تماس با ما
18:00 - 09:00
بازاریابی درون‌گرا یا جاذبه ای [Inbound Marketing] چیست؟
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ 0

بازاریابی درون‌گرا | Inbound Marketing

بازاریابی درون‌گرا یا جاذبه ای [Inbound Marketing] چیست؟

بازاریابی درون‌گرا یا [Inbound Marketing]

بازاریابی درون گرا روشی تجاری است که از طریق ایجاد مطالب و تجربه‌های باارزش و مناسب، مشتریان را جلب می‌کند.

درحالی‌که بازاریابی برونگرا با ایجاد محتوایی موجب قطع ارتباط با مشتری می‌گردد، بازاریابی درون‌گرا ارتباطات موردنیاز شما را تشکیل می‌دهد و هم‌چنین مشکلاتی که قبلاً داشته‌اید را نیز حل می‌کند.

بازاریابی درون‌گرا راه‌حل‌ها و فرصت‌هایی را فراهم می‌کند که تأثیر مثبتی بر مردم و کسب‌وکار شما می‌گذارد.

بنابراین، چگونه آن را عملی کنیم؟

استراتژی بازاریابی درون‌گرا می‌تواند شامل کانال‌ها و محتواهای مختلفی در جهت جذب فرصت‌ها و مشتریان زیادی برای سایت شما باشد.

اما بازاریابی درون‌گرا فقط بخشی از جنبش بزرگ در دنیای تجاری است.

پایه و اساس ایده‌ای است ولی برای جذب افراد به سایت شما کافی نیست، نیاز است مشتریان را پشتیبانی کنید.

به این‌گونه تجارت شما می‌تواند پیشرفت داشته باشد با ادامه فعالیت بازاریابی ، فروش و خدمات به‌طور مداوم بر روی مشتریان فعلی و آینده خود متمرکز می‌شوید.

ما این مراحل را بانام چرخه می‌شناسیم و راه‌های نفوذپذیری و سرعت بخشی به چرخه انجام از مرحله جذب تا به‌کارگیری تا بهره‌وری تا کسب‌وکار شما سریع‌تر و بهتر پیشرفت کند.

بازاریابی درون‌گرا چیست؟

بازاریابی درون‌گرا چیست؟

پس از ورود افراد به سایت شما، تیم فروش شما می‌توانند از طریق ابزارهایی مانند ایمیل یا گفتگوی آنلاین با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و برند شما را به آن‌ها معرفی کنند.

سپس، تیم ارائه‌دهنده خدمات مشتری می‌تواند به آن‌ها کمک کنند و مشاوره‌های لازم را در مورد محصولات شما در اختیار آن‌ها بگذارند.

بازاریابی درون‌گرا روشی برای جذب، تعامل، ایجاد رضایت برای پیشرفت شغل شما است که به آن ارزش می‌دهد و باعث ایجاد اعتماد می‌گردد.

به‌عنوان انتقال فناوری، بازاریابی درون‌گرا روشی انسانی و مفید برای راهنمایی انجام امور است روش درون‌گرایی راهی بهتر برای فروش و هم‌چنین راهی بهتر برای خدمت‌رسانی به مشتریان می‌باشد.

زیرا مشتری خوب به معنای کسب‌وکار خوبی است و شرکت شما می‌تواند در زمان طولانی‌مدت پیشرفت زیادی داشته باشد.

از طریق ایجاد محتوایی که برای حل مشکلات و نیاز افراد طراحی گردیده است می‌توانید چشم‌اندازهای مناسبی را جذب نمایید و از این طریق باعث افزایش اعتماد و اعتبار کسب‌وکار خود شوید.

استراتژی‌های بازاریابی درون‌گرا

استراتژی‌های بازاریابی درون‌گرا

این استراتژی به شما کمک خواهند کرد تا به‌طور مؤثر برای کاربران هدف جدید بازاریابی کنید.

در مطلب زیر به استراتژی‌های ویژه‌ای می‌پردازیم که هریک از آن‌ها در جذب و رضایت مصرف‌کنندگان تأثیر به سزایی دارند و باعث پیشرفت کسب‌وکار شما می‌گردد.

جذب استراتژی‌ها

استراتژی‌های بازاریابی درون‌گرا مخاطبان هدف و افراد خریداری که با ایجاد و توسعه محتوا ارتباط دارند را به خود جذب می‌کند.

