بیزینس کوچینگ چیست؟ راهنمای کامل کوچینگ تجارت

بیزینس کوچینگ چیست؟ راهنمای کامل کوچینگ تجارت

بیزینس کوچینگ چیست؟ بیزینس کوچینگ فرآیندی برای هدایت تجارت از جایی که اکنون است به مکانی که صاحب کسب‌وکار می‌خواهد باشد، استفاده می‌شود.

کوچینگ و منتورینگ گاهی ممکن است اشتباه گرفته شود، زیرا هر دو نقش تجربه چندین ساله خود را روی میز می‌آورند. بزرگ‌ترین تفاوت در این است یک منتور بر مشاوره متمرکز است.

درحالی‌که کوچ به صاحب کسب‌وکار کمک می‌کند تا اهدافش را برنامه‌ریزی کند و صاحب کسب‌وکار خودش را مسئول بداند تا موفق شود.

یک بیزینس کوچ با کمک به صاحبان کسب‌وکار برای روشن کردن چشم‌انداز تجارت و چگونگی سازگاری آن با اهداف شخصی‌شان، آن‌ها را در اداره کسب‌وکار یاری و راهنمایی می‌کند.  

بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس کوچینگ درواقع نوعی مشاوره فرآیند محور است که روی موضوعات حرفه‌ای متمرکز است.

هدف از بیزینس کوچینگ اساساً همراهی افراد در پیشرفت حرفه‌ای آن‌ها، حمایت از آن‌ها در شناخت نقاط قوت و مهارت‌های آن‌ها و استفاده از آن‌ها برای موفقیت در درازمدت و تجربه فعالیت حرفه‌ای در حد تحقق است.

علاوه بر واژه بیزینس کوچینگ، مربیگری شغلی و مربیگری حرفه‌ای نیز استفاده می‌شود.

نامی که برای آن گذاشته می‌شود مهم نیست، مهم کاری است که بیزینس کوچ برای پیشرفت حرفه‌ای شما انجام می‌دهد.

  بیشتر بخوانید: بهترین کتاب‌های مرتبط با کوچینگ   مربیان کسب‌وکار یا بیزینس کوچ ها برنامه‌های عملیاتی می‌سازند

مربیان کسب‌وکار یا بیزینس کوچ ها برنامه‌های عملیاتی می‌سازند

صاحبان کسب‌وکار فعال به دنبال درک این موضوع هستند که چرا دستیابی به اهداف رشد تجارت برای آن‌ها شخصاً مهم است و چه تأثیری بر زندگی آن‌ها خواهد گذاشت.

از این گذشته، صاحبان کسب‌وکار درنهایت سرعت و اشتیاق رسیدن به هدف را تعیین می‌کنند (اگر هدفی داشته باشند).

اگر اهداف تجاری با رؤیاها، اهداف و برنامه‌های شخصی صاحبان کسب‌وکار مرتبط نباشد، دلیل مهمی برای رسیدن به آن هدف تجاری مهم نیست.

پس از مشخص کردن اینکه صاحب کسب‌وکار مایل است کسب‌وکار خود را به کجا ببرد، بیزینس کوچینگ به شما کمک می‌کند تا اهداف و استراتژی‌های موردنیاز برای پیشرفت کار را در نزدیکی هدف خود برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کنید.

یک مربی به طور منظم، هر هفته یا ماهانه، با صاحب کسب‌وکار دیدار خواهد کرد تا تعهدات آن‌ها را در جلسه مربیگری گذشته کنترل کند.

مربیان سال‌ها تجربه دارند که روی میز می‌آورند. آن‌ها به مالکان کمک می‌کنند اهدافشان را بفهمند و برای رسیدن به آن‌ها نقشه راه درست می‌کنند.

دیدگاه آن‌ها در مورد شرکت می‌تواند به مالکان کمک کند تا ببینند کدام موارد فقط وظایف هستند و کدام‌یک از اهداف بلندمدت هستند.

  پیشنهاد عالی: ۱۶ سؤال قدرتمند در بیزینس کوچینگ  

بیزینس کوچ ها صاحبان کسب‌وکار را مسئولیت‌پذیر می‌کنند

یک مؤلفه مهم بیزینس کوچینگ، پاسخگویی است. شما هرگز نمی‌بینید که یک مربی فوتبال برای تیم خود در اطراف زمین دویده باشد. همین واقعیت در مورد بیزینس کوچ ها نیز صادق است. یک بیزینس کوچ مشاور نیست.

آن‌ها در کسب‌وکار شما، کار شمارا انجام نمی‌دهند. آن‌ها برای حفظ تمرکز شما بر روی نتیجه نهایی وجود دارند و به شما یادآوری می‌کنند که چرا این کار مهم است.

آن‌ها به شما انگیزه می‌دهند تا به تعهدات خود عمل کنید. آن‌ها به‌عنوان یک دیوار صدا برگردان عمل می‌کنند. در صورت لزوم آینه‌ای در مقابل خود نگه می‌دارند و نقاط کور شخصی و تجاری شما را برجسته می‌کنند.

دیو تردول، رئیس Vital Signs هو هو کوس، نیویورک: «جلسات بیزینس کوچینگ ماهانه من به من کمک می‌کند تا مسئولیت‌پذیری خود را حفظ کرده و روی تعیین اهداف و تحقق آن‌ها تمرکز کنم.»

مربیان با ایجاد معیارهای کلیدی عملکرد، (KPI) اهداف را دنبال می‌کنند که این امر مسیر رسیدن به آن‌ها را بسیار شفاف می‌کند.

مربی برای پیگیری و اندازه‌گیری پیشرفت‌هایی است که اگر شخصی بخواهد از ثبت آن اجتناب کند، در آنجا حضور دارد.

وقتی سفر شفاف باشد، باعث می‌شود شخصی که مسئول دستیابی به آن‌ها است بسیار پاسخگو باشد.

  حتما بدانید: کوچینگ برای تغییر   بیزینس کوچینگ چه کمکی به صاحبان کسب‌وکار می‌کند؟

بیزینس کوچینگ چه کمکی به صاحبان کسب‌وکار می‌کند؟

خیلی‌ها به‌اشتباه گمان می‌کنند که بیزینس کوچینگ فقط به درد کسب‌وکارهایی می‌خورد که با مشکل مواجه شده‌اند و برای عبور از بحران به کمک نیاز دارند.

این در حالی است که بیزینس کوچینگ فضایی را فراهم می‌کند که صاحب کسب‌وکار بتواند چالش‌ها و مشکلات موجود را به فرصتی برای ارتقای عملکرد سازمان تبدیل کند.

صاحب کسب‌وکار به دنبال توصیه‌هایی کاملاً تخصصی است، می‌خواهد دیدگاهی واضح‌تر و واقع‌گرایانه نسبت به آینده کسب‌وکارش داشته باشد

و برای از میان برداشتن موانع و مشکلات موجود راهکاری پیدا کند.

می‌توانید اطمینان داشته باشید که یک بیزینس کوچ حرفه‌ای قادر است مشکلات منحصربه‌فرد و سیستماتیک کسب‌وکار شمارا شناسایی کند،

اما چه کسی این توانایی را دارد که منتظر بماند تا شما خود به یک راهکار مناسب برسید و از همان ابتدا خودش راهکار و ایده‌هایش را پیشنهاد ندهد.

  بیشتر بدانید: ۶ مزیت داشتن بیزینس کوچ چیست  

بیزینس کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

بیزینس کوچینگ به درد کسانی می‌خورد که می‌دانند چه می‌خواهند، و با آغوش باز به استقبال تغییر می‌روند.

در این صورت بیزینس کوچ به آن‌ها کمک می‌کند تا برای خود اهدافی بهتر و عالی‌تر تعریف کنند، بهتر تصمیم بگیرند،

عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند و روابطشان را بهبود بخشند. بیزینس کوچینگ برای؛

• مدیران عامل

• مدیران ارشد

• صاحبان کسب‌وکار

• کارآفرینان

• و همه کسانی که قصد توسعه سازمانشان را دارند مناسب است.

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ، داستان موفقیت خود را تا حدی به دلیل داشتن یک بیزینس کوچ حرفه‌ای می‌دانند.

 

دیدگاه کاربران (0)