سرمایه‌گذاری در مربیگری ؛ چرا مربیگری، ارزش سرمایه‌گذاری زمان، انرژی و پول را دارد؟

سرمایه‌گذاری در مربیگری ؛ چرا مربیگری، ارزش سرمایه‌گذاری زمان، انرژی و پول را دارد؟

فقط شما می‌توانید پاسخ دهید که آیا برای کسب وکارها ارزش سرمایه‌گذاری در مربیگری در زمان، انرژی و پول شمارا دارد یا خیر.

ساده‌ترین راه برای فهمیدن این موضوع این است که سؤالات زیر را از خود بپرسید:

• آیا می‌دانید چه چیزی را نمی‌دانید؟ اگر در صنعت خود متخصص هستید، اما برای اولین بار است که یک کسب‌وکار را اداره می‌کنید، ممکن است از همه زمینه‌های ممکن برای بهبود کسب‌وکار خودتان آگاه نباشید. بیزینس کوچینگ می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای شما محیا کند.

• آیا شما به مشکل برخورده‌اید؟ آیا نمی‌توانید از جایی که اکنون هستید به‌تنهایی به اهداف خود برسید؟ اگر می‌دانید چه‌کاری باید انجام دهید، اما چیزی وجود دارد که مانع شما می‌شود، ممکن است بیزینس کوچینگ چندان ارزشمند نباشد. اگر کاملاً گیرکرده‌اید، سؤال بعدی را از خود بپرسید.

• تأثیر دستیابی به اهداف شما چه خواهد بود؟ اگر اهداف شما کاملاً بی‌اهمیت هستند، کوچینگ می‌تواند گران‌تر از ارزشی باشد که می‌تواند ارائه کند. واقعاً ناراضی هستید یا کاملاً زیر فشار مالی هستید یا نمی‌توانید قبوض خود را پرداخت کنید، رسیدن به اهدافتان این مشکل را حل می‌کند؟ خوب، بیزینس کوچینگ در ابتدا برای شما هزینه خواهد داشت، اما می‌تواند در بلندمدت (یا حتی میان‌مدت و کوتاه‌مدت) ارزش آن را داشته باشد.

در درازمدت، بیزینس کوچینگ می‌تواند هزینه و زمان کمتری برای شما داشته باشد. اما شما باید از همان ابتدا تلاش کنید و به مربی خود اعتماد کنید.

  چه زمانی نباید یک مربی کسب‌وکار یا بیزینس کوچ را استخدام کنید؟

چه زمانی نباید یک مربی کسب‌وکار یا بیزینس کوچ را استخدام کنید؟

چندین موقعیت وجود دارد که در آن یک مربی کسب‌وکار ممکن است نتواند به شما در دستیابی به نتایجی که به دنبال آن هستید کمک کند:

• شما فقط به کسی نیاز دارید که به مشکلات شما گوش دهد. در این مورد، صحبت با یک فرد قابل‌اعتماد ممکن است شروع بهتری باشد. یا اگر به دنبال فردی هستید که بتواند وضعیت شمارا ببیند و به صحبت‌های شما گوش دهد و برای غلبه بر چالش‌ها به شما نصیحتی بکند، شاید بهتر باشد یک منتور داشته باشید.

• فکر می‌کنید نیازی به تغییر یا انجام کاری متفاوت ندارید و نمی‌خواهید تغییر کنید. اگر برای ایجاد تغییرات مثبت وارد یک رابطه بیزینس کوچینگ نمی‌شوید، مربی شما نمی‌تواند به شما کمک کند. آن‌ها نمی‌توانند کاری برای شما انجام دهند، آن‌ها فقط می‌توانند به شما قدرت دهند تا کارهایی را برای خودتان انجام دهید.

• شما آماده کار سخت نیستید. رسیدن به اهداف ارزشمند مستلزم کار سخت است. اگر نمی‌خواهید کارکنید، وقت و هزینه خود را برای کوچینگ، تلف خواهید کرد.

• شما نیاز به آموزش فنی دارید. یک مربی کسب‌وکار ممکن است بتواند به شما کمک کند، اما او تنها ارائه‌دهنده خدمات موردنیاز شما نخواهد بود. شما همچنین به یک معلم، مانند یک مربی یا ارائه‌دهنده آموزش حرفه‌ای نیاز خواهید داشت.

• شما انتظار نتایج فوری دارید. بیشتر افراد برای دستیابی به اهدافشان باید چند قدم بردارند و مربیان کسب‌وکار به آن‌ها کمک کنند. بنابراین بیزینس کوچینگ در مقایسه با منتورینگ یک رابطه کوتاه‌مدت است، به این فکر نکنید که می‌توانید فقط در یک یا دو جلسه به اهداف خود برسید. اگر نمی‌توانید به یک برنامه کامل متعهد شوید، احتمالاً اکنون زمان استخدام یک مربی کسب‌وکار نیست.

