار وجود داشته باشد. پتانسیل یک ایده را نباید از طریق وجود راه‌حل رقابتی در بازار ارزیابی کرد.

مهم نیست که بازار چقدر رقابتی یا کم‌ارزش باشد، همیشه فضای نوآوری و تمایز وجود دارد.

پاسخ کوتاه به اینکه اگر ایده استارتاپ شما از قبل وجود دارد چه باید بکنید، این است که ناامید نشوید، شما هنوز هم می‌توانید یک استارتاپ موفق بسازید.

رقابت نشانه خوبی است. افرادی که محصولات رقابتی را می‌خرند و از آن‌ها استفاده می‌کنند، اعتبار بازار و تخصیص بودجه مشتری را برای حل یک مشکل نشان می‌دهند.

ارائه اولین راه‌حل‌های به‌دردنخور به بازار، استارتاپ ها را از رقابت یا شکست دور نمی‌کند.

اوایل دهه ۱۹۹۰، وب وان اولین سرویس درخواستی مواد غذایی را راه‌اندازی کرد.

با نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار بودجه این شرکت پس از عمومی شدن فعالیت خود را متوقف کرد.

در سال ۲۰۱۲، اینستاکارت با همان ایده استارتاپ راه‌اندازی شد، اما بسیاری از درس‌ها را از WebVan آموخت. اکنون ارزش Instacart نزدیک به ۸ میلیارد دلار است.

نکته این است که ساختن یک استارتاپ همیشه با چالش‌هایی همراه است.

برای ایجاد یک شروع موفق در یک فضای رقابتی، تمایزدهنده‌های منحصربه‌فرد خود را تعریف و پیاده‌سازی کنید.

در اینجا سه روش برای متفاوت بودن ایده استارتاپ وجود دارد.

 

ایده استارتاپ تقسیم‌بندی

۱- تقسیم‌بندی

تمایز از طریق تمرکز یکی از مؤثرترین راه‌های دوام آوردن در یک بازار رقابتی است.

منظور سفارشی کردن یک محصول موجود برای یک مکان است درحالی‌که ویژگی‌ها و مزایایی را که فقط برای گروه انتخاب‌شده باشد، اضافه می‌کند.

در ابتدایی‌ترین شکل آن، مانند مثال Dropbox و Box، می‌توانید تمرکز خود را بر خریداران مصرف‌کننده یا کسب‌وکارها بگذارید.

در گروه‌های مصرف‌کننده و تجاری، روش‌های زیادی برای سفارشی کردن راه‌حل موجود یا مدل تجاری برای گروه خاصی از خریداران وجود دارد.

به‌عنوان‌مثال، PatientPop بازاریابی CRM را فقط برای ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی ایجاد کرده است.

ConvertKit ابزاری برای بازاریابی ایمیل برای سازندگان وبلاگ و وبلاگ نویسان ایجاد کرده است.

توجه داشته باشید که حتی در گروه‌های مراقبت‌های بهداشتی و وبلاگ‌ها، هنوز فضای تقسیم‌بندی عمیق‌تر وجود دارد.

موفقیت یک ایده استارتاپ که از طریق تقسیم‌بندی تفاوت ایجاد می‌کند به این بستگی دارد که شخصی‌سازی برای گروه انتخاب‌شده از چه اهمیتی برخوردار است.

همه بخش‌های بازار به یک راه‌حل مناسب نیاز ندارند. بعضی‌اوقات، داشتن چنین راه‌حل‌هایی خوب است،

اما به‌اندازه کافی مهم نیست تا هزینه تغییر مشتری را توجیه کند. قبل از ساخت محصول مطمئن شوید که بازاری برای محصول شما وجود دارد.

 

پیشنهاد ویژه: چگونه استارتاپ خود را ارزش‌گذاری کنیم

 

ایده استارتاپ تغییر مدل درآمدی

۲- تغییر مدل درآمدی

آیا می‌توانید یک محصول پولی را به‌صورت رایگان تهیه و عرضه کنید؟

شاید به‌جای کسب درآمد از طریق فروش نرم‌افزار، بتوانید محصولات و خدمات مکمل یا تکمیلی را با قیمت حق بیمه به فروش برسانید.