برای جذب مخاطبان کار خود را از انتشار و ایجاد محتوایی مانند مقاله‌های وبلاگ، عرضه محتوا و رسانه‌های اجتماعی شروع کنید که باعث ارزش کار شما می‌گردد.

حتماً بخوانید!  ۴ استراتژی برای داشتن مشتریان مادام العمر

به‌عنوان‌مثال می‌توان راهنمایی برای شیوه استفاده از محصولات خود، ارائه راه‌حل‌هایی جهت حل چالش‌ها و مشکلات، تعریفی از مشتریان و جزئیاتی در مورد تخفیفت خود ارائه دهید.

برای جذب مخاطبان خود در سطح وسیع‌تر از طریق بازاریابی درون‌گرا لازم است مطالب شما سئو باشند.

استراتژی سئو به شما کمک می‌کند تا بر روی کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات خود تمرکز داشته باشید و هم‌چنین باعث حل چالش مشتریان می‌گردد و باعث می‌شود تا مخاطبان به اهداف خود دست یابند.

سئو مطالب موجب می‌گردد تا مطالب و محتوای شما به‌صورت ارگانیک در صفحه نتایج موتورهای جستجو در دسترس مشتریان قرار گیرد.

استراتژی‌های بازاریابی درونگرا

استراتژی‌های مشارکت

زمانی که شما از استراتژی‌های بازاریابی درونگرا برای برقراری ارتباط با مخاطبان استفاده می‌کنید، مطمئن شوید به‌گونه‌ای با آن‌ها وارد رابطه شده‌اید که آن‌ها نیز مایل هستند به مدت‌زمان طولانی با شما در ارتباط باشند.

زمان استفاده از این استراتژی‌های برقراری ارتباط، اطلاعاتی در مورد ارزش کسب‌وکار خود در اختیار آن‌ها قرار دهید.

استراتژی‌های برقراری ارتباط ویژه ممکن است شامل به‌کارگیری و مدیریت تماس‌های ورودی فروش شما باشد.

بر روی نحوه ارائه خدمات به مشتریان علاقه‌مند و چشم‌اندازهای آینده تمرکز داشته باشید.

علاوه بر این، توجه داشته باشید به‌جای فروش کالا، برای فروش آن راه‌حل ارائه دهید.

این روش تضمین می‌کند تا در کسب‌وکار خود سود زیادی به دست آورید و مشتریان ارزش زیادی را برای شما قائل شوند.

Inbound Marketing

استراتژی‌های لذت‌بخش

استراتژی بازاریابی درون‌گرای جذاب به شما این اطمینان را می‌دهد که مشتریان خوشحال و راضی هستند و بعد از خرید به مدت طولانی‌مدت پشتیبانی می‌شوند.

این استراتژی‌ها می‌تواند شامل به‌کارگیری مشاوران و متخصصانی باشد که در هرزمانی می‌توانند به مشتریان کمک کنند.

توجه به نظرسنجی‌ها، بازخورد مشتریان هم‌چنین پشتیبانی از محصولات می‌تواند برای افراد بسیار رضایت‌بخش باشد.

در هر مرحله از انجام کار سعی کنید از مشتریان نظرسنجی داشته باشید زیرا این عمل بسیار باارزش است.

به‌عنوان‌مثال، نظرسنجی‌ها و گفتگوهای آنلاین با مشتریان به شما کمک می‌کنند تا تکنیک‌های جدیدی را به شما ارائه دهند و شما بتوانید در جهت پیشرفت کار خود از آن‌ها استفاده کنید.

علاوه بر این، ممکن است بعد از ۶ ماه از خرید کالا یا خدمات توسط مشتریان نظراتی ارسال گردد که به شما در خدمت‌رسانی هرچه بهتر یاری کند.

بازاریابی درون گرا و شبکه های اجتماعی

استراتژی شبکه های اجتماعی

توجه به رسانه‌های اجتماعی یکی دیگر از استراتژی‌های جلب رضایت مشتریان است.

مشتریان می‌توانند از طریق رسانه‌های اجتماعی سؤالات خود را در مورد محصولات یا خدمات شما بپرسند یا تجربه خود را در مورداستفاده از هریک از محصولات شما مطرح کنند.

