شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn) چیست و چه استفادهای از آن میتوان کرد؟
چرا باید از لینکدین استفاده کنیم؟
یکی از اساسیترین دلایل استفاده از لینکدین، پیدا کردن شغل و حرفهی مربوط به رشته و مهارت شماست.
در این فضا شما میتوانید با تخصصی کردن و حرفهای نمودن پروفایل خود، شغل موردنظر خود را بیابید.
علاوه بر آن بسیاری از شرکتهای معتبر،
آگهیهای استخدام در فضای لینکدین قرار میدهند که شما بهراحتی میتوانید آنها را پیداکرده و رزومهی کاری خود را برای آنها ارسال نمایید.
یکی دیگر از دلایل استفاده از لینکدین، پیدا کردن دوستان قدیمی است؛
در حال حاضر اکثر افرادی که یک کسبوکاری دارند، در این شبکهی اجتماعی حضور دارند.
شما میتوانید با یک جستوجوی حرفهای در این فضا، آنها را پیداکرده و با آنها ارتباط برقرار کنید.
در واقع با استفاده از لینکدین میتوانید به دوستان قدیمی خود که در ارتباط با تخصص و یا حرفهی شما هستند،
بپیوندید و با آنها ارتباط برقرار نمایید و یا حال آنها را جویا شوید.
یکی دیگر از دلایل استفاده از لینکدین، این است که حتی اگر شما هم به دنبال کار نروید، کار به دنبالتان خواهد آمد.
بدینصورت که شرکتهای مختلفی که به دنبال افراد متخصص و حرفهای هستند،
با توجه به پروفایلی که پرکردهاید و با آن واردشدهاید، شما را پیدا میکنند و درخواست همکاری برای شما ارسال میکنند.
بهعبارتدیگر لینکدین برای شما امکان که به دنبال راهاندازی یک کسبوکار موفق هستید، فواید بسیار زیادی دارد.
در این شبکهی اجتماعی این امکان برای شما فراهم میشود که با پیدا کردن گروههای مختلفی که با شغل و حرفهی شما در ارتباط هستند،
و عضویت و فعالیت در این گروهها، با متخصصانی که در لینکدین فعالیت دارند، آشنا شده و ارتباط برقرار نمایید.

اهمیت لینکدین درزمینهی کسبوکار
لینکدین یک شبکهی اجتماعی بسیار مناسب و کاربردی برای افراد است.
فرقی نمیکند شما شغل دارید یا خیر، با استفاده از این شبکهی اجتماعی میتوانید درصورتیکه نداشتن شغل مناسب، یک کسبوکار جدید را آغاز کنید و یا کسبوکار فعلی خود را رونق دهید.
با استفاده از لینکدین شما میتوانید پستهایی برای افراد دیگر به اشتراک بگذارید و از این طریق برای سایت و یا شغل خود بازاریابی کنید.
آمار کاربران این شبکهی اجتماعی بسیار بالا است و استفاده از آن تأثیر بسزایی در رونق کسبوکار شما به همراه دارد.
لینکدین یک فضای اجتماعی مناسب برای همفکری و نظرخواهی درزمینهی حرفهی شما از دیگران است.
با استفاده از این شبکهی اجتماعی، درصورتیکه برای شما مسئله و یا سؤالی پیش آید،
میتوانید با استفاده از یک پست و یا پیام خصوصی از اشخاص معتبر و متخصص درزمینهی شغل خودتان همراهی و کمک بخواهید.
بیشتر بخوانید: مراحل جذب مشتری در لینکدین
لینکدین این امکان را فراهم میآورد که با شرکتهای معتبر در ارتباط باشید و در صورت امکان با آنها همکاری کنید؛
تمامی شرکتها در این فضا، یک صفحه و یا پروفایل خصوصی دارند که شما میتوانید در صفحهی مربوط به آنها عضو شوید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
بهمنظور ایجاد کسبوکار موفق، در لینکدین امکان درست کردن یک رزومهی آنلاین برای شما وجود دارد.
شما میتوانید بهراحتی تخصص و حرفهی خود را برای دیگران به اشتراک بگذارید و با شرکتها و یا افراد موفق همکاری کنید.
یکی دیگر از کاربردهایی که لینکدین در زمینهی کسبوکار برای شما فراهم میکند، آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات در زمینهی تخصص و مهارت مربوط به حرفهی شما است.
در این شبکهی اجتماعی شما میتوانید در سریعترین زمان ممکن از تمامی اطلاعات مربوط به شغل خود اطلاع کسب کنید.

نکات مهم لینکدین برای رونق کسبوکار
همانطور که گفته شد، لینکدین یک شبکهی اجتماعی مربوط به کسبوکار و حرفه است.
اما متأسفانه در ایران، در مقایسه با شبکههایی چون تلگرام و اینستاگرام ناشناخته باقیمانده است.
این فضا محیطی فراتر از سرگرمی برای افراد فراهم میآورد و عمدهترین کاربرد آن در حیطهی ایجاد اشتغال و رونق کسبوکار است.
لینکدین ادعا میکند که در هر ده ثانیه یک استخدام شغلی در این شبکه صورت میگیرد.
اما بهمنظور عضویت در این شبکه و پیشرفت حرفهای ضروری است نکاتی را رعایت نمایید.
اولین نکته در استفاده از لینکدین این است که پروفایل خود را بهطور صحیح و کامل تکمیل کنید.
پیشنهاد عالی برای شما: لینکداین: راهکارهای شبکه سازی و برند سازی آنلاین
برخی از افراد دوست دارند از عکس و نام مستعار در پروفایل خود استفاده کنند. اما این کار در این فضا به سود شما نیست.
زیرا افراد دیگر به شما اعتماد نخواهند کرد و درنتیجه هیچگونه همکاری حرفهای با شما نخواهند داشت.
دقت کنید که در نوشتن اطلاعات خود در لینکدین هرگز نباید غلط املایی داشته باشید.
زیرا ممکن است این فکر را در دیگران به وجود آورد که شما فرد حرفهای و دقیقی نیستید و درنتیجه به شما اعتماد نکنند.
بنابراین در استفاده از کلمات و واژهها و نوشتن اطلاعات خود در لینکدین بسیار دقت کنید و از نوشتن اطلاعات اشتباه و یا متفاوت با واقعیت اجتناب کنید.
همواره این جمله را در خاطر داشته باشید که صداقت یکی از شروط اصلی و اولیهی کسبوکار و تجارت است.

یکی دیگر از نکات مهم استفاده از لینکدین برای رونق کسبوکار، انتخاب یک عکس مناسب است.
پروفایل شما در این شبکهی اجتماعی مانند شناسنامهی شما است.
در انتخاب عکس بسیار دقت کنید که بهصورت واضح و مناسب این فضا باشد.
هرگز از عکسهای مخدوش، محو و نامناسب استفاده نکنید.
زیرا در لینکدین افراد شما را نمیبینند اما اولین چیزی که توجه آنها را جلب میکند، عکس پروفایل شما است.
به همین دلیل برای جلب اعتماد دیگران و شروع یک همکاری مناسب، به این نکات اولیه دقت داشته باشید.
یک مطلب کاربردی: تاکتیکهای هوشمند رسانههای اجتماعی
در شبکهی لینکدین، یکی از مهمترین نکاتی که در فرآیند بازاریابی اهمیت خاصی پیدا میکند، استفاده از عنوان مناسب است.
برای موفقیت در کسبوکار باید در دیدگاه اولیه تأثیرگذار باشید.
عنوان، دقیقاً در قسمت زیر نام شما دیده میشود و در شبکهی اجتماعی لینکدین همواره در معرض دید است.
به همین دلیل یک عنوان جذاب و مناسب برای خود بنویسید تا برای شما اعتبار ایجاد کند.
همچنین در این شبکه بیش از ۵۰ عضو داشته باشید.
اگر تعداد عضوهای شما در لینکدین کمتر از این رقم باشد، ممکن است برخی به شما اعتماد نکنند
و یا فکر کنند که شما شخص گوشهگیر و منزوی هستید و با فضای مجازی رابطهی خوبی ندارید.
برای کسب موفقیت و رونق کسبوکار همواره سعی کنید بهروز باشید و از تکنیکهای جلب اعتماد افراد استفاده کنید.
نظر بدهید