به‌عنوان‌مثال، ProfitWell یک نرم‌افزار قدرتمند تجزیه‌وتحلیل برای مشاغل اشتراکی است.

درحالی‌که برای محصولات رقابتی آن پول پرداخت می‌شود، ProfitWell رایگان است.

، Price Intelligently، یکی از شرکت‌های تابعه ProfitWell است و مشتریان باکیفیت را به سمت پیشنهادات درجه‌یک خود جذب می‌کند.

نیل پاتل نمونه دیگری از ارائه‌دهنده یک کالای پولی به‌صورت رایگان است.

ابزار او، Ubersuggest، صدها هزار بازدیدکننده را به وبلاگ و آژانس نیل جذب می‌کند.

آیا می‌توانید بازگشت سرمایه خود را با عملکرد مشتریان مطابقت دهید؟

آیا می‌توانید قیمت‌گذاری را تغییر دهید تا فقط برای آنچه مشتری استفاده می‌کند شارژ کنید؟

این دو روش دیگر است که پیشنهاد شمارا در یک بازار رقابتی جذاب می‌کند، حتی اگر محصول تفاوت چشمگیری با رقبا نداشته باشد.

 

پیشنهاد عالی: چرا استارتاپ ها باید از مالکیت فکری خود محافظت کنند

 

ایجاد یک تجربه منحصربه‌فرد برای مشتری

۳- ایجاد یک تجربه منحصربه‌فرد برای مشتری

سیستم سازی در کسب وکار از طریق نوآوری‌های فناوری هم نعمت است و هم نفرین.

از بسیاری جهات فناوری کارایی را افزایش می‌دهد، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و زندگی را آسان‌تر می‌کند.

حقیقت این است که سیستم سازی همچنین شکاف‌های زیادی را برای تمایز از طریق شخصی‌سازی، ایجاد کرده است.

مهم نیست که نرم‌افزار هوشمند یا مصنوعی چقدر هوشمند باشد، همیشه نیاز به برقراری ارتباط با انسان وجود دارد.

برای برخی از گروه‌ها، این ممکن است یک نیاز فوری باشد که در صورت ترکیب با تمایز از طریق تقسیم‌بندی همان‌طور که در بالا بحث شد، آن را فرصتی مناسب برای تجارت می‌کند.

علاوه بر این، اگر صنعت شما با استانداردهای بالای فن‌آوری مشخص می‌شود، تمایز از طریق شخصی‌سازی و تجربه مشتری برتر راهی عالی برای برجسته‌سازی کسب‌وکارتان است.

شرکت‌های بزرگ‌تر ممکن است نتوانند پشتیبانی شخصی ارائه دهند.

منبع: سایت فوربس

 

دوره کشف ایده‌های جذاب و پولساز

دوره کشف ایده‌های جذاب و پولساز

اولین قدم برای راه‌اندازی کسب‌وکار، داشتن یک ایده خوب و پول‌ساز است. خود ایده چقدر اهمیت دارد؟ ممکن است شما ایده‌ای برای کسب‌وکار نداشته باشید. شاید هم ایده‌های بسیار زیادی در ذهن دارید ولی نمی‌توانید یک ایده را از بین آن‌ها انتخاب کنید. داشتن ایده‌های زیاد در ذهن و عدم انتخاب از بین آن‌ها و اجرایی نکردن آن‌ها، مانند نداشتن ایده است.

در دوره کشف ایده‌های جذاب و پولساز یاد می‌گیرید، چگونه فرصت‌های ناب و ایده‌های پول‌ساز پیدا کنید. چگونه ایده‌ها را بیازمایید و ببینید ایده‌هایتان چقدر ارزشمند است و درنهایت تصمیم بگیرید روی چه ایده‌هایی زمان بگذارید و کدام را رها کنید. همچنین در این دوره چهار گام کارآفرینی موفق، مراحل استارتاپ و مراحل توسعه محصول را می‌آموزید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]