چرا افرادی که پس‌انداز می‌کنند، بازنده هستند؟

چرا افرادی که پس‌انداز می‌کنند، بازنده هستند؟

برخلاف تصور رایج، پس‌انداز کردن شما را به جایی که می‌خواهید نمی‌رساند. کشف کنید که چگونه پول شما برای شما کار کند.

من با زنان در سراسر جهان صحبت می‌کنم، آن‌ها دوست دارند توصیه‌هایی را که دریافت می‌کنند به اشتراک بگذارند.

هرازگاهی کسی چیزهای روشنگری را به اشتراک می‌گذارد، اما بیشتر آن‌ها راهنمایی‌های وحشتناکی دریافت می‌کنند که من را دیوانه می‌کند!

"پولت را پس‌انداز کن!"

این روزها، زنان نمی‌توانند تنبل باشند. ما نمی‌توانیم منفعل باشیم و انتظار داشته باشیم که شخص دیگری بهترین کار را برای ما (و حساب‌های بانکی ما) انجام دهد.

شما باید فعال باشید! بنابراین اگر تنبل هستید، وقت آن است که بیدار شوید!

 

تاریخچه مختصری در مورد پول و پس‌انداز کردن

بسیاری از زنان از این فلسفه پیروی می‌کنند که «پول پس‌انداز شده، یک پول به‌دست‌آمده است». این درست بود تا اینکه نیکسون در سال 1971 قوانین پول را تغییر داد.

ناگهان دلار آمریکا که زمانی به طلا و نقره مرتبط بود تبدیل به ارز شد. چیزی که زمانی یک دارایی بود، به بدهی تبدیل شد و درنتیجه، ایالات‌متحده تا امروز بزرگ‌ترین کشور بدهکار در تاریخ است.

به‌طور خلاصه، دلار وقتی پس‌انداز شد و «راکد ماند» دیگر ارزشی ندارد. پول باید در جریان باشد. اما چگونه؟

از کجا شروع کنیم؟

همه چیز با تفکر متفاوت شروع می‌شود. فرض کنید فقط 1٪ سود پس‌انداز دریافت می‌کنید. شروع به فکر کردن کنید: "از کجا می‌توانم بازدهی بهتری برای پولم داشته باشم؟" و اگر بلد نیستی برو یاد بگیر برو مطالعه کن.

بروید آن را کشف کنید زیرا مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بازدهی بهتری از پول خود دریافت کنید.

از این گذشته، با تورم گزارش‌شده در آمریکا حدود 8٪، شما 1٪ سود دریافت خواهید کرد و تورم 8٪ پرداخت می‌کنید، بنابراین این عدد منفی 7 است.

حالا من نمی‌گویم بیرون بروید و یک آپارتمان ده واحدی بخرید یا تمام پول خود را در بورس بگذارید. میگم... یه کاری کن! درباره گزینه‌های دیگر بیاموزید... فقط شروع کنید.

  پس‌انداز: بایدها و نبایدهای آن

اول به خودت پول پرداخت کن

وقتی من و رابرت شکست خوردیم، به این نتیجه رسیدیم که برای تحقق رؤیاهایمان باید اول به خودمان پول بپردازیم، سپس به طلبکارانمان بپردازیم.

طرح 10/10/10 وارد شد. هر ماه، خواه منطقی بود یا نه، مقداری پول را در ستون دارایی خود کنار می‌گذاشتیم و با آن مانند یک هزینه برخورد می‌کردیم.

ما 30 درصد از حقوق خود را گرفتیم و آن را به سه روش تقسیم کردیم:

10 درصد سرمایه‌گذاری

10% صدقه

10 درصد پس‌انداز

اکنون، درحالی‌که ما مقدار کمی را برای موقعیت‌های اضطراری و فرصت‌های خاص پس‌انداز کردیم، برای ثروتمند شدن به‌هیچ‌وجه به پس‌انداز خود متکی نبودیم.

و این مقدار بسیار کم بود که تأثیری بر شیوه زندگی ما نداشت. در همین حال، سرمایه‌گذاری‌های ما به‌طور مداوم ما را به پول می‌رساند.

 

پس‌انداز کنندگان بازنده هستند

همان‌طور که دوست ما، Burt Dohmen از Dohmen Capital Research، می‌گوید: "شما نمی‌خواهید در کنار بازنده‌ها باشید!"

با در نظر گرفتن این موضوع، فرض کنید می‌خواهید پس‌انداز نکنید و در عوض، پولتان برای شما کار کند.

من به شما پیشنهاد می‌کنم از افرادی که به آنچه موعظه می‌کنند عمل می‌کنند و موفق هستند مشاوره بگیرید.

برای آموزش به برنامه ریزان مالی خود مراجعه نکنید. احتمالاً یک پیشنهاد فروش دریافت خواهید کرد! در عوض، آموزش مالی خود را دریافت کنید.

 

سواد مالی خود را افزایش دهید!

سواد مالی خود را افزایش دهید!

شروع به یادگیری کنید و اقدام کنید. خواه 100 دلار باشد یا 1000 دلار، باید مقداری پول در بازی بگذارید و شروع کنید. وقتی من و رابرت شروع به سرمایه‌گذاری کردیم، با سکه‌های نقره یک دلاری شروع کردیم.

مهم نیست چقدر پول دارید، مهم این است که با آنچه می‌کنید و چگونه آن را کنترل می‌کنید.

خلاق باشید و به این فکر کنید که چه نوع نیازهای ضروری را می‌توانید برآورده کنید. به‌عنوان‌مثال، یکی از دوستان من یک کتاب الکترونیکی بیست‌صفحه‌ای در مورد "چگونه یک کتاب الکترونیکی آنلاین منتشر کنیم" نوشت.

او این کتاب الکترونیکی را آنلاین قرار داد و ماهیانه 100 تا 200 دلار برای فروش آن درآمد داشت. اگرچه این پول زیادی نیست، اما قطعاً پول بیشتری نسبت به ذخیره کردن پول در بانک نصیبش شد.

این فقط نشان می‌دهد که کارهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا پول شما شروع به کار کند. سواد مالی خود را افزایش دهید، به گزینه‌های دیگر نگاه کنید و تازه شروع کنید. از تنبلی دست بردارید و اقدام کنید.

بله، تغییر می‌تواند ترسناک باشد. اما اگر اکنون کنترل پول خود را به دست نگیرید، آینده شما پر از کابوس‌های مالی خواهد بود... و این واقعاً چیزی است که باید از آن ترسید!

امروز قصد دارید چه کاری انجام دهید تا کنترل پول خود را به دست بگیرید و سفر خود را به سمت آزادی مالی آغاز کنید؟

نوشته‌ای از کیم کیوساکی

دیدگاه کاربران (0)