تماس با ما
18:00 - 09:00
بازاریابی درون‌گرا (Inbound Marketing) چیست؟
۱۳۹۹-۱۱-۲۸ 0

بازاریابی درون‌گرا یک روش تجاری است که با ایجاد محتوای ارزشمند و تجربیات متناسب با مشتری، مشتریان را به خود جذب می‌کند.

درحالی‌که بازاریابی برونگرا خواست مخاطب در آن دخالت ندارد.

بازاریابی درون‌گرا ارتباطاتی را که مخاطبان به دنبال آن هستند شکل می‌دهد و مشکلاتی را که از قبل دارند حل می‌کند.

متدولوژی درون‌گرا چیست؟

متدولوژی درون‌گرا، روشی برای رشد سازمان شما از طریق ایجاد روابط معنادار و پایدار با مصرف‌کنندگان، مشتریان بالقوه و مشتریان است.

روش درون‌گرا در مورد ارزش‌گذاری و توانمندسازی این افراد برای رسیدن به اهدافشان در هر مرحله از سفر با شما است.

چرا؟ زیرا وقتی مشتریان شما موفق می‌شوند، شما نیز موفق می‌شوید.

شما باید روشهای جدید جذب مشتری را بدانید تا از رقبای خود عقب نمانید.

 

متدولوژی درون‌گرا را می‌توان به سه روش اعمال کرد:

متدولوژی درون‌گرا را می‌توان به سه روش اعمال کرد:

جذب: جذب افراد مناسب با محتوای ارزشمند و گفتگوهایی که ثابت می‌کند شما به‌عنوان یک مشاور قابل‌اعتماد برای افرادی هستید که می‌خواهند تعامل داشته باشند.

همچنین باید یک استراتژی بازاریابی مشتری محور را در این مدل بازاریابی تدوین کنید.

تعامل: ارائه بینش‌ها و راه‌حل‌هایی که با نقاط درد و اهداف آن‌ها مطابقت دارد بنابراین احتمال خرید آن‌ها از شما بیشتر است.

جلب رضایت: ارائه کمک و پشتیبانی برای اینکه مشتریانتان بتوانند در خرید خود موفقیت کسب کنند.

وقتی مشتری‌ها موفقیت کسب می‌کنند، این موفقیت را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، با ایجاد یک زنجیره خود پایدار، مشتریان بالقوه جدیدی برای سازمان شما به ارمغان می‌آورند.

این‌گونه است که سازمان شما حرکت می‌کند. به همین دلیل است که متدولوژی درون‌گرا به‌عنوان پایه محکمی برای فلایول شما عمل می‌کند.

 

فلایول یا چرخ‌دنده چیست؟

فلایول یا چرخ‌دنده چیست؟

فلایویل یک مدل تجاری که نشان می‌دهد سازمان شما با اولویت‌بندی و ارائه یک تجربه استثنایی به مشتری، چه چیزی کسب کند.

شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در استراتژی‌هایی که مشتری‌ها را جذب و حفظ می‌کند فلایول یا چرخ‌دنده خود را بچرخانید و حرکت خود را ایجاد کنید.

از طرف دیگر، تنها چیزی که سرعت چرخ‌دنده شمارا کند می‌کند، اصطکاک است.

اغلب بزرگ‌ترین منابع اصطکاک برای مشتریان شما در جابجایی بین تیم‌ها است، بنابراین هم ترازی و ارتباط بین تیم‌ها برای چرخاندن چرخ‌دنده شما مهم است.

وقتی چرخ‌دنده شما بر اساس متدولوژی درون‌گرا استوار است، عملکردهای بازاریابی، فروش و خدمات شما می‌توانند قدرت را افزایش دهند و اصطکاک را در مراحل جذب، تعامل و لذت بردن از بین ببرند.

همه نیروهای سازمانی همچنین وظیفه‌دارند اصطکاک را از چرخ‌دنده شما بردارند.

به‌عنوان‌مثال، در مرحله تعامل، بازاریابی با انجام کارهایی مانند وبلاگ نویسی، بازاریابی رویداد و تبلیغات پولی، بیشترین نقش را خواهد داشت.

اما تیم فروش شما می‌تواند با مشارکت در فروش اجتماعی قدرت و نیرو اضافه کند، و تیم خدمات به مشتری می‌تواند با آسان‌تر کردن ارجاعات مشتریان فعلی، قدرت و نیرو را افزایش دهد.

وقتی مشتری کافی پیدا کردید و با آن‌ها تعامل برقرار کردید و آن‌ها را راضی کردید.

آن‌ها می‌توانند با ارتقا سازمان شما و آوردن مشتریان جدید به سازمان شما، چرخ‌دنده شمارا بچرخانند.

باگذشت زمان، چرخ‌دنده به شما امکان می‌دهد بدون سرمایه‌گذاری مداوم در جذب مشتری، رشد کنید.

استراتژی‌های بازاریابی درون‌گرا

این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کند تا به‌طور مؤثر برای مخاطبان هدف خود بازاریابی کنید.

در ادامه، خواهید دید که استراتژی‌های خاصی برای هر یک از روش‌های درون‌گرا (جذب، تعامل و لذت بردن مصرف‌کنندگان) جهت چرخاندن چرخ‌دنده شما و کمک به رشد بهتر کسب‌وکار شما وجود دارد.

این نوع بازاریابی به شما کمک می کند که بدانید چگونه باید محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید.

 

حتماً بخوانید!  انتخاب یک نیچ (گوشه‌ای از بازار) برای تجارت آنلاین

استراتژی‌های جذب

استراتژی‌های جذب

استراتژی‌های بازاریابی درون‌گرا که مخاطبان شما و شخصیت‌های خریدار را به خود جلب می‌کنند، به ایجاد و توسعه محتوا گره‌خورده‌اند.