این تعامل و برقراری ارتباط از طریق رسانه‌های اجتماعی می‌تواند مشتریان را برای خرید بیشتر تشویق کند و هم‌چنین می‌تواند نشان‌دهنده‌ی اهمیت و توجه به خواسته‌های آن‌ها باشد.

در پایان، در بازاریابی درون‌ گرا توجه به رضایت مشتریان اهمیت زیادی دارد و یکی از جنبه‌های پشتیبانی محسوب می‌گردد.

حتماً بخوانید!  چگونه یک کمپین بازاریابی وایرال طراحی کنید؟

به خاطر داشته باشید مشتریان راضی همواره برند شما را تبلیغ خواهند کرد بنابراین در تعامل با مشتریان دقت لازم را داشته باشید.

بازاریابی درون‌گرا روش اثبات‌شده برای پیشرفت کسب‌وکار شما

در سال‌های گذشته، تغییر در رفتار خرید در قالب بازاریابی درون‌گرا باعث گسترش تجربه مشتری شده است.

نحوه برقراری ارتباط و آنچه از کسب‌وکار خود انتظار دارید، تغییر کرده است.

خبر خوب؟

متدولوژی بازاریابی درون‌گرا در امتداد تکنولوژی به انواع مشاغل کمک می‌کند تا بتوانند با نیازها سریع‌تر تغییر کنند که این تغییر نه‌تنها با بازاریابی بلکه با تجربه مشتری انجام می‌شود.

پشتیبانی از این متدولوژی پلتفرم نرم‌افزاری کامل برای بازاریابی، فروش، خدمت‌دهی و مدیریت ارتباط با مشتری است.

این ابزارها به‌تنهایی قدرتمند هستند ولی زمانی که آن‌ها با یکدیگر استفاده شوند عملکرد بهتری خواهند داشت و به شما در پیشرفت متدولوژی بازاریابی درون‌گرا کمک می‌کنند.

با ترکیب متدولوژی بازاریابی درونگرا و نرم‌افزارهای هاب اسپات، شما می‌توانید کسب‌وکار خود را توسعه دهید و مشتریان زیادی از شما خرید کنند و مدت‌زمان زیادی با شما همراه شوند و هم‌چنین باعث می‌گردد شما را به دوستان خود نیز معرفی کنند.

متدولوژی بازاریابی درون‌گرا در بازاریابی

استفاده از متدولوژی بازاریابی درون‌گرا در بازاریابی

به‌عنوان یک بازاریاب هدف شما جذب چشم‌اندازهای شرکت، برقراری ارتباط و جلب رضایت هریک از مشتریان است.

شما هم‌چنین می‌توانید با تیم‌های فروش و خدمات آن‌ها شریک شوید تا چرخه به‌طور مؤثر تکمیل شود و کسب‌وکار شما پیشرفت کند.

کار بزرگی است اما شما متدولوژی درونی و بازاریابی را نیز پوشش می‌دهید.

جذب کردن

شما قطعاً نمی‌خواهید فقط افراد وارد سایت شما شوند بلکه به دنبال افرادی هستید که به مشتری تبدیل شوند و با رضایت از شما خرید کنند.

چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟

شما می‌توانید با محتوای مرتبط و به‌موقع مشتریان زیادی را جذب نمایید.

با استفاده از ابزار استراتژی محتوا می‌توانید اعتمادسازی کنید و بر روی موضوعاتی که برای شما اهمیت زیادی دارند تمرکز داشته باشید.

محتوای وبلاگ یا محتوای ویدئویی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

برای افزایش آگاهی مشتریان برای مخاطبان خود تبلیغ کنید.

در هر مرحله از انجام کار، از تمام تلاش‌ها و فعالیت‌های خود گزارشی تهیه کنید و با تحلیل و تجزیه آن‌ها نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.

ایمیل مارکتینگ برای بازاریابی درون‌گرا

ایجاد رضایت

از اتوماسیون ایمیل و بازاریابی به‌عنوان مکالمات هاب اسپات استفاده کنید تا از این طریق در زمان مناسب اطلاعات موردنیاز را در اختیار افراد قرار دهید.

از صندوق مکالمات برای جهت‌دهی به فروش‌ها و اعضای تیم خدمات استفاده کنید تا بتوانید از این طریق با افرادی تجارت می‌کنید، ارتباط برقرار کنید.

محتوایی به‌یادماندنی مانند ویدئو ایجاد کنید و آن را با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک بگذارید.

استفاده از متدولوژی درونی درفروش

شما به‌عنوان یک فروشنده درونی، وقت خود را برای جذب نمایندگان فروش بیشتر سپری می‌کنید و از راه‌حل‌های آن‌ها برای حل مشکلات خشنود می‌شوید.

حتماً بخوانید!  دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست؟

در این مرحله ما با متدولوژی درونی و فروش سروکار داریم.

جذب کردن

شما باید بتوانید مشتریان را جذب کنید تا آن‌ها به شما اعتماد کنند و در حل مشکلات به شما کمک کنند.

تقویم دیدارهای خود را بر روی سایت خود قرار دهید تا افراد بتوانند درزمانی مناسب با شما ارتباط برقرار کنند.

از ابزارهای پیش‌بینی برای مشاهده بازدیدهای سایت استفاده کنید.

از طریق هاب اسپات و تماس با افراد با آن‌ها وارد رابطه شوید.

درگیر کردن

ارتباط خود را با افرادی که بیشتر از طریق ایمیل در تماس هستید، حفظ کنید.

از اسنادی برای پیگیری مدت‌زمانی که افراد در سایت شما می‌گذرانند استفاده کنید و لینک‌هایی برای تعیین وقت افراد بر روی سایت قرار دهید.

از نقل‌قول‌ها استفاده کنید تا پیشنهاد‌های شما واضح باشند.

فرآیند فروش خود را اتوماتیک انجام دهید تا سریع‌تر بتوانید پاسخگو باشید.

ایجاد رضایت

به‌کارگیری روش‌های ملاقات دیداری، مکالمات هاب اسپات و نقل‌قول‌ها نه‌تنها می‌توانند باعث آسانی زندگی شما گردند بلکه موجب آسانی زندگی مشتریان نیز می‌گردد.

از این ابزارها استفاده کنید تا فرآیند فروش برای شما به بهترین شکل ممکن پیش رود.

What Is Inbound Marketing

استفاده از متدولوژی درونی برای ارائه خدمات در بازاریابی درون گرا

به‌عنوان یک مرکز ارائه‌دهنده خدمات به‌صورت حرفه‌ای، شما وظیفه‌دارید به مشتریان خود کمک کنید تا به پاسخ سؤالات خود برسند و از تجربه‌های شما استفاده کنند و راضی باشند.

متدولوژی درونی و هاب سرویس می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

جذب کردن با پاسخ سؤالات

افراد به دنبال پاسخ سؤالات خود هستند.

اکثر این سؤالات در مورد محصولات، کالاها یا خدمات شما باشند که نیاز است از طرف شما پاسخ داده شود.

با استفاده از ابزارهای پایه دانش و استراتژی دانش قوی می‌توانید از راه درستی اطلاعات صحیحی را فراهم کنید.

راه‌حل‌های معناداری را برای حل مشکلات افراد ارائه دهید.

به‌کارگیری رسانه‌های مختلف از جمله فیلم، صدا و تصویر می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

درگیر کردن

مقاله‌های اساسی دانش ممکن است همیشه اطلاعاتی که شما به دنبال آن هستید را ارائه ندهد و اینجاست که تیکت‌ها و ابزارهای مکالمه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

تیکت‌ها کاملاً با مکالمات هاب اسپات هماهنگ هستند.

مشتریان می‌توانند از طریق گفتگوی آنلاین و ربات‌های چت درخواست کمک و مشاوره خود را مطرح کنند.

ازآنجایی‌که شما می‌دانید از کدام قسمت از سایت و چه کسانی مقاله‌های شما را جستجو می‌کنند، بنابراین می‌توانید ربات‌های چت را ایجاد کنید تا به افراد پاسخ سؤالات خود را پیدا کنند.

در صورت عدم موفقیت، به‌صورت اتوماتیک یک تیکت جدید ایجاد و تعیین کنید و به کاربر اطلاع دهید تا فرایند خدمات را ساده کند.

ایجاد رضایت

چگونه می‌توان تجربه مثبتی را برای مشتریان فراهم کنیم؟

با سیستم بازخورد هاب سرویس می‌توانید میزان رضایت افراد را بسنجید.

با بررسی و تحلیل بازخوردها می‌توانید روزبه‌روز در کار خود پیشرفت داشته باشید.

پیام بگذارید