تأثیر بازاریابی ویروسی بر قصد خرید مشتریان چیست؟

تأثیر بازاریابی ویروسی بر قصد خرید مشتریان چیست؟

بازاریابی ویروسی نوعی کمپین تبلیغاتی است که به افراد متکی است تا پیام‌های بازاریابی را به افراد دیگر منتقل کنند.

بنابراین شناخت محصول یا خدمات گسترش می‌یابد و همانند ویروس، تکرار می‌شود.

این رویکرد می‌تواند در هنگام کمپین‌های تبلیغاتی یا تولید محصولات تأثیر بسیار مثبتی ایجاد کند.

اصطلاح "بازاریابی ویروسی"، بازاریابی تأثیرگذار و یا بازاریابی دهان‌به‌دهان در کنار هم قرار گیرند.

دلیل این امر این است که محتوای ایجادشده برای یک کمپین بازاریابی ویروسی، غالباً توسط اینفلوئنسرها پخش می‌شود.

بنابراین یافتن یک گروه اصلی از اینفلوئنسرها برای کار از همان ابتدا، قطعاً موفقیت هر کمپین بازاریابی ویروسی را افزایش می‌دهد.

تأثیر بازاریابی ویروسی به این شکل هست که همانند یک ویروس عمل می‌کند و توسط انسان‌ها به‌صورت دهان‌به‌دهان یا بازاریابی دهان‌به‌دهان منتقل می‌شود تا از این طریق بتواند برند سازی و اعتمادسازی رخ بدهد و سطح گسترده‌ای از افکار عمومی مردم را فرابگیرد و انسان‌ها در مورد آن به بحث و گفتگو بپردازند.

در اصل توسط بازاریابی ویروسی سعی بر این است که یک بستر تبلیغاتی خودجوش از طریق شبکه‌های اجتماعی و اینترنت فراهم شود و پیام مدنظر همانند یک ویروس خیلی سریع رشد و تکثیر شود.

اما چیزی که مهم است. این است که بتوان پیام را خیلی سریع، با حداقل هزینه تبلیغات منتشر کرد و در دسترس تعداد افراد زیادی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی عملگرا یا پرفورمنس مارکتینگ چیست

تأثیر بازاریابی ویروسی بر قصد خرید مشتریان

تأثیر بازاریابی ویروسی بر قصد خرید مشتریان

امروزه تبلیغات ویروسی از اهمیت زیادی نزد بازاریابان برخوردار گردیده تا جایی که عده‌ای معتقدند این تبلیغات ازجمله مؤثرترین و کاراترین شیوه‌های تبلیغاتی و ابزاری در مسیر فروش محصولات است.

در دنیای مدرن با توجه به توسعه سریع اینترنت، تبلیغات ویروسی تحول عظیمی یافته و شکل مجازی آن بسیار رواج یافته است.

هدف اصلی بازاریابی، شناخت و برآوردن نیازها و خواسته‌های مشتریان هدف است.

بازاریابی ویروسی یک فن بازاریابی است که از طریق آن اطلاعات راجع به کالاها و خدمات شرکت‌ها به‌صورت الکترونیکی از یک کاربر اینترنتی به کاربر دیگر انتقال می‌یابد.

به علت افزایش شدید رقابت تبلیغاتی، برندها به‌سختی می‌توانند توجه مصرف‌کنندگان را به خود جلب نمایند، پیام خود را به آن‌ها منتقل کنند و نهایتاً آن‌ها را جهت خرید محصول متقاعد نمایند.

با افزایش محبوبیت اینترنت و رشد روزافزون تعداد مخاطبینی که به‌سوی وب جذب می‌شوند، فرصت مناسبی برای بازاریابان در این عرصه دیجیتال فراهم‌شده است.

تبلیغات توصیه‌ای اشاره به این دارد که مصرف‌کنندگان اطلاعات خود را به یکدیگر منتقل می‌کنند.

حال اگر افراد این اطلاعات را در بستر اینترنت به یکدیگر انتقال دهند تبلیغات ویروسی نام می‌گیرد.

در این نوع از تبلیغ، پیام‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که بتوانند افراد را به خود جذب کنند و آن‌ها را ترغیب کنند که این پیام را برای دوستان و آشنایان خود نیز بفرستند.

مردم قبل از اینکه اقدام به خرید کنند، اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کنند، یک منبع اطلاعاتی در این زمینه نقل‌قول‌های شفاهی یا توصیه‌های شفاهی است.

محققان بسیاری در تحقیقات خود نشان داده‌اند که توصیه‌های شفاهی بر نگرش افراد، ریسک‌پذیری مشتری، تصمیم خرید و انتخاب تأثیر زیادی دارد.

حتی این‌گونه مطرح‌شده است که مشتریان توصیه‌های شفاهی را بسیار قابل‌اعتمادتر و صادق‌تر می‌دانند.

شبکه‌های اجتماعی بسترهایی برای تبادل نظرات در مورد کالا و یا خدمت هستند که افراد می‌توانند به دیگران پیشنهاد‌هایی در مورد خرید کالا یا خدمات ارائه دهند و یا از پیشنهاد‌های دیگران استفاده کنند.