برای دسترسی به مخاطبان خود، با ایجاد و انتشار محتوا، مانند مقالات وبلاگ، محتوای پیشنهادی و رسانه‌های اجتماعی شروع کنید که ارزش را فراهم می‌کند.

به‌عنوان‌مثال می‌توان به راهنمایی در مورد نحوه استفاده از محصولات خود، ارائه اطلاعاتی در مورد چگونگی راه‌حل خود برای حل چالش‌های آن‌ها، توصیه‌های مشتری و جزئیات مربوط به تبلیغات یا تخفیف‌ها پرداخت.

برای جذب مخاطبان خود در سطح عمیق‌تر از طریق بازاریابی درون‌گرا، تمام این مطالب را با یک استراتژی سئو بهینه کنید.

یک استراتژی SEO شمارا ملزم می‌کند کلمات کلیدی خاص و عبارات مربوط به محصولات یا خدمات خود، چالش‌هایی که برای مشتریان حل می‌کنید و راه‌های کمک به مخاطبان خود را هدف قرار دهید.

به شما این امکان را می‌دهد که مطالب و اطلاعات شما به‌طور ارگانیک در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای افرادی که این اطلاعات را جستجو می‌کنند (به‌عنوان مخاطب هدف شما یا مشتریان مناسب برای تجارت شما شناخته می‌شوند) ظاهر شود.

استراتژی‌های تعامل

هنگام استفاده از استراتژی‌های درون‌گرا برای جذب مخاطب خود، اطمینان حاصل کنید که با مشتریان و مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها برخورد می‌کنید به‌گونه‌ای که آن‌ها را به ایجاد روابط طولانی‌مدت با شما سوق دهد.

هنگام استفاده از این استراتژی‌های تعامل، اطلاعاتی در مورد ارزشی که کسب‌وکار شما برای آن‌ها فراهم می‌کند، ارائه دهید.

استراتژی‌های خاص تعامل ممکن است شامل نحوه مدیریت و مدیریت تماس‌های فروش درون‌گرا باشد.

به چگونگی رسیدگی نمایندگان خدمات مشتری به تماس ذینفعان و مشتریان احتمالی متمرکز شوید.

همچنین، اطمینان حاصل کنید که همیشه راه‌حل می‌فروشید، نه محصول.

با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که تمام معاملات به توافقنامه‌های سودمند مشترک برای مشتریان و تجارت شما ختم می‌شوند.

این بدان معنی است که شما برای مشتریان واجد شرایط خود ارزش قائل هستید.

 

حتماً بخوانید!  استفاده از بازاریابی جاذبه‌ای برای سه برابر کردن مشتریان بالقوه

استراتژی‌های جلب رضایت

استراتژی‌های جلب رضایت

استراتژی‌های جلب رضایت درون‌گرا اطمینان می‌دهد که مشتریان مدت‌ها پس از خرید، خوشحال، راضی و پشتیبانی می‌شوند.

این استراتژی‌ها شامل تبدیل‌شدن اعضای تیم شما به مشاور و خبره می‌شود که همیشه به مشتری کمک می‌کنند.

استفاده از ربات‌های چت به‌موقع و نظرسنجی برای کمک، پشتیبانی و درخواست بازخورد از مشتری راهی عالی برای خوشحالی این افراد است.

ربات‌ها و نظرسنجی‌ها باید در زمان مشخصی در طول سفر مشتری به اشتراک گذاشته شوند تا از منطقی بودن و مفید بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود.

به‌عنوان‌مثال، چت بات ها می‌توانند به مشتریان فعلی در ایجاد تکنیک‌ها یا تاکتیک‌های جدیدی کمک کنند که شما شروع به ارائه آن‌ها کرده‌اید و آن‌ها می‌خواهند از آن‌ها استفاده کنند.

علاوه بر این، شش ماه پس از خرید مشتریان از محصول یا خدمات شما، می‌توانید نظرسنجی رضایت را برای دریافت بازخورد و بررسی ایده‌های بهبود ارسال کنید.

حضور در شبکه‌های اجتماعی و دریافت نظر مشتریان، استراتژی مهم دیگر برای جلب رضایت مشتری است.

پیروان شبکه‌های اجتماعی می‌توانند از یکی از نمایه‌های شما برای ارائه بازخورد، سؤال پرسیدن یا به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با محصولات یا خدمات شما، استفاده کنند.

به این تعاملات با اطلاعاتی که می‌دهید، با حمایت کردن و تشویق کردن پاسخ دهید.

این امر نشان می‌دهد که آن‌ها را می‌شنوید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

سرانجام، علامت استراتژی درون‌گرا متمرکز بر رضایت مشتری، همان استراتژی است که به مشتریان کمک می‌کند و از آن‌ها در هر موقعیتی پشتیبانی می‌کند، صرف‌نظر از اینکه به کسب‌وکار شما ارزشی تعلق بگیرد.

به یاد داشته باشید که مشتری خوشحال به یک مدافع و مروج برند تبدیل می‌شود، بنابراین تمام تعاملات کوچک و بزرگ را با دقت انجام دهید.

به‌طور خلاصه

به‌عنوان یک بازاریاب درون‌گرا، هدف شما این است که مشتریان بالقوه جدیدی را برای شرکت خود جذب کنید، در مقیاس وسیع با آن‌ها تعامل داشته باشید و آن‌ها را به‌صورت جداگانه خوشحال کنید.

شما همچنین با تیم‌های فروش و خدمات مشتریان خود مشارکت دارید تا چرخ‌دنده را به‌طور مؤثر چرخانده و به رشد تجارت کمک کنید.

منبع: سایت هاب اسپات

پیام بگذارید

آرشیو