 

بازگشت سرمایه در بیزینس کوچینگ چقدر است؟

بازگشت سرمایه‌گذاری در مربیگری بسته به تجربه مربی انتخابی شما، آنچه در تلاش برای دستیابی به آن هستید و نوع مربیگری که انتخاب می‌کنید بسیار متفاوت خواهد بود.

اما در اینجا چند نمونه از ارزشی که می‌توانید از طریق بیزینس کوچینگ دریافت کنید، آورده‌ایم.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط مدیریت پرسنل عمومی انجام شد، سازمان‌هایی که آموزش کارکنان را ارائه می‌دهند، 22.4 درصد افزایش بهره‌وری را دریافت کردند.

سازمان‌هایی که در آموزش و بیزینس کوچینگ سرمایه‌گذاری کردند، 88 درصد افزایش بهره‌وری را دریافت کردند.

مطالعه مشابهی توسط اداره آمار دادگستری (البته از سال 2001) افزایش بهره‌وری بیش از 80 درصدی را برای سازمان‌هایی که در آموزش و مربیگری سرمایه‌گذاری می‌کنند، گزارش داد.

طبق مجله فورچون، مدیران معمولاً بیش از شش برابر سرمایه‌گذاری خود درزمینهٔ مربیگری کسب‌وکار، بازده مالی دریافت می‌کنند.

مطالعه‌ای در منچستر ریویو (دوباره از سال 2001) همچنین نشان داد که کوچینگ تقریباً شش برابر بازده سرمایه دارد.

یک مطالعه جدیدتر نشان داد که ROI مربیگری کسب‌وکار 529٪ است.

با در نظر گرفتن این موضوع، مطالعه‌ای توسط فدراسیون بین‌المللی کوچینگ نشان داد که 86 درصد از سازمان‌ها بازده سرمایه‌گذاری مثبتی را از بیزینس کوچینگ به دست آورده‌اند، بنابراین مطمئناً در صورت استخدام یک کوچ کسب‌وکار تضمینی وجود ندارد که به بازده مالی موردنظر دست‌یابید.

این نکته، مطلب مهم دیگری را یادآور می‌شود. همه مربیان کسب‌وکار یکسان نیستند. هرکسی دارای مجموعه‌ای متفاوت از مهارت‌ها در روابط مربیگری خود است.

بنابراین، به‌عنوان‌مثال، اگر به دنبال یک کوچ برای یک کسب‌وکار کوچک هستید، مطمئن شوید که کوچ‌هایی که استخدام می‌کنید در این نوع کوچینگ تخصص دارند.

اگر به دنبال آموزش گروهی برای کارمندان خود هستید، ممکن است ترجیح دهید فردی با تجربه تخصصی در مربیگری اجرایی را استخدام کنید.

  سرمایه‌گذاری در مربیگری - کجا می‌توانید کوچ کسب‌وکار پیدا کنید؟

کجا می‌توانید کوچ کسب‌وکار پیدا کنید؟

مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید یک کوچ کسب‌وکار پیدا کنید.

شما می‌توانید از جستجوی گوگل برای پیدا کردن مربی کسب‌وکار کمک بگیرید، این جستجو به شما گسترده‌ترین طیفی از نامزدها را برای انتخاب می‌دهد.

می‌توانید برای دریافت فهرستی از کوچ‌هایی که می‌توانند نیازهای شمارا برآورده کنند با یک سازمان مربیگری حرفه‌ای، تماس بگیرید یا با یک نهاد کوچینگ حرفه‌ای همکاری کنید.

با این کار فهرستی از مربیان دارای گواهینامه به شما معرفی می‌شود که می‌توانید به خدمات آن‌ها اعتماد کنید.

می‌توانید خلاصه‌ای از پروژه را در بازار خدماتی منتشر کنید، و از مربی‌های کسب‌وکار که نیازهای شمارا برآورده می‌کنند، برای مصاحبه دعوت کنید.

با این کار فهرست کوتاه‌تری از نامزدها به شما ارائه می‌شود، اما فهرست شامل چند مربی متخصص است که معتقدند آن‌ها می‌توانند در چالش‌ها و اهداف شما به شما کمک کنند (پیروی از این نکات کیفیت درخواست‌هایی را که دریافت می‌کنید، بهبود می‌بخشد)

هر روشی را که انتخاب می‌کنید، ایده خوبی است که با چند کوچ خوش آتیه صحبت کنید تا بتوانید سبک و شخصیت آن‌ها را بررسی کنید و کوچی را انتخاب کنید که دقیقاً مطابق با نیازهای شما باشد.

آیا بیزینس کوچینگ را امتحان خواهید کرد؟

بیزینس کوچینگ برای همه نیست. اما همان‌طور که آمار فوق نشان می‌دهد، زمانی که به‌خوبی انجام شود می‌تواند واقعاً قدرتمند باشد.

دیدگاه کاربران (0)