مزیت رقابتی چیست؟ مهم‌ترین نکاتی که باید درباره مزیت رقابتی بدانید.
۱۳۹۸-۰۹-۱۲ 0

مزیت رقابتی

مزیت رقابتی چیست؟ مهم‌ترين نكاتی كه بايد درباره مزیت رقابتی بدانيد.

تمام استراتژی بازاریابی و فروش مبتنی بر تمایز است.

تمایز بر این اساس است که به مشتریان خود نشان دهید که چگونه محصولات و خدمات‌تان از دیگر محصولات و خدمات رقیب که در بازار وجود دارد، متفاوت است.

مزیت رقابتی شما چیست؟

شما چه چیزی ارائه می‌دهید که محصول یا خدمات‌تان را از محصولات وخدمات رقبا برتر می‌کند؟

حوزه برتری شما کجاست؟

مزیت رقابتی : دلیل اهمیت آن

به منظور بقا و رشد، هر محصول یا خدماتی باید مزیت رقابتی شفاف و متمایزی نسبت به رقبای خود در بازار داشته باشد.

مزیت رقابتی کلید موفقیت در فروش و سود فراوان است.

بسیار اهمیت دارد که شما در حوزه‌ای خاص که برای مشتریان ارزشمند است، در سطح عالی باشید.

شما باید بتوانید به مشتریان خود بگویید که: «ما بهترین را در این حوزه بحرانی به شما ارائه می‌دهیم.»

هر کسی در سازمان شما باید دقیق بداند که کجا و چرا شرکت شما و محصولات یا خدمات‌تان با دیگر رقبا متمایز است.

اگر در حوزه‌ای خاص از بازار، وجه تمایز روشنی با رقیب خود ندارید، در آن صورت فقط باید به بقا فکر کنید.

استراتژی تمایز : محصولات خود را متفاوت کنید

استراتژی تمایز : محصولات خود را متفاوت کنید

استراتژی‌های تمایز باعث می‌شود که عرضه محصول‌تان از رقیب‌تان متمایز باشد تا جايی که مشتریان‌تان بگویند: «این بهترین محصول و یا خدماتی‌ست که می‌تواند به من عرضه شود.»

تعریفی از مزیت رقابتی خود، دلیل خرید محصول یا خدمات‌تان، با درنظر گرفتن منافع، نتایج و اثراتی که مشتری با خرید محصول یا خدمات شما به دست می‌آورد

که با خرید محصول یا خدمات رقیب از آن‌ها بهره نمی‌گیرد، ارائه می‌دهید.

کشف، توسعه و ترویج «حوزه یگانگی»‌ تان عاملی بسیار مهم در رهبری بازار و سوددهی برتر است.

گاهی آن را «پیشنهاد منحصر به‌ فرد فروش» می‌نامند و آن یعنی شما چیزی راعرضه می‌کنید که برای مشتری‌تان ارزشمند است،

که هیچ رقیبی نمی‌تواند عرضه کند و محصول یا خدمات‌تان را انتخابی جذاب‌تر از هر کالای موجود دیگر ابراز می‌کند.

مزیت رقابتی : اهمیت شفافیت

شفافیت، مهمترین کلمه در این حوزه است.

مزیت رقابتی امروز شما چیست؟

مزیت رقابتی شما در آینده چه خواهد بود؟

اگر می‌خواهید از رقبا متمایز باشید، مزیت رقابتی شما چه می‌تواند باشد؟

اگر می‌خواهید مقام اول در فروش و سوددهی را در صنعت خودداشته باشید، چه چیزی می‌تواند مزیت رقابتی شما باشد؟

و مهم‌ترین نکته این‌که، چه تغییراتی را باید فورا انجام دهید تا مزیت رقابتی خود را که به شما امکان دستیابی به برتری بازار را می‌دهد، حفظ کنيد و توسعه دهید.

مزیت رقابتی | پیشنهاد منحصر به‌ فرد فروش شما

پیشنهاد منحصر به‌ فرد فروش شما : 20 درصد برتر تجارت‌ها

این پیشنهاد منحصربه‌فرد فروش باید در تمامی مفاد ترویجی‌تان شفاف بیان شود.

این پیشنهاد، قلب یا هسته تمامی تلاش‌های بازاریابی و تبلیغات شما را دربرمی‌گیرد.

این تنها پیامی‌ست که به هر روش ممکن تلاش می‌کنید تا به گوش مشتریان بالقوه خود برسانید.

موفقیت بازاریابی از تفکر مداوم شما درباره رسیدن و حفظ مزیت رقابتی پایدار منتج می‌شود.

این تاکیدی مهم برای هر تجارت موفق است.

تمامی شرکت‌هایی که به تمایز روشنی از رقیب خود می‌رسند، ناگهان به 20 درصد برتر ارتقا می‌یابند.

اگر مزیت رقابتی ندارید، اگر محصول یا خدمات شما «محصول یا خدماتی در سطح ما هم همین‌طور» است، تنها راهی که می‌توانید آن را به فروش برسانید، کاهش قیمت است.

به سرعت وارد آن ۸۰ درصد تجارت‌ها می‌شوید که با کاهش قیمت به سمت پایین کشیده می‌شوند.

در پایان روز هیچ سودی یا شاید سود کمی برای هر کس می‌ماند.

بسیاری از این شرکت‌ها به طور ناگهانی از تجارت خارج می‌شوند؛ زیرا نمی‌توانند باقی بمانند.

مزیت رقابتی

متقاعدکردن مشتریان‌تان به این‌که محصول شما برتر است

وقتی مشتریان محصول یا خدماتی را خریداری می‌کنند، در لحظه خرید، متقاعد شده‌اند که این محصول یا خدمات از هر عرضه دیگر توسط رقیب، برتر است و بنابراین بهترین انتخاب برای آنان است.

این نتیجه‌گیری ممکن است بر اساس واقعیت یا درک ایجاد شده به وسیله تبلیغات و ترویج یا عوامل دیگر باشد.

اما هر مشتری تنها وقتی خرید می‌کند که متقاعد شده باشد که خریدش بهترین تصمیمی‌ست که در آن لحظه می‌توانسته با درنظر گرفتن تمامی شرایط اخذ کند.

نتیجه

بهترین استراتژی برای شما و شرکت‌تان تمرکز بر ارتقای کیفیت محصول یا خدمات‌تان است تا حدی که در کل دنیا به عنوان برتر از هرچیز موجود از این دست شناخته شود.

وقتی که به این شناخت دست یافتید، فروش بیشتر با قیمتی بالاتر، به روشی آسان‌تر و با هزینه‌ای کمتر برای جلب مشتری خواهید داشت و از تکرار فروش و مراجعه مجدد بیش از هر استراتژی دیگری لذت خواهید برد.

نوشته‌ای از برایان تریسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]