پیشنهاد عالی برای شما: آشنایی با انواع بازاریابی موردنیاز هر کسب وکار   در اینجا برخی از دلایل مهم بازاریابی ویروسی برای بقای تجارت شما ذکرشده است

در اینجا برخی از دلایل مهم بازاریابی ویروسی برای بقای تجارت شما ذکرشده است

1- بازاریابی ویروسی وزوز ایجاد می‌کند

ایجاد سروصدا در مورد محصول شما، حس انتظار را در خریداران شما ایجاد می‌کند.

یک کمپین بازاریابی ویروسی موفق می‌تواند این مهم را محقق کند.

هرچه صدا بلندتر باشد، کمپین‌های تبلیغاتی بازاریابی نیز می‌تواند گسترش یابد.

پیام‌هایی که موردتوجه عموم مردم واقع‌شده، جلب‌توجه می‌کنند و به‌راحتی قابل‌انتقال هستند، قطعاً به این کمپین کمک می‌کنند.

2- اعتبار بیشتری را ایجاد می‌کند

همان‌طور که تعداد بیشتری از افراد در کل شبکه از نام تجاری شما صحبت می‌کنند و آن را توصیه می‌کنند، اعتبار بیشتری نیز ایجاد می‌شود.

دلیل این امر این است که شرکت شما توسط افراد تأثیرگذار بیشتر، دوستان و همکاران نزدیک آن‌ها پشتیبانی می‌شود.

زیرا پیام شما ویروسی می‌شود و امتیازاتی را به رتبه اعتبار شما اضافه می‌کند.

صدای وزوزی که ایجاد می‌شود مطمئناً به افزایش شناخت محصولات یا خدمات کمک خواهد کرد.

3- ارزان است

هزینه و تأثیر بازاریابی ویروسی برای شروع کار بسیار کمتر است، اما برای انتقال پیام شما به خریداران احتمالی بسیار سریع و مؤثر است.

این ارزان‌ترین راه برای بازاریابی تجارت شما است، زیرا به بودجه تبلیغاتی زیادی احتیاج ندارد.

وبلاگ نویسی، خبرنامه و بازاریابی از طریق ایمیل برخی از راه‌های ویروسی شدن ارزان است.

4- تجارت شمارا به رنگ سبز حفظ می‌کند (پابرجا می‌مانید)

تأثیر بازاریابی ویروسی در کمک کردن به پابرجا ماندن تجارت شما حائز اهمیت هست.

اگر کسب‌وکار شما قبلاً اعتبار بیشتری کسب کرده باشد، مردم همچنان از برند شما حمایت می‌کنند و ثبات تجارت شمارا تضمین می‌کنند.

5- می‌توانید تجارت خود را در سطح جهانی راه‌اندازی کنید

از طریق بازاریابی ویروسی، شهرت شما به‌عنوان یک شرکت قابل‌اعتماد می‌تواند به مشتریان بالقوه در سراسر جهان برسد و شرکت شما را قادر می‌سازد که در سطح بین‌المللی شعبه خود را ارائه دهید.

6- به اشتراک‌گذاری پیام‌های ویروسی آسان است

پیام‌های ویروسی محصول به‌راحتی به اشتراک گذاشته می‌شود.

فیلم‌های جذاب را می‌توان به‌راحتی در پست‌های وبلاگ، صفحات وب و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کرد.

 

دوره آموزشی: مسری، نکات طلایی بازاریابی ویروسی

دوره آموزشی: مسری، نکات طلایی بازاریابی ویروسی

همهٔ ما روی ایده‌هایی کار می‌کنیم که امیدواریم محبوب‌تر بشوند. ممکن است روی یک محصول کارکنید، یک‌چیز جدید؛ یا امیدوار باشید فروش یک محصول قدیمی را افزایش بدهید.

ممکن است امیدوار باشید رفتار مردم را تغییر بدهید تا وادارشان کنید کاری را به شکلی متفاوت انجام بدهند یا ذهنیت خودشان نسبت به تمام دنیا را عوض کنند یا بخواهید برای یک خیریه پول جمع کنید و یا کاری کنید نسبت به طبیعت مسئولیت‌پذیرتر رفتار کنند.

ولی برای اینکه کاری بکنید که این ایده‌ها موفق یا مُد بشوند باید فراتر از شما رشد کنند و گسترش پیدا کنند.

این کافی نیست که فقط شما یک ایده را دوست داشته باشید، دیگران هم باید آن را دوست داشته باشند.

جونا برگر استاد دانشگاه وارتون و نویسندهٔ کتاب پرفروش سرایت راهکارهای بازاریابی ویروسی، در دوره مسری، نکات طلایی بازاریابی ویروسی با شما علم پنهان پشت انتقال اجتماعی را در میان می‌گذارد.

توضیح می‌دهد که چرا همهٔ اطلاعات از داستان‌ها و شایعات آنلاین تا محتوای آنلاین مثل تبلیغات و ویدیوها فراگیر می‌شوند و شما چطور می‌توانید از این ایده‌ها استفاده کنید تا داستان‌ها و پیام‌های خودتان را به گوش عدهٔ بیشتری برسانید.

دوره مسری، نکات طلایی بازاریابی ویروسی هم‌اکنون از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن ویدان در دسترس شما قرارگرفته‌اند.

برای مشاهده و خرید این دوره عالی، کافی است روی نام دوره کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)