بازاریابی ابری چیست؟

بازاریابی ابری چیست؟

بازاریابی ابری از وب‌سایت یک برند گرفته تا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و استراتژی‌های تلفن همراه گسترش می‌یابد.

در این آموزش بیشتر در مورد بازاریابی ابری، چرایی مفید بودن آن و برخی شرکت‌هایی که آن را با موفقیت انجام می‌دهند، خواهیم آموخت.

در ابرها

سر کسی در ابرهاست شما در ابر نهم هستید. هر ابر دارای پوشش نقره‌ای است.

ما همیشه از ایده ابرها برای نشان دادن افکار و احساسات خود استفاده می‌کنیم.

اما بیشتر و بیشتر در مورد چیزهایی که در ابر اتفاق می‌افتد صحبت می‌کنیم، و این به معنای در آسمان نیست.

در محل کار، می‌توانید در فضای ابری کار کنید، که به‌عنوان مکانی برای ذخیره اسناد مشترک عمل می‌کند.

در خانه، می‌توانید موسیقی و عکس‌های خود را در یک برنامه ذخیره‌سازی ابری مانند Dropbox ذخیره کنید.

اما ابر در جامعه بازاریابی به‌عنوان چیز دیگری نیز شناخته شده است و مفهومی که به‌عنوان بازاریابی ابری شناخته می‌شود.

بازاریابی ابری چیست؟

بازاریابی ابری تمام تلاش‌های بازاریابی کسب‌وکار دیجیتال است که شخصی‌سازی‌شده و یکپارچه شده است تا تجربه مشتری را افزایش دهد.

هدف این است که به مشتریان درجایی که هستند دسترسی پیدا کنید، چه در رسانه‌های اجتماعی، چک کردن ایمیل آن‌ها یا بازدید از یک وب‌سایت.

مفهوم بازاریابی ابری به لطف رشد سریع اینترنت و جامعه که از نظر مصرف داده و مشارکت در گفتگوهای دوطرفه با برندها متحرک‌تر شده است، تکامل یافته است.

این مدل بازاریابی تغییری نسبت به اشکال سنتی بازاریابی از طریق تبلیغات چاپی، تلویزیونی و رادیویی است.

اگر یک برند از طریق بازاریابی ابری با مشتریان ارتباط برقرار نکند، احتمالاً مبارزه می‌کند.

بازاریابی ابری - عمل سفارشی‌سازی محتوا از طریق موتورهای جستجو، وبلاگ‌ها، تبلیغات دیجیتال و ایمیل - راه جدیدی برای انجام تجارت است.

به‌ویژه برای این مدل بازاریابی ، توانایی تاجر برای سفارشی کردن محتوا برای هر کاربر مهم است.

این بدان معناست که تاجر، با جمع‌آوری جزئیات درباره پایگاه مخاطبان خود، می‌تواند ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده ارسال کند، تبلیغات هدفمند ایجاد کند، و کمپین‌های ایمیلی مناسبی ایجاد کند که نیازها، ترجیحات خریدار و رفتار خرید قبلی (ازجمله ویژگی‌های دیگر) را در نظر بگیرد.

  مزایای بازاریابی ابری

مزایای این مدل بازاریابی

تا اینجا، برخی از مزایای این بازاریابی باید آشکار باشد، اما مزایای بسیاری دیگر وجود دارد که بازاریابی ابری را به یک انتخاب عقلانی تبدیل می‌کند. بیایید به چند مورد نگاه کنیم:

1. ارزان است خب، به‌هرحال ارزان‌تر است. دوران چاپ و ارسال تبلیغات برای مصرف‌کنندگان یا اجرای تبلیغات تلویزیونی گران‌قیمت گذشته است.

گزینه‌های بازاریابی ابری از کاملاً رایگان (کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما) تا هزینه‌های نسبتاً کم (اجرای یک برنامه خبرنامه ایمیل) متغیر است.

2. سریع است در مورد آن فکر کنید: کدام‌یک سریع‌تر به مشتری دسترسی پیدا می‌کند - یک خبرنامه ایمیل یا یک خبرنامه ارسال‌شده از طریق پست؟

فناوری این بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد که تقریباً بلافاصله با مشتریان ارتباط برقرار کنید، بدون اینکه اصلاً وارد صندوق ورودی خود شوید.

3. ساخته‌شده به سفارش بازاریابی ابری به شما این امکان را می‌دهد که نه‌تنها اطلاعاتی در مورد مشتریان خود جمع‌آوری کنید، بلکه از آن برای دستیابی به آن‌ها با اطلاعات هدفمندتر و مرتبط‌تر نیز استفاده کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر در فروشگاه خود برنامه وفاداری دارید که اعضای آن باید تولد خود را وارد کنند، می‌توانید برای هر عضو در روز تولدش یک تبریک تولد و یک پیشنهاد ویژه ارسال کنید این‌طور نیست؟

 

اجزای بازاریابی ابری

وقتی در مورد این مدل بازاریابی صحبت می‌کنید، به دو مؤلفه مهم نگاه می‌کنید: کانال‌ها و ابزارها.

کانال‌ها شامل تمام روشی است که یک شرکت پیام خود را نمایش می‌دهد، مانند یک وب‌سایت یا حساب رسانه‌های اجتماعی.

ابزارها برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی هستند که به تسهیل ارتباط با کاربران آنلاین کمک می‌کنند - محصولاتی مانند Constant Contact برای ارسال ایمیل و Google Analytics برای اندازه‌گیری تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت و موفقیت تبلیغات آنلاین.

دیدگاه کاربران